Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa

-
tadaoando
- 3 gwiazdki
- Lokalizacja: WA, WO, LRY
- Auto: SFXT MY14+SI RS MY10
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
27 gru 2010, o 16:31
witam!
szanowni koledzy nadchodzi dzien wymiany filtra powietrza. moja wiedza jest znikoma wiec poradzilem sie tomka (nowego pana na mysiadle

) o filtry sportowe oraz sens ich stosowania. tomasz poradzil by nie przesadzac i to cywilnego forka nie ladowac stozka bo to przerost formy nad trescia, a co do wkladu np. K&N z uwagi na cene polecil ich zakup. poczytalem troche tu i uwdzie (np. na forum prosiakow (porsche)) i panowie skarza sie iz K&N kradnie im moc nawet do 30KM potwierdzone hamownia. jest za to sugestia za ITG podobno dobry produkt (a jest drozszy od K&N) coz wiec to za produkt ???
- porsche K&N vs ITG wygrywa wlasnie ITG
- honda Rtype K&N vs ITG wygrywa ITG (wedlug testu GT).
KOCHANI PODRZUCCIE SWOJA WIEDZE NA TEMAT ITG JESLI MOZECIE ...
tomasz
(K) GRILL wersja STI/ CROSS/ SPORT ten w kratke, zderzak tez przytule !!!
tadaoando
-
AMI
- 5 gwiazdek
- Lokalizacja: Dublin
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
1 raz
Post
27 gru 2010, o 17:01
Kup zwykly papierowy filtr i wymien go, gdy przyjdzie czas.
Jacek "AMI" Rudowski
AMI
-
tadaoando
- 3 gwiazdki
- Lokalizacja: WA, WO, LRY
- Auto: SFXT MY14+SI RS MY10
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
28 gru 2010, o 08:58
witam!
...czyli co brak wiedzy ???
tomasz
(K) GRILL wersja STI/ CROSS/ SPORT ten w kratke, zderzak tez przytule !!!
tadaoando
-
ky
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Boat City
- Auto: die Pflaume
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
28 gru 2010, o 09:13
Wiedza jest taka, ze kazda zlotowka ponad koszt seryjnego filtra w aucie, ktore nie ma fafset koni, to zlotowka zmarnowana.
r.
Wieśniak w trójce. Dla przyjaciół Rufjan.
ky
-
tadaoando
- 3 gwiazdki
- Lokalizacja: WA, WO, LRY
- Auto: SFXT MY14+SI RS MY10
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
28 gru 2010, o 11:55
ky,
...owszem rozumiem twoj punkt widzenia tylko ze ja mam chyba fafset koni

, a powaznie to czemu co drugi subarak podjezdzajacy do zbyszka na bejeczna ma ogromny stozek lub inny wynalazek ???
JA PYTAM CZY WARTO ZAKUPIC DROZSZY NIZ STANDARTOWY FILTR A DOKLADNIE
ITG ???
tomasz
(K) GRILL wersja STI/ CROSS/ SPORT ten w kratke, zderzak tez przytule !!!
tadaoando
-
Grzesiek_67
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Adamów
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
28 gru 2010, o 12:11
tadaoando pisze:
a powaznie to czemu co drugi subarak podjezdzajacy do zbyszka na bejeczna ma ogromny stozek lub inny wynalazek ???
Ich właściciele dysponują...inną króciutką końcówką
tadaoando pisze:
JA PYTAM CZY WARTO ZAKUPIC DROZSZY NIZ STANDARTOWY FILTR A DOKLADNIE ITG ???
Nie.
Pozdrawiam
Grzegorz
Brak podpisu.
Grzesiek_67
-
ky
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Boat City
- Auto: die Pflaume
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
28 gru 2010, o 12:27
tadaoando pisze:
mam chyba fafset koni
Ile? 400? 500?
r.
