Strona 1 z 1

Odczytywanie kodów błędów z AT?

: 24 paź 2010, o 19:30
autor: sheki
Witam!

Mam małą prośbę...czy mógłby mnie ktoś uświadomić,jak mam odczytać kody błędów w Legacy MY99?
Ślicznie dziękuje,z góry :-)

PS...
oczywiście mam na myśli tylko automatyczną skrzynię biegów.

Re: Odczytywanie kodów błędów z AT?

: 24 paź 2010, o 22:04
autor: Soltys
Transmission Tips
How to Read Trouble Codes From the TCU

These instructions should work for any Legacy from 90-94, or ones that have the power light. The newer models will most likely require a scan tool. These instructions I believe will also work on the SVX as well.

The "Power" light indicates transmission codes. The following self diagnosis will show any fault codes for the transmission.

To perform the self diag test for EXISTING problems

1) Warm up engine by driving at speeds greater than 12mph.

2) Stop vehicle and turn ignition switch OFF.

3) Turn ignition switch ON and make sure POWER indicator lamp comes on.

4) Turn ignition switch OFF.

5) Move selector lever to D and turn manual switch ON.

6) Turn ignition switch ON.

7) Move selector lever to "3" and turn manual switch OFF.

8) Move selector level to "2" and turn manual switch ON.

9) Move selector lever to "1" and turn manual switch OFF.

10) Partially depress accelerator pedal (to turn idle switch off).

11) Check code as displayed on POWER light. Blinking once every 1/4sec is normal.

To perform the self diag test for PREVIOUS problems

1) Warm up engine by driving at speeds greater than 12mph.

2) Stop vehicle and turn ignition switch OFF.

3) Turn ignition switch ON and make sure POWER indicator lamp comes on.

4) Turn ignition switch OFF.

5) Move selector lever to "1" and turn manual switch ON.

6) Turn ignition switch ON.

7) Move selector lever to "2" and turn manual switch OFF.

8) Move selector lever to "3" and turn manual switch ON.

9) Move selector lever to "D" and trun manual switch OFF.

10) Partially depress accelerator pedal (to turn idle switch off).

11) Check code as displayed on POWER light. Blinking once every 1/4sec is normal.


Trouble Code Table
Trouble
Code
Item
11 Duty solenoid A
12 Duty solenoid B
13 Shift solenoid 3
14 Shift solenoid 2
15 Shift solenoid 1
21 ATF temp sensor
22 Atmospheric sensor
23 Engine revolution signal
24 Duty solenoid C
25 Engine torque control signal
31 Throttle sensor
32 Vehicle speed sensor 1
33 Vehicle speed sensor 2



Przetłumaczyć ?? :-d

Re: Odczytywanie kodów błędów z AT?

: 25 paź 2010, o 17:41
autor: sheki
Dziękuję Ci ślicznie,za poświęcenie mi czasu i za tak wyczerpujący opis.
Mam nadzieję,że zadziała w Legacy III...choć nie wiem,czy nie powinno się w tym roczniku testować skrzyni AT,kontrolką od temperatury oleju,niemniej jednak luknę jutro.
Miłego wieczoru Sołtys i dzięki :mrgreen:


Pozdrawiam.

Re: Odczytywanie kodów błędów z AT?

: 25 paź 2010, o 18:38
autor: Soltys
Nie ma za co :) Podałem to co u mnie działało w 4eat czyli coś sprawdzonego. Jak się u Ciebie uda to napisz, będzie dla potomnych :D

Re: Odczytywanie kodów błędów z AT?

: 26 paź 2010, o 17:36
autor: sheki
Witam Wszystkich :-)

Niestety Sołtys...nie udało mi się wejść Twoim sposobem,do sterownika skrzyni :-( ale spoko 8-) pracuję nad tym i jak znajdę jakąś drogę,to dam cynę.

Póki co wiem,że do tego celu należy użyć złącza B 82,które posiada 6 pinów i kody błędów odczytuje sie,za pośrednictwem kontrolki od tem oleju AT i istnieje 17 możliwych kodów błędów(pojazd wyposażony w VDC)...niemniej jednak nie wiem jeszcze jak należy ugryźć to złącze i co z czym połączyć,ale...jutro także będzie dzień :lol:


Pozdrawiam.

Re: Odczytywanie kodów błędów z AT?

