Silnik 2.5 turbo - porażka inżynierów czy księgowych?
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
- WiS
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: z puszcz odwiecznych, z krain mrocznych...
- Auto: Forester turbo, zwany Yetim
- Polubił: 3 razy
- Polubione posty: 2 razy
Silnik 2.5 turbo - porażka inżynierów czy księgowych?
Z opóźnieniem zauważyłem, że z oferty Subaru znika silnik 2.5 turbo.
Zniknął-był już z Forestera; zdaje się, że ma zniknąć z Legacy; zostanie tylko w WRX/STI - ale to pod każdym względem inna bajka, jak rozumiem.
Interesuje mnie, czy to inżynierowie FHI przyznają się w ten sposób do porażki (czyli, że jednak był to knot), czy też księgowi i marketoidzi stwierdzili, że nie ma już rynku, czyli wystarczajacej grupy klientów na taki napęd w "rodzinnych" autach?
Ktoś coś wie, ewentualnie przeczuwa...?
Zniknął-był już z Forestera; zdaje się, że ma zniknąć z Legacy; zostanie tylko w WRX/STI - ale to pod każdym względem inna bajka, jak rozumiem.
Interesuje mnie, czy to inżynierowie FHI przyznają się w ten sposób do porażki (czyli, że jednak był to knot), czy też księgowi i marketoidzi stwierdzili, że nie ma już rynku, czyli wystarczajacej grupy klientów na taki napęd w "rodzinnych" autach?
Ktoś coś wie, ewentualnie przeczuwa...?
- Alan, Alan, Alan!
- 6 gwiazdek
- Auto: WiśniaNieWiśnia
- Polubił: 130 razy
- Polubione posty: 365 razy
Re: Silnik 2.5 turbo - porażka inżynierów czy księgowych?
czy to znaczy, że przeglądasz oferty na Subaraki? 

- rrosiak
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: W-wa, Kutno
- Auto: Duża Dacia :)
- Polubił: 129 razy
- Polubione posty: 199 razy
Re: Silnik 2.5 turbo - porażka inżynierów czy księgowych?
WiS pisze: Ktoś coś wie, ewentualnie przeczuwa...?
Z wątku w pytaniach do Dyrekcji na kropce wynika, że winni temu są europejscy ekoterroryści.
"Pan Macierewicz bardzo często mówi co wie, ale rzadko wie co mówi." - L.Miller - 
Z dwojga złego wolę, gdy krajem rządzą złodzieje zamiast kretynów.

Z dwojga złego wolę, gdy krajem rządzą złodzieje zamiast kretynów.

Re: Silnik 2.5 turbo - porażka inżynierów czy księgowych?
a cóż innego możaby wyczytać na takim forum w takim wątku?rrosiak pisze: że winni temu są europejscy ekoterroryści
-
lukass
- 5 gwiazdek
- Lokalizacja: Wawa
- Auto: Proto WRC'17 i 4 razy 4x4 - czyli w sumie 5 razy 4x4
- Polubił: 8 razy
- Polubione posty: 146 razy
Re: Silnik 2.5 turbo - porażka inżynierów czy księgowych?
Uwielbiam takie teorie spiskowe i teksty typu "takim forum"minimus pisze:a cóż innego możaby wyczytać na takim forum w takim wątku?rrosiak pisze: że winni temu są europejscy ekoterroryści

Jakbyś choć trochę zgłębił temat to byś wiedział że np. w USA nic nie wycofują, bo tam ekoteroryści nie dopłynęli

był WRX powered by Jako & PB98 i STi MY'05 EU DCCD
Re: Silnik 2.5 turbo - porażka inżynierów czy księgowych?
Jakie teorie spiskowe? Na forum sip mieli napisać, że silnik do dupy jest? 
to faktycznie jest "choć troche zgłębiony" tematlukass pisze: Jakbyś choć trochę zgłębił temat to byś wiedział że np. w USA nic nie wycofują, bo tam ekoteroryści nie dopłynęli

- rrosiak
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: W-wa, Kutno
- Auto: Duża Dacia :)
- Polubił: 129 razy
- Polubione posty: 199 razy
Re: Silnik 2.5 turbo - porażka inżynierów czy księgowych?
minimus pisze: Jakie teorie spiskowe?
Bo Turcy składali silnki turbo gołymi rękoma

"Pan Macierewicz bardzo często mówi co wie, ale rzadko wie co mówi." - L.Miller - 
Z dwojga złego wolę, gdy krajem rządzą złodzieje zamiast kretynów.

Z dwojga złego wolę, gdy krajem rządzą złodzieje zamiast kretynów.

