Strona 1 z 2
Jak zrobić "twardy" hamulec??
: 23 sty 2011, o 20:22
autor: lucza
Rzadko zakładam nowy wątek ale czasami trzeba,o hamulcach przeczytałem już wszystko na "tym" i "tamtym" forum i zastosowałem się do wszystkich sugestii które napotkałem.Subaru Impreza '99,przód hamulce dwu tłoczkowe,tył jedno tłoczkowe (ale za to duży tłoczek

),nowe tarcze i klocki,płyn hamulcowy DOT4,wszystkie uszczelki na hamulcach wymienione,przewody w metalowym oplocie,odpowietrzone maszynowo,tyle o zestawie.Wszystko działa bardzo dobrze,w codziennej jeżdżie jest ok ale czasami lubię pojeżdżić po ciasnych baaaardzo krętych irlandzkich drogach a tam jest potrzebny hamulec mocny i krótki taki żeby go tylko musnąć i już prawie stoisz czyli twardy pedał.Wiem że Subaru ma bardzo miękki pedał i że TTTM ale przecież musi być jakieś rozwiązanie tego problemu.Moje pytanie brzmi czy ktoś już robił jakieś mody na seryjnych hamulcach żeby otrzymać twardy pedał np; jakieś mody z pompą hamulcową (pompę mam cztero sekcyjną bez ABS-u) lub przewodami,może wywalić te wszystkie reduktory,czy jak się to tam nazywa,które są już za pompą hamulcową.Wiem że można założyć zestaw cztero-pięcio lub cholera wie ilu tłoczkowy ale to nie jest rozwiązanie moim zdaniem,przecież inne auta mają hamulce jedno tłoczkowe a hamują bardzo skutecznie i mają twardy pedał.Myślałem o założeniu pompy hamulcowej cztero sekcyjnej z innego auta i podłączenie jej bezpośrednio pod przewody do kół bez tych wszystkich ustrojstw po drodze.Za wszystkie sugestie wielkie dzięki
Wszelką krytykę i dowcipy przyjmę na klate

Re: Jak zrobić "twardy" hamulec??
: 23 sty 2011, o 20:35
autor: deLux
brake booster z STi ? nawet nie wiem czy pasuje.
patrzyłeś czy ściana grodziowa nie pracuje? może "brake stopper" ?
Re: Jak zrobić "twardy" hamulec??
: 23 sty 2011, o 21:02
autor: AMI
lucza pisze:
Subaru Impreza '99,przód hamulce dwu tłoczkowe
Naprawde masz przod 2tloczkowy w MY99?
To jest Imrpeza turbo czy NA?
Re: Jak zrobić "twardy" hamulec??
: 23 sty 2011, o 21:06
autor: lucza
Heheheh nie podniecaj się tak AMI,moje subaru budowałem sam prawie od zera jest tam wiele gratów od różnych "dawców",hamulce są od 2.0 SRX JDM '98
Re: Jak zrobić "twardy" hamulec??
: 23 sty 2011, o 21:14
autor: AMI
Aha...
Re: Jak zrobić "twardy" hamulec??
: 23 sty 2011, o 21:24
autor: jarmaj
A tam. Hamulce są dla mięczaków.

Re: Jak zrobić "twardy" hamulec??
: 23 sty 2011, o 21:26
autor: AMI
No w sumie jakby na to nie patrzec, samochod ma sluzyc jednak glownie do jezdzenia, a nie hamowania :)
Re: Jak zrobić "twardy" hamulec??
: 23 sty 2011, o 21:30
autor: burat
uwaga post laika i nie śmiać się mocno
może wzorem rajdowych aut wywalić wspomaganie hamulców i już masz twardy pedał i większe wyczucie hebla
(tak przynajmniej słyszałem z kilku miejsc

)
tak tak teraz można szydzić

Re: Jak zrobić "twardy" hamulec??
: 23 sty 2011, o 21:34
autor: lucza
burat pisze:
może wzorem rajdowych aut wywalić wspomaganie hamulców i już masz twardy pedał i większe wyczucie hebla
Czy może idąc tym tropem,może wspomaganie jest za to winne że pedał jest taki gumiasty?
Re: Jak zrobić "twardy" hamulec??
: 23 sty 2011, o 21:49
autor: lucza
jarmaj pisze:
A tam. Hamulce są dla mięczaków.
Wież mi na słowo że po krętych,ciasnych,irlandzkich,wiejskich drogach bokiem byś nie polatał

,no chyba żebyś zmniejszył rozstaw osi do metra

,poza tym 90% tych dróg niema pobocza i jest ograniczona kamiennymi murkami

Re: Jak zrobić "twardy" hamulec??
: 23 sty 2011, o 21:54
autor: leon
Jak zrobić "twardy" hamulec??
Może sproszkować Viagrę i płynu hamulcowego dosypać ?
Re: Jak zrobić "twardy" hamulec??
: 23 sty 2011, o 23:26
autor: Adam M.
Nie podpowiem ci jak zrobic twardy hamulec, chociaz sadze ze jestes na dobrym tropie, jako ze w motocyklach sama pompa bez wspomagania zawsze daje natychmiastowo dzialajacy twardy hamulec.
Czyli sadze ze zrodlem problemu jest wspomaganie.
Natomiast sam mam pytanie w sprawie hamulcow, umieszczone kilka watkow nizej na temat zamiany hamulcow jedno, na 2 tloczkowe, co ty wlasnie chyba robiles.
Tak ze gdybys mogl napisac jakie czesci ulegly zamianie to bylbym wdzieczny.
Tytul watku "-05 Legacy 2.5 l itd "
Re: Jak zrobić "twardy" hamulec??
: 23 sty 2011, o 23:44
autor: SPRUCH
zmień płyn na jakiś 5.1 lub motula podniesiesz temp. gotowania tym samym heble starcza na dłużej, a żeby pedał utwardzić wywal serwo tylko uważaj bo wtedy trzeba mieć prawa nogę jak pudzianowski. Jeżeli przed ta operacja chcesz sprawdzic jak beda dzialac podepnij auto na hol i nie odpalaj silnika efekt bedzie ten sam.
Re: Jak zrobić "twardy" hamulec??
: 24 sty 2011, o 00:05
autor: lucza
tak wszystko ładnie ale czy w ten sposób nie obniżę efektywności hamowania

