Krach cesarskiej floty

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Grzesiek_67
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Adamów
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Krach cesarskiej floty

Post 24 kwie 2008, o 22:38

hogi pisze:
Wypalanie gniazd zaworowych to wynik ubogiej mieszanki.
Hogi, zgoda...ale na jakość tankowanego LPG nie masz już wpływu. Trzy razy mocniej pociśniesz do odcięcia na takim syfiastym towarze i masz szansę "wydłutować" zawory.

Grzegorz


Brak podpisu.

hogi
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Kona Stinky
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: Krach cesarskiej floty

Post 24 kwie 2008, o 22:44

Bergen pisze: ECU silnika steruje wtryskami benzyny
Z tego co wiem to czas otwarcia u mnie zwiększył się z 13-14 mniej więcej do chyba 18 ms.
Samoczynnie.
Na benzynie.
Doradca Finansowy
http://www.greatpe.pl

E12
1 gwiazdka
Lokalizacja: z lasu , czasem W-wa
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Krach cesarskiej floty

Post 24 kwie 2008, o 22:45

hogi pisze:
E12 pisze: rozebrałem parę silnków z uszkodzonymi zaworami po LPG i zawsze nie posiadły luzu zaworowego zawory wydechowe :idea:
Dam Ci swój do rozebrania. :razz:
E12 pisze: Paląc sie 4 x razy dłuzej LPG
???
Mógłbyś podać link do tej rewelacji?

Wypalanie gniazd zaworowych to wynik ubogiej mieszanki.

Wyjaśnij dlaczego u mnie EGT jest na tym samym poziomie na LPG oraz na benzynie?
Dziekuje na razie mam pare do poskładania :razz:
Przykro mi ale ta wiedza nie pochodzi z interntu (nie jest przez to chyba mniej wartościowa :mrgreen: )
jesli chodzi o czas palenia mieszanek paliwowych podstawowym parametrem jest skład mieszanki (uboga ,akuratna, bogata)
Im mieszanka uboga tym spala się dłuzej.

hogi
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Kona Stinky
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: Krach cesarskiej floty

Post 24 kwie 2008, o 22:45

Grzesiek_67 pisze: Trzy razy mocniej pociśniesz do odcięcia
Nie ciągnę do odcięcia, bo to nie ma sensu. - tylko do max 6 tyś. (wystarczy) :razz:
Doradca Finansowy
http://www.greatpe.pl

hogi
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Kona Stinky
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: Krach cesarskiej floty

Post 24 kwie 2008, o 22:47

E12 pisze: jesli chodzi o czas palenia mieszanek paliwowych podstawowym parametrem jest skład mieszanki (uboga ,akuratna, bogata)
Im mieszanka uboga tym spala się dłużej.
Uff! Ulżyło mi. Dobrze, że mam bogatą... :mrgreen:
Doradca Finansowy
http://www.greatpe.pl

Grzesiek_67
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Adamów
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Krach cesarskiej floty

Post 24 kwie 2008, o 22:50

hogi,
nie wygłupiaj się hogi, wystarczy na ... wolnej ssaki. :-)


Pozdrawiam
Grzegorz
Brak podpisu.

lukass
5 gwiazdek
Lokalizacja: Wawa
Auto: Proto WRC'17 i 4 razy 4x4 - czyli w sumie 5 razy 4x4
Polubił: 8 razy
Polubione posty: 130 razy

Re: Krach cesarskiej floty

Post 24 kwie 2008, o 22:52

Lukass pisze o instalacjach II generacji, gdzie wydatek LPG, po wstępnym zestrojeniu reduktora, jest regulowany silnikiem krokowym na podstawie odczytów z sondy lambda - to zbyt prymitywna instalacja, żeby mieć cokolwiek wspólnego z ECU.