Wieśniak w trójce. Dla przyjaciół Rufjan.
ky
-
AMI
- 5 gwiazdek
- Lokalizacja: Dublin
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
1 raz
Post
28 gru 2010, o 12:54
tadaoando pisze:
...czyli co brak wiedzy ???
To ja jeszcze raz powtorze:
Kup zwykly papierowy filtr i wymien go, gdy przyjdzie czas.
Jacek "AMI" Rudowski
AMI
-
AMI
- 5 gwiazdek
- Lokalizacja: Dublin
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
1 raz
Post
28 gru 2010, o 12:55
tadaoando pisze:
a powaznie to czemu co drugi subarak podjezdzajacy do zbyszka na bejeczna ma ogromny stozek lub inny wynalazek ???
Bo zwykly papierowy nie dodaje punktow szacunu, a stozek lub "inny wynalazek" dodaje.
Jacek "AMI" Rudowski
AMI
-
Alan, Alan, Alan!
- 6 gwiazdek
- Auto: WiśniaNieWiśnia
-
Polubił:
130 razy
-
Polubione posty:
365 razy
Post
28 gru 2010, o 13:26
tadaoando, zwykły filtr
Stożek to niepotrzebnie wydana kasa, kupę upierdliwości, żeby to dobrze działało, a jak już będzie działać to masz szanse, że coś padnie (np przepływka).
Wg wiedzy, zwykły dolot wystarcza spokojnie do 400 kucy.
Alan, Alan, Alan!
-
tadaoando
- 3 gwiazdki
- Lokalizacja: WA, WO, LRY
- Auto: SFXT MY14+SI RS MY10
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
28 gru 2010, o 14:53
WSZYSTKIM KOLEGOM DZIEKUJE, ale ja pytam o WKLAD ITG nie stozek.
AMI zrozumialem- wlozyc standart.
...szacunek a i owszem, ale nie za cene stozka (nie chce go aby byla jasnosc).
pytam bardziej z ciekawosci wklad ITGcoz to daje, jaka jest charakterystyka tego produktu inna/lepsza przepustowosc ? a moze wrecz przeciwnie ???
tomasz
(K) GRILL wersja STI/ CROSS/ SPORT ten w kratke, zderzak tez przytule !!!
tadaoando
-
tadaoando
- 3 gwiazdki
- Lokalizacja: WA, WO, LRY
- Auto: SFXT MY14+SI RS MY10
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
28 gru 2010, o 14:56
remek pisze:tadaoando, zwykły filtr
Wg wiedzy, zwykły dolot wystarcza spokojnie do 400 kucy.
tak tez myslalem, tyle ze intryguje mnie ta lepsza przepustwosc, ale skoro piszesz ze bibula lepsza... dzieki
tomasz
(K) GRILL wersja STI/ CROSS/ SPORT ten w kratke, zderzak tez przytule !!!
tadaoando
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
-
Polubił:
83 razy
-
Polubione posty:
443 razy
Post
28 gru 2010, o 15:02
tadaoando pisze:pytam bardziej z ciekawosci wklad ITGcoz to daje, jaka jest charakterystyka tego produktu inna/lepsza przepustowosc ? a moze wrecz przeciwnie ???
Tak, takie wkłady mają większą przepustowość.
Tylko jak napisano wyżej, dopóki nie zaczniesz poważnie przekraczać 400 KM, to nie jest potrzebne. Silnik nie potrzebuje więcej powietrza, niż może mu zapewnić seryjny filtr.
jarmaj
-
tadaoando
- 3 gwiazdki
- Lokalizacja: WA, WO, LRY
- Auto: SFXT MY14+SI RS MY10
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
28 gru 2010, o 16:28
jarmaj,
...dzieki, nie bede dalej wiercil w brzuchu bo mam tylko seryjne 230KM.
czyli wklad oryginalny by subaru, nie zamiennik chocby nie wiem jak dobry.
tomasz
(K) GRILL wersja STI/ CROSS/ SPORT ten w kratke, zderzak tez przytule !!!