Re: Silnik 2.5 turbo - porażka inżynierów czy księgowych?
a tu akurat by mogli się wykazać białymi rękawiczkamirrosiak pisze: Bo Turcy składali silnki turbo gołymi rękoma

- WiS
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: z puszcz odwiecznych, z krain mrocznych...
- Auto: Forester turbo, zwany Yetim
- Polubił: 3 razy
- Polubione posty: 2 razy
Re: Silnik 2.5 turbo - porażka inżynierów czy księgowych?
No to sobie poczytałem kropkę, po dłuższej przerwie
Widzę, zasadniczo bez zmian 
Mój wniosek: ekoterroryści ekoterrorystami, ale zysk ze śladowej sprzedaży aut 2.5 turbo w Europie zapewne nie uzasadniał kosztów, które trzeba było ponosić w związku z istnieniem tego silnika w ofercie, stąd chętnie skorzystano z pretekstu.
Jakoś niektóre inne marki utrzymują w ofercie równie "nieekologiczne" silniki, także w EU
- tyle, że im się te bryki sprzedają
Ciekaw jestem, czy samo STI da radę podtrzymać image marki - na dłuższą metę...
BTW. - czy w tej wersji 300-konnej, dostępnej w lanosowatym STI, ten silnik ma tę samą znaną przypadłosć, czy na potrezby topowego modelu udało się ją wyleczyć w fabryce?
Niezmiennie, od jakichś 9 lat


Mój wniosek: ekoterroryści ekoterrorystami, ale zysk ze śladowej sprzedaży aut 2.5 turbo w Europie zapewne nie uzasadniał kosztów, które trzeba było ponosić w związku z istnieniem tego silnika w ofercie, stąd chętnie skorzystano z pretekstu.
Jakoś niektóre inne marki utrzymują w ofercie równie "nieekologiczne" silniki, także w EU


Ciekaw jestem, czy samo STI da radę podtrzymać image marki - na dłuższą metę...
BTW. - czy w tej wersji 300-konnej, dostępnej w lanosowatym STI, ten silnik ma tę samą znaną przypadłosć, czy na potrezby topowego modelu udało się ją wyleczyć w fabryce?
remek pisze: czy to znaczy, że przeglądasz oferty na Subaraki?
Niezmiennie, od jakichś 9 lat

Re: Silnik 2.5 turbo - porażka inżynierów czy księgowych?
gdyby księgowi ruszyli głowami to byłoby 2.0 t na EU, taki modny downsizing i po sprawie
w sumie ciekawe dlaczego nie ma
w sumie ciekawe dlaczego nie ma
-
Adam M.
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: Mississauga, Ontario.
- Auto: 05 Subaru Legacy Wagon
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Silnik 2.5 turbo - porażka inżynierów czy księgowych?
Ale przeciez zrobili juz nowe STI - sedanowe, ktore widzialem kilka dni temu w zaprzyjaznionym "salonie".
Tam podobno juz ten silnik jest "najszybszy od wszystkiego w tej klasie", musze sie tylko dowiedziec dlaczego bo to bylo tylko podsluchane lewym uchem :)
Ogolnie 2.5 turbo to dla mnie porazka inzynierska wymuszona przez ksiegowych - po wszystkich klopotach z uszczelnieniem 2.5 wolnossaka warto bylo wydac troche centow wiecej na produkcje blokow close deck dla turbo zamiast potem robic glupie miny i stracic reputacje bezawaryjnego silnika.
Tam podobno juz ten silnik jest "najszybszy od wszystkiego w tej klasie", musze sie tylko dowiedziec dlaczego bo to bylo tylko podsluchane lewym uchem :)
Ogolnie 2.5 turbo to dla mnie porazka inzynierska wymuszona przez ksiegowych - po wszystkich klopotach z uszczelnieniem 2.5 wolnossaka warto bylo wydac troche centow wiecej na produkcje blokow close deck dla turbo zamiast potem robic glupie miny i stracic reputacje bezawaryjnego silnika.
- WiS
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: z puszcz odwiecznych, z krain mrocznych...
- Auto: Forester turbo, zwany Yetim
- Polubił: 3 razy
- Polubione posty: 2 razy
Re: Silnik 2.5 turbo - porażka inżynierów czy księgowych?
O ile dobrze zrozumiałem aluzje Dyrekcji w w/w wątku na kropce, to być może nieoficjalnie coś się knuje - poza tym, o ile dobrze kojarzę, ten wspólny z Toyotą model coupe jest planowany zarówno z silnikiem wolnossącym, jak i turbo - oba 2.0.esilon pisze: ciekawe dlaczego nie ma
Ale jeżeli niektóre "spiskowe" domysły dotykają sedna problemu - to nie będzie. Bo w takiej wersji tu nie chodzi o eko, ani nawet nie o kłopoty inżynierskie (skoro dobre 2.0 turbo nadal się robi na rynek w J., to spokojnie możnaby chyba go zaoferować też w EU...), tylko o "wizję" marketingu marki.
Już nie dla pryszczatych upalaczy (a w każdym razie nie przede wszystkim), nie dla tych którzy cenią radość z jazdy prawdziwym samochodem, tylko dla dostojnych i politycznie poprawnych ojców rodzin z przychówkiem... żeby bez stresu i zgodnie z przepisami przemieścić tyłek z A do B.
Ramki, diesel, drewienko i ESP rulez.
Tfu, tfu - obym się mylił, bo niedługo okaże się, że najbardziej rasowe i fajne auta rzeczywiście dostarcza na rynek Skoda

