Strona 1 z 2
Czy istnieje Subaru z blokadą centralnego dyfra?
: 1 lis 2010, o 00:39
autor: Orin
Jak w temacie: czy było produkowane Subaru, w którym centralny dyfer mógł być mechanicznie zablokowany, by rozkład napędów na przód i na tył był stały i niezmienny? Nie chodzi mi o wiskozę ani o DCCD, lecz bardziej o mechanizm stosowany w terenówkach. Reduktora z Subaru też nie mam na myśli.
Re: Czy istnieje Subaru z blokadą centralnego dyfra?
: 1 lis 2010, o 00:54
autor: jarmaj
Nie było Subaru z blokadą dyfra. To jest coś dla rasowych terenówek. Subaru nie robi nic w tym segmencie.
Re: Czy istnieje Subaru z blokadą centralnego dyfra?
: 1 lis 2010, o 08:39
autor: Bergen
Były Subaru co przy napędzie 4x4 nie miały centralnego dyfra

Re: Czy istnieje Subaru z blokadą centralnego dyfra?
: 1 lis 2010, o 09:56
autor: gebolp
Skrzynia 4EAT w outbacku 03- ma planetarny mechanizm różnicowy ze sprzęgłem spinającym napęd przód z tyłem, ale zarządza tym VDC, czyli kontrola trakcji/stabilizacji toru jazdy.
Ale aby się upewnić co napęd ma w środku należy sprawdzić VIN i oznaczenie skrzyni
Re: Czy istnieje Subaru z blokadą centralnego dyfra?
: 1 lis 2010, o 10:06
autor: Bergen
gebolp pisze:
ale zarządza tym VDC, czyli kontrola trakcji/stabilizacji toru jazdy.
zawsze można wstawić pstryczek-elektryczek

Re: Czy istnieje Subaru z blokadą centralnego dyfra?
: 1 lis 2010, o 10:08
autor: jarmaj
gebolp pisze:Skrzynia 4EAT w outbacku 03- ma planetarny mechanizm różnicowy ze sprzęgłem spinającym napęd przód z tyłem
Chyba nie o to chodziło pytającemu.

Re: Czy istnieje Subaru z blokadą centralnego dyfra?
: 1 lis 2010, o 10:10
autor: gebolp
Bergen pisze:gebolp pisze:
ale zarządza tym VDC, czyli kontrola trakcji/stabilizacji toru jazdy.
zawsze można wstawić pstryczek-elektryczek

W sieci jest opis przeróbki, która umożliwia ręczne blokowanie centralnego dyfra w skrzyni 4EAT. Jeden elektrozawór w skrzyni, tylko jeden.
Re: Czy istnieje Subaru z blokadą centralnego dyfra?
: 1 lis 2010, o 10:20
autor: gebolp
jarmaj pisze:gebolp pisze:Skrzynia 4EAT w outbacku 03- ma planetarny mechanizm różnicowy ze sprzęgłem spinającym napęd przód z tyłem
Chyba nie o to chodziło pytającemu.

Pytanie brzmiało czy było istnieje subaru z blokadą centralnego dyfra? Odpowiedź brzmi TAK. Sprzęgło wielopłytkowe jest mechaniczną blokadą w końcu

Re: Czy istnieje Subaru z blokadą centralnego dyfra?
: 1 lis 2010, o 18:38
autor: Adam M.
Czesciowa mechaniczna blokada.
Tutaj chodzi chyba o cos jak w Zudapp KS750 / BMW R75 - mechaniczna dzwignia recznie uruchamiana blokujaca mechanizm roznicowy na 100% ( otrzymujesz sztywna tylna os, ktora zawsze pcha cie do przodu niezaleznie od ruchu kierownicy ).
: 1 lis 2010, o 19:47
autor: Orin
Dzięki za odpowiedzi. Pytam z ciekawości bo trochę jestem zawiedziony trakcją mojego auta na śliskiej nawierzchni. Wcześniej jeździłem Mazdą 323 z 1991 roku z napędem na 4 łapy i zdecydowanie lepiej radziło sobie na śniegu i w śniegu. Jak zaczynały się problemy, przyciskiem spinałem na stałe centralny dyfer i póki nie zawisłem na podłodze, to auto szło jak dzikie bo dawało napęd min. na 3 koła. W tylnym dyfrze miałem wiskozę.
Re: Czy istnieje Subaru z blokadą centralnego dyfra?
: 1 lis 2010, o 19:53
autor: adamos1
ZA pomocą przycisku blokada była w subaru (prawdopodobnie)model leone turbo .
Re: Czy istnieje Subaru z blokadą centralnego dyfra?
: 2 lis 2010, o 00:25
autor: Bergen
adamos1, nie tylko leone turbo. także wolnossące leone i justy. i zapewne jeszcze coś, jakby pogrzebać.
Orin - masz manualną skrzynię?
Re:
: 2 lis 2010, o 22:55
autor: Matiz
Orin pisze:Dzięki za odpowiedzi. Pytam z ciekawości bo trochę jestem zawiedziony trakcją mojego auta na śliskiej nawierzchni. Wcześniej jeździłem Mazdą 323 z 1991 roku z napędem na 4 łapy i zdecydowanie lepiej radziło sobie na śniegu i w śniegu. Jak zaczynały się problemy, przyciskiem spinałem na stałe centralny dyfer i póki nie zawisłem na podłodze, to auto szło jak dzikie bo dawało napęd min. na 3 koła. W tylnym dyfrze miałem wiskozę.
Ja byłem o włos od 323 BG GTX (1.8 turbo, w dodatku ktoś zamontował Blow-offa

