Strona 1 z 2

wahania mocy w zakresie od 2-3kRPM

: 19 sty 2011, o 22:36
autor: MikeAnonim
pacjent to Impreza 2.0R przebieg 111tyś km

przy mocniejszym wciśnięciu gazu, lekko nierównomiernie przyspiesza w zakresie prędkości obrotowej od 2-3 tysięcy obrotów.
przy stopniowym otwieraniu przepustnicy problem nie występuje. po przekroczeniu 3500obrotów nagle dostaje o wiele lepszego ciągu.

nie pali się Check Engine, spalanie raczej w normie...

czy to jakaś typowa usterka, czy może z archiwum X?

przeszukałem archiwum, ale niestety nie znalazłem zbyt wiele wątków dotyczących tego silnika...

ma ktoś jakiś pomysł?
będę wdzięczny za jakąś sugestię!! :thumb:

Re: wahania mocy w zakresie od 2-3kRPM

: 19 sty 2011, o 22:39
autor: So What!
MikeAnonim, miałem tak w Forku. Okazało się, że nie podeszło mu paliwo ze Statoil. Pojechałem na Shella, zatankowałem V-Power (95) i wszystko wróciło do normy. Oczywiście w Twoim przypadku przyczyna może być inna.

Re: wahania mocy w zakresie od 2-3kRPM

: 19 sty 2011, o 22:55
autor: MikeAnonim
So What! pisze:MikeAnonim, miałem tak w Forku. Okazało się, że nie podeszło mu paliwo ze Statoil. Pojechałem na Shella, zatankowałem V-Power (95) i wszystko wróciło do normy. Oczywiście w Twoim przypadku przyczyna może być inna.
oby to był taki problem. zresztą problem zaczął pojawiać się stopniowo po zatankowaniu pełnego zbiornika paliwa, więc może to być tego przyczyna.

w sumie obawiam się trochę ( może zupełnie niesłusznie ) że to jakieś zaburzenia w wariatorze faz rozrządu. byłaby to lekka wtopa ;-)

Re: wahania mocy w zakresie od 2-3kRPM

: 20 sty 2011, o 01:10
autor: So What!
MikeAnonim, na początek warto spróbować zatankować paliwo z dodatkami. Zwłaszcza, że nie świeci Ci się kontrolka "Change engine".

Re: wahania mocy w zakresie od 2-3kRPM

: 20 sty 2011, o 01:34
autor: Azrael
MikeAnonim, czy to coś nowego czy zawsze tak miałeś? Musiałbym zobaczyć auto (logi), ale są dwa takie objawy masowo w tych silnikach występujące, przy tym, jeden to Ten Typ Tak Ma.

Re: wahania mocy w zakresie od 2-3kRPM

: 20 sty 2011, o 12:46
autor: arkadio
Witam,
Jako, że nie udzielałem się jeszcze na „kresce” pozwolę sobie powitać i pozdrowić wszystkich.
Ale do tematu coby nie było OT.
Na „kropce” jest kilka tematów opisujących przypadłość z tematu.
Niestety bez podania panaceum.
A nawet jeśli ktoś twierdzi, że je zna to coś na zasadzie „wiem, ale nie powiem”.
W moim przypadku (SF 2.0 n/a MY06) pomaga reset ECU (normalnie jak w Windows ;-)) lub przegonienie Forka na trasie, czyli obroty powyżej 3500 rpm przez dłuższy czas.
Jako, że w trasach bywam sporadycznie pozostaje reset.
Niemniej jednak w trakcie mojego 1,5 rocznego użytkowania zrobiło się to dość upierdliwe. Bywa, że nawet trzy tankowania z rzędu problem się pojawia.
Tankuję 98 ale też zanotowałem, że na 100 problem się objawił ;-(
Zastanawiam się nawet nad zorganizowaniem jakiegoś przycisku na konsoli pt. „reset ECU” jeśli to ma tak wyglądać jak do tej pory.
Podpytywałem co nieco Panów z Mysiadła, problem znają ale diagnoza zmierza w kierunku TTTM.
Poniżej skromny log. W zakresie 2000-3200 rpm mamy odczuwalne jest „dławienie”, auto nie przyspiesza płynnie.
Wydaje się, że komp dostaje info o spalaniu stukowym i cofa co nie co zapłon co się objawia powyższym.
Pytanie do Azrael’a i nie tylko.
Czy wiadomo coś w temacie by jakaś seria ECU wypuszczona do tych silników była wadliwa?
Wygląda na to, że zmienne fazy rozrządu i wymagania środowiskowe spowodowały to, że Japońce się ciut pogubili.
Jaka jest szansa, że remap ECU rozwiąże problem?
Czy też należy swoje poszukiwania skupić na poszczególnych czujnikach ślących info do ECU?
Co więcej należało by logować by mieć pełniejszy obraz sytuacji, na co w szczególności zwrócić uwagę?
Mechanicznie wydaje się wszystko OK., aczkolwiek może i tu jest pies pogrzebany.
Problem wydaje się bardzo wredny do zdiagnozowania.
Za dużo zmiennych za mało równań ;-(
Wiem, że diagnoza przez Internet jest trudna.
Chodzi mi o przemyślenia w w/w temacie bo niewątpliwie temat jest dość powszechnie znany.