Re: Silnik 2.5 turbo - porażka inżynierów czy księgowych?
ale w/na jakims portalu moto było info, że zawieszaja czy też przesuwaja projekt na jakis czas późniejszy
a 2.0t jest w J cały czas
a 2.0t jest w J cały czas
- WiS
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: z puszcz odwiecznych, z krain mrocznych...
- Auto: Forester turbo, zwany Yetim
- Polubił: 3 razy
- Polubione posty: 2 razy
Re: Silnik 2.5 turbo - porażka inżynierów czy księgowych?
esilon, no to by niestety przybliżało wariant pesymistyczny. W sumie, trudno się dziwić - w większosci tzw. rozwiniętych krajów świata jednak jazda samochodem przestaje być ułanską przyjemnością, a staje się czynnością taką jak prasowanie czy zmywanie naczyń. Zaś żelazka i zmywarki "z charakterem" już dawno ustąpiły miejsca modelom do bólu praktycznym (i zapewniającym producentowi stosowny zysk).
Na rynku motoryzacyjnym - wystarczy popatrzeć, jaką krzywdę właściciel robi marce Lancia... a to zapewne nie jedyny przykład trendu.
Na rynku motoryzacyjnym - wystarczy popatrzeć, jaką krzywdę właściciel robi marce Lancia... a to zapewne nie jedyny przykład trendu.
-
jmiciuk
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: Swarzędz
- Auto: Narazie jezdzę rowerem :)
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Silnik 2.5 turbo - porażka inżynierów czy księgowych?
Bez przesady, podobno taka Dacia Duster też jest całkiem fajnaWiS pisze:niedługo okaże się, że najbardziej rasowe i fajne auta rzeczywiście dostarcza na rynek Skodaesilon pisze: ciekawe dlaczego nie ma

A no niestety trzeba się liczyć że Subaru zbliza się do toyot itp itd, jak chce więcej aut sprzedawać to muszą miec "normalniejsze samochody"
Re: Silnik 2.5 turbo - porażka inżynierów czy księgowych?
Chcesz powiedzieć, że EPA nie istnieje? Oni mają CAFE od 1975 roku. Corvette już ładnych naście lat temu dostały sześciobiegowe skrzynie, choć przy charakterystyce momentu LSX wystarczyłyby pewnie cztery. By zmieścić się w limicie średniego zużycia paliwa w skali całej produkcji.lukass pisze: Jakbyś choć trochę zgłębił temat to byś wiedział że np. w USA nic nie wycofują, bo tam ekoteroryści nie dopłynęli![]()
r.
Wieśniak w trójce. Dla przyjaciół Rufjan.
Re: Silnik 2.5 turbo - porażka inżynierów czy księgowych?
Problem jest złożony oczywiście i powodów jest co najmniej kilka ale trzeb wziąć pod uwagę ze 2.5T poza krajami "dzikimi" jak Polska jest kompletnie bez sensu w senie sprzedażowym przy swojej paliwożerności. Ma być 2012 boxer 3 generacji mocno przeprojektowany, zobaczymy czy Subaru się chociaż zbliży technologicznie do Europy i niektórych producentów z Japonii, bo na razie tkwi na przełomie lat 80 i 90 niestety.
- WiS
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: z puszcz odwiecznych, z krain mrocznych...
- Auto: Forester turbo, zwany Yetim
- Polubił: 3 razy
- Polubione posty: 2 razy
Re: Silnik 2.5 turbo - porażka inżynierów czy księgowych?
A jakjmiciuk pisze: Bez przesady, podobno taka Dacia Duster też jest całkiem fajna


