Strona 1 z 1
Silnik 2.5 turbo - porażka inżynierów czy księgowych?
: 9 paź 2010, o 17:39
autor: WiS
Z opóźnieniem zauważyłem, że z oferty Subaru znika silnik 2.5 turbo.
Zniknął-był już z Forestera; zdaje się, że ma zniknąć z Legacy; zostanie tylko w WRX/STI - ale to pod każdym względem inna bajka, jak rozumiem.
Interesuje mnie, czy to inżynierowie FHI przyznają się w ten sposób do porażki (czyli, że jednak był to knot), czy też księgowi i marketoidzi stwierdzili, że nie ma już rynku, czyli wystarczajacej grupy klientów na taki napęd w "rodzinnych" autach?
Ktoś coś wie, ewentualnie przeczuwa...?
Re: Silnik 2.5 turbo - porażka inżynierów czy księgowych?
: 9 paź 2010, o 17:44
autor: Alan, Alan, Alan!
czy to znaczy, że przeglądasz oferty na Subaraki?

Re: Silnik 2.5 turbo - porażka inżynierów czy księgowych?
: 9 paź 2010, o 18:01
autor: rrosiak
WiS pisze:
Ktoś coś wie, ewentualnie przeczuwa...?
Z
wątku w pytaniach do Dyrekcji na kropce wynika, że winni temu są europejscy ekoterroryści.
Re: Silnik 2.5 turbo - porażka inżynierów czy księgowych?
: 9 paź 2010, o 19:12
autor: minimus
rrosiak pisze:
że winni temu są europejscy ekoterroryści
a cóż innego możaby wyczytać na takim forum w takim wątku?
Re: Silnik 2.5 turbo - porażka inżynierów czy księgowych?
: 9 paź 2010, o 19:27
autor: lukass
minimus pisze:rrosiak pisze:
że winni temu są europejscy ekoterroryści
a cóż innego możaby wyczytać na takim forum w takim wątku?
Uwielbiam takie teorie spiskowe i teksty typu "takim forum"
Jakbyś choć trochę zgłębił temat to byś wiedział że np. w USA nic nie wycofują, bo tam ekoteroryści nie dopłynęli

Re: Silnik 2.5 turbo - porażka inżynierów czy księgowych?
: 9 paź 2010, o 20:08
autor: minimus
Jakie teorie spiskowe? Na forum sip mieli napisać, że silnik do dupy jest?
lukass pisze:
Jakbyś choć trochę zgłębił temat to byś wiedział że np. w USA nic nie wycofują, bo tam ekoteroryści nie dopłynęli
to faktycznie jest "choć troche zgłębiony" temat

Re: Silnik 2.5 turbo - porażka inżynierów czy księgowych?
: 9 paź 2010, o 20:13
autor: rrosiak
minimus pisze:
Jakie teorie spiskowe?
Bo Turcy składali silnki turbo gołymi rękoma

Re: Silnik 2.5 turbo - porażka inżynierów czy księgowych?
: 9 paź 2010, o 20:15
autor: minimus
rrosiak pisze:
Bo Turcy składali silnki turbo gołymi rękoma
a tu akurat by mogli się wykazać białymi rękawiczkami

Re: Silnik 2.5 turbo - porażka inżynierów czy księgowych?
: 9 paź 2010, o 20:16
autor: WiS
No to sobie poczytałem kropkę, po dłuższej przerwie

Widzę, zasadniczo bez zmian
Mój wniosek: ekoterroryści ekoterrorystami, ale zysk ze śladowej sprzedaży aut 2.5 turbo w Europie zapewne nie uzasadniał kosztów, które trzeba było ponosić w związku z istnieniem tego silnika w ofercie, stąd chętnie skorzystano z pretekstu.
Jakoś niektóre inne marki utrzymują w ofercie równie "nieekologiczne" silniki, także w EU

- tyle, że im się te bryki sprzedają
Ciekaw jestem, czy samo STI da radę podtrzymać image marki - na dłuższą metę...
BTW. - czy w tej wersji 300-konnej, dostępnej w lanosowatym STI, ten silnik ma tę samą znaną przypadłosć, czy na potrezby topowego modelu udało się ją wyleczyć w fabryce?
remek pisze:
czy to znaczy, że przeglądasz oferty na Subaraki?
Niezmiennie, od jakichś 9 lat