Engine Speed (rpm) Learned Ignition Timing (degrees)
676 0.00
678 0.00
681 0.00
691 0.00
699 0.00
713 0.00
724 0.00
726 0.00
738 0.00
739 0.00
746 0.00
759 0.00
758 0.00
762 0.00
755 0.00
761 0.00
780 0.00
812 0.00
924 0.00
1037 0.00
1135 0.00
1218 0.00
1337 0.00
1434 0.00
1522 0.00
1588 0.00
1610 0.00
1558 0.00
1446 0.50
1252 0.50
1184 0.50
1414 0.50
1516 0.50
1492 0.50
1589 0.50
1798 0.50
1812 0.50
1941 0.50
2018 -10.50
2068 -10.50
2192 -10.50
2254 -10.50
2334 -10.50
2378 -10.50
2506 -9.00
2562 -9.00
2612 -9.00
2708 -9.00
2809 -9.00
2884 -9.00
2975 -9.00
3084 -9.00
3164 -9.00
3251 -9.00
3369 0.00
3423 0.00
3529 0.00
3611 0.00
3729 0.00
3796 0.50
3922 0.50
4015 0.50
4060 0.00
4132 0.00
4230 0.00
4225 0.00
4153 0.00
4076 0.00
4026 0.00

Re: wahania mocy w zakresie od 2-3kRPM

: 20 sty 2011, o 12:49
autor: Azrael
arkadio, do tego modelu było kilka poprawek softu - pytanie czy masz je wgrane. One trochę pomagają. To co pokazujesz na logu jest typowe i każde Subaru z tych lat ma ten błąd w mapie. Niestety ECU z wolnossaka nie da się mapować.

Re: wahania mocy w zakresie od 2-3kRPM

: 20 sty 2011, o 13:31
autor: dzudok
witam gratuluje zakupu.....niestety subarowe nic bedzie kosztowało....hehehe,,,,,generalnie pierwsze co bym zrobił wymiana rozrzadu,,,,wszystkich swieczek i płynów ustrojowych ,,,,wranie nowego softu w ASO koniecznie,
wymiana filtra paliwa który masz w zbiorniku tez moze robic zła robote

wszystkie to sam przechodziłem.....
chyba ze to wszystko masz zrobione to tylko dobry servis :wall:

Jestes z podkarpacia

Re: wahania mocy w zakresie od 2-3kRPM

: 20 sty 2011, o 13:32
autor: Azrael
dzudok pisze: wranie nowego softu w ASO koniecznie,

Czemu koniecznie w ASO? :)

Re: wahania mocy w zakresie od 2-3kRPM

: 20 sty 2011, o 13:42
autor: dzudok
Azrael pisze:
dzudok pisze: wranie nowego softu w ASO koniecznie,

Czemu koniecznie w ASO? :)
słowo koniecznie..... chodzi mi zeby to zrobił a gdzie to juz jego sprawa....najlepiej tam gdzie to ogarna i maja najnowszy soft

Re: wahania mocy w zakresie od 2-3kRPM

: 20 sty 2011, o 13:45
autor: dzudok
Ja do swojej srebrnej wgrywałem np w Rzeszowie,,,,,,,srednio by mi sie kalulowało jechac do 4turbo :thumb: :lol:
w kazda strone Warszawa czy Katowice jest spory kawałak do przejechania :wall: wiec Rzeszów
a z gróbymi sprawami latam do Carfitu Nowy Sacz :thumb:

Re: wahania mocy w zakresie od 2-3kRPM

: 20 sty 2011, o 16:46
autor: MikeAnonim
dzudok pisze:witam gratuluje zakupu.....niestety subarowe nic bedzie kosztowało....hehehe,,,,,generalnie pierwsze co bym zrobił wymiana rozrzadu,,,,wszystkich swieczek i płynów ustrojowych ,,,,wranie nowego softu w ASO koniecznie,
wymiana filtra paliwa który masz w zbiorniku tez moze robic zła robote

wszystkie to sam przechodziłem.....
chyba ze to wszystko masz zrobione to tylko dobry servis :wall:

