Strona 1 z 2
Przymierzyłem się do 2006 2.5XT i...
: 8 sty 2011, o 14:05
autor: alu
... jest super. Pojawiły się jednak przemyślenia i pytania.
-Sprzęgło chodzi ciężko. Wyczytałem na forum, że to normalne. Po kilku kilometrach już nie zwracałem na to uwagi.
-Jest szybki, ale nie wciskało tak w fotel jak myślałem.
-Jest malutki.
I pytanie.
Dlaczego pisze się, że mają ksenony, jeżeli tam żadnej soczewki nie ma? Mówię o Polskim Forku nie US Spec.
Re: Przymierzyłem się do 2006 2.5XT i...
: 8 sty 2011, o 18:52
autor: Konto usunięte
alu pisze:-Jest szybki, ale nie wciskało tak w fotel jak myślałem.
-Jest malutki.
I pytanie.
Dlaczego pisze się, że mają ksenony, jeżeli tam żadnej soczewki nie ma? Mówię o Polskim Forku nie US Spec.
A czym jeździłeś wcześniej? F-16?
Ksenony w forkach są bezsoczewkowe, zwykły odbłyśnik i ksenonowa żarówka plus samopoziomowanie
Re: Przymierzyłem się do 2006 2.5XT i...
: 8 sty 2011, o 20:36
autor: alu
Konto usunięte pisze:
A czym jeździłeś wcześniej? F-16?
Nie, to był teoretycznie najszybszy samochód jaki prowadziłem.
Konto usunięte pisze:
Ksenony w forkach są bezsoczewkowe, zwykły odbłyśnik i ksenonowa żarówka plus samopoziomowanie
Aha, dzięki.
No i jeszcze jedno. Spodziewałem się tego miłego bulgotania boxera, a nic takiego nie było, buu

Re: Przymierzyłem się do 2006 2.5XT i...
: 9 sty 2011, o 02:15
autor: damaz
a to jest automat, czy manual???
edit: przeczytałem uważnie i cofam pytanie.
natomiast trzeba zadać drugie:
skoro Leśnik XT jest "malutki" (cytat), to czym jeździłeś wcześniej (za Konto usunięte???
Re: Przymierzyłem się do 2006 2.5XT i...
: 9 sty 2011, o 11:38
autor: alu
Teraz mam Honde Accord Tourer. Jest dluzsza i ma wiekszy rozstaw osi. Po prostu nie ma czarow.
Przymierzylem sie z fotelikami. Jest ciasno, ale chyba sie zmiescimy.
Bagaznik tez malutki.
Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
Re: Przymierzyłem się do 2006 2.5XT i...
: 9 sty 2011, o 12:32
autor: Herostrates
Malutki, ciasny, ciężko pedały chodzą a do tego za wolny - dlaczego zatem go kupiłeś

Re: Przymierzyłem się do 2006 2.5XT i...
: 9 sty 2011, o 12:50
autor: FUX
alu pisze:
Teraz mam Honde Accord Tourer
ON czy Pb?
Re: Przymierzyłem się do 2006 2.5XT i...
: 9 sty 2011, o 13:54
autor: alu
Herostrates pisze:
dlaczego zatem go kupiłeś
Jeszcze nie kupiłem

Zresztą napisałem, że jest super. Dłużej by pisać o zaletach niż wadach. A skoro chce zmienić Acco na niego to chyba jedank uważam że jest fajnieszy
FUX pisze:
ON czy Pb
2.4 Pb
A co z tym bulgotaniem boxerowym? Trzeba zmienić wydech, żeby było bardziej słyszalne, czy coś w dolocie?
Re: Przymierzyłem się do 2006 2.5XT i...
: 9 sty 2011, o 14:01
autor: alu
Edit:
Pisząc że nie wbija w fotel tak jak myślałem, miałem to na myśli dosłownie. Tzn widziałem, że prędkościomierz leciał po skali jak szalony, a biegi musiałem tak szybko zmieniać, ze nie odkładałem nogi ze sprzęgła na bok, ani reki z lewarka. Ale myślałem, że takie przyspieszenie już nie pozwala oderwać pleców z fotela. Odczucia były takie jak u mnie kiedy się vtec włączy. Tylko w forku były między 2,5-6 tys obr. a u mnie między 6-7 tys.
Zmierzam do tego, że nie powiedziałem, że jest wolny

Re: Przymierzyłem się do 2006 2.5XT i...
: 9 sty 2011, o 14:15
autor: FUX
Accord oferuje większy komfort (mam na myśli poprzedni model), niz forek poprzedniej generacji!
Mialem równolegle to i to, więc mam porównanie.
Jeżeli masz ponad 180wzrostu, to tym bardziej będziesz cierpial, jeżeli dziecko posadzisz za swoim fotelem. Będziesz musial siedzenie kierowcy mocna do przodu przesunąć, aby dziecku nóg nie polamać.
ja na szczęście dzieciakow w fotelikach nie woziłem, ale z nastolatkami, rosłymi lekko nie bylo...
Re: Przymierzyłem się do 2006 2.5XT i...
: 9 sty 2011, o 14:18
autor: Alan, Alan, Alan!
alu, to dlatego, że 2.5T ma charakterystykę podobną do diesla. Ciągnie od 2krpm do góry. Jeżeli chcesz wbijanie to Impreza 2.0T

