Strona 1 z 1
LIneartronic a napęd
: 7 gru 2010, o 23:14
autor: vukvukovic
Witam wszystkich
Proszę niech mnie ktoś uświadomi jaka jest różnica w przeniesieniu oraz rozdzieleniu napędu między manualem a CVT.
Z góry dzięki
Re: LIneartronic a napęd
: 8 gru 2010, o 00:15
autor: jarmaj
vukvukovic pisze:przeniesieniu oraz rozdzieleniu napędu między manualem a CVT.
Nie ma nic wspólnego z manualem, to taki automat. Hydrokinetyczne sprzęgło (fuuuj....), szczerze mówiąc nie wiem czy ma centralny dyfer, czy tak jak automat ma jakoś tam doklejony napęd na tył.
Re: LIneartronic a napęd
: 8 gru 2010, o 00:20
autor: leon
jarmaj pisze:..., szczerze mówiąc nie wiem czy ma centralny dyfer, czy tak jak automat ma jakoś tam doklejony napęd na tył.
Nie ma, jak w 4EAT.
IMHO.
Re: LIneartronic a napęd
: 8 gru 2010, o 13:23
autor: vukvukovic
leon pisze:jarmaj pisze:..., szczerze mówiąc nie wiem czy ma centralny dyfer, czy tak jak automat ma jakoś tam doklejony napęd na tył.
Nie ma, jak w 4EAT.
IMHO.
ok. sugerujecie że napęd nie jest stały tylko realizowany przez sprzęgło coś na zasadzie haldexa???
Re: LIneartronic a napęd
: 8 gru 2010, o 17:00
autor: gregski
leon pisze:
Nie ma, jak w 4EAT
mowisz, ze znasz lineatronica i porownales? chetnie poslucham o pros i cons bo nie znam pasowki zrobionej przez subaru...
btw: 4EAT jest 4 biegowa???
Re: LIneartronic a napęd
: 8 gru 2010, o 18:30
autor: rrosiak
gregski pisze:
4EAT jest 4 biegowa???
Jak sama nazwa wskazuje

Re: LIneartronic a napęd
: 8 gru 2010, o 18:31
autor: tadeklodz
tak 4 biegowa
Re: LIneartronic a napęd
: 8 gru 2010, o 20:24
autor: gebolp
Może toto pomoże
http://www.newswire.ca/en/releases/arch ... c5584.html
a zwłaszczy ten cytat
Models equipped with the Lineartronic CVT use the Multi-plate transfer clutch (MPT) version of Symmetrical AWD. An electronically managed continuously variable transfer clutch actively controls power distribution in response to driving conditions.
Czyli stały napęd na przód i dołączany tył.
To ja wolę mojego OBK z 4EAT i blokowanym centralnym dyfrem

Re: LIneartronic a napęd
: 8 gru 2010, o 20:35
autor: leon
gebolp pisze:...
To ja wolę mojego OBK z 4EAT i blokowanym centralnym dyfrem

A gdzie w 4EAT ma centralny dyfer ? ZTCW tylko w 5EAT był.
Re: LIneartronic a napęd
: 8 gru 2010, o 21:27
autor: gebolp
A proszę

Coś o numerze 23 - to zdaje się planetarny mechanizm różnicowy
A 24 to sprzęgło spinające przód z tyłem.
No i jeszcze zostaje kod skrzyni na tabliczce znamionowej który określa zawartość tylnej części skrzyni

