Przy skrecie tylne koła blokują
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Przy skrecie tylne koła blokują
Witam!
Pytanie do znawców tematu.
Od kilku dni mam problem z autem (OUTBACk H6 MY06 A\T-5 biegów) polegający na niewłaściwym rozdziale prędkości na osie.
Zauważyłem to podczs parkowania przed święrtami jak już zaczeły się rozstopy i pod marketami pojawił sie asfalt zamiast lodu. Przy maksymalnie skręconyck kołach czy to w lewo czy prawo czy do tyły czy do przodu auto z trudem chce jechać. Na wprost nic się nie dzieje idzie ok. Nic nie szumi, nie wydaje dziwnych odgłosów. Przy skręcaniu w zakręt 90stopni auto wytraca prędkośc - zwalnia.
Dzisiaj pojechałem na parking już trochę biały i powolutku przy max skręconych kołach porobiłem kółka i co zauważyłem.
Przy skręcie w lewo- tylne lewo koło co jakiś czas próbowało wyrównać obroty i lekko przeskakiwało . Działo się tak cyklicznie. W innych kierunach czy skręt w prawo czy tył przód - to samo.
Przewertowałem forum i nie znalazłem odpowiedzi.
Mogę tylko sie domyslać że może to być
a)uszkodzone sprzęgło wielopłytkowe
b)centralny dyfer, ew. tylny
c)coś ze sterowaniem - elektroniką - związane z odczytem prędkością osi przedniej a tylnej
d) nie wiem co ?
Auto zachowuje sie jakby tył bardziej pchał .
Może ktoś miał coś podobego albo rozeznaje się w zagadnieiu proszę o pomoc.
Pozdrawiam Wojtek.
Pytanie do znawców tematu.
Od kilku dni mam problem z autem (OUTBACk H6 MY06 A\T-5 biegów) polegający na niewłaściwym rozdziale prędkości na osie.
Zauważyłem to podczs parkowania przed święrtami jak już zaczeły się rozstopy i pod marketami pojawił sie asfalt zamiast lodu. Przy maksymalnie skręconyck kołach czy to w lewo czy prawo czy do tyły czy do przodu auto z trudem chce jechać. Na wprost nic się nie dzieje idzie ok. Nic nie szumi, nie wydaje dziwnych odgłosów. Przy skręcaniu w zakręt 90stopni auto wytraca prędkośc - zwalnia.
Dzisiaj pojechałem na parking już trochę biały i powolutku przy max skręconych kołach porobiłem kółka i co zauważyłem.
Przy skręcie w lewo- tylne lewo koło co jakiś czas próbowało wyrównać obroty i lekko przeskakiwało . Działo się tak cyklicznie. W innych kierunach czy skręt w prawo czy tył przód - to samo.
Przewertowałem forum i nie znalazłem odpowiedzi.
Mogę tylko sie domyslać że może to być
a)uszkodzone sprzęgło wielopłytkowe
b)centralny dyfer, ew. tylny
c)coś ze sterowaniem - elektroniką - związane z odczytem prędkością osi przedniej a tylnej
d) nie wiem co ?
Auto zachowuje sie jakby tył bardziej pchał .
Może ktoś miał coś podobego albo rozeznaje się w zagadnieiu proszę o pomoc.
Pozdrawiam Wojtek.
- So What!
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Giulia V Q4
- Polubił: 310 razy
- Polubione posty: 60 razy
Re: Przy skrecie tylne koła blokują
wojteks, może VDC (ESP) próbuje wyrównać samochód. Wyłącz VDC i zobacz, jak się auto zachowuje w analogicznej sytuacji.
Re: Przy skrecie tylne koła blokują
Z ESP i bez tak samo. Tydzień temu miałem wymieniany elektrozawór odpowiedzialny za dołacznie tyłu oraz tylny dyfer z Outbacka MY08 - dyfer miał tyle samo zębów były liczone. Auto jeżdziło po naprawie ok, niedawno pokręciłem bączki na placyku na śliskim niedługo około 5-10 min , i czy mogło się coś uszkodzić.
Na nawierzchni przyczepnej tylne koła lekko popiskują przy zwiększaniu prędkości na max skręconych kołach.
Co odpowiada podczas skrętu za wyrównanie prędkości przodu i tyłu. Może tam jest problem.
Dodam że na luzie powoli jadac na skręconych kołach jest to samo - nienaturalnie zhamowuje.
Na nawierzchni przyczepnej tylne koła lekko popiskują przy zwiększaniu prędkości na max skręconych kołach.