Jestes z podkarpacia
dzięki!

rozrząd był wymieniony po 105kkm we wrocławskim ASO ( podobnie jak tarcze klocki i inne drobiazgi )
nie wiem faktycznie, czy został wgrany nowy soft. świeczki wymienię na dniach.
jeśli problem nie ustąpi, to pewnie pozostaje mi wyprawa do warszawskiego oddziału 4turbo na dalsze diagnozy ;-)

Re: wahania mocy w zakresie od 2-3kRPM

: 20 sty 2011, o 16:53
autor: MikeAnonim
Azrael pisze:MikeAnonim, czy to coś nowego czy zawsze tak miałeś? Musiałbym zobaczyć auto (logi), ale są dwa takie objawy masowo w tych silnikach występujące, przy tym, jeden to Ten Typ Tak Ma.
niedawno kupiłem to auto, więc nie jestem w stanie powiedzieć na 100% czy to sprawa nowa, czy też tak bywało od dawna.
w sumie wypaliłem dopiero 3 baki paliwa... aczkolwiek mam wrażenie, że na pierwszym takich efektów nie było. być może to tylko autosugestia...
jeśli problem nie ustąpi po wymianie świec zapłonowych i zmianie paliwa, będę musiał się udać do jakiegoś warsztatu ;)

Re: wahania mocy w zakresie od 2-3kRPM

: 22 sty 2011, o 12:56
autor: dzudok
Ewentualnie moze zmien filtr paliwa który jest w baku lub brudna przepustnica....... ale pierwsze bym wymienił swieczki i nowy soft
napisz koniecznie jak sie skonczyła sprawa......pozdrawiam

Re: wahania mocy w zakresie od 2-3kRPM

: 25 sty 2011, o 14:12
autor: MikeAnonim
Witam ponownie!

wszystko wskazuje na to, że problem jest natury elektrycznej-słabego styku.
jako, że ostatnich kilka dni spędziłem w zakopiańskich pubach, to pozwoliłem odpocząć Imprezie w ogrzewanym garażu.

w drodze powrotnej, ze sporym zdziwieniem i radością, stwierdziłem, że szarpanie ustało. niestety po około 100km, pojawiło się ponownie...

czyżby cewka zapłonowa?

Re: wahania mocy w zakresie od 2-3kRPM

: 25 sty 2011, o 14:21
autor: Azrael
Bez kompetentnej diagnozy można tylko zgadywać.

Re: wahania mocy w zakresie od 2-3kRPM

: 25 sty 2011, o 18:23
autor: gebolp
arkadio pisze: Tankuję 98 ale też zanotowałem, że na 100 problem się objawił ;-(
Może warto zatankować 95.
Log zawiera przyuczone wartości korekt wyprzedzenia zapłonu zależnie od obrotów, jeśli wlejemy 98 albo 100 oktanów to sterowanie silnikiem nie osiągnie granicy spalania stukowego. Wiem że niektóre marki w tym przypadku zakładają uszkodzenie czujnika spalania stukowego - skoro przyspiesza się zapłon i brak reakcji tzn. uszkodzony jest czujnik spalania stukowego. Nie wiem jaka strategia jest w subaru.
Warto obserwować odczyt z czujnika spalania stukowego.
Jeszcze jedno - paliwa o wyższej liczbie oktanowej mają niższą wartość opałową- muszą się wolniej spalać.
Lanie 98 albo 100 do silnika na 95 mija się z celem, nic nie osiągamy, mamy wyższe spalanie i gorsze osiągi. A i tak mamy paliwo z Orlenu albo z Lotosu :x .

Re: wahania mocy w zakresie od 2-3kRPM

: 27 sty 2011, o 01:11
autor: dzudok
witaj wydaje mi sie ze Azrael napisał ci wszystko w tym temacie,

a od siebie powiem >tak ja bym nie wytrzymał :x , u mnie w srebrnej musi wszystko grac na tip-top :whistle:

Azrael ile ogarniecie takiej kwesti u Was kosztuje :?: :?: :?:

Re: wahania mocy w zakresie od 2-3kRPM

: 27 sty 2011, o 01:59
autor: Azrael
dzudok pisze: Azrael ile ogarniecie takiej kwesti u Was kosztuje


Mój ostatni post chyba odpowiada na to najpełniej jak potrafię na forum ;)