Re: LIneartronic a napęd
: 8 gru 2010, o 23:01
autor: vukvukovic
gebolp pisze:Może toto pomoże
http://www.newswire.ca/en/releases/arch ... c5584.html
a zwłaszczy ten cytat
Models equipped with the Lineartronic CVT use the Multi-plate transfer clutch (MPT) version of Symmetrical AWD. An electronically managed continuously variable transfer clutch actively controls power distribution in response to driving conditions.
Czyli stały napęd na przód i dołączany tył.
To ja wolę mojego OBK z 4EAT i blokowanym centralnym dyfrem

no ja nie wiem czy do końca można to tak rozumieć. Subaru twierdzi że w modelach z cvt jest stały napęd a elektroniczne sprzęgło tylko zmienia rozkłąd procentowy sił. Ale mówiąc szczerze to nie jestem przekonany czy z technicznego punktu widzenia ma to jakikolwiek sens.
Re: LIneartronic a napęd
: 8 gru 2010, o 23:12
autor: Azrael
vukvukovic pisze:
Ale mówiąc szczerze to nie jestem przekonany czy z technicznego punktu widzenia ma to jakikolwiek sens.
Klasyczny marketingowy bełkot. Ludzie którzy piszą te rzecyz nawet nie rozumieją jak to działa.
Fakt napęd jest stale dostarczany na 4 koła, ale dziala to zupełnie inaczej niż z blokowanym dyfrem.
Re: LIneartronic a napęd
: 8 gru 2010, o 23:25
autor: gregski
rrosiak pisze:
Jak sama nazwa wskazuje
oppsss.. to jakie to ma vmax i jakie obroty przy normalnych przelotowych typu 160kmh ???
moj multivan ma 4 biegowy automat i 3krpm przy 100kmh

Re: LIneartronic a napęd
: 9 gru 2010, o 01:07
autor: vukvukovic
A wiki twierdzi jednak że
Subaru Legacy, Outback, Impreza, Forester, Tribeca automatic transmission models: mechanical front drive, clutch coupled rear axle.
Re: LIneartronic a napęd
: 9 gru 2010, o 01:23
autor: leon
Azrael pisze:... nie rozumieją jak to działa.
...
Też już przestaję kumać.
Mógłbyś wyjaśnić co na powyższym rysunku spina nr 24 ? Na pewno tył, ale z czym ?
Re: LIneartronic a napęd
: 9 gru 2010, o 07:44
autor: gebolp
Dla porządku to jest 4EAT. Zamieściłem w celu obalenia stereotypu, że jak 4EAT to nie ma centralnego dyfra tylko sprzęgło dopinające tył.
W Forku jest sprzęgło, w europejskim Outbacku jest dyfer ze sprzęgłem.
Sprzęgło spina tył z koszem satelitów dyfra, kosz satelitów dyfra jest zazębiona z długim wałkiem, który przechodzi przez skrzynie do przedniego dyfra, niestety otwartego. Satelity są podwójne, tzn każdy satelita jest złożony z kółek o różnych średnicach, ma to zapewnić podział przód/tył w proporcji 43/57. Napęd dyfra realizuje kółko słoneczne. Jeśli dalej wątpisz że 4EAT może mieć centralny dyfer, to mogę wysłać foty/rysunki z serwisówki pokazujące szczegóły,
A cytowany opis CVT wyraźnie wyjaśnia, że w tej skrzyni jest sprzęgło wielopłytkowe, które jak to sprzęgło mokre wielopłytkowe może dozować moment obrotowy na tylną oś, zależnie od warunków jazdy.
Re: LIneartronic a napęd
: 9 gru 2010, o 10:58
autor: leon
Właśnie się doczytałem, że w 4EAT Stage2 już jest planetarka. Dobrze wiedzieć.
Fotki i tak możesz wysłać.
Re: LIneartronic a napęd
: 9 gru 2010, o 22:56
autor: gebolp
Re: LIneartronic a napęd
: 12 sty 2011, o 21:15
autor: sheki
Witam!
Wiem,wiem...że to stary post,ale chciałbym potwierdzić,że skrzynia 4 EAT od 1999r (Phase II,ta z filtrem zewnętrznym)posiada centralny dyfer,jest to ta wersja z VTD,która jest połączona z VDC.W tym przypadku występuje podział napędu 45% przód i 55% tył...w praktyce czuć i widać,ze tył jest bardziej faworyzowany.Choć w tych starszych modelach tylko nieliczne egzemplarze posiadały to cóś.
Pozdrawiam.