: 28 paź 2010, o 20:37
autor: sheki
Jeśli ktoś by chciał odczytać kody błędów z AT,to działa!!!(moje AT jest połączone z silnikiem EJ 251,z 1999r)

1.Rozgrzać silnik do temperatury roboczej :cofee:
2.Wyłączyć zapłon ;-)
3.Włączyć zapłon :giggle:
4.Przejechać się szybciej niż 20km/h :thumb:
5.Zatrzymać pojazd :-p
6.Nacisnąć hamulec i wbić 1 bieg(można go wbić po zgaszeniu pojazdu,ponieważ ogólnie się nie powinno gasić AT,podczas pracy,aczkolwiek jest to możliwe,w sytuacjach awaryjnych,ale po zgaszeniu i wbiciu 1,jest ok...i nie rzutuje to wcale na komfort jazdy,czy też parkowania do powyższego testu :lol:
7.Wyłączyć zapłon( no właśnie...i teraz można wbić 1 :-) )
8.Włączyć zapłon :giggle:
9.Przesunąć dźwignię na 2 bieg :razz:
10.Przesunąć dźwignię na 1 bieg :x
11.Przesunąć dźwignię na 2 bieg :razz:
12.Przesunąć dźwignię na 3 bieg :oops:
13.Ustawić dźwignię na D :-d

Zacznie migać POWER...i tak jak w odczycie błędów z motoru.Nie tłumaczyć dalej,tak?????? :-(


PS...
Sołtysa sposób był bardzo podobny,ale jakoś nie szło się dogadać z TCU :-(
Choć niewiele się różni...bo u Sołtysa z 1 leci sie w dół,a tutaj się zawraca po 2 do jedynki...
A co do błędów,to mam zero...aczkolwiek mam walnięty TPS...bo ma napięcie przy zamkniętej ponad 4V,a przy otwartej jest około 1V...na napięcie ma wpływ także inhibitor...ale to nie to...jakbyście mieli kiedyś problemy z napięciem na TPS,to warto sprawdzić łącznik B 21,oraz łącznik pt B83,schodzi sie w nim dość istotny przewód.
A wracając do mojego TPS...to jak mu co odbije,to ma 2V przy zamkniętej.Cholera...czy oni powariowali z cenami TPS-ów...przecież to jest porażka,za takie gówno tyle krzyczeć :wall: :x
A jakby ktoś sprawdzał w AT czujnik ciśnienia atmosferycznego,który ma dużo wspólnego,z ciśnieniem,tak jak padniety TPS, w AT,to powinien mieć 15 omów,to tak na marginesie.(oczywiście te omy to do tego na błotniku co jest :giggle:


Aha...jak wiecie,to Legacy troszkę ewenement i troszkę cuda konstrukcyjne testowali na tym aucie...ale cóż,bywa...

PSII...

DZIĘKUJĘ SOŁTYS,ZA ZAINTERESOWANIE MOIM TEMATEM I OPIS MAGICZNEGO TESTU.

Re: Odczytywanie kodów błędów z AT?

: 30 paź 2010, o 22:36
autor: Soltys
Nie ma problemu, po to jest forum. Dobrze, że pisze się takie posty bo na polskich stronach baaaaardzo mało jest czegokolwiek o Subaru, a szczególnie o automatach. Jakby było czegoś potrzeba wal śmiało, jak był problem z moim automatem trzeba było sobie radzic i troche materiałów zebrałem.
Pozdrawiam.

Re: Odczytywanie kodów błędów z AT?

: 31 paź 2010, o 21:30
autor: sheki
Dzięki Sołtys :-)


Skoro istnieje wątek AT&inhibitor switch,to powiem Wam jeszcze,z doświadczenia,że przy wadliwym inhibitorze może także nie działać tempomat :-( i wcale nie będzie sie palić check i VDC OFF(jeśli jest w aucie)czy też Criuse :o .W automacie ECU,TCU,VDC,ABS,oraz Cruise control bardzo dużo z sobą współpracują,a nawet więcej,niektóre czujniki,czy też połączenia są wykorzystywane do pracy danych urządzeń,żeby było ciekawie,to nawet czujnik położenia wału jest bardzo istotnym elementem,przy funkcjonowaniu tych bajeranckich gadżetów.A tak w nawiasie,to TCU przy wadliwym inhibitorze przejmuje część jego obowiązków,lecz głównie związanych ze skrzynią biegów,bo inne systemy mogą bez niego nie funkcjonować wogóle,lub tylko częściowo.

No dobra...to by było na tyle,z tym wydziwiaczem inhi coś tam :giggle:


Pozdrawiam.


PS...
a może dodam jeszcze takie małe coś? :oops:

11 Engine speed signal

27 ATF temperature sensor

31 Throttle position sensor

33
Front vehicle speed
sensor
36
Torque converter turbine
speed sensor

38 Torque control signal

45
Intake manifold pressure
signal
71 Shift solenoid 1

72 Shift solenoid 2

73
Low clutch timing solenoid
74
2-4 brake timing solenoid

75
Line pressure duty solenoid

76 2-4 brake duty solenoid
77 Lock-up duty solenoid

79 Transfer duty solenoid

86
VDC communication
signal


93
Rear vehicle speed sensor