Daj im Panie Boże - może przed emeryturą sobie wreszcie sprawię Subaru bez słabych punktówAzrael pisze: Ma być 2012 boxer 3 generacji mocno przeprojektowany, zobaczymy czy Subaru się chociaż zbliży technologicznie do Europy

Re: Silnik 2.5 turbo - porażka inżynierów czy księgowych?
Wiem, że temat stary, ale zakładanie nowego wątku uważam za pozbawione sensu dlatego dopisuję się tutaj.
Czy Polska była taką samotną wyspą zwłaszcza jeśli chodzi o nowego WRXa?
Inne marki utrzymują swoich trucicieli (Golf GTI, Focus RS itp), ale za to sprzedają wiele innych modeli 'ekologicznych'. W Subaru jest to tylko Justy, 33 egzemplarze w zeszłym roku
Sam jestem ciekaw czy te emisje są liczone jako średnia z wszystkich modeli czy może średnia od sprzedanych egzemplarzy, może ktoś wie?
Czy WRX MY08-MY10 i Forestery 2.5 MY09-MY10 (chodzi mi o wersję turbo bo nie było dodatkowego oznaczenia) był oferowane tylko w Polsce? Na subaru.de, subaru.lt i subaru.ch jak sprawdzałem ofertę w zeszłym roku to nie było tam takich modeli. Z turbo były tylko STI. Jak przeszukać autoscout24.pl, mobile.de, autoscout24.ch to też nie można znaleźć takich modeli poza Polską (1 Forek 2.5 w Holandii, 2 w Niemczech, 4 w Szwajcarii, brak WRX poza Polską)Azrael pisze:Problem jest złożony oczywiście i powodów jest co najmniej kilka ale trzeb wziąć pod uwagę ze 2.5T poza krajami "dzikimi" jak Polska jest kompletnie bez sensu w senie sprzedażowym przy swojej paliwożerności. Ma być 2012 boxer 3 generacji mocno przeprojektowany, zobaczymy czy Subaru się chociaż zbliży technologicznie do Europy i niektórych producentów z Japonii, bo na razie tkwi na przełomie lat 80 i 90 niestety.
Czy Polska była taką samotną wyspą zwłaszcza jeśli chodzi o nowego WRXa?
Co do samego wycofania to to samo stało się z Civicem Type R, powodem podobnie jest emisja spalin, która zawyża nie potrzebnie średnią. Podejrzewam, że nie duża sprzedaż (zarówno tego konkretnego Civica jak i tych modeli Subaru) sprzyja wycofaniu tych aut, bo ich poprawienie będzie zbyt kosztowne. Hondziarze zresztą dostali alternatywę, szatana w postaci 120 konnego CR-ZaWiS pisze: Mój wniosek: ekoterroryści ekoterrorystami, ale zysk ze śladowej sprzedaży aut 2.5 turbo w Europie zapewne nie uzasadniał kosztów, które trzeba było ponosić w związku z istnieniem tego silnika w ofercie, stąd chętnie skorzystano z pretekstu.
Jakoś niektóre inne marki utrzymują w ofercie równie "nieekologiczne" silniki, także w EU- tyle, że im się te bryki sprzedają
![]()


Sam jestem ciekaw czy te emisje są liczone jako średnia z wszystkich modeli czy może średnia od sprzedanych egzemplarzy, może ktoś wie?
Re: Silnik 2.5 turbo - porażka inżynierów czy księgowych?
AFAIR tak.Jacek pisze: Czy Polska była taką samotną wyspą zwłaszcza jeśli chodzi o nowego WRXa?
Re: Silnik 2.5 turbo - porażka inżynierów czy księgowych?
Winne są flotowe normy emisji spalin liczba emitowanego CO2 przeli liczbę samochodów w ofercie. W Polska była wyspą jeśli chodzi o Forka T WRX oraz Legacy GT. Rynki bezekoterorystowe rozwijają się ładnie.
Jeśli chodzi o samochody oferowane na różne rynki w Europie nie ma dodatkowych oznaczeń, chyba na Litwie były jeszcze turbo razem z nami.
Nowy silnik już jest w Foresterze teraz dojdzie jeszcze 1.6 N/A o reszcie ni widu ni słychu.
Jeśli chodzi o samochody oferowane na różne rynki w Europie nie ma dodatkowych oznaczeń, chyba na Litwie były jeszcze turbo razem z nami.
Nowy silnik już jest w Foresterze teraz dojdzie jeszcze 1.6 N/A o reszcie ni widu ni słychu.