Sapała jak jakiś dragowy Skyline)

W sumie nawet dobrze że poszła... nie wiem czy bym sie w niej nie zabił

Re: Czy istnieje Subaru z blokadą centralnego dyfra?
: 2 lis 2010, o 22:55
autor: damaz
Orin pisze:
Nie chodzi mi o wiskozę ani o DCCD
akurat DCCD potrafi spiąć osie na sztywno.
tak jak napisał
gebolp, da się w miarę łatwo dorobić "blokadę" w AT (o ile pamiętam przeróbka dotyczyła Forestera). po "doróbce", przy pomocy przycisku zaciska się sprzęgło "na amen". w MT już się tego nie zrobi, bo w MT nie ma sprzęgła (piszę o w miarę nowych Foresterach i Imprezach).
co do samego problemu, to na śliskim mało kto narzeka na subaraki. natomiast przy wykopywaniu się skądkolwiek, blokada dyfrów przydaje się bardzo. którychkolwiek. wbrew pozorom najlepiej w takich warunkach radzą sobie STI, bo mają oszperowane wszystko. i to porządnie.
Re: Czy istnieje Subaru z blokadą centralnego dyfra?
: 2 lis 2010, o 23:01
autor: adamos1
Bergen Justy nigdy seryjnie tego nie miały
Re: Czy istnieje Subaru z blokadą centralnego dyfra?
: 2 lis 2010, o 23:15
autor: Chloru
Matiz, GTX to było 1.6 turbo. 1.8 turbo to był GTR.
Re: Czy istnieje Subaru z blokadą centralnego dyfra?
: 2 lis 2010, o 23:49
autor: Matiz
Niestety niet
Chloru. Przynajmniej z tego co szperałem przed kupnem:
GLX 1.6 sohc N/A 4x4
GT 1.8 dohc N/A FWD
GTX 1.8 dohc turbo 4x4
GTR 1.8 dohc turbo 4x4 + wiecej mocy, inny dyfer tył, jakies homologacje rajdowe jeszczej jakies róznice mechaniczne których nie pamietam , no i BODY
Pozatym blok 1.8 dohc był projektu Coswortha. Pamietam że jakiś czas potem widziałem go w jakim fordzie ,ale nie pamietam modelu

Re: Czy istnieje Subaru z blokadą centralnego dyfra?
: 3 lis 2010, o 00:01
autor: Bergen
adamos1 pisze:
Bergen Justy nigdy seryjnie tego nie miały
Stare Justy seryjnie nie miały centralnego dyfra :)
Re: Czy istnieje Subaru z blokadą centralnego dyfra?
: 3 lis 2010, o 00:07
autor: adamos1
dlatego nigdy nie miały a leone turbo a były takie które miały.
Re: Czy istnieje Subaru z blokadą centralnego dyfra?
: 3 lis 2010, o 00:08
autor: Chloru
Matiz, i Ty masz rację i ja mam rację :-P
http://pl.wikipedia.org/wiki/Mazda_323_GTX
Re: Czy istnieje Subaru z blokadą centralnego dyfra?
: 3 lis 2010, o 00:29
autor: Matiz
Chloru, fakt

Ale w budzie BG był tylko 1.8

potem mialem jeszcze okzaje na białą 1.6 sohc ,ale ostatecznie dołaczyłem do tutejszego grona

Re: Czy istnieje Subaru z blokadą centralnego dyfra?
: 3 lis 2010, o 00:41
autor: Chloru
Ja miałem okazję Mazdą, Kosłotrem, Subarakami... i wybrałęm ośkę

Re: Czy istnieje Subaru z blokadą centralnego dyfra?
: 3 lis 2010, o 00:50
autor: Alan, Alan, Alan!
Chloru, za dużo napędzanych kół i Ci się myliły?

Re: Czy istnieje Subaru z blokadą centralnego dyfra?
: 3 lis 2010, o 00:54
autor: Chloru
remek, nie. Po prostu jak nie skrzynia to panewka, jak nie panewka to uszczelki, jak nie uszczelki to skrzynia.

Re: Czy istnieje Subaru z blokadą centralnego dyfra?
: 3 lis 2010, o 09:50
autor: Orin
Bergen, mam manualną skrzynię biegów. Legacy z silnikiem 2,2 z 1996 roku.
Matiz, Mazdy w budzie BG z napędem 4WD wszystkie miały te same dyfry, tyle że GTX i GT-R miały jeszcze wiskozę z tyłu (później moja też miałą taki dyfer). GTX miał 168 KM, a GT-R 186 KM z tej samej pojemności 1,8.
Moja miała tylko 105KM, lecz na śliskim w zupełności to wystarczyło.