Strona 1 z 1

Kupiłem WRX'a - kilka pytań serwisowych

: 7 wrz 2010, o 10:41
autor: tomek_k
Witam,

Już się trochę pochwaliłem w innym dziale, tutaj konkrety.
WRX 2002 i kilka rzeczy do zrobienia we Wrocławiu/okolicach:

1. wymiana tylnej prawej piasty z łożyskiem - przyjmuję, że łozysko musi być nowe, a piasta też, czy może być jakaś używka?
2. wymiana przedniej szyby (kamień i w sumie nieprzeszkadzające pęknięcie w rogu szyby, ale wiadomo, tak jest niezgodnie z prawem);
3. jak piasta, to i felga - jest skrzywiona, ale podczas jazdy nie czuć nic. Nie wiem natomiast, czy będzie się dała wyprostować, więc rozważam kupno seryjnej, złotej, używanej 17ki;
4. wymiana oleju - zostaję przy Motulu 300V, ale czy lać tak jak było 5W-40, czy tak, jak instrukcja zaleca - 5W-50 (idzie zima, czy nie trzeba zalać rzadszym?)
5. wymiana przednich łączników stabilizatora - kupuje się je w ASO, czy tam za drogo?

Jeżeli wiecie gdzie we Wrocławiu i okolicach mogę kupić/zrobić w/w rzeczy, to proszę o info.
Mi przychodzi do głowy Marek z MTS w Dzierżoniowie i dziś pewnie będę do niego dzwonił, to się może cos wyjaśni.
Mam nadzieję, że niedługo się uda wszystko przygotować i spokojnie jeździć dalej!

Pozdrawiam,
Tomek

Re: Kupiłem WRX'a - kilka pytań serwisowych

: 7 wrz 2010, o 11:07
autor: AMI
Mysle, ze MTS bedzie najlepsza dla Ciebie opcja w okolicy (i generalnie bardzo dobra)

Re: Kupiłem WRX'a - kilka pytań serwisowych

: 9 wrz 2010, o 10:38
autor: tomek_k
tomek_k pisze: 1. wymiana tylnej prawej piasty z łożyskiem - przyjmuję, że łozysko musi być nowe, a piasta też, czy może być jakaś używka?
2. wymiana przedniej szyby (kamień i w sumie nieprzeszkadzające pęknięcie w rogu szyby, ale wiadomo, tak jest niezgodnie z prawem);
3. jak piasta, to i felga - jest skrzywiona, ale podczas jazdy nie czuć nic. Nie wiem natomiast, czy będzie się dała wyprostować, więc rozważam kupno seryjnej, złotej, używanej 17ki;
4. wymiana oleju - zostaję przy Motulu 300V, ale czy lać tak jak było 5W-40, czy tak, jak instrukcja zaleca - 5W-50 (idzie zima, czy nie trzeba zalać rzadszym?)
5. wymiana przednich łączników stabilizatora - kupuje się je w ASO, czy tam za drogo?
Trochę się wyjaśniło, ale nie wszystko :)

Ad1. Tutaj nie do końca wiadomo, co jest krzywe. Wiecie, gdzie we wro można sprawdzić geometrię na dobrym sprzęcie (ale niekoniecznie za milion euro)???
Ad2. Szyba zamówiona, na dniach wymiana (jest taniej, niż myślałem... to nietypowe).
Ad3. Coś się w temacie ruszyło. Główny problem taki, że mam WRX'owe koła w STI'kowym kolorze :)
Ad4. Zalany świeży Motul 300V :)
Ad5. No i tu też sprawa się wyjaśniła :)

Pozdrawiam,
Tomek

Re: Kupiłem WRX'a - kilka pytań serwisowych

: 9 wrz 2010, o 10:48
autor: Azrael
tomek_k pisze: Ad1. Tutaj nie do końca wiadomo, co jest krzywe. Wiecie, gdzie we wro można sprawdzić geometrię na dobrym sprzęcie (ale niekoniecznie za milion euro)???
Jetronik?