Strona 1 z 1
zawór upustowy ??
: 19 wrz 2010, o 18:47
autor: dominik_bb
Witam mam pytanko czy po załozeniu zewnetrznego zaworu upustowego typu blow off odłaczymy wtedy ogrinalny zawór upustowy który jest na turbinie czy ma zostac nadal podlaczony????
Re: zawór upustowy ??
: 19 wrz 2010, o 19:29
autor: tzd
na turbinie z tego co mi wiadomo nie ma zaworu upustowego typu blow off.
ztcw blow off zakładany jest na intercooler...
a na turbinie... to może chodzi o akturator?
Re: zawór upustowy ??
: 19 wrz 2010, o 19:34
autor: dominik_bb
sorry chodziło mi o ten fabryczny który jest na turbinie zostaje czy sie go odlacza ?? po zamontowaniu blow offa
Re: zawór upustowy ??
: 19 wrz 2010, o 19:52
autor: jarmaj
Na turbinie masz wastgata. To jest coś co steruje ilością spalin jaka trafia na turbinę, a jaka idzie prosto do wydechu.
To nie ma nic wspólnego z blow offem, który upuszcza powietrze, a nie spaliny i z dolotu, a nie z wydechu.
Re: zawór upustowy ??
: 19 wrz 2010, o 20:18
autor: dominik_bb
aha tylko po odlaczeniu tego zaworu wastgate auto jedzie jak wsciekłe łamie kregosłup a gdy go podlacze nie ma rewelacji a niby to wrx 260KM stąd moje pyatnie myslałem ze jak jest blow off to on steruje doladowaneim a nie ten na turbo
Re: zawór upustowy ??
: 19 wrz 2010, o 20:22
autor: jarmaj
NIE ODŁĄCZAJ TEGO ZAWORU!!!!!
Albo okoliczni mieszkańcy powinni zacząć nucić: "
nadciąga noc komety, ognistych meteorów deszcz"
Wysadzisz tak silnik.
A tak celem wyjaśnienia.
Wastgate steruje ilością spalin jaka trafia na turbinę regulując tym samym jej obroty i zapobiegając przeładowaniu (podaniu za dużego ciśnienia). Wyłączenie go spowoduje, że silnik zrobi duże bum.
Blow off upuszcza powietrze z dolotu na zewnątrz kiedy zostaje zamknięta przepustnica (zdjęta noga z gazu). Zresztą jest potrzebny jak dziura w moście i jedyny z niego pożytek (wątpliwy) to robienie pssss.
Re: zawór upustowy ??
: 20 wrz 2010, o 20:58
autor: lucza
NIE ODŁĄCZAJ TEGO ZAWORU!!!!!
Albo okoliczni mieszkańcy powinni zacząć nucić: "nadciąga noc komety, ognistych meteorów deszcz"
qrfa
jarmaj, lepiej tego niemożna było ująć

Re: zawór upustowy ??
: 20 wrz 2010, o 20:59
autor: lucza
a tak na poważnie to ten oryginalny który masz na interkulerze demontujesz
Re: zawór upustowy ??
: 21 wrz 2010, o 17:01
autor: dominik_bb
a teraz troche z innej beczki jakie powinno byc normalne cisneinie doładowania przy turbinie TD05 werjsa WRX 260KM sprawa wyglada tak podłaczyłem wskaznik doładownia i wskaznik pokazuje 0,4-.05bara i anie troche wiecej a po odłaczneiu zaworu Wastgate na turbo wzrasta do 1-1,2bara turbina jest w idealnym stanie zero luzów nie puszcza oleju gdzie szukac przyczyny??
Re: zawór upustowy ??
: 21 wrz 2010, o 17:37
autor: Oskar
wychodzi na to że bez westgate ładuje jak trza jeśli to 260KM, może się waste zacina?
Re: zawór upustowy ??
: 21 wrz 2010, o 17:43
autor: dominik_bb
aha moje sugestia to po odlączeniu westgate auto ma tendencje do szarpania tak jak by brakowało paliwa po ponownym podlaczeniu wszystkiego na tym 0.4-0,5 bara jedzie płynnie czy pompa paliwa moze miec wpływ na cisnienie doładowania ??
Re: zawór upustowy ??
: 21 wrz 2010, o 18:39
autor: jarmaj
dominik_bb pisze:a teraz troche z innej beczki jakie powinno byc normalne cisneinie doładowania przy turbinie TD05 werjsa WRX 260KM
Pewnie w okolicy 1,1 bara.
Jak masz pół i mniej, to coś szwankuje. Odłączenie sterowania wastgatem nie jest rozwiązaniem, bo łatwo wtedy przeładować. Tu trzeba zdiagnozować, czemu masz normalnie tek niskie ciśnienie.
Re: zawór upustowy ??
: 21 wrz 2010, o 18:43
autor: Oskar
tego nie wiem, na chłopski rozum wpływ ma ale chyba nie w pompie przyczyna