Re: Przymierzyłem się do 2006 2.5XT i...
: 9 sty 2011, o 14:20
autor: alu
Jechałem na tej próbie właśnie z dzieciakiem za mną w foteliku (3-latka). Ja mam 190, ale lubię mieć fotel dość pionowo i blisko, więc się zmieściła. I tylko tyle - zmieściła.
Jeżeli chodzi o komfort, to masz na myśli ilość miejsca czy zawieszenie? Bo mi się wydawało, że w tym Foresterze zawieszenie było genialne.
Re: Przymierzyłem się do 2006 2.5XT i...
: 9 sty 2011, o 14:40
autor: FUX
Zawias w Forku jest genialny!
Komfort podrózowania w 4 osoby + bagaż, juz raczej nie...
Jak pisze remek. Szukaj turbo lub OBK; tam miejsca dziebko więcej i konfort bliższy hondzie...
Wczoraj fajnego w zakupie kontrolowanym pokazywali, także z 2,5l silnikiem.
Szukaj H6 ze wszystkim.
Forka w nowej budzie sobie odpuść. Bujanie tragiczne...
Re: Przymierzyłem się do 2006 2.5XT i...
: 9 sty 2011, o 16:19
autor: Boombastic
alu pisze:... jest super. Pojawiły się jednak przemyślenia i pytania.
-Sprzęgło chodzi ciężko. Wyczytałem na forum, że to normalne. Po kilku kilometrach już nie zwracałem na to uwagi.
-Jest szybki, ale nie wciskało tak w fotel jak myślałem.
-Jest malutki.
I pytanie.
Dlaczego pisze się, że mają ksenony, jeżeli tam żadnej soczewki nie ma? Mówię o Polskim Forku nie US Spec.
A czego się spodziewałeś po aucie zbudowanym na bazie kompakta? I porównujesz do auta o klasę wyższą i to dłuższego o prawie 30 cm? Cudów nie ma, Forester nie jest więc autem dla ciebie. Odpowiednikiem będzie Outback lub Legacy kombi.
Ja jestem bardzo zadowolony z takich kompaktowych gabarytów, bo ułatwia mi to poruszanie się po miescie. Z dzieckiem i jednym fotelikiem także nie mam problemów. Główna wada auta to brak regulacji kierownicy w poziomie - przy wzroście 2 m i odsuniętym fotelu na maxa cięzko jest sięgać do kierownicy, więc trzeba się podsunąć i już problem z kolanami.
A odnośnie przyspieszania to jako były właściciel Hondy stwierdzam, że jest generalnie olbrzymia róznica w charakterystyce silnika turbo w Foresterze i wysokoobrotowej benzyny w Hondzie. W turbo już od niskich obrotów masz kupę momentu i koni, w Hondzie - nic. Potem krecisz coraz wyżej i w turbo przyspieszenie masz pi razy oko stałe (turbodziura w Foresterze jest mało wyczuwalna), ale w Hondzie dochodzisz do maksa mocy poprzedzonego zmianą nastawień rozrzadu i wydaje ci się że wtedy auto ma kopa i wbija w fotel. Tylko jakbyś zrobił wyścig head to head to dopiero byś zauważył, ze Forester rusza od razu, a Honda czeka na obroty.
A odnośnie ksenonów i soczewek to jedno nie implikuje drugiego, a kombinacje na rynku samochodowym tych układów były dowolne.
Re: Przymierzyłem się do 2006 2.5XT i...
: 9 sty 2011, o 17:22
autor: alu
Co prawda nie prowadzilem zadnego H6, ale wydaje mi sie ze osiagami znacznie odstaje od 2.5T? A 2.5T legacy i outback nie byly sprzedawane w europie. Jest sam szrot z USA.
Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
Re: Przymierzyłem się do 2006 2.5XT i...
: 9 sty 2011, o 20:25
autor: esilon
alu pisze:
H6, ale wydaje mi sie ze osiagami znacznie odstaje
alu, nie porównuj tych samochodów patrząc na suche dane, zapotrzebowanie kierownika i odczucia z rzeczywistej jazdy wazniejsze, może do "setki" szybciej 2,5t Forek ale przy wiekszych prędkościach już może byc inaczej( forester/Legacy), kształt budy foresterowej znacznie obniża "komfort" podróżowania powyżej 150km/h, zapieprza dalej ale zaczyna być czuć że to kiosk a legacy zaczyna się coraz lepiej lepic do drogi
Re: Przymierzyłem się do 2006 2.5XT i...
: 9 sty 2011, o 20:55
autor: alu
esilon, 99% przebiegu robię w mieście. Dlatego szukam sprintera. Ale nie rzucającego się w oczy.
Boombastic pisze:
Tylko jakbyś zrobił wyścig head to head to dopiero byś zauważył, ze Forester rusza od razu, a Honda czeka na obroty
Wiem, wiem. Nawet bym powiedział, że to by była totalna przepaść. W szczególności z kreski.
Re: Przymierzyłem się do 2006 2.5XT i...
: 9 sty 2011, o 21:11
autor: KUBA
alu, wiem o co Ci chodzi z tym przyspieszeniem, miałem okazję przejechać się WRXem i przyśpieszał baaardzo sparawnie ale jakoś tak nie czułem tego wgniatania na które liczyłem, co nie zmienia faktu że jest szybki i przepodoba mi się

