Strona 1 z 1

OBK H6, chyba dzwonia mi zawory

: 27 gru 2010, o 19:07
autor: bmastudio
Pytanie do użytkowników silników H6.
Przy przyspieszaniu gwałtownym z 1
lub lekkim naciśnięciu gazu na 3,4 słyszę chwilowe klekotanie jak w dieslu ?

Czy też to macie ?

Ja podejrzewam luzy zaworowe ?

Re: OBK H6, chyba dzwonia mi zawory

: 27 gru 2010, o 19:37
autor: jarmaj
Zawory, może początek panewek?

Re: OBK H6, chyba dzwonia mi zawory

: 27 gru 2010, o 20:36
autor: gebolp
bmastudio pisze: Przy przyspieszaniu gwałtownym z 1
lub lekkim naciśnięciu gazu na 3,4 słyszę chwilowe klekotanie jak w dieslu ?

A dlaczego nie spalanie stukowe? Za "luźne" zawory najlepiej słychać w nienagrzanym silniku i przyspieszanie nie wpływa na pojawienie się tego efektu. Może podłe paliwo zatankowałeś?

Re: OBK H6, chyba dzwonia mi zawory

: 28 gru 2010, o 00:51
autor: Adam M.
Tez tak uwazam - spalanie stukowe wywolane kiepskim paliwem / uboga mieszanka.

Re: OBK H6, chyba dzwonia mi zawory

: 2 sty 2011, o 12:41
autor: warp9
Z kolei spalanie stukowe wcale nie przypomina klekotu diesla.
Czy jest różnica w efektach akustycznych na zimnym i rozgrzanym silniku ?

Re: OBK H6, chyba dzwonia mi zawory

: 3 sty 2011, o 09:46
autor: Grzesiek_67
gebolp, Adam M.,
panowie, żeby było słychać spalanie stukowe jak klekot dyszla, to trzeba by zalać LO 60.

Tak, jak pisze jarmaj, zawory albo panew. Osobiście obstawiam zawory. Jeżdżony na LPG ?

Pozdrawiam
Grzegorz

Re: OBK H6, chyba dzwonia mi zawory

: 3 sty 2011, o 10:24
autor: gebolp
Grzesiek_67 pisze:gebolp, Adam M.,
panowie, żeby było słychać spalanie stukowe jak klekot dyszla, to trzeba by zalać LO 60.
Nie sądzę :cofee:
Czujnik spalania stukowego jest po to aby określać rzeczywisty kąt wyprzedzenia zapłonu na granicy spalania stukowego.
Sterownik przyjmuje jakąś wartość kąta wyprzedzenia zapłonu dla danych warunków pracy i próbuje przyspieszyć zapłon do granicy spalania stukowego. Jeśli słychać spalanie stukowe zanikające to świadczy o wyjątkowo podłym paliwie, co nie jest rzadkością. Jeśli spalanie stukowe jest stałe to świadczy o uszkodzeniu czujnika(-ów) spalania stukowego, albo o przegrzaniu komory spalania ( np. nagary, źle dobrane świece).
Przypomina to pracę diesla, dlatego że spalanie w dieslu odbywa się zawsze w sposób stukowy i ma związek z rozchodzeniem się fali ciśnienia w komorze spalania.
Nie wiem dlaczego spalanie stukowe jest utożsamiane z głośną pracą rozrządu. Hałas z rozrządu nie objawia się przy zwiększonym obciążeniu (przyspieszanie na wysokim biegu) i nie zanika po chwili, występuje z reguły na zimnym silniku i zanika po rozgrzaniu silnika.
I jeszcze jedno, obniżeniu liczby oktanowej o 2-3 powoduje już słyszalną zmianę w spalaniu stukowym.

Re: OBK H6, chyba dzwonia mi zawory

: 3 sty 2011, o 10:46
autor: Grzesiek_67
gebolp pisze: Jeśli spalanie stukowe jest stałe to świadczy o uszkodzeniu czujnika(-ów) spalania stukowego, albo o przegrzaniu komory spalania ( np. nagary, źle dobrane świece).

Ale nie jest stałe, vide :
bmastudio pisze: Przy przyspieszaniu gwałtownym z 1
lub lekkim naciśnięciu gazu na 3,4


Chciałbym tylko przypomnieć, że spalanie stukowe nie jest słyszalne organoleptycznie w Subarakach, nawet przy korektach rzędu -8 (a to tragicznie wysokie cofnięcie zapłonu). Stąd wnioskuję, że nie jest to spalanie stukowe, no chyba, że tak jak napisałem wyżej, kolega zalał coś z liczbą oktanową bliską 60 ;-)


Pozdrawiam
Grzegorz

Re: OBK H6, chyba dzwonia mi zawory

: 3 sty 2011, o 11:42
autor: gebolp
Grzesiek_67 pisze: Chciałbym tylko przypomnieć, że spalanie stukowe nie jest słyszalne organoleptycznie w Subarakach, nawet przy korektach rzędu -8 (a to tragicznie wysokie cofnięcie zapłonu). Stąd wnioskuję, że nie jest to spalanie stukowe, no chyba, że tak jak napisałem wyżej, kolega zalał coś z liczbą oktanową bliską 60 ;-)

No właśnie rzecz w tym że nie jest słyszalne, ale przy sprawnym układzie wykrywania spalania stukowego.
Sterownik wykonuje korektę do momentu wykrycia spalania stukowego, wystarczy jeden suw pracy z detonacją do wykrycia zbyt wczesnego zapłonu. I nie musi być ona słyszalna.
Ok, to z drugiej strony, czy hałas z luźnego napędu zaworów ma charakter chwilowy, zależny od obciążenia silnika?

Re: OBK H6, chyba dzwonia mi zawory

: 3 sty 2011, o 12:22
autor: Azrael
Grzesiek_67 pisze: Chciałbym tylko przypomnieć, że spalanie stukowe nie jest słyszalne organoleptycznie w Subarakach

Zależy kto słucha.

Re: OBK H6, chyba dzwonia mi zawory

: 3 sty 2011, o 12:35
autor: Grzesiek_67
gebolp pisze: Ok, to z drugiej strony, czy hałas z luźnego napędu zaworów ma charakter chwilowy, zależny od obciążenia silnika?

Ale to nie musi być luźny napęd zaworów, to może być niewłaściwy luz zaworowy.
Co do działania sterownika w zakresie korekty zapłonu, pełna zgoda ;-)

Pozdrawiam
Grzegorz