Co odpowiada podczas skrętu za wyrównanie prędkości przodu i tyłu. Może tam jest problem.
Dodam że na luzie powoli jadac na skręconych kołach jest to samo - nienaturalnie zhamowuje.
Re: Przy skrecie tylne koła blokują
Coś masz nie tak z napędem albo mechanicznie albo elektronicznie albo sterowanie, bez diagnostyki to pogdybać tylko.
Re: Przy skrecie tylne koła blokują
Azrael, jeździc kolega chyba raczej nie powinien w tym układzie. laweta i diagnostyka!
Dolce far niente 

- Chloru
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: DC
- Auto: Było: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED Jest:T8ULTRADARKeAWDPOLESTARENGINEERED
- Polubił: 247 razy
- Polubione posty: 528 razy
Re: Przy skrecie tylne koła blokują
FUX, ale Kuba nie napisał, że kolega może jeździć



"Understeer is a crime" (C) Colin McRae
Re: Przy skrecie tylne koła blokują
Samochód jedzie normalnie tylko przy manewrach parkingowycgh tył się uślizguje - koła taka jakby ząbkowały tzn. wykonują przeskok chcąc wyrównać predkość obrotową. Tydzień temu miałem wymieniony dyfer tylny, elektrozawór sterujący ciśnieiem odpowiedzialny za dopinanie tyłu. Dodatkowo wymienione wszystkie oleje. Jak ocenić czy jest to uszkodznie mechaniczne czy może coś z elektroniką.
Bo rozumiem mechanicznie trzeba otworzyć tylko co? A czy podpicie po kompa coś pokaże?
Bo rozumiem mechanicznie trzeba otworzyć tylko co? A czy podpicie po kompa coś pokaże?
Re: Przy skrecie tylne koła blokują
wojteks, jak ktoś CI to wszystko wymieniam to zakładam ze wie co robi, a jak nie wie to wybierz kogoś kto wie :) Nie ma opcji, coś jest nie tak, ale co to zdalnie się nie da powiedzieć. Trzeba podłączyć do kompa, może zajrzeć do dupki skrzyni.
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
- Polubił: 83 razy
- Polubione posty: 443 razy
Re: Przy skrecie tylne koła blokują
Ten włożony ma prawidłowe przełożenie?wojteks pisze:Tydzień temu miałem wymieniony dyfer tylny
Re: Przy skrecie tylne koła blokują
Zęby były liczone - 36. Poza tym jak włożysz dyfer z inną ilością zebów auto nie pojechałoby do przodu , całe by sie zatrzęsło.
U mnie występuje problem tylko przy skręcie, i jest związany z prędkocią obrotową poszczególnych osi przód-tył.
U mnie występuje problem tylko przy skręcie, i jest związany z prędkocią obrotową poszczególnych osi przód-tył.
Re: Przy skrecie tylne koła blokują
wojteks pisze: Zęby były liczone - 36. Poza tym jak włożysz dyfer z inną ilością zebów auto nie pojechałoby do przodu , całe by sie zatrzęsło
Zdziwiłbyś się..... widziałem jedno które tak ponad rok jeździ....
Re: Przy skrecie tylne koła blokują
A jak to możliwe skoro oś przednia kręciła by się szybciej lub wolniej niż oś tylna 

Re: Przy skrecie tylne koła blokują
A może prawa strona-lewa strona?wojteks pisze: U mnie występuje problem tylko przy skręcie, i jest związany z prędkocią obrotową poszczególnych osi przód-tył.
Właśnie po to jest międzyosiowy dyfer.wojteks pisze: A jak to możliwe skoro oś przednia kręciła by się szybciej lub wolniej niż oś tylna
Ja jak wygląda sprawa LSD w tym założonym dyfrze? I dlaczego wymieniałeś te wszystkie opisane elementy?
Sowy nie są tymi za kogo się podają (Miasteczko Twin Peaks)
Re: Przy skrecie tylne koła blokują
Tylny dyfer jest otwarty nie ma tam żadnej szpery jest to klasyczny układ różnicowy widziłem od środka - koło zębate + kosz z dwoma satelitami.
A czemu to wymieniłem- bo sworzeń łączący dwie satelity został w niewytłmaczlny sposób ściety i układ się nie zazębiał stąd brak napedu na tył.
Na dnie obudowy dyfra leżał kawałek długośi 2 cm grubości 1,2-1,5cm , olej w dyfrze był koloru grafitowego.