, można by ewentualnie zmniejszyć przekrój rurki która idzie od kolektora do serwa żeby nieco osłabić jego działanie?
Re: Jak zrobić "twardy" hamulec??
: 24 sty 2011, o 00:37
autor: burat
efektywności chyba nie obniżysz, ale nóżkę sobie wyrobisz
gdzieś kiedyś słyszałem anegdotę jak śp. Kulig pierwszy raz wsiadł do Kadetta A-grupowego i kłócił się z mechanikiem ,że wszystko fajnie tylko auto nie ma hamulca ,mechanior wsiadał ,rundka i mówi ,że ok . Janusz wsiada przyjeżdża i mówi ,że nie ma i tak kilka razy w końcu mechanior nie wytrzymał i kazał się przewieść po czym wytłumaczył Kuligowi ,że to auto nie ma wspomagania hamulca i trzeba trochę mocniej nacisnąć

Re: Jak zrobić "twardy" hamulec??
: 25 sty 2011, o 00:29
autor: SPRUCH
lucza, ale po cholere tak kombinowć zmien klocki na jakies leprze lub odrazu cale hample. a jak to nie wystarczy wtedy kombinuj z pompami.
Re: Jak zrobić "twardy" hamulec??
: 25 sty 2011, o 00:56
autor: lucza
ale tu nie chodzi o jakość hamulców bo te są dobre,tylko o tę "gumiastość" pedału hamulca,
http://www.japspeed.co.uk/product.asp?P ... ry=related dzisiaj zrobiliśmy szablon tego ustrojstwa a jutro postaramy się to wyciąć i powyginać jak trzeba i zobaczymy co to da,może faktycznie pedał stanie się twardszy
Re: Jak zrobić "twardy" hamulec??
: 25 sty 2011, o 00:58
autor: lucza
kolega z forum ma 24 tłoczki na aucie i zajeb...y hamulunek ale też jęczy o gumowym hamulcu

Re: Jak zrobić "twardy" hamulec??
: 25 sty 2011, o 01:49
autor: AMI
bo jeczydusza jest :) i marudzi :)
Re: Jak zrobić "twardy" hamulec??
: 26 sty 2011, o 21:36
autor: lucza
Dobra zrobiłem to ustrojstwo z kątowników,trochę to topornie wygląda ale działa,to znaczy nie działa, kompletnie żadnej zmiany czyli gra niewarta świeczki, tak jak mi kolega na PW napisał,ściana grodziowa w subaru jest wystarczająco mocna żeby znieść takie naprężenia bez żadnych odchyleń.Teraz czekam na czterotłoczki i potem rozważam nacinane tarcze TORX,dzięki i pozdro.
Re: Jak zrobić "twardy" hamulec??
: 26 sty 2011, o 21:42
autor: AMI
Spoko, pomalujesz chociaz ladnie, machniesz na tej nowej ramce napis PIERRON - to chociaz punkty szacunu skocza :)
Za ile 4 tloczki wyrwales?
Re: Jak zrobić "twardy" hamulec??
: 26 sty 2011, o 22:22
autor: d_xter
Wiem, że "mechanicznie" jestem laikiem, ale tu chyba nie chodzi o ilość tłoczków itp. Tylko o ciśnienie w układzie i jego - rowerowo mówiąc - naprężenie. Na skok klamki w rowerze ma wpływ tylko i wyłącznie napięcie linki, a nie czy ktoś ma tarcze, v-breaki czy inny shit na kole. Nie do końca orientuję się jak to wygląda w samochodzie, ale może trzeba przelać układ ponad maksimum lub zmienić jakąś sprężynę na słabszą/mocniejszą lub wywalić/zamontować mocniejsze wspomaganie hamowania?
Bo o ile dobrze rozumiem chodzi Ci o to, że jak lekko wciśniesz pedał to auto ma stawać dęba?
Re: Jak zrobić "twardy" hamulec??
: 26 sty 2011, o 22:39
autor: Azrael
Wbrew temu co napisałeś (co jest logiczne) to ogromny wpływ mają zaciski, klocki itp.
Re: Jak zrobić "twardy" hamulec??
: 26 sty 2011, o 22:54
autor: d_xter
Azrael, wiem, że ogólnie na jakość i siłę hamowania będzie miało to duży wpływ, ale na twardość pedału? Jakoś tego ogarnąć nie mogę. Ufam jak specjaliście...
Re: Jak zrobić "twardy" hamulec??
: 26 sty 2011, o 23:10
autor: Azrael
Na przykład mieszanka klocka jest ściśliwa i robi ogromną różnicę....
Poza tym każdy kto jechał GTekiem dwutłoczkowym i GTekiem 4 tłoczkowym to wie jaka jest przepaść po samej zmianie przednich hamulców. (mowa o samej chrakterystyce pedału).