LIneartronic a napęd
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
-
vukvukovic
- 0 gwiazdek
- Auto: impreza 2.0
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
LIneartronic a napęd
Witam wszystkich
Proszę niech mnie ktoś uświadomi jaka jest różnica w przeniesieniu oraz rozdzieleniu napędu między manualem a CVT.
Z góry dzięki
Proszę niech mnie ktoś uświadomi jaka jest różnica w przeniesieniu oraz rozdzieleniu napędu między manualem a CVT.
Z góry dzięki
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
- Polubił: 83 razy
- Polubione posty: 443 razy
Re: LIneartronic a napęd
Nie ma nic wspólnego z manualem, to taki automat. Hydrokinetyczne sprzęgło (fuuuj....), szczerze mówiąc nie wiem czy ma centralny dyfer, czy tak jak automat ma jakoś tam doklejony napęd na tył.vukvukovic pisze:przeniesieniu oraz rozdzieleniu napędu między manualem a CVT.
Re: LIneartronic a napęd
Nie ma, jak w 4EAT.jarmaj pisze:..., szczerze mówiąc nie wiem czy ma centralny dyfer, czy tak jak automat ma jakoś tam doklejony napęd na tył.
IMHO.
Walcz z globalnym ocipieniem - zjedz ekologa.
-
vukvukovic
- 0 gwiazdek
- Auto: impreza 2.0
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: LIneartronic a napęd
leon pisze:Nie ma, jak w 4EAT.jarmaj pisze:..., szczerze mówiąc nie wiem czy ma centralny dyfer, czy tak jak automat ma jakoś tam doklejony napęd na tył.
IMHO.
ok. sugerujecie że napęd nie jest stały tylko realizowany przez sprzęgło coś na zasadzie haldexa???
Re: LIneartronic a napęd
leon pisze: Nie ma, jak w 4EAT
mowisz, ze znasz lineatronica i porownales? chetnie poslucham o pros i cons bo nie znam pasowki zrobionej przez subaru...
btw: 4EAT jest 4 biegowa???
- rrosiak
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: W-wa, Kutno
- Auto: Duża Dacia :)
- Polubił: 129 razy
- Polubione posty: 199 razy
Re: LIneartronic a napęd
gregski pisze: 4EAT jest 4 biegowa???
Jak sama nazwa wskazuje

"Pan Macierewicz bardzo często mówi co wie, ale rzadko wie co mówi." - L.Miller - 
Z dwojga złego wolę, gdy krajem rządzą złodzieje zamiast kretynów.

Z dwojga złego wolę, gdy krajem rządzą złodzieje zamiast kretynów.

Re: LIneartronic a napęd
Może toto pomoże http://www.newswire.ca/en/releases/arch ... c5584.html
a zwłaszczy ten cytat
To ja wolę mojego OBK z 4EAT i blokowanym centralnym dyfrem
a zwłaszczy ten cytat
Czyli stały napęd na przód i dołączany tył.Models equipped with the Lineartronic CVT use the Multi-plate transfer clutch (MPT) version of Symmetrical AWD. An electronically managed continuously variable transfer clutch actively controls power distribution in response to driving conditions.
To ja wolę mojego OBK z 4EAT i blokowanym centralnym dyfrem

Ostatnio zmieniony 8 gru 2010, o 22:08 przez gebolp, łącznie zmieniany 1 raz.
Sowy nie są tymi za kogo się podają (Miasteczko Twin Peaks)
Re: LIneartronic a napęd
A gdzie w 4EAT ma centralny dyfer ? ZTCW tylko w 5EAT był.gebolp pisze:...
To ja wolę mojego OBK z 4EAT i blokowanym centralnym dyfrem
Walcz z globalnym ocipieniem - zjedz ekologa.
Re: LIneartronic a napęd
A proszę

Coś o numerze 23 - to zdaje się planetarny mechanizm różnicowy
A 24 to sprzęgło spinające przód z tyłem.
No i jeszcze zostaje kod skrzyni na tabliczce znamionowej który określa zawartość tylnej części skrzyni

Coś o numerze 23 - to zdaje się planetarny mechanizm różnicowy

A 24 to sprzęgło spinające przód z tyłem.
No i jeszcze zostaje kod skrzyni na tabliczce znamionowej który określa zawartość tylnej części skrzyni

