maglownica do GTka
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
maglownica do GTka
Witam!
Mam pytanie , czeka mnie wyjęcie maglownicy z auta - plan jest taki żeby ją poprostu oddać do regeneracji (nic nie stuka nie puka tylko troszkę już mocno się poci :) ale wole dmuchać na zimne bo auto potrzebne jest do pracy . Mam GTka 96 (mod 93-96) i pytanie : Jeżeli się okaże że cos z tym maglem nie tak i nie uratujemy albo nie opłacalne itd ,to musze szukać maglownicy do 93-96 czy kolejne do 2000r też będą ok ? ''Będą OK! '' mam namyśli że pasuje idealnie bez zmiany długości przewodów itd :) . Kolejne pytanie - rozumiem
że to musi być magiel od GTka nie od ssaka chodzi mi o przełożenie chyba są inne ? Wdzięczny będe za info bo pewnie jutro magiel wywalimy i lepiej wiedzieć co i jak .
Pozdrawiam
Mam pytanie , czeka mnie wyjęcie maglownicy z auta - plan jest taki żeby ją poprostu oddać do regeneracji (nic nie stuka nie puka tylko troszkę już mocno się poci :) ale wole dmuchać na zimne bo auto potrzebne jest do pracy . Mam GTka 96 (mod 93-96) i pytanie : Jeżeli się okaże że cos z tym maglem nie tak i nie uratujemy albo nie opłacalne itd ,to musze szukać maglownicy do 93-96 czy kolejne do 2000r też będą ok ? ''Będą OK! '' mam namyśli że pasuje idealnie bez zmiany długości przewodów itd :) . Kolejne pytanie - rozumiem
że to musi być magiel od GTka nie od ssaka chodzi mi o przełożenie chyba są inne ? Wdzięczny będe za info bo pewnie jutro magiel wywalimy i lepiej wiedzieć co i jak .
Pozdrawiam
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
- Polubił: 83 razy
- Polubione posty: 443 razy
Re: maglownica do GTka
Już odruchowo chciałem napisać, że musi być z GT, bo wolny ssak ma większe przełożenie, ale zainteresowało mnie o ile i zerknąłem do serivce manuala
I się zdziwiłem! Turbo ma przełożenie 16,7 a wolny ssak 16,5! Czyli jest odwrotnie! A to że turbo ma mniej lock to lock wynika z mniejszego maksymalnego wychylenia kół i przez to większego promienia skrętu.
Czyli wnikałoby, że chcąc poprawić, trzeba do GT-ka wkładać przekładnię z wolnego ssaka!
Chyba, że service manual kłamie...
I się zdziwiłem! Turbo ma przełożenie 16,7 a wolny ssak 16,5! Czyli jest odwrotnie! A to że turbo ma mniej lock to lock wynika z mniejszego maksymalnego wychylenia kół i przez to większego promienia skrętu.
Czyli wnikałoby, że chcąc poprawić, trzeba do GT-ka wkładać przekładnię z wolnego ssaka!

Chyba, że service manual kłamie...
Ostatnio zmieniony 31 sie 2010, o 23:16 przez jarmaj, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: maglownica do GTka
też ostatni taką wiedzę uzyskałem bo chciałem sobie "usprawnić" moją Sabcię i okazało się właśnie ,że nie ma najmniejszej różnicy w tych przekładniach dopiero jak by co to eSTIajowa jest inna (ale cena też :)) 

Mikołaj Rej cyt. " A niechaj narodowie wżdy postronni znają, iż Polacy nie gęsi, iż swoje Rajdówki mają" 