Najciekawsze że dyfer nie wył podczas jazdy , w sumie to jeździłem z bombą z tyłu bo tak uszkodzony układ różnicowy mógł sie rozsypać i zablokować most - coś w stylu zaciągnięcia ręcznego a wtedy bum i wszystko możliwe.
Auto kupiłem na wiosnę przywiezione z Szwajcarii więc trudno było mi stwierdzić czy napęd chodzi na cztery buty , chociaż przy wyprzedzaniu autem dziwnie nosiło jak dałem ognia.
A czemu to wymieniłem- bo sworzeń łączący dwie satelity został w niewytłmaczlny sposób ściety i układ się nie zazębiał stąd brak napedu na tył.
Na dnie obudowy dyfra leżał kawałek długośi 2 cm grubości 1,2-1,5cm , olej w dyfrze był koloru grafitowego.
Najciekawsze że dyfer nie wył podczas jazdy , w sumie to jeździłem z bombą z tyłu bo tak uszkodzony układ różnicowy mógł sie rozsypać i zablokować most - coś w stylu zaciągnięcia ręcznego a wtedy bum i wszystko możliwe.
Auto kupiłem na wiosnę przywiezione z Szwajcarii więc trudno było mi stwierdzić czy napęd chodzi na cztery buty , chociaż przy wyprzedzaniu autem dziwnie nosiło jak dałem ognia.
Re: Przy skrecie tylne koła blokują
Jest sprzęgło wiskotyczne, przynajmniej powinno być wg specyfikacji, łączy koło koronowe lewej półosi z korpusem mechanizmu różnicowego. I tak naprawdę to nie różni się od otwartego dyfra, no prawie.wojteks pisze: Tylny dyfer jest otwarty nie ma tam żadnej szpery jest to klasyczny układ różnicowy widziłem od środka - koło zębate + kosz z dwoma satelitami.
Wymieniany był kompletny tylny most czy tylko dyfer (duże koło z wnętrznościami)? Dlaczego był wymieniany elektrozawór w skrzyni?
Sorry, że tak mędzę ale na co dzień stykam się z samochodami, w który wymieniono kupę części szukając rozwiązania problemu, który wciąż występuje a klient po wywaleniu kilku tysięcy chce wiedzieć co jest nie tak.
Sowy nie są tymi za kogo się podają (Miasteczko Twin Peaks)
Re: Przy skrecie tylne koła blokują
Tylny dyfer został wymieniony cały-bez rozbierania- z drugiego auta z Outbacka 2008 z przebiegu 8 tyś km, a elektrozwór został wymieniony później bo jak się okazało tył nie dołaczał się po wymianie dyfra. Po wymianie zaworu już byl ok.
Z tego co się orientuję z Outbackach H6 z VDC (ABS+ESP) jest tak
- przód centralny dyfer otwary
- mokre sprzędło wielopłytkowe sterowane elektronicznie które dobina tył i rozdziela moment 45:55 i 50:50
- tylny dyfer otwarty
Tylna szpera-podobno bardzo słaba występowała w skrzyniach bez VDC.
W mojej skrzyni ESP przyblokowuje koła w trudnych sytuacjach.
A co mam teraz zrobić nie wiem po naprawie było ok teraz nie jest, co się mogło stać nie wiem.
Objaw jest taki że auto ma problem ze zrównoważnem prędkości osi przedniej z tylną.
Z tego co się orientuję z Outbackach H6 z VDC (ABS+ESP) jest tak
- przód centralny dyfer otwary
- mokre sprzędło wielopłytkowe sterowane elektronicznie które dobina tył i rozdziela moment 45:55 i 50:50
- tylny dyfer otwarty
Tylna szpera-podobno bardzo słaba występowała w skrzyniach bez VDC.
W mojej skrzyni ESP przyblokowuje koła w trudnych sytuacjach.
A co mam teraz zrobić nie wiem po naprawie było ok teraz nie jest, co się mogło stać nie wiem.
Objaw jest taki że auto ma problem ze zrównoważnem prędkości osi przedniej z tylną.
Re: Przy skrecie tylne koła blokują
Mam co prawda 2.5 z 4EAT, ale napęd jest stały na wszystkie koła, ma centralny dyfer z blokadą.
W 3.0 z 5EAT powinno być tak samo, ale.... Sprawdź oznaczenie na tabliczce znamionowej, pole "transmission type", to wyjaśni typ rozdziału napędu przód/tył i ograniczy gdybanie.
