Strona 1 z 1

wyjmowanie silnika WRX

: 1 paź 2010, o 08:14
autor: jano86
Zacząłem wyciągać silnik ze swojej Imprezy. Jest już rozbrojony i wszystko poodpinane. Odkręciłem rozrusznik. Dwie śruby i dwie nakrętki mocujące skrzynię. Następnie odkręciłem poduszki silnika. Silnik podnosimy do góry aż szpilki poduszek wyjdą do góry następnie próbowaliśmy rozdzielić go od skrzyni. Bezskutecznie. Robi się szpara taka że wychodzą całkiem kołki ale dalej nie idzie.
Czy jest jeszcze jakiś haczyk?
Może możecie polecić jakiś sposób?

Re: wyjmowanie silnika WRX

: 1 paź 2010, o 08:25
autor: j33mbo
odkręciłeś mocowanie łapy sprzęgła? imbusem wykręca się taki walec

Re: wyjmowanie silnika WRX

: 1 paź 2010, o 15:35
autor: jano86
Nie zrobiłem tego. Wystarczy ten imbus wykręcić?

Re: wyjmowanie silnika WRX

: 1 paź 2010, o 16:17
autor: j33mbo
http://jdmfsm.info/Auto/Japan/Subaru/Im ... mpreza.pdf

str.228
najpierw imbusem zatyczkę , potem wkręcasz śrubę i wyciągasz razem z cylindrem (czy jakoś tak to się nazywa)


edit: tak mam w GT 94, pewności że tak jest u ciebie nie mam, ale podejrzewam, że tak jest

Re: wyjmowanie silnika WRX

: 2 paź 2010, o 12:53
autor: jano86
Dziękuję za pomoc!! :)

Teraz pytanie czy da się wyjąć wał nie wyjmując tłoków z cylindrów?

Re: wyjmowanie silnika WRX

: 2 paź 2010, o 15:01
autor: j33mbo
jano86 pisze: Teraz pytanie czy da się wyjąć wał nie wyjmując tłoków z cylindrów?

tego niestety nie robiłem,

Re: wyjmowanie silnika WRX

: 2 paź 2010, o 18:52
autor: pablonas
jano86 pisze: Teraz pytanie czy da się wyjąć wał nie wyjmując tłoków z cylindrów?
Nie wiem czy zrozumiałem dobrze pytanie.

Aby wyjąć wał trzeba rozpołowić bloki. I aby to zrobić nie trzeba wyjmować tłoków. Da się wypiąć sworznie tłokowe przez specjalne otwory w bloku.

Re: wyjmowanie silnika WRX

: 2 paź 2010, o 21:17
autor: jano86
tak o to chodziło, tylko trzeba też korby wywalić? Myślałem że jak się rozpołowi blok to będzie dojście żeby stopki korbowodów odkręcić a wtedy już wyjąłbym sobie wał.

Re: wyjmowanie silnika WRX

: 2 paź 2010, o 22:21
autor: pablonas
Po rozpołowieniu bloku będzie dojście do stóp korbowodów. Bez rozpołowienia bloku ich nie odkręcisz i korbowodów nie wyjmiesz.

Re: wyjmowanie silnika WRX

: 3 paź 2010, o 00:53
autor: Mistral
jano86,

a po co właściwie wyciągasz motorek?

Gdybyś przypadkiem miał jakieś 2,5 turbo na sprzedaż, to ja chętnie przytulę...

Mistral

Re: wyjmowanie silnika WRX

: 3 paź 2010, o 12:32
autor: jano86
Wyciągam bo obróciła mi się panewka. Będę zmieniał blok albo robił remont. Okaże się jak wyjmę.