-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
- Polubił: 83 razy
- Polubione posty: 443 razy
Re: maglownica do GTka
Mała różnica jest. Na korzyść slow mammala!burat pisze:że nie ma najmniejszej różnicy w tych przekładniach
Re: maglownica do GTka
a to się człowiek czegoś ciekawego dowie :) , znaczy że aż tak się spinać na GTkowy magiel jakby co nie muszę ! a co z tymi technicznymi sprawami wszystkie pasują do 93-96 czy niekoniecznie ? Tak techniczine ostatnio dumałem co do ''magli''
bo ostatnio u znajomych zerknąłem bawią się w angole itd pare subaraków też im przez łapy przeszło a fajne
to były rodzynki typu STI RA , 555 , P1 itd wiadomo magle wymieniane a co z tymi angielskimi pewnie sie
gdzieś ''walają'' . Ciekaw jestem czy jakby się zawziąć to bebechy z angielskiego magla można byłoby ''uratować'' do aut z kierownicą po właściwej stronie :) ?
bo ostatnio u znajomych zerknąłem bawią się w angole itd pare subaraków też im przez łapy przeszło a fajne
to były rodzynki typu STI RA , 555 , P1 itd wiadomo magle wymieniane a co z tymi angielskimi pewnie sie
gdzieś ''walają'' . Ciekaw jestem czy jakby się zawziąć to bebechy z angielskiego magla można byłoby ''uratować'' do aut z kierownicą po właściwej stronie :) ?
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
- Polubił: 83 razy
- Polubione posty: 443 razy
Re: maglownica do GTka
Niestety nie. Gdyby tak było, to RHD przekładnie byłyby u nas w cenie. A tak lądują na śmietnikach i każdy szuka czegoś LHD na przekładkę.dawid51dd pisze:Ciekaw jestem czy jakby się zawziąć to bebechy z angielskiego magla można byłoby ''uratować'' do aut z kierownicą po właściwej stronie :) ?
Re: maglownica do GTka
Witam!
Jakoś się udało operacja ultra szybka , właściwie jakby 1 dzień , rano magiel ''wypadł '' z auta następnie
szybko trafił na regeneracje i kolejny poranek po śniadaniu był na swoim miejscu
. Jeżeli się ktos się przymierza to roboty nie wiele , a i polecam ''trwalej'' zaznaczyć ustawienia wielowpustów i wałka , macie godzine do przodu
i nie trzeba jeżdzić z rozebraną kierownicą i kluczami robiąc co chwila przystanek i zmiane o 1 ząbek
(dobrze że nie mam Air baga tylko nardi )
Pozdrawiam
Dawid
Jakoś się udało operacja ultra szybka , właściwie jakby 1 dzień , rano magiel ''wypadł '' z auta następnie
szybko trafił na regeneracje i kolejny poranek po śniadaniu był na swoim miejscu



Pozdrawiam
Dawid
Re: maglownica do GTka
Z głowy , + zaprzyjażniony warsztat kolegi , właściwie żadnych super narzędzi nie potrzeba , podnośnik owszem tak
Generalnie wszyscy znajomi mają auta Made in Japan bo raczej niezawodne a jak już coś klęknie to szału nie ma , ja lubie te ich japońskie śrubki co to wyglądają na nieotkręcalne o tu małe ''pyk'' i idzie i samo techniczne podejście do tematu aut. We francuzie to ten magiel wyszedł by pewnie po dobie przez wydech albo schowek w aucie :) , sam widziałem jakiś czas temu jak robili to samu w aucie z USA wydawało się proste owszem po godzinie magiel lużny
ale żeby go wywlec trzeba rozebarać połowe zawiasu , albo troszkę podnieść silnik (gra była o jakieś 4cm ) Mój magiel działa poprawnie teraz jak jest suchy widzę że jednen z przewodów się troszke poci to go tam też w wolnej chwili
zdejmiemy i zrobimy nowy.
Generalnie wszyscy znajomi mają auta Made in Japan bo raczej niezawodne a jak już coś klęknie to szału nie ma , ja lubie te ich japońskie śrubki co to wyglądają na nieotkręcalne o tu małe ''pyk'' i idzie i samo techniczne podejście do tematu aut. We francuzie to ten magiel wyszedł by pewnie po dobie przez wydech albo schowek w aucie :) , sam widziałem jakiś czas temu jak robili to samu w aucie z USA wydawało się proste owszem po godzinie magiel lużny
ale żeby go wywlec trzeba rozebarać połowe zawiasu , albo troszkę podnieść silnik (gra była o jakieś 4cm ) Mój magiel działa poprawnie teraz jak jest suchy widzę że jednen z przewodów się troszke poci to go tam też w wolnej chwili
zdejmiemy i zrobimy nowy.
Re: maglownica do GTka
ale numer z tym maglem :] a mi wszyscy mówili że zakładanie magla od wolnossaka przy przekładce to profanacja, że musi być GTkowy :D a tu taki zonk 

Sprzedam przerobione cewki z WRXów 02-06
pasujące do GT/WRX/STi 92-96

http://www.forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?t=15191
pasujące do GT/WRX/STi 92-96

http://www.forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?t=15191
Re: maglownica do GTka
Virus12, ale ty masz STI więc oryginał jaki powinien być o wiele lepszy niż wolnossący 

Mikołaj Rej cyt. " A niechaj narodowie wżdy postronni znają, iż Polacy nie gęsi, iż swoje Rajdówki mają" 

Re: maglownica do GTka
oryginał leży na balkonie czekając na cud że stanie się LHD :(burat pisze: Virus12, ale ty masz STI więc oryginał jaki powinien być o wiele lepszy niż wolnossący![]()
Sprzedam przerobione cewki z WRXów 02-06
pasujące do GT/WRX/STi 92-96

http://www.forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?t=15191
pasujące do GT/WRX/STi 92-96

http://www.forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?t=15191