Re: Silnik 2.5 turbo - porażka inżynierów czy księgowych?
: 9 paź 2010, o 20:19
autor: esilon
gdyby księgowi ruszyli głowami to byłoby 2.0 t na EU, taki modny downsizing i po sprawie
w sumie ciekawe dlaczego nie ma
Re: Silnik 2.5 turbo - porażka inżynierów czy księgowych?
: 9 paź 2010, o 20:26
autor: Adam M.
Ale przeciez zrobili juz nowe STI - sedanowe, ktore widzialem kilka dni temu w zaprzyjaznionym "salonie".
Tam podobno juz ten silnik jest "najszybszy od wszystkiego w tej klasie", musze sie tylko dowiedziec dlaczego bo to bylo tylko podsluchane lewym uchem :)
Ogolnie 2.5 turbo to dla mnie porazka inzynierska wymuszona przez ksiegowych - po wszystkich klopotach z uszczelnieniem 2.5 wolnossaka warto bylo wydac troche centow wiecej na produkcje blokow close deck dla turbo zamiast potem robic glupie miny i stracic reputacje bezawaryjnego silnika.
Re: Silnik 2.5 turbo - porażka inżynierów czy księgowych?
: 9 paź 2010, o 20:27
autor: WiS
esilon pisze:
ciekawe dlaczego nie ma
O ile dobrze zrozumiałem aluzje Dyrekcji w w/w wątku na kropce, to być może nieoficjalnie coś się knuje - poza tym, o ile dobrze kojarzę, ten wspólny z Toyotą model coupe jest planowany zarówno z silnikiem wolnossącym, jak i turbo - oba 2.0.
Ale jeżeli niektóre "spiskowe" domysły dotykają sedna problemu - to nie będzie. Bo w takiej wersji tu nie chodzi o eko, ani nawet nie o kłopoty inżynierskie (skoro dobre 2.0 turbo nadal się robi na rynek w J., to spokojnie możnaby chyba go zaoferować też w EU...), tylko o "wizję" marketingu marki.
Już nie dla pryszczatych upalaczy (a w każdym razie nie przede wszystkim), nie dla tych którzy cenią radość z jazdy prawdziwym samochodem, tylko dla dostojnych i politycznie poprawnych ojców rodzin z przychówkiem... żeby bez stresu i zgodnie z przepisami przemieścić tyłek z A do B.
Ramki, diesel, drewienko i ESP rulez.
Tfu, tfu - obym się mylił, bo niedługo okaże się, że najbardziej rasowe i fajne auta rzeczywiście dostarcza na rynek Skoda

Re: Silnik 2.5 turbo - porażka inżynierów czy księgowych?
: 9 paź 2010, o 20:31
autor: esilon
ale w/na jakims portalu moto było info, że zawieszaja czy też przesuwaja projekt na jakis czas późniejszy
a 2.0t jest w J cały czas
Re: Silnik 2.5 turbo - porażka inżynierów czy księgowych?
: 9 paź 2010, o 20:52
autor: WiS
esilon, no to by niestety przybliżało wariant pesymistyczny. W sumie, trudno się dziwić - w większosci tzw. rozwiniętych krajów świata jednak jazda samochodem przestaje być ułanską przyjemnością, a staje się czynnością taką jak prasowanie czy zmywanie naczyń. Zaś żelazka i zmywarki "z charakterem" już dawno ustąpiły miejsca modelom do bólu praktycznym (i zapewniającym producentowi stosowny zysk).
Na rynku motoryzacyjnym - wystarczy popatrzeć, jaką krzywdę właściciel robi marce Lancia... a to zapewne nie jedyny przykład trendu.
Re: Silnik 2.5 turbo - porażka inżynierów czy księgowych?
: 9 paź 2010, o 21:14
autor: jmiciuk
WiS pisze:esilon pisze:
ciekawe dlaczego nie ma
niedługo okaże się, że najbardziej rasowe i fajne auta rzeczywiście dostarcza na rynek Skoda

Bez przesady, podobno taka Dacia Duster też jest całkiem fajna
A no niestety trzeba się liczyć że Subaru zbliza się do toyot itp itd, jak chce więcej aut sprzedawać to muszą miec "normalniejsze samochody"
Re: Silnik 2.5 turbo - porażka inżynierów czy księgowych?
: 10 paź 2010, o 01:44
autor: ky
lukass pisze:
Jakbyś choć trochę zgłębił temat to byś wiedział że np. w USA nic nie wycofują, bo tam ekoteroryści nie dopłynęli
Chcesz powiedzieć, że EPA nie istnieje? Oni mają
CAFE od 1975 roku. Corvette już ładnych naście lat temu dostały sześciobiegowe skrzynie, choć przy charakterystyce momentu LSX wystarczyłyby pewnie cztery. By zmieścić się w limicie średniego zużycia paliwa w skali całej produkcji.
r.
Re: Silnik 2.5 turbo - porażka inżynierów czy księgowych?
: 10 paź 2010, o 14:37
autor: Azrael
Problem jest złożony oczywiście i powodów jest co najmniej kilka ale trzeb wziąć pod uwagę ze 2.5T poza krajami "dzikimi" jak Polska jest kompletnie bez sensu w senie sprzedażowym przy swojej paliwożerności. Ma być 2012 boxer 3 generacji mocno przeprojektowany, zobaczymy czy Subaru się chociaż zbliży technologicznie do Europy i niektórych producentów z Japonii, bo na razie tkwi na przełomie lat 80 i 90 niestety.
Re: Silnik 2.5 turbo - porażka inżynierów czy księgowych?
: 10 paź 2010, o 15:22
autor: WiS
jmiciuk pisze:
Bez przesady, podobno taka Dacia Duster też jest całkiem fajna
A jak