Sowy nie są tymi za kogo się podają (Miasteczko Twin Peaks)
-
vukvukovic
- 0 gwiazdek
- Auto: impreza 2.0
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: LIneartronic a napęd
gebolp pisze:Może toto pomoże http://www.newswire.ca/en/releases/arch ... c5584.html
a zwłaszczy ten cytatCzyli stały napęd na przód i dołączany tył.Models equipped with the Lineartronic CVT use the Multi-plate transfer clutch (MPT) version of Symmetrical AWD. An electronically managed continuously variable transfer clutch actively controls power distribution in response to driving conditions.
To ja wolę mojego OBK z 4EAT i blokowanym centralnym dyfrem
no ja nie wiem czy do końca można to tak rozumieć. Subaru twierdzi że w modelach z cvt jest stały napęd a elektroniczne sprzęgło tylko zmienia rozkłąd procentowy sił. Ale mówiąc szczerze to nie jestem przekonany czy z technicznego punktu widzenia ma to jakikolwiek sens.
Re: LIneartronic a napęd
vukvukovic pisze: Ale mówiąc szczerze to nie jestem przekonany czy z technicznego punktu widzenia ma to jakikolwiek sens.
Klasyczny marketingowy bełkot. Ludzie którzy piszą te rzecyz nawet nie rozumieją jak to działa.
Fakt napęd jest stale dostarczany na 4 koła, ale dziala to zupełnie inaczej niż z blokowanym dyfrem.
Re: LIneartronic a napęd
oppsss.. to jakie to ma vmax i jakie obroty przy normalnych przelotowych typu 160kmh ???rrosiak pisze: Jak sama nazwa wskazuje![]()
moj multivan ma 4 biegowy automat i 3krpm przy 100kmh

-
vukvukovic
- 0 gwiazdek
- Auto: impreza 2.0
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: LIneartronic a napęd
A wiki twierdzi jednak że
Subaru Legacy, Outback, Impreza, Forester, Tribeca automatic transmission models: mechanical front drive, clutch coupled rear axle.
Subaru Legacy, Outback, Impreza, Forester, Tribeca automatic transmission models: mechanical front drive, clutch coupled rear axle.
Re: LIneartronic a napęd
Też już przestaję kumać.Azrael pisze:... nie rozumieją jak to działa.
...
Mógłbyś wyjaśnić co na powyższym rysunku spina nr 24 ? Na pewno tył, ale z czym ?
Walcz z globalnym ocipieniem - zjedz ekologa.
Re: LIneartronic a napęd
Dla porządku to jest 4EAT. Zamieściłem w celu obalenia stereotypu, że jak 4EAT to nie ma centralnego dyfra tylko sprzęgło dopinające tył.
W Forku jest sprzęgło, w europejskim Outbacku jest dyfer ze sprzęgłem.
Sprzęgło spina tył z koszem satelitów dyfra, kosz satelitów dyfra jest zazębiona z długim wałkiem, który przechodzi przez skrzynie do przedniego dyfra, niestety otwartego. Satelity są podwójne, tzn każdy satelita jest złożony z kółek o różnych średnicach, ma to zapewnić podział przód/tył w proporcji 43/57. Napęd dyfra realizuje kółko słoneczne. Jeśli dalej wątpisz że 4EAT może mieć centralny dyfer, to mogę wysłać foty/rysunki z serwisówki pokazujące szczegóły,
A cytowany opis CVT wyraźnie wyjaśnia, że w tej skrzyni jest sprzęgło wielopłytkowe, które jak to sprzęgło mokre wielopłytkowe może dozować moment obrotowy na tylną oś, zależnie od warunków jazdy.
W Forku jest sprzęgło, w europejskim Outbacku jest dyfer ze sprzęgłem.
Sprzęgło spina tył z koszem satelitów dyfra, kosz satelitów dyfra jest zazębiona z długim wałkiem, który przechodzi przez skrzynie do przedniego dyfra, niestety otwartego. Satelity są podwójne, tzn każdy satelita jest złożony z kółek o różnych średnicach, ma to zapewnić podział przód/tył w proporcji 43/57. Napęd dyfra realizuje kółko słoneczne. Jeśli dalej wątpisz że 4EAT może mieć centralny dyfer, to mogę wysłać foty/rysunki z serwisówki pokazujące szczegóły,

A cytowany opis CVT wyraźnie wyjaśnia, że w tej skrzyni jest sprzęgło wielopłytkowe, które jak to sprzęgło mokre wielopłytkowe może dozować moment obrotowy na tylną oś, zależnie od warunków jazdy.
Sowy nie są tymi za kogo się podają (Miasteczko Twin Peaks)
Re: LIneartronic a napęd
Właśnie się doczytałem, że w 4EAT Stage2 już jest planetarka. Dobrze wiedzieć.
Fotki i tak możesz wysłać.
Fotki i tak możesz wysłać.
Walcz z globalnym ocipieniem - zjedz ekologa.
Re: LIneartronic a napęd
Witam!
Wiem,wiem...że to stary post,ale chciałbym potwierdzić,że skrzynia 4 EAT od 1999r (Phase II,ta z filtrem zewnętrznym)posiada centralny dyfer,jest to ta wersja z VTD,która jest połączona z VDC.W tym przypadku występuje podział napędu 45% przód i 55% tył...w praktyce czuć i widać,ze tył jest bardziej faworyzowany.Choć w tych starszych modelach tylko nieliczne egzemplarze posiadały to cóś.
Pozdrawiam.
Wiem,wiem...że to stary post,ale chciałbym potwierdzić,że skrzynia 4 EAT od 1999r (Phase II,ta z filtrem zewnętrznym)posiada centralny dyfer,jest to ta wersja z VTD,która jest połączona z VDC.W tym przypadku występuje podział napędu 45% przód i 55% tył...w praktyce czuć i widać,ze tył jest bardziej faworyzowany.Choć w tych starszych modelach tylko nieliczne egzemplarze posiadały to cóś.
Pozdrawiam.