Strona 1 z 1

Klatka

: 14 paź 2010, o 12:36
autor: darop
Czy ma ktoś może schemat jak wykonać klatkę do imprezy GT ??

Re: Klatka

: 14 paź 2010, o 13:18
autor: barton
darop pisze:Czy ma ktoś może schemat jak wykonać klatkę do imprezy GT ??
może taki obrazek coś Ci podpowie:
http://www.customcages.co.uk/Rollcage/L ... Int%20GrpN

Obrazek

Re: Klatka

: 14 paź 2010, o 13:37
autor: Azrael
Barthol, homologowana klatka Custom Cages nie koniecznie musi być legalna jako klatka samoróbka - taka ma być zrobiona według załącznika i już.

Re: Klatka

: 14 paź 2010, o 14:00
autor: barton
znaczy jeśli na rurkach będzie nabite logo firmy CC (lub innego wytwórcy, specjalizującego się w takich produktach) + wszystkie papiery (zgodność z regulaminem, wykonanie w zakładzie mającym odpowiednie uprawnienia) to nie ma problemu na BK. Ale może być buba jeśli ktoś wyrzeźbi "identyczną" we własnym zakresie (a nie zastosuje się do wytycznych z załącznika J) lub jeśli sam sobie wsadzi takiego Custom Cage'a nie posiadając uprawnień na spawanie??

Re: Klatka

: 14 paź 2010, o 14:03
autor: Azrael
Barthol, CC może być inny niż wytyczne załącznika. Zeby dostać certyikat na CC trzeba wysłac dokumenty ze zdjęciami i próbkami spawalniczymi do nich do oceny i dopiero się dostaje certyfikat i naklejkę.

Re: Klatka

: 14 paź 2010, o 14:08
autor: barton
Azrael, dzięki za odpowiedź... (zawsze to fajnie się czegoś nowego dowiedzieć)...

Innymi słowy jeśli dobrze rozumuję to zakładając, że klatka jako samodzielna konstrukcja spełnia wymagania regulaminu, należy ją wstawić do auta i zrobić przy okazji raport (zrobić dokumentację zdjęciową, przedstawić certyfikaty wykonawcy itd).. Potem to wszystko wysyłamy do CC, a następnie oni jeśli wszystko jest tip top to przysyłają naklejkę itd ;-)

Re: Klatka

: 14 paź 2010, o 14:26
autor: barton
Azrael pisze: CC może być inny niż wytyczne załącznika

sorry, że taki trochę upierdliwy jestem (ale to tylko ciekawość)

Czyli, że każda federacja może działać na własnych zasadach opisanych w załączniku określającym wymogi bezpieczeństwa (lub różnice mogą wynikać z dowolnej interpretacji zaleceń FIA przez struktury loklane)?? I dzięki temu istnieje pewnego rodzaju patologia, że na jednym rynku klatka jest okej a na innym już fuj... Chodzi mi o wyroby profesjonalistów, a nie produkcje w których aby nadać odpowiedni kształt rurom, profiluje się je przy użyciu np. drzewa ;)

Re: Klatka

: 14 paź 2010, o 14:44
autor: Azrael
Barthol, nie, po prostu taka klatk ma swoją homologacjęjako takąi w ogóle moż ebyć zrobiona inaczej niż wytyczne. Klatki bez homologacji musza być tak jak w wytycznych. Dlatego np. smaochody WRC (któe mają homologowane klatki) mają czasem konstrukcje z dziwnie cienkich rurek - po prostu ktoś to rpzebadał i ustalił że jest wystarczająco wytrzymałe a przy tym lzejsze, normalna konstrukcja załącznikowa jest raczej cięższa.

Re: Klatka

: 14 paź 2010, o 15:37
autor: barton
Azrael, czyli jeśli dobrze zrozumiałem Twoją wypowiedź: wytyczne to taki zestaw podstawowych zasad wykonania (określają z jakich materiałów, ile wzmocnień, ile punktów mocowania do nadwozia itd.). A klatka posiadająca homologację to taka, która została zaprojektowana (przebadana i przeliczona, poddana testom zderzeniowym?) pod konkretny model auta??

I drugie pytanie: czyli taka homologowana klatka (ale nie będąca w zgodzie z załącznikiem) zamontowana w aucie. może być przeszkodą w przejściu bk?? (pytanie czysto teoretyczne)

Re: Klatka

: 14 paź 2010, o 15:38
autor: Azrael
Barthol pisze: Azrael, czyli jeśli dobrze zrozumiałem Twoją wypowiedź: wytyczne to taki zestaw podstawowych zasad wykonania (określają z jakich materiałów, ile wzmocnień, ile punktów mocowania do nadwozia itd.). A klatka posiadająca homologację to taka, która została zaprojektowana (przebadana i przeliczona, poddana testom zderzeniowym?) pod konkretny model auta??

Dokładnie tak.
Barthol pisze: I drugie pytanie: czyli taka homologowana klatka (ale nie będąca w zgodzie z załącznikiem) zamontowana w aucie. może być przeszkodą w przejściu bk?? (pytanie czysto teoretyczne)
Niby nie, ale w Polsce już różne rzeczy widziałem na BK.

Re: Klatka

: 14 paź 2010, o 16:39
autor: ky
Barthol pisze: czyli taka homologowana klatka (ale nie będąca w zgodzie z załącznikiem) zamontowana w aucie. może być przeszkodą w przejściu bk??
Są takie rzeczy na Ziemi, które nie śniły się nawet Wielkim Imamom Technicznym :)

r.

Re: Klatka

: 14 paź 2010, o 19:27
autor: Alan, Alan, Alan!
Azrael pisze:

Niby nie, ale w Polsce już różne rzeczy widziałem na BK.
hehe, Waga? :mrgreen: