Strona 1 z 1
remont EJ20
: 7 paź 2010, o 09:23
autor: jano86
Zakładam ten temat żeby zadawać trochę(czasem na pewno głupich) pytań przy okazji naprawy EJ20, jako że nie mam z tym silnikiem doświadczenia. A zatem:
Czy mogę rozebrać silnik tak żeby wyjąć wał i panewki, nie zdejmując głowic ani nie wyciągając tłoków z cylindrów?
Ewentualnie z wyjęciem tłoków, ale bez ściągania głowic?
Re: remont EJ20
: 7 paź 2010, o 09:51
autor: j33mbo
wydaje mi się, że nie dasz rady, zaraz popatrzę na swój blok i powiem ci na 100%
Re: remont EJ20
: 7 paź 2010, o 16:41
autor: Adam M.
Jak juz robisz wal, to dlaczego nie sprawdzic ew poprawic glowic chocby przez dotarcie zaworow / wymiane uszczelniaczy. Jezeli cisnienie jest dobre na wszystkich garach to staralbym sie tylko zostawic tloki z korbowodami w cylindrach ale w bokserze obawiam sie to niemozliwe :)
Wowczas tez nie jest to problem - przehonowac cylindry bez zdejmowania materialu i zalozyc swierze pierscienie na ten sam wymiar.
Re: remont EJ20
: 7 paź 2010, o 17:16
autor: j33mbo
patrzyłem, po zdjęciu głowic zostają jeszcze śruby skręcające blok
Re: remont EJ20
: 7 paź 2010, o 19:17
autor: Arti
Remont EJ20 to mój ulubiony temat na długie jesienne wieczory ostatnim czasem.

Re: remont EJ20
: 7 paź 2010, o 19:20
autor: xbike.pl
Musisz zdjąć głowice. Nie ma o czym dyskutować.
Re: remont EJ20
: 7 paź 2010, o 23:17
autor: adamos1
Czy mogę rozebrać silnik tak żeby wyjąć wał i panewki, nie zdejmując głowic ani nie wyciągając tłoków z cylindrów?
Ewentualnie z wyjęciem tłoków, ale bez ściągania głowic?[/quote]
Pewnie że mozesz np. Młotkiem 10 kg,
tak na serio konstrukcja silnika jest taka ze musisz zdejmować wszystko a na samym końcu dopiero jest możliwość wyjęcia panewek.
Re: remont EJ20
: 7 paź 2010, o 23:48
autor: deLux
jak powiedzieć to samo jeszcze raz i jeszcze raz i jeszcze...

Re: remont EJ20
: 8 paź 2010, o 09:18
autor: jano86
Już ogarnąłem jak to działa po wnikliwej lekturze manuala. Dziękuję za rady.
Tymczasem mam pytanie jakiego klucza potrzebuję do odkręcenia szpilek ARP?
Re: remont EJ20
: 17 mar 2011, o 10:36
autor: jano86
DLa potomnych może się przyda jest to klucz 9/16 cala 12 kątny.
Tymczasem zabieram się za remont silnika, większość części już mam.
Chciałbym się zapytać na co należy zwrócić szczególną uwagę?
Silnik do obróbki jedzie do firmy WEPS (robią tam silniki np. Czoperowi, 4 turbo ).
Blok będzie sprawdzony i w razie potrzeby wyosiowany.
Tłoki zostawiam seryjne, korbę mam już jedną używaną. Wał nowy OEM, panewki cosworth. Kupiłem już wszystkie uszczelnienia, o-ringi. Wymieniam uszczelniacze zaworowe. Wał z zamachem będzie wyważony. Smok olejowy został obspawany w newralgicznych punktach. Oczywiście do planowania idzie głowica.
Na co jeszcze powinienem zwrócić szczególną uwagę? Jak to jest z dobieraniem panewek? Powinienem sprawdzić luzy za pomocą plastigauge? Czy w serwisówce znajdę informacje jakie one powinny być?
Warto przy okazji poprawiać jakoś głowicę?
Re: remont EJ20
: 17 mar 2011, o 11:40
autor: sheki
Cześć!
Żartujesz,z tą korba,prawda?Korby wymienia się jak są pokrzywione,albo cóś...ogólnie,to one są wyważone i stanowią komplet,niemniej jednak można je zmieniać,ale ciekawi mnie czemu?Jeśli jest wywalona tulejka,to możesz
Jeśli rozchodzi się o uszczelki na zaworach,to sama ich wymiana przy większych przebiegach może okazać się robotą,bez efektu...a może być tak dlatego,ze bardzo ważny jest stan prowadnic,ponieważ...gdy będzie na nich luz,to zawór się będzie przechylał i po trzonku zaworu olej będzie się przedostawał do komory spalania,mimo zastosowania,nowych,miekkich uszczelniaczy zaworów.Proponuje rozpiąć zawory,sprawdzić luz na prowadnicach,stan gniazd itd.Główka jest bardzo istotnym elementem silnika.
Pozdrawiam.
Re: remont EJ20
: 19 mar 2011, o 01:12
autor: jano86
Tak głowica będzie sprawdzana, to zlecam w obróbce.
Co do korb to będą wyważone.
Re: remont EJ20
: 19 mar 2011, o 11:41
autor: Azrael
jano86 pisze:
Tak głowica będzie sprawdzana, to zlecam w obróbce.
To na pewno nie będzie dobrze.
Re: remont EJ20
: 21 mar 2011, o 21:57
autor: jano86
Azrael pisze:jano86 pisze:
Tak głowica będzie sprawdzana, to zlecam w obróbce.
To na pewno nie będzie dobrze.
Możesz rozwinąć? W WEPSie nie są stanie sprawdzić luzów na prowadnicach zaworowych?
Nikt więcej nie ma żadnych wskazówek? :)
Re: remont EJ20
: 22 mar 2011, o 01:14
autor: jano86
Mam jeszcze pytanie odnośnie korbowodów.
Mogę jeden używany założyć? Rozumiem, że powinienem je wówczas wyważyć? Czy były różne rodzaje korb?
Na każdej są oznaczenia, co mogę z nich wywnioskować, tak żebym wiedział jakiej korby potrzebuję.
Czy warto kupić jednak jakieś kute. Ma to sens w ogóle przy seryjnych tłokach?
Re: remont EJ20
: 30 mar 2011, o 00:14
autor: jano86
nikt nie wie?
Mam jeszcze pytanie czy korby od 2.5 pasują do 2.0?
Są lepsze/gorsze/takie same?
Re: remont EJ20
: 30 mar 2011, o 00:52
autor: Azrael
Różnią się, np. śruby są inne.
Re: remont EJ20
: 2 kwie 2011, o 10:57
autor: jano86
A można zrobić taki myk, żeby zamontować komplet korb od 2.5 do silnika 2.0 STI 2004 rok?
I podstawowa kwestia czy mogę wymienić tą jedną korbę która dostała na inną używaną?
Czy szukać komplet nowych? Zakuwania nie planuję.
Re: remont EJ20
: 2 kwie 2011, o 11:20
autor: Azrael
Nigdy czegoś takiego nie próbowałem więc nie wiem.
Re: remont EJ20
: 11 kwie 2011, o 22:04
autor: Iskier
wymiana jednej korby?
wlasnie jestem przy takiej samej operacji i powiem Ci ze zwazylem korby ktore bede zamienial waza tyle samo, wiec wydaje mi sie ze to nei ma znaczenia , tym bardziej ze i tak nie sa numerowane i mozemy je zakladac dowolnie,