Natomiast w nowoczesnych instalacjach - a i owszem - ECU silnika steruje wtryskami benzyny, i m.in. na podstawie tych sygnałów sterownik LPG dobiera swoje parametry.
Dokładnie o to mi chodziło, tylko może zbyt ogólnie to napisałem
był WRX powered by Jako & PB98 i STi MY'05 EU DCCD

Olleo
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Auto: Forester 2.5XT
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Krach cesarskiej floty

Post 24 kwie 2008, o 23:07

E12 pisze:Nie wiem co to za silnik :?: ale jezeli na gazie zrobił ok 70 kkm to moga być zawory :idea:
to jest tak zwany ukryty koszt LPG przed montazem LPG radzę 2x policzyć ale poczekajmy może to silnik krokowy :idea:
Myslisz, ze mial zbyt uboga mieszanke?
Największą przyjemność w życiu sprawia robienie tego, co zdaniem innych jest niewykonalne.

jako
2 gwiazdki
Lokalizacja: wawa
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Krach cesarskiej floty

Post 24 kwie 2008, o 23:21

Hogi daj spokój :-d

Instalacja sekwencyjna poprzez sygnał z wtryskiwaczy benzyny jest całkowicie uzależniona od ECU Pb.
Jednocześnie działanie ECU Pb poprzez sygnały z czujników systemu zasilania i emisji spalin, jest całkowicie zależne od działania instalacji LPG.
Odpowiednia instalacja LPG powinna zachowywać jak najmniejsze odchyłki od parametrów bazowych zaprogramowanych w sterowniku dla benzyny. Podczas pracy w openloop lepiej zachować troszkę bogatsze regulacje ;-)

Czas wtrysku benzyny przy pracy instalacji powinien być zbliżony do orginalnego.

Nigdy nie powiem, że instalacja LPG nie ma wpływu na silnik. Jednak, przy odpowiednim podejściu, silniki H4 subaru (również te wysilone) przyjmują tą adaptację bez "lawinowych następstw".
http://subarulpg.pl
tel. +48 692 325 541

hogi
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Kona Stinky
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: Krach cesarskiej floty

Post 24 kwie 2008, o 23:28

Jako pisze: Nigdy nie powiem, że instalacja LPG nie ma wpływu na silnik.
O cholera, o tym nie mówiłeś. :-(














:giggle: :mrgreen: :-p
Doradca Finansowy
http://www.greatpe.pl

jako
2 gwiazdki
Lokalizacja: wawa
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Krach cesarskiej floty

Post 24 kwie 2008, o 23:36

hogi pisze:
Jako pisze: Nigdy nie powiem, że instalacja LPG nie ma wpływu na silnik.
O cholera, o tym nie mówiłeś. :-(

















:giggle: :mrgreen: :-p
Lubię Cię :cofee:
http://subarulpg.pl
tel. +48 692 325 541

Grzesiek_67
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Adamów
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Krach cesarskiej floty

Post 25 kwie 2008, o 00:00

Jako pisze: Jednocześnie działanie ECU Pb poprzez sygnały z czujników systemu zasilania i emisji spalin, jest całkowicie zależne od działania instalacji LPG.
Czas wtrysku benzyny przy pracy instalacji powinien być zbliżony do orginalnego.
Dobra, głowa popiołem posypana. Jest interakcja. Wytłumacz jeszcze proszę - o co chodzi w tym wypadku z emulacją lambdy przy LPG. Nie wiem, czy sobie Robercie przypominasz ale przy okazji dostosowania do LPG mojej poremapowej lodówki jedynie MATRIXy zapewniały w miarę precyzyjny (zbliżony do oryginalnego Pb) czas otwarcia wtrysków LPG (zrezygnowaliśmy z instalacji wtrysków BIGAS, gdyż Twoim zdaniem one takiej precyzji - bardzo mała dawka LPG - nie zapewniały). Stąd wyciągam wniosek, że nawet w tym aspekcie, dobre (bezpieczne i efektywne) dostrojenie instalacji LPG do dłubniętego silnika turbo nie jest rzeczą oczywistą i prostą.

To jest właśnie ten problem, czy nawet najwyższych lotów sterowniki LPG (w korespondencji z parownikiem i wtryskami gazowymi) są w stanie uwzględnić i prawidłowo przetworzyć wszystkie parametry zmapowanego ECU dotyczące zasilania.

Zresztą, jutro się widzimy to se pogadamy. Tylko przyjedż koniecznie ;-)

Dobrej noczy
Grzegorz
Brak podpisu.