- i nawet ma rajdową wersję z centralnym V6
Azrael pisze:
Ma być 2012 boxer 3 generacji mocno przeprojektowany, zobaczymy czy Subaru się chociaż zbliży technologicznie do Europy
Daj im Panie Boże - może przed emeryturą sobie wreszcie sprawię Subaru bez słabych punktów

Re: Silnik 2.5 turbo - porażka inżynierów czy księgowych?
: 5 lip 2011, o 10:52
autor: Jacek
Wiem, że temat stary, ale zakładanie nowego wątku uważam za pozbawione sensu dlatego dopisuję się tutaj.
Azrael pisze:Problem jest złożony oczywiście i powodów jest co najmniej kilka ale trzeb wziąć pod uwagę ze 2.5T poza krajami "dzikimi" jak Polska jest kompletnie bez sensu w senie sprzedażowym przy swojej paliwożerności. Ma być 2012 boxer 3 generacji mocno przeprojektowany, zobaczymy czy Subaru się chociaż zbliży technologicznie do Europy i niektórych producentów z Japonii, bo na razie tkwi na przełomie lat 80 i 90 niestety.
Czy WRX MY08-MY10 i Forestery 2.5 MY09-MY10 (chodzi mi o wersję turbo bo nie było dodatkowego oznaczenia) był oferowane tylko w Polsce? Na subaru.de, subaru.lt i subaru.ch jak sprawdzałem ofertę w zeszłym roku to nie było tam takich modeli. Z turbo były tylko STI. Jak przeszukać autoscout24.pl, mobile.de, autoscout24.ch to też nie można znaleźć takich modeli poza Polską (1 Forek 2.5 w Holandii, 2 w Niemczech, 4 w Szwajcarii, brak WRX poza Polską)
Czy Polska była taką samotną wyspą zwłaszcza jeśli chodzi o nowego WRXa?
WiS pisze:
Mój wniosek: ekoterroryści ekoterrorystami, ale zysk ze śladowej sprzedaży aut 2.5 turbo w Europie zapewne nie uzasadniał kosztów, które trzeba było ponosić w związku z istnieniem tego silnika w ofercie, stąd chętnie skorzystano z pretekstu.
Jakoś niektóre inne marki utrzymują w ofercie równie "nieekologiczne" silniki, także w EU

- tyle, że im się te bryki sprzedają
Co do samego wycofania to to samo stało się z Civicem Type R, powodem podobnie jest emisja spalin, która zawyża nie potrzebnie średnią. Podejrzewam, że nie duża sprzedaż (zarówno tego konkretnego Civica jak i tych modeli Subaru) sprzyja wycofaniu tych aut, bo ich poprawienie będzie zbyt kosztowne. Hondziarze zresztą dostali alternatywę, szatana w postaci 120 konnego CR-Za

Inne marki utrzymują swoich trucicieli (Golf GTI, Focus RS itp), ale za to sprzedają wiele innych modeli 'ekologicznych'. W Subaru jest to tylko Justy, 33 egzemplarze w zeszłym roku
Sam jestem ciekaw czy te emisje są liczone jako średnia z wszystkich modeli czy może średnia od sprzedanych egzemplarzy, może ktoś wie?
Re: Silnik 2.5 turbo - porażka inżynierów czy księgowych?
: 5 lip 2011, o 16:00
autor: WRC fan
Jacek pisze:
Czy Polska była taką samotną wyspą zwłaszcza jeśli chodzi o nowego WRXa?
AFAIR tak.
Re: Silnik 2.5 turbo - porażka inżynierów czy księgowych?
: 7 lip 2011, o 14:05
autor: ajax
Winne są flotowe normy emisji spalin liczba emitowanego CO2 przeli liczbę samochodów w ofercie. W Polska była wyspą jeśli chodzi o Forka T WRX oraz Legacy GT. Rynki bezekoterorystowe rozwijają się ładnie.
Jeśli chodzi o samochody oferowane na różne rynki w Europie nie ma dodatkowych oznaczeń, chyba na Litwie były jeszcze turbo razem z nami.
Nowy silnik już jest w Foresterze teraz dojdzie jeszcze 1.6 N/A o reszcie ni widu ni słychu.