Strona 1 z 1

Moment obrotowy

: 25 wrz 2010, o 15:36
autor: darop
Jak podnieść moment obrotowy w imprezie 2.0 turbo 96 rok.

Re: Moment obrotowy

: 25 wrz 2010, o 15:45
autor: Chloru
Tak prosto się nie da. Niestety będzie się to wiązało z nieuchronnym podniesieniem mocy silnika ;-)

Re: Moment obrotowy

: 25 wrz 2010, o 15:55
autor: ky
Ojtam, ojtam. Trzeba przeszczepić kopciucha :)

r.

Re: Moment obrotowy

: 25 wrz 2010, o 15:59
autor: burat
założyć reduktor i po problemie :mrgreen:

Re: Moment obrotowy

: 25 wrz 2010, o 18:03
autor: jarmaj
darop pisze:Jak podnieść moment obrotowy w imprezie 2.0 turbo 96 rok.
Wsadzić mapowalnego kompa i zmapować.

Re: Moment obrotowy

: 25 wrz 2010, o 21:41
autor: darop
Gdzie i za ile takiego kompa kupić,a gdzie go można zmapować ??

Re: Moment obrotowy

: 25 wrz 2010, o 21:44
autor: burat
stare turbo to chyba tylko MAPTEK Poznań :idea:

Re: Moment obrotowy

: 25 wrz 2010, o 21:50
autor: AMI
96 rok - to albo jakis aftermarket pelen (np. Apexi - od okolo 1800-2000zl zakup, Simtek - drogo na polskie warunki albo cos w tym stylu)
albo dokladka do oryginalnego ecu na plytce - albo ESL, mapowalny - kazdy ogarniety mapper to zrobi albo gotowy chip typu Polar Performance albo temu podobny.

Ecutek dziala dopiero od my99 - wiec wszystko jedno, czy bedzie to np. Maptek, czy 4turbo, czy np. Jako - i tak trzeba pomyslec o ECU.

Re: Moment obrotowy

: 25 wrz 2010, o 22:08
autor: darop
Widzę że w tym roczniku to same problemy.A zmieniło by cokolwiek gdyby włożyć komputer od STI 94 r JDM ???

Re: Moment obrotowy

: 25 wrz 2010, o 22:39
autor: AMI
Nie przesadzajmy z tymi "samymi problemami" - to, ze trzeba aftermarketowe ecu, to jedynie kwestia kosztow, a nie problemow.

Re: Moment obrotowy

: 28 wrz 2010, o 07:23
autor: darop
Zgadza się że kwestia kosztó ,ale wiadomo że jeśli było by taniej to by nie zaszkodziło :)
Ma ktoś namiary na taki aftermarketowy ecu albo dokladkę do oryginalnego ecu na plytce ??

Re: Moment obrotowy

: 28 wrz 2010, o 09:24
autor: deLux
a ile więcej ma być, może wywiniesz się z boost controllerem i np. 1bar ujdzie na sucho :mrgreen:

Re: Moment obrotowy

: 28 wrz 2010, o 12:14
autor: Virus12
a jak to jest z kompami JDM MY98 w imprezach? je też trzeba olać i kupić zewnętrzny?

Re: Moment obrotowy

: 28 wrz 2010, o 13:11
autor: deLux
Virus12, ztcw to tak, wszystkie były 'trydnomapowalne'
chrisro sprzedaje na . świnkę boost controller, który oszukuje kompa co do doładowania i pozwala obejść boost cut.
żywotność takiego rozwiązania to osobna sprawa.

Re: Moment obrotowy

: 28 wrz 2010, o 14:17
autor: Virus12
no dobra pytanie jest takie, czemu moja turbina pompuje 0,7bara, mam silnik 240KM a dół z RA, komp też z RA 280KM podobno w 280 było doładowanie 1,2 bar.
Fakt jest taki że wszystko w aucie prawidłowo działa nowa pompa walbro, odetkany wydech, czysty dolot, nowe filtry, wszystko czyste odmulone, ale mocy ma 225KM, no i doładowanie niskie.

Myślałem nad tym, żeby u jakiegoś speca zwiększyć doładowanie i sprawdzić czy ta zmiana nie szkodzi silnikowi. Jeśli nie to tak zostawić. I pytanie czy jest to możliwe i ma sens.