W 3.0 z 5EAT powinno być tak samo, ale.... Sprawdź oznaczenie na tabliczce znamionowej, pole "transmission type", to wyjaśni typ rozdziału napędu przód/tył i ograniczy gdybanie.
Sowy nie są tymi za kogo się podają (Miasteczko Twin Peaks)
- rrosiak
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: W-wa, Kutno
- Auto: Duża Dacia :)
- Polubił: 129 razy
- Polubione posty: 199 razy
Re: Przy skrecie tylne koła blokują
wojteks, OBK >=2004 mają wg specyfikacji tylny dyfer ze szperą (mój na pewno ma).
"Pan Macierewicz bardzo często mówi co wie, ale rzadko wie co mówi." - L.Miller - 
Z dwojga złego wolę, gdy krajem rządzą złodzieje zamiast kretynów.

Z dwojga złego wolę, gdy krajem rządzą złodzieje zamiast kretynów.

Re: Przy skrecie tylne koła blokują
Na kole talerzowym. A na ataku?wojteks pisze: Zęby były liczone - 36.
r.
Wieśniak w trójce. Dla przyjaciół Rufjan.
Re: Przy skrecie tylne koła blokują
Jest tylko jedna kombinacja 36 na talerzu z atakiem 11ky pisze:Na kole talerzowym. A na ataku?wojteks pisze: Zęby były liczone - 36.
r.
Sowy nie są tymi za kogo się podają (Miasteczko Twin Peaks)
Re: Przy skrecie tylne koła blokują
Koła tylne przeskakują dwa po lewej i prawej równomiernie - poprosiłem kolegę żeby spojrzał z drugiej strony.
Dodatkowo słyszę delikatne napiecie-lekki przeskok -co jakiś czas tak jakby od spodu skrzyni.
Dodatkowo wyczuwalne jest niewielkie naprężenie na karoserii .- krótko mówiąc coś nie teges
Dodatkowo słyszę delikatne napiecie-lekki przeskok -co jakiś czas tak jakby od spodu skrzyni.
Dodatkowo wyczuwalne jest niewielkie naprężenie na karoserii .- krótko mówiąc coś nie teges

Re: Przy skrecie tylne koła blokują
A możesz podnieść tył samochodu i sprawdzić jak swobodnie obracają się koła? No i to oznaczenie napędu na tabliczce znamionowej na lewym nadkolu pod maską.
Sowy nie są tymi za kogo się podają (Miasteczko Twin Peaks)
Re: Przy skrecie tylne koła blokują
gebolp pisze:A możesz podnieść tył samochodu i sprawdzić jak swobodnie obracają się koła? No i to oznaczenie napędu na tabliczce znamionowej na lewym nadkolu pod maską.
Ok sprawdzę to i dziś napiszę.
Re: Przy skrecie tylne koła blokują
Byłen na podnośniuk u kolegi i co się dowiedziałem:
- po podpieciu do kompa wywaliło błąd - czujnik oleju przekładniowego(wersja polska softu) nr błędu 1718 (soft anglojęzyczny) - skasować nie można
nr błędu 1718 TFT sensor In range failure High BVMPMA (sensodrive gearbox)- Gear selctor signal coherence.- jakiś opis znaleziony w necie
- koła się kręcą na drajwie wszystkie : można zatrzymać koło z przodu i z tyłu po jednym czy to lewe czy prawe - co świadczy o otwartych dyfrach z przodu i z tyłu
- na kołach skręconych nic nie blokuje (pewnie brak obciążenia) - tak samo można po jednym kole przytrzymać
- odczyt z tabliczki o typie skrzyni :TG5C7CPCBB
Ogólnie wydaje sie wszystko ok
- po podpieciu do kompa wywaliło błąd - czujnik oleju przekładniowego(wersja polska softu) nr błędu 1718 (soft anglojęzyczny) - skasować nie można
nr błędu 1718 TFT sensor In range failure High BVMPMA (sensodrive gearbox)- Gear selctor signal coherence.- jakiś opis znaleziony w necie
- koła się kręcą na drajwie wszystkie : można zatrzymać koło z przodu i z tyłu po jednym czy to lewe czy prawe - co świadczy o otwartych dyfrach z przodu i z tyłu
- na kołach skręconych nic nie blokuje (pewnie brak obciążenia) - tak samo można po jednym kole przytrzymać
- odczyt z tabliczki o typie skrzyni :TG5C7CPCBB
Ogólnie wydaje sie wszystko ok