Strona 1 z 1
swap czy remont?
: 5 sty 2011, o 11:25
autor: jano86
Liczę na pomoc i porady kolegów z forum. Mam taki dylemat:
Przekładam WRX RA po obróconej panewce i mam dwie opcje:
1. Kupić w UK używany silnik w dobrym stanie, uzbroić całym osprzętem z mojego auta - nowy olej i jeździć
2. Zrobić remont mojego półzamkniętego bloku. Nowy wał, panewki cosworth, uszczelki cometic
Co wybrać?
ad1. Opcja tańsza i szybsza. Pytanie czy zwykły silnik z WRXa zniesie 320hp? Czy szukać czegoś z STI? Wada tego rozwiązania oczywista - załóżmy że będzie to silnik w dobrym stanie, ale zawsze używany
ad2. Drożej chociaż motor i tak składam samemu. Silnik na pewno zniesie taką moc i zawsze to jednak świeży motor.
Pierwsza opcja może być nawet połowę tańsza...
Opis mojego auta
http://www.forum-subaru.pl/bb3/viewtopi ... =10&t=5063
Re: swap czy remont?
: 5 sty 2011, o 11:39
autor: Arti
jano86, zdecydowanie silnik z WRXa nie zniesie 320 koni. Poza tym silnik z WRXa (domyślam się, że mówisz o newage WRXie) nie będzie pasował tak hop siup do Twojego osprzętu. Kupując silnik w ''dobrym stanie'' nigdy nie wiesz w jakim on jest stanie tak naprawdę. Jak masz półzamknięty shortblock to zdecydowanie pewniej będzie jak sobie go odremontujesz.
Re: swap czy remont?
: 5 sty 2011, o 15:12
autor: jano86
Miałem na myśli silnik z WRX GC8.
Na scoobynet jest sporo takich motorów do kupienia. Do 500 funtów znalazłbym taki bez problemu.
Mam nawet ofertę za 400funtów z WRXa z automatem...
Za 500 zdarzają się np. z wczesnych STI.
Re: swap czy remont?
: 5 sty 2011, o 15:14
autor: vibowit
jano86, to jednak zawsze jest loteria.
Jeśli tylko środki by mi pozwoliły to robiłbym ten obecny motor.
Re: swap czy remont?
: 5 sty 2011, o 15:18
autor: jarmaj
jano86 pisze:Miałem na myśli silnik z WRX GC8.
Na scoobynet jest sporo takich motorów do kupienia. Do 500 funtów znalazłbym taki bez problemu.
Mam nawet ofertę za 400funtów z WRXa z automatem...
Za 500 zdarzają się np. z wczesnych STI.
Czyli mówisz o silnikach, które mają po
kilkanaście lat. I przeważnie lekkiego życia nie miały.
Jakby któryś się do czegoś nadawał, to byłaby niezła perełka....
Re: swap czy remont?
: 5 sty 2011, o 15:33
autor: jano86
No ten za 400, to silnik z japońca z automatem. Z książką serwisową i w pełni seryjny. Ale oczywiście ma 15 lat to fakt i przebieg 100 000 za sobą.
Po prostu głośno myślę.
Kalkulacja prosta: remont tego co mam +/- 5000zł, gdybym kupił na podmianę to sprzedam swój blok i pewnie wyszło by ok. 2000.
Prześpię się jeszcze z problemem.
Tymczasem jaki zakład obróbki w Wwie oprócz Krasnobrodzkiej polecacie?
Re: swap czy remont?
: 5 sty 2011, o 16:01
autor: jarmaj
jano86 pisze:
Kalkulacja prosta: remont tego co mam +/- 5000zł,
Chyba raczej to razy 2

Re: swap czy remont?
: 5 sty 2011, o 16:34
autor: AMI
Sprawa prosta - za cene remontu masz powiedzmy 3 szanse :)
A to, czy masz w sobie duch hazardzisty - to juz pytanie, ktore sam musisz sobie zadac :)
Jak w ruletce - mozesz miec fart i wygrac, mozesz miec niefart i przepuscic cala kase.
Tylko z czego naprawisz potem silnik? ;)
Powazniej - mam kumpla, wyleciala mu korba przez blok w legacy turbo.
Nie bardzo fakt faktem co remontowac - ale jak mu mowilem - kup sobie blok, zrob na tym bloku porzadnie, przeloz osprzet - to tez bylo, ee po co, drogo bedzie, za tysiaka kupie nowy silnik.
Juz chyba dwa albo trzy tak kupil, a samochod nadal nie jezdzi.
Chwilowy koszt remontu, jesli jest co remontowac oczywiscie, moze bedzie wiekszy - ale docelowo wyjdzie taniej moim zdaniem.
Chyba, ze chcesz wlozyc byle co, jak najszybciej i sprzedac samochod zaraz -to rozumiem, ze Ci wszystko jedno.
Tylko przypomnij mi, gdybym sie zapomnial i chcial od Ciebie samochod kiedys kupic :P
Re: swap czy remont?
: 5 sty 2011, o 17:57
autor: ky
AMI pisze:
Tylko przypomnij mi, gdybym sie zapomnial i chcial od Ciebie samochod kiedys kupic :P
Chcesz zostać kamienicznikiem? ;)
r.
Re: swap czy remont?
: 5 sty 2011, o 18:03
autor: AMI
Lubię nieruchomości :)