Przejechałem się ostatnio odrobinę subaru z lineartronikiem. Jeździło się bajkowo. Symulowany tryb manualny też jest ciekawy. Ale mam wrażenie, że przy ruszaniu samochód jest leniwy. Depnąłem gaz, silnik zaczął wchodzić na obroty, a samochód spokojnie i dostojnie zaczął się rozpędzać i dopiero po chwili czuło się, że przyśpiesza. Być może w trybie manualnym wygląda to lepiej, nie próbowałem. Ten typ tak ma? Jak jest z przyśpieszaniem przy większych prędkościach (wyprzedzanie)?
Jeździcie subarakami z CVT? Jakie wrażenia przy dłuższym używaniu? Dają radę?
Z tego co widzę sprawa pojawiała się tu i ówdzie, ale nie sposób wyciągnąć z tego jakichś sensownych wniosków.
Tzn. nie da się ruszyć z miejsca bardzo dynamicznie?
No wciskasz gaz i czekasz. Najpierw rosną obroty, potem rusza miękko (bardzo dobrze to widać na filmie przywołanym na wskazanym przez Ciebie forum: ). Wrażenie jest śmieszne dosyć. Śmiesznie, bo równo, więc wrażenia są zupełnie inne niż przy normalnej skrzyni.
Re: Lineartronic
: 18 paź 2010, o 17:28
autor: ky
A jakiegoś brake-startu nie da się zrobić (nie to, żeby to było zdrowe dla napędu)?
r.
Re: Lineartronic
: 18 paź 2010, o 21:32
autor: deLux
myślę, że można bo ta skrzynia spięta jest z silnikiem przez konwerter momentu, więc powinno zadziałać. potem strzeli paseczek w skrzyni
Re: Lineartronic
: 22 paź 2010, o 09:58
autor: nazwa_zajeta
Oj, coś widzę, że nikt tutaj nie ma samochodu z skrzynią bezstopniową. Szkoda, bo myślałem, że dowiem się jakichś ciekawostek. No nic, jeśli zdecyduję się na Outbacka z Lineartronikiem (zamiast Forka z klasycznym automatem) to sam sobie sprawdzę jak się sprawuje.
Re: Lineartronic
: 22 paź 2010, o 10:18
autor: esilon
nazwa_zajeta pisze:
sobie sprawdzę jak się sprawuje.
ale wpadnij tu potem i opisz wrażenia
Re: Lineartronic
: 22 paź 2010, o 10:54
autor: nazwa_zajeta
esilon pisze:ale wpadnij tu potem i opisz wrażenia