Strona 1 z 1
Wyciąganie silnika + skrzynia !!!
: 29 gru 2010, o 14:04
autor: b.j.
Hej
Od niedawna jestem posiadaczem Gietulka.
Niestety trzeba w nim troszkę podłubać. I tutaj na początek muszę wyjąć cały zespół napędowy: silnik+skrzynia.
Chciałbym zwrócić się do Was z zapytaniem, czy podczas takiej zabawy jest coś co powinienem wiedizeć?
Chodzi mi tutaj o jakieś szczegóły, o których warto pamiętać podczas takiej operacji, wasze spostrzeżenia, doświadczenia, ułatwienia.
Słyszałem również, że po demontażu pasa przedniego można "wyjechać silnikiem razem ze skrzynią". Czy to prawda?
Będę wdzięczny za wszelkie wskazówki.
PS:
Po przeglądzie i wszelkich wymianach w silniku i skrzyni, będę również wkładał zespół z powrotem do Gietulka,
a więc może macie również jeszcze jakieś spostrzeżenia przy wkładaniu silnika i skrzyni z powrotem do GT.
Pozdrawiam
Re: Wyciąganie silnika + skrzynia !!!
: 29 gru 2010, o 14:27
autor: Azrael
Silnik ze skrzynią razem tylko w dół.
Re: Wyciąganie silnika + skrzynia !!!
: 30 gru 2010, o 10:46
autor: b.j.
Dzięki Azrael za wskazówkę.
Czyżby nikt z Was nie wyciągał jeszcze serduszka z waszych Subaraków ??
Re: Wyciąganie silnika + skrzynia !!!
: 4 sty 2011, o 16:40
autor: b.j.
Czy na serio nikt z Was nie wyciągał jeszcze silników albo skrzyni ze swoich Subaraków??
Czy po porostu nikomu nie chciało się tu nic pisać... ?
Re: Wyciąganie silnika + skrzynia !!!
: 4 sty 2011, o 16:44
autor: Alan, Alan, Alan!
b.j., raczej niewielu wybebeszało.
Re: Wyciąganie silnika + skrzynia !!!
: 4 sty 2011, o 19:18
autor: b.j.
remek pisze:b.j., raczej niewielu wybebeszało.
A szkoda... W Subaraku to sama przyjemność

Re: Wyciąganie silnika + skrzynia !!!
: 4 sty 2011, o 19:39
autor: AMI
No skrzynie to wyciagalismy z sasiadem z Szuwara.
W zasadzie zadna wielka filozofia za wyjatkiem bolca/swoznia (z przeproszeniem za moja ignorancje mechaniczna:)) przy widelkach wysprzeglika (czy jak to tam sie zwie - znow ta ignorancja ;))
Re: Wyciąganie silnika + skrzynia !!!
: 4 sty 2011, o 19:54
autor: j33mbo
b.j., sorry, przegapiłem temat,
ja rozbebeszałem silnik w GT 94,
1.poszukaj sobie serwisówki, jak nie znajdziesz to daj cynka
tam jest wszystko "jak krowie na rowie"
2.rób zdjęcia co jakiś czas, pomaga później przy składaniu, oznaczaj sobie węże,
3.klucz do odkręcenie kółek rozrządu sobie za wczasu załatw, ja miałem pod ręką dziadka, który mi dorobił
jak jesteś z Wrocławia, to mogę ci pożyczyć
jakby co to pytaj,
powodzenia

Re: Wyciąganie silnika + skrzynia !!!
: 4 sty 2011, o 20:04
autor: b.j.
AMI pisze:No skrzynie to wyciagalismy z sasiadem z Szuwara.
W zasadzie zadna wielka filozofia za wyjatkiem bolca/swoznia (z przeproszeniem za moja ignorancje mechaniczna:)) przy widelkach wysprzeglika (czy jak to tam sie zwie - znow ta ignorancja ;))
Hhehe, skąd ja to znam...
W moim przypadku wszystko szło ok, do momentu kiedy po odpięciu wszystkiego nie mogłem jej wyjąć z auta bo... blokował ją właśnie wysprzęglik.
Niestety zanim doszedłem do tego, że to wysprzęglik to upłynęło trochę czasu na moją niekorzyść

Re: Re: Wyciąganie silnika + skrzynia !!!
: 4 sty 2011, o 21:00
autor: ky
AMI pisze:bolca/swoznia (z przeproszeniem za moja ignorancje mechaniczna:))
Wałka sprzęgłowego?
r.
Re: Re: Wyciąganie silnika + skrzynia !!!
: 5 sty 2011, o 11:17
autor: b.j.
ky pisze:AMI pisze:bolca/swoznia (z przeproszeniem za moja ignorancje mechaniczna:))
Wałka sprzęgłowego?
r.
Nie nie, tu raczej chodzi o ten swożeń/tuleję od wysprzęglika, którą trzeba było zdemontować, bo widełki od wysprzęglika zatrzymywały się na łożysku oporowym i nie dało się wyjąć skrzyni.
Re: Wyciąganie silnika + skrzynia !!!
: 5 sty 2011, o 11:58
autor: AMI
KY - tak jak b.j. napisał
Re: Wyciąganie silnika + skrzynia !!!
: 6 sty 2011, o 16:27
autor: jano86
Wyjęcie samego silnika jest bardzo proste. Tak jak koledzy pisali skorzystaj z serwisówki.
W skrócie:
- odpinasz osprzęt cały i wiązki
- odkręcasz wydech(downpipe)
- spuszczasz wodę, wyjmujesz chłodnicę
- odpinasz węże z paliwem
- odkręcasz rozrusznik + 3 śruby spinajace skrzynię i silnik
- odkręcasz dwie nakrętki poduszek silnika
- wyciągasz bolec od sprzęgła(ważne, ja nie wiedziałem i się z tym męczyłem) - tam gdzie widelec przy wysprzęgliku wchodzi do skrzyni jest zaślepka na duży klucz 6kątny- bodajże 10mm. Wykręcasz zaślepkę. Wkręcasz zwykłą śrubę 6mm i wyciągasz taki walec - wtedy możesz już lekko rozdzielić skrzynię z silnikiem
- wieszasz silnik i wyjazd
GOTOWE
Potem wyjęcie skrzyni ale tego nie robiłem więc nie napiszę więcej.
Powodzenia :)
Re: Wyciąganie silnika + skrzynia !!!
: 6 sty 2011, o 21:35
autor: b.j.
Dzięki Jano za fachową poradę.
Ja niestety już nie skorzystam bo silnik już wyjęty.
Zacząłem od wyjęcia skrzyni, a potem silnika.
Całość szła naprawdę szybko i przyjemnie poza... właśnie tym wysprzęglikiem, przy którym zatrzymał się niestety na dłuuuższą chwilę.
No ale poza tym w Imprezie wyjmowanie silnika i skrzyni to przyjemność i wszystko idzie jak po maśle :)