tadaoando
-
Boombastic
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Forester 2,5 XT MY2008 z 2007 r. już sprzedany
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
30 gru 2010, o 20:14
tadaoando pisze:witam!
szanowni koledzy nadchodzi dzien wymiany filtra powietrza. moja wiedza jest znikoma wiec poradzilem sie tomka (nowego pana na mysiadle

) o filtry sportowe oraz sens ich stosowania. tomasz poradzil by nie przesadzac i to cywilnego forka nie ladowac stozka bo to przerost formy nad trescia, a co do wkladu np. K&N z uwagi na cene polecil ich zakup. poczytalem troche tu i uwdzie (np. na forum prosiakow (porsche)) i panowie skarza sie iz K&N kradnie im moc nawet do 30KM potwierdzone hamownia. jest za to sugestia za ITG podobno dobry produkt (a jest drozszy od K&N) coz wiec to za produkt ???
- porsche K&N vs ITG wygrywa wlasnie ITG
- honda Rtype K&N vs ITG wygrywa ITG (wedlug testu GT).
KOCHANI PODRZUCCIE SWOJA WIEDZE NA TEMAT ITG JESLI MOZECIE ...
tomasz
Miałem przez wiele lat wkładkę K&N w jednym aucie, potem w drugim aucie podobny produkt. Obydwa miały taką samą konstrukcję: gumowa ramka z siatką stalową z nasączaną bawełną. Różnicy w pracy silnika nie odczuwałem, jedynie jakby ciut większy hałas. Z tego co pamiętam z teorii producenta to mógł wzrosnąć nieco moment obrotowy niewielkim kosztem koni mechanicznych. Zdaje się że widziałem wiele lat temu test na hamowni podobnego auta jak moje dawne z różnymi rodzajami filtrów i to się pi razy oko potwierdzało. Zaleta - wkładka jest praktycznie wieczna, zestaw czyszczący starcza na wiele regeneracji. Druga sprawa to raczej nie da się go zapchać jak papierowy.
Wady - podobno stopień filtracji jest niższy, ale jakoś auta bezproblemowo wytrzymały u mnie lata, więc zgubnego efektu nie potwierdzam.
Ale jak ktoś oczekuje jakiegoś znaczącego efektu to nie tędy droga.
Boombastic
-
ky
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Boat City
- Auto: die Pflaume
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
30 gru 2010, o 23:11
W subaraku nie ma potrzeby: filtr nie stanowi restrykcji do okolo 400KM, natomiast cierpi na tym np. przeplywomierz, ktorego drut nie przepada za kontaktem z olejem. Poza tym te filtry gorzej filtruja.
r.
Wieśniak w trójce. Dla przyjaciół Rufjan.
ky
-
mcx
- 1 gwiazdka
- Lokalizacja: WaWa
- Auto: S-turbo
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
31 gru 2010, o 01:47
No właśnie ciekawe jak zareaguje przepływka na większa ilość powietrza.... W Moto na gaźniku zmieniając airbox na otwarty musiałem zmienić gaźnik i dysze...także bez strojenia nie ma sensu IMO
mcx
-
AMI
- 5 gwiazdek
- Lokalizacja: Dublin
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
1 raz
Post
31 gru 2010, o 12:29
A jak ma zareagować?
Zmierzy większą ilość powietrza - oczywiście w ramach jakiegoś tam zakresu, jak jest wyskalowana.
Aczkolwiek przy tym samym turbo, kiedy nie jest zasysana realnie dużo większa ilość powietrza - jakiejś dramatycznie dużej różnicy chyba nie należy sie spodziewać, więc i z zakresem pracy przepływomierza problemów bym się raczej nie spodziewał.
Problem bardziej w możliwości uszkodzenia przepływomierza przez zanieczyszczenia. Zwlaszcza jeśli ktoś decyduje się założyć "mokry" filtr, nasączany olejkiem.
Jacek "AMI" Rudowski
AMI