Regulacja hamulca ręcznego dla opornych

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
ODPOWIEDZ
Bergen
Awatar użytkownika
Moderator
Lokalizacja: Wrocław
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Regulacja hamulca ręcznego dla opornych

Post 14 kwie 2008, o 12:21

Czy ktoś z Was przeprowadzał regulację hamulca ręcznego (na przykład) w GTku? Wymieniłem szczęki i sprężyny, nasmarowałem wszystko zgodnie ze sztuką (i manualem) i jakoś nie mogę, zgodnie z tymże manualem, wyregulować ręcznego - który cały czas nie działa, mimo maksymalnie naciągniętych linek...

Z rozpierakami postąpiłem w następujący sposób - po zmontowaniu wszystkiego rozkręcałem rozpierak ręcznie podtrzymując drugą ręką sprężynę o którą od dołu haczyła zębatka rozpieraka. Rozkręcałem go dopóki tarcza nie mogła wsunąć się na szczęki - wtedy popuściłem trochę i osadziłem tarczę. Czyżby regulacja przy założonych tarczach była konieczna?



mtsmarek
1 gwiazdka
Auto: GC8 Type-R by Roger Clark
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Regulacja hamulca ręcznego dla opornych

Post 14 kwie 2008, o 19:49

Witaj BERGEN widzę że walczysz z rekawem jeżeli mogę coś dodać; oczywiście po dokładnym zamontowaniu elementów wewnątrz mocuję tarczę na sztywno do powierzchni przylegania nie montuję zacisku zwalniam linki na luzno i podstawiam za pomocą pokretła może nie wygodne ale trudno wiesz sam nie wszystko jest z górki ;-) nastepnie jak mam lekki opór podjedz z linką popracować troche góra dół i znowu powturzyć na luznej lince dodam ze regulujemy na obydwóch podniesionych kołach najlepiej jak wszystkie mamy podniesione ale to warunki warsztatowe troche zabawy i musi grac :-> natmiast jak juz wyregulujesz to warto troszke pojeżdzic i jeszcze raz sprawdzić powodzonka szalej i reguluj aha przecieramy szczęki papierkiem na ostro tarcze wewnatrz też :thumb:

ODPOWIEDZ