Re: Przymierzyłem się do 2006 2.5XT i...
: 9 sty 2011, o 21:54
autor: esilon
alu pisze:
99% przebiegu robię w mieście. Dlatego szukam sprintera
he he , co zaoszczędzisz na sprnicie to stracisz na chłodzeniu turbiny, w H6 byłoby szybciej
jeździłem duuuzo Foresterem turbo po mieście a teraz legacem i faktycznie, do miasta Forek (szczególnie turbo) zwinniejszy, parkowniejszy i wogóle ale, ale zanim dasz w palnik i kazesz innym niepozornie wąchac spaliny to czekasz na ogrzanie oleum a jak juże dawałes w palnik to czekasz na wystudzenie, czyli nie oszukuj się, czasu nie oszczedzisz ale fakt faktem przyjemnośc zyskasz, takie własnie są gołe fakty

Re: Przymierzyłem się do 2006 2.5XT i...
: 9 sty 2011, o 22:10
autor: jmiciuk
esilon, ale H6 chyba też trzeba trochę rozgrzać, co ? A duzo dłużej się nagrzewa silnik h6 od forkowego z turbo ?
Re: Przymierzyłem się do 2006 2.5XT i...
: 9 sty 2011, o 22:18
autor: esilon
jmiciuk, grzać trzeba wszystko , nawet seicento 1,1 ale chłodzić turbiny w H6 nie trzeba
jmiciuk pisze:
A duzo dłużej się nagrzewa silnik h6 od forkowego z turbo ?
trudno powiedzieć wg wskaźników bo w H6 to chyba tylko światełko gasnie ale zapewne nie od doskonale i wystarczająco rozgrzanego oleju
edi; ja niem ma H6 tylko H4 ale i tak się wypowiadam

Re: Przymierzyłem się do 2006 2.5XT i...
: 9 sty 2011, o 22:21
autor: damaz
alu pisze:esilon, 99% przebiegu robię w mieście. Dlatego szukam sprintera. Ale nie rzucającego się w oczy.
a to ja mam takie pytanie na kozetkę:
jeśli mi Leśnik 2.0 wolny ssak z redukcją zupełnie do miasta (podkreślam: do miasta) wystarcza, to jestem dziwny, stary, chory, czy powinienem kupić kapelusz???
Re: Przymierzyłem się do 2006 2.5XT i...
: 9 sty 2011, o 22:27
autor: esilon
damaz pisze:
jestem dziwny, stary, chory, czy powinienem kupić kapelusz???
damaz, odpowiedź jest prawdopodobnie prosta jak tor na ćwiartkę, możliwe że doskonale realizujesz się w innych dziedzinach

Re: Re: Przymierzyłem się do 2006 2.5XT i...
: 9 sty 2011, o 22:30
autor: alu
damaz pisze:
jeśli mi Leśnik 2.0 wolny ssak z redukcją zupełnie do miasta (podkreślam: do miasta) wystarcza, to jestem dziwny, stary, chory, czy powinienem kupić kapelusz???
Wszystko z toba w porzadku

. Ludzie sa rozni i maja rozne potrzeby.
Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
Re: Przymierzyłem się do 2006 2.5XT i...
: 9 sty 2011, o 22:39
autor: So What!
alu pisze:
-Jest szybki, ale nie wciskało tak w fotel jak myślałem.
Takie odczucie może wynikać z tego, że po pierwsze samochód przyśpiesza stabilnie (nie ma walki o przyczepność, szarpania kierownicą itp.). Po drugie zaś moc jest rozwijana dość równomiernie - nie ma gwałtownego szarpnięcia.
esilon pisze:
trudno powiedzieć wg wskaźników bo w H6 to chyba tylko światełko gasnie ale zapewne nie od doskonale i wystarczająco rozgrzanego oleju
Lampka gaśnie przy nierozgrzanym jeszcze silniku. Jej zgaśnięcie oznacza tylko tyle, że można włączyć tryb Sport Sharp.