nie wiem

na razie bepieczniej będzie jeździć zmulonym ale z założonym wastegate, to na pewno. A check się nie zapala?
Re: zawór upustowy ??
: 21 wrz 2010, o 18:51
autor: dominik_bb
co do checka to jest troche dziwna sprawa bledów nie ma ale ECU samo wchodzi w tryb serwisowy po ruszeneiu z miejsca do póki stoi w miejscu jest ok jak tylko sie rusza zaczyna (mrugać co jedną sek non stop) zachowuje sie tak jak by była rozpieta wtyczka serwisowa ale sprawdzałem i jest połączona a błedów w pamieci nie ma
Re: zawór upustowy ??
: 22 wrz 2010, o 15:41
autor: dominik_bb
wszsytko sprawdzone i teraz po wypieciu wezyka od wastegate ładuje od 1,5-2 barów a po podłaczeniu dalej spada do 0,4-0,5 bara z wstepnych ustalen wynika ze nie trzyma solenoid stertujący zaworem wastegate przepuszcza cały czas od samego poczatku cisneinie ktore podaje turbina do niego i wastegete cały czas sie otwiera nawet przy nizszych obratach i chyba z tąd ten spadek cisneinia poprawcie mnie jak sie myle??
Re: zawór upustowy ??
: 22 wrz 2010, o 15:51
autor: Azrael
Autojeździ w trybie awaryjnym to nie ładuje, normalne.
Zaraz a jeździłeś z rozpiętymi kostkami zielonymi? Bo to brzmi jakbyś jeździł ze spiętymi.
Re: zawór upustowy ??
: 22 wrz 2010, o 15:55
autor: Arti
dominik_bb pisze:
1,5-2 barów
Będzie krater taki jak Rosji po tym meteorycie.
chyba lepiej jednak pojechać do fachowca z tym problemem niż wysadzić ten motor?
Re: zawór upustowy ??
: 22 wrz 2010, o 16:23
autor: Grzesiek_67
Arti,
jak to jest EJ20G 1 phase -94-96 to jest w stanie sporo wytrzymać ale 2 barów to już faktycznie raczej nie. Ciekawe co z EGT i stukaniem ? Strach pomyśleć.
Z czystej ciekawości - dominik_bb, z którego roku masz Subarkę, bo może masz EJ20K ?
Pozdrawiam
Grzegorz
Re: zawór upustowy ??
: 22 wrz 2010, o 18:24
autor: dominik_bb
silnik włozony od WRX JDM 260Km 96r sygnowane emblematami STI i Nardi Torino EJ20G co do kostek to sa spiete tak były w angolu nic nie zmeiniałem jak je rozepne to wtedy cały czas mruga tryb serwisowy
Re: zawór upustowy ??
: 23 wrz 2010, o 00:03
autor: Azrael
A czyli jakaś rzeźba hybryda? To życzę powodzenia....
Re: zawór upustowy ??
: 23 wrz 2010, o 03:03
autor: Alan, Alan, Alan!
Arti pisze:
Będzie krater taki jak Rosji po tym meteorycie.
spokojnie

krótkotrwałe odłączenie do testów nie wysadzi w pizdziec motóra. Znaczy się Az tak mówił.
Ja to pamiętam jak kiedyś nam się w rajdówce cos popieprzyło z wężykami. Ależ to poszło z nawrotu. Z 800 koni albo lepiej. Bardziej lepiej

Re: zawór upustowy ??
: 23 wrz 2010, o 13:55
autor: dominik_bb
w koncu wywaliło błedy 32 33 42 sonda i regulator biegu jałowego tylko ten czujnik predkosci mnie dziwi jak naped jest na lince i działa ok wszystkie wtyczki podłaczone do zegarów itp sonde wymeinie zostaje ten regulator wolnych obrotów i czujnik predkosci jakies pomysły