Grzesiek_67
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Adamów
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Krach cesarskiej floty

Post 25 kwie 2008, o 22:01

THE POWER IS BACK :thumb:

Team z Bajecznej oraz The Big One Mr. Jako - jesteście wielcy. Dziękuję :loving:

Zielona szczała jest znowu na linii frontu (dwóch niezależnych testerów odbyło jazdę na prawym i stwierdzili, że autko jest miodzio - tyle komplimentów o swoim samochodzie nie usłyszałem nigdy :thumb: )).
Ad meritum :
- LPG - posklejane listwy w MATRIXach (TTTM, jak to rzekł jako) - poczyszczone, gra i buczy pięknie.
- benzinen - okazało się, że na jałowym silnik jest przylewany (stawiam na krokowy). Lambda koryguje do maskymalnej wartości - 25 i wchodzi w openloop - czyli daje sobie siana z korekcją - efekt, lekkie przylanie na jałowym. Korekta na wyższych obciążeniach właściwa.
Żeby było śmiesznie przedmiotowa korekta bez obciążenia (na biegu jałowym) przez sterownik LPG czyniona jest bez zarzutu.

No i pomontowali my zegarki :
Obrazek

Obrazek

I teraz parametry (nie pałowałem auta niemilosiernie, gdyż zatankowane miałem 95) -
przy 220 km/h na Katowickiej -
LPG EGT 840, Temp oil 100 - utrzymana prędkość przez 5 minut ,
PB EGT 820, Temp oil 100 - identyczne warunki j.w.

Przy jeżdzie spokojnej - (3 tys. obrotów, ok 130-140 km/h na LPG - EGT 700, Temp Oil 90).

Boost w peaku - 0.970 Bara

Mocno uspokojny i szczęśliwy oddaję się więc medytacjom nad słodką stroną życia. 8-)

Całusy i jeszcze raz indywidualne podziękowania dla panów (niestety jakaś kolejność musi być) ,
- Roberta, Seby i Zbyszka,
- Zbyszka, Seby i Roberta ,
- Seby, Roberta i Zybszka
....(wiem, wiem kombinacji może być więcej :mrgreen: )

A i poznałem wreszcie osobiscie matiego - wesoły kompan 8-)....jak cała zresztą atmosfera na Bajecznej. To trzeba przeżyć. Nawet kawę robią ;-)))
Brak podpisu.

hogi
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Kona Stinky
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: Krach cesarskiej floty

Post 25 kwie 2008, o 22:17

Grzesiek_67 pisze: Nawet kawę robią ;-)))
Załatwiacie? Załatwiają.
Dojeżdżacie? Dojeżdżają.

Marek Kondrat też się naprawia na Bajecznej... :mrgreen:
Doradca Finansowy
http://www.greatpe.pl

jako
2 gwiazdki
Lokalizacja: wawa
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Krach cesarskiej floty

Post 25 kwie 2008, o 22:33

No to dobre wieści.
http://subarulpg.pl
tel. +48 692 325 541

Grzesiek_67
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Adamów
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Krach cesarskiej floty

Post 25 kwie 2008, o 22:59

Jako pisze:No to dobre wieści.
Odezwał się ten, dzięki któremu są dobre . Skromniś, cholera jasna :mrgreen:


Grzegorz

PS. A kochani, jest luks fura do kupienia za "psie pieniądze". Turbodziadek (najprawdziwszy, z prawdziwych Legacy). Kontakt z kolegą jako. On oczywiście ogloszenia sam nie da, gdyż głowa jego w chmurach się wznosi. To ja to zrobię. Kupować i nie mędrkować. Sama instalka LPG (najnowszej generacji BIGAS jest warta ok. 4.500 PLN). No ! 8-)
Brak podpisu.

jako
2 gwiazdki
Lokalizacja: wawa
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Krach cesarskiej floty

Post 25 kwie 2008, o 23:14

Grześ, dobre wieści bo jak sam widziałeś, sprawdziliśmy tylko parametry sterownika benzyny.
Bez dotykania się do instalacji (oprócz przeczyszczenia wtryskiwaczy).
Zapisy posiadam, mogą Ci się przydać.

Sprzedaż samochodu...
Faktycznie,
mam pomysł na inne auto subaru. Muszę to jakoś ogarnąć.

