Klatka

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
ODPOWIEDZ
darop
Awatar użytkownika
1 gwiazdka
Lokalizacja: Dębica
Auto: Subaru Impreza GT
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Klatka

Post 14 paź 2010, o 12:36

Czy ma ktoś może schemat jak wykonać klatkę do imprezy GT ??



barton
6 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 2 razy

Re: Klatka

Post 14 paź 2010, o 13:18

darop pisze:Czy ma ktoś może schemat jak wykonać klatkę do imprezy GT ??
może taki obrazek coś Ci podpowie:
http://www.customcages.co.uk/Rollcage/L ... Int%20GrpN

Obrazek
"Nim cokolwiek napiszesz, pomyśl o swojej matce. Czy byłaby dumna?"

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: Klatka

Post 14 paź 2010, o 13:37

Barthol, homologowana klatka Custom Cages nie koniecznie musi być legalna jako klatka samoróbka - taka ma być zrobiona według załącznika i już.

barton
6 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 2 razy

Re: Klatka

Post 14 paź 2010, o 14:00

znaczy jeśli na rurkach będzie nabite logo firmy CC (lub innego wytwórcy, specjalizującego się w takich produktach) + wszystkie papiery (zgodność z regulaminem, wykonanie w zakładzie mającym odpowiednie uprawnienia) to nie ma problemu na BK. Ale może być buba jeśli ktoś wyrzeźbi "identyczną" we własnym zakresie (a nie zastosuje się do wytycznych z załącznika J) lub jeśli sam sobie wsadzi takiego Custom Cage'a nie posiadając uprawnień na spawanie??
Ostatnio zmieniony 14 paź 2010, o 14:03 przez barton, łącznie zmieniany 1 raz.
"Nim cokolwiek napiszesz, pomyśl o swojej matce. Czy byłaby dumna?"

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: Klatka

Post 14 paź 2010, o 14:03

Barthol, CC może być inny niż wytyczne załącznika. Zeby dostać certyikat na CC trzeba wysłac dokumenty ze zdjęciami i próbkami spawalniczymi do nich do oceny i dopiero się dostaje certyfikat i naklejkę.

barton
6 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 2 razy

Re: Klatka

Post 14 paź 2010, o 14:08

Azrael, dzięki za odpowiedź... (zawsze to fajnie się czegoś nowego dowiedzieć)...

Innymi słowy jeśli dobrze rozumuję to zakładając, że klatka jako samodzielna konstrukcja spełnia wymagania regulaminu, należy ją wstawić do auta i zrobić przy okazji raport (zrobić dokumentację zdjęciową, przedstawić certyfikaty wykonawcy itd).. Potem to wszystko wysyłamy do CC, a następnie oni jeśli wszystko jest tip top to przysyłają naklejkę itd ;-)
"Nim cokolwiek napiszesz, pomyśl o swojej matce. Czy byłaby dumna?"

barton
6 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 2 razy

Re: Klatka

Post 14 paź 2010, o 14:26

Azrael pisze: CC może być inny niż wytyczne załącznika

sorry, że taki trochę upierdliwy jestem (ale to tylko ciekawość)

Czyli, że każda federacja może działać na własnych zasadach opisanych w załączniku określającym wymogi bezpieczeństwa (lub różnice mogą wynikać z dowolnej interpretacji zaleceń FIA przez struktury loklane)?? I dzięki temu istnieje pewnego rodzaju patologia, że na jednym rynku klatka jest okej a na innym już fuj... Chodzi mi o wyroby profesjonalistów, a nie produkcje w których aby nadać odpowiedni kształt rurom, profiluje się je przy użyciu np. drzewa ;)
"Nim cokolwiek napiszesz, pomyśl o swojej matce. Czy byłaby dumna?"

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: Klatka

Post 14 paź 2010, o 14:44

Barthol, nie, po prostu taka klatk ma swoją homologacjęjako takąi w ogóle moż ebyć zrobiona inaczej niż wytyczne. Klatki bez homologacji musza być tak jak w wytycznych. Dlatego np. smaochody WRC (któe mają homologowane klatki) mają czasem konstrukcje z dziwnie cienkich rurek - po prostu ktoś to rpzebadał i ustalił że jest wystarczająco wytrzymałe a przy tym lzejsze, normalna konstrukcja załącznikowa jest raczej cięższa.

barton
6 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 2 razy

Re: Klatka

Post 14 paź 2010, o 15:37

Azrael, czyli jeśli dobrze zrozumiałem Twoją wypowiedź: wytyczne to taki zestaw podstawowych zasad wykonania (określają z jakich materiałów, ile wzmocnień, ile punktów mocowania do nadwozia itd.). A klatka posiadająca homologację to taka, która została zaprojektowana (przebadana i przeliczona, poddana testom zderzeniowym?) pod konkretny model auta??

I drugie pytanie: czyli taka homologowana klatka (ale nie będąca w zgodzie z załącznikiem) zamontowana w aucie. może być przeszkodą w przejściu bk?? (pytanie czysto teoretyczne)
"Nim cokolwiek napiszesz, pomyśl o swojej matce. Czy byłaby dumna?"

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: Klatka

Post 14 paź 2010, o 15:38

Barthol pisze: Azrael, czyli jeśli dobrze zrozumiałem Twoją wypowiedź: wytyczne to taki zestaw podstawowych zasad wykonania (określają z jakich materiałów, ile wzmocnień, ile punktów mocowania do nadwozia itd.). A klatka posiadająca homologację to taka, która została zaprojektowana (przebadana i przeliczona, poddana testom zderzeniowym?) pod konkretny model auta??

Dokładnie tak.
Barthol pisze: I drugie pytanie: czyli taka homologowana klatka (ale nie będąca w zgodzie z załącznikiem) zamontowana w aucie. może być przeszkodą w przejściu bk?? (pytanie czysto teoretyczne)
Niby nie, ale w Polsce już różne rzeczy widziałem na BK.

ky
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Boat City
Auto: die Pflaume
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Klatka

Post 14 paź 2010, o 16:39

Barthol pisze: czyli taka homologowana klatka (ale nie będąca w zgodzie z załącznikiem) zamontowana w aucie. może być przeszkodą w przejściu bk??
Są takie rzeczy na Ziemi, które nie śniły się nawet Wielkim Imamom Technicznym :)

r.
Wieśniak w trójce. Dla przyjaciół Rufjan.

Alan, Alan, Alan!
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: WiśniaNieWiśnia
Polubił: 130 razy
Polubione posty: 365 razy

Re: Klatka

Post 14 paź 2010, o 19:27

Azrael pisze:

Niby nie, ale w Polsce już różne rzeczy widziałem na BK.
hehe, Waga? :mrgreen:

ODPOWIEDZ