Re: wahania mocy w zakresie od 2-3kRPM

: 28 sty 2011, o 07:03
autor: dzudok
gebolp pisze:
arkadio pisze: Tankuję 98 ale też zanotowałem, że na 100 problem się objawił ;-(
Może warto zatankować 95.
Log zawiera przyuczone wartości korekt wyprzedzenia zapłonu zależnie od obrotów, jeśli wlejemy 98 albo 100 oktanów to sterowanie silnikiem nie osiągnie granicy spalania stukowego. Wiem że niektóre marki w tym przypadku zakładają uszkodzenie czujnika spalania stukowego - skoro przyspiesza się zapłon i brak reakcji tzn. uszkodzony jest czujnik spalania stukowego. Nie wiem jaka strategia jest w subaru.
Warto obserwować odczyt z czujnika spalania stukowego.
Jeszcze jedno - paliwa o wyższej liczbie oktanowej mają niższą wartość opałową- muszą się wolniej spalać.
Lanie 98 albo 100 do silnika na 95 mija się z celem, nic nie osiągamy, mamy wyższe spalanie i gorsze osiągi. A i tak mamy paliwo z Orlenu albo z Lotosu :x .
Pytanie do Azrael czy nasz model czyli szubaru impreza 2006-2007 160kucy silnik przystosowany jest do 95 czy 98.Mozesz odniesc sie do wypowiedzi kolegi :?: :?: :?:

Re: wahania mocy w zakresie od 2-3kRPM

: 28 sty 2011, o 08:04
autor: Azrael
Ja jeżdżę na 95, ale oczywiście w Polce 95 to może być i 87, a na to nie jest przygotowana mapa w żadnym Subaru ;) Generalnie fabryczne oprogramowanie Subaru słabo działa z paliwem 95 we wszystkich modelach - moja teoria na ten temat jest taka że w Japonii nie ma paliwa 95, a próbki których używają do mapowania tych aut się mają nijak do tego co jest dostępne rzeczywiście u nas na stacjach.

Re: wahania mocy w zakresie od 2-3kRPM

: 30 sty 2011, o 17:15
autor: dzudok
MikeAnonim pisze:
Azrael pisze:MikeAnonim, czy to coś nowego czy zawsze tak miałeś? Musiałbym zobaczyć auto (logi), ale są dwa takie objawy masowo w tych silnikach występujące, przy tym, jeden to Ten Typ Tak Ma.
niedawno kupiłem to auto, więc nie jestem w stanie powiedzieć na 100% czy to sprawa nowa, czy też tak bywało od dawna.
w sumie wypaliłem dopiero 3 baki paliwa... aczkolwiek mam wrażenie, że na pierwszym takich efektów nie było. być może to tylko autosugestia...
jeśli problem nie ustąpi po wymianie świec zapłonowych i zmianie paliwa, będę musiał się udać do jakiegoś warsztatu ;)
witaj kurcze dopiero kupiłes maszyne i na wstepnie juz kłopoty,oby to była tylko jakas duperela :!: :!: :!:
pozdrawiam i powodzena

Re: wahania mocy w zakresie od 2-3kRPM

: 30 sty 2011, o 19:37
autor: Boombastic
Azrael pisze: Ja jeżdżę na 95, ale oczywiście w Polce 95 to może być i 87, a na to nie jest przygotowana mapa w żadnym Subaru ;)

Jakoś badania kontrolne na stacjach paliw nie potwierdzają takiego ogólnego twierdzenia o nie trzymaniu liczby oktanowej. Takie przypadki występuja bardzo rzadko, a specjalnie przeglądałem wyniki badań pod tym kątem. Inne parametry kontrolne były nieco częściej poza normami.

Re: wahania mocy w zakresie od 2-3kRPM

: 30 sty 2011, o 20:02
autor: Azrael
Boombastic, ja widzę jak dzwoni na polskim paliwie, to moje jeżdżące laboratorium ;)

Re: wahania mocy w zakresie od 2-3kRPM

: 2 lut 2011, o 01:32
autor: kuzi4
I znowu wszystko spotyka się na Imprezie u paliwka... U mnie - i będę uparcie sie tego trzymał - na 100 okt (V-power Racing) pojawiał sie boost cut. Zmieniłem na 95 V-power i zapomniałem o temacie. Zatankowałem Pb95 (musiałem) na byle jakiej stacji (prawie z orłem, ale takiej zielonej) i nie mogłem ogarnąć samochodu!!! Wszystko nie tak, nie wkręcał się, tracił moc i w ogóle do du.. do niczego.