Pozdrawiam,
jako
http://subarulpg.pl
tel. +48 692 325 541

Konto usunięte
6 gwiazdek
Polubił: 14 razy
Polubione posty: 19 razy

Re: Krach cesarskiej floty

Post 26 kwie 2008, o 06:57

Grzesiek_67 pisze: przy 220 km/h na Katowickiej

Mam pomysł na nalepkę dla motocyklistów ;-) "Patrz w lusterka - Grześ jest wszędzie" :whistle:

BTW jak Ci się udało utrzymać tą prędkość przez 5 min na tej drodze - zachodzę w głowę i nie wiem. Przecież tam sami królowie lewego pasa jeżdżą ;-)

hogi
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Kona Stinky
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: Krach cesarskiej floty

Post 26 kwie 2008, o 09:09

Grzesiek_67 pisze: PS. A kochani, jest luks fura do kupienia za "psie pieniądze". Turbodziadek (najprawdziwszy, z prawdziwych Legacy). Kontakt z kolegą jako. On oczywiście ogloszenia sam nie da, gdyż głowa jego w chmurach się wznosi. To ja to zrobię. Kupować i nie mędrkować. Sama instalka LPG (najnowszej generacji BIGAS jest warta ok. 4.500 PLN). No ! 8-)
Dodam, że ma bardzo kultowe fotele od GTka. ;-)
Doradca Finansowy
http://www.greatpe.pl

esilon
6 gwiazdek
Auto: mat
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 4 razy

Re: Krach cesarskiej floty

Post 26 kwie 2008, o 09:44

Jako pisze: Sprzedaż samochodu...
Faktycznie,
mam pomysł na inne auto subaru. Muszę to jakoś ogarnąć.

a jakieś foto, cena itde i tpe?

Grzesiek_67
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Adamów
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Krach cesarskiej floty

Post 26 kwie 2008, o 10:22

Konto usunięte,
Fiduś, jechałem około 20:30 - sam byłem zdziwiony. W Radziejowicach zrobiłem nawrotkę i do pierwszego fotoradaru też się dało pojechać.

A że Katowicka należy do ukapeluszonych królów lewego to wiem :wall:

Dzień dobry
Radio Gwidon
Brak podpisu.

Bergen
Awatar użytkownika
Moderator
Lokalizacja: Wrocław
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: Krach cesarskiej floty

Post 26 kwie 2008, o 22:06

hogi pisze: Dodam, że ma bardzo kultowe fotele od GTka. ;-)
Od jak dawna? Bo nie zauważyłem szczerze mówiąc, w co się wbijam, jak tow. Jako ruszał spod świateł :->

jako
2 gwiazdki
Lokalizacja: wawa
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Krach cesarskiej floty

Post 26 kwie 2008, o 22:34

Bergen pisze:
hogi pisze: Dodam, że ma bardzo kultowe fotele od GTka. ;-)
Od jak dawna? Bo nie zauważyłem szczerze mówiąc, w co się wbijam, jak tow. Jako ruszał spod świateł :->
Przynajmniej od kiedy nie byłeś u mnie, raczej dawno. Filtry wyślę niebawem.

Pozdrawiam.
http://subarulpg.pl
tel. +48 692 325 541

jako
2 gwiazdki
Lokalizacja: wawa
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Krach cesarskiej floty

Post 9 maja 2008, o 22:39

Czy Cesarska Flota jeszcze się trzyma?
http://subarulpg.pl
tel. +48 692 325 541

Grzesiek_67
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Adamów
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Krach cesarskiej floty

Post 9 maja 2008, o 23:02

Jako,

ahoj kapitanie. Pewnie, pod wszystkim kotłami ostro napalone i nic się nie psuje (cud jakiś, przecież to Subaru). Jeżdżę i gapię się w te moje budziki - i se przerzucam a to LPG a to Pb - i różnicy ni ma :giggle:
Albo mi za dobrze tę moją messerschmitową LPG wystroiłeś albo te teoretyki - krytyki LPG kłamią. :mrgreen:

Skrzynia tylko guzik warta ale to inna historia - się muszę gdzieś dowiedzieć, czy taka z forka 2,5 XT by nie podeszła. Jakby pasiła to jest całkiem świeża (2005, 30.000 km) do wzięcia za jedyne 3.000 PLN. A obecną dożynam z uśmiechem kata niemiłosiernie 8-)

Roberto, zdzwonimy sie jeszcze ale z tego co pamiętam to jakoś nie długo mamy się spotkać w Twojej gazowni (8mm i odwrócenie zbiornika plus wymiana brudasa fazy lotnej).

Cieplutko
Grzesiek

PS. Aż się boję spytać - jak realizacja planu "Legacy od dziadka" ?
Brak podpisu.

ODPOWIEDZ