Strona 1 z 1

Kalibracja VDC/ukł.kier. po remoncie układu kierowniczego?

: 24 sty 2011, o 15:03
autor: wil3
Cześć,

W ASO mi zdiagnozowali luzy na maglownicy. Oddałem auto do zaprzyjaźnionego warsztatu w celu regeneracji. Po przeprowadzonej operacji warsztat stwierdził, że po ingerencji w układ kierowniczy potrzebna jest kalibracja układu kierowniczego, czy tam VDC, nie pamiętam dokładnie co mówili (palą się ABS i VDC OFF). Prawda, czy ściema, bo nie wiedzą, dlaczego im się te kontrolki palą i grają na czas? :cofee:

EDIT: Czekają na gościa z odpowiednim komputerem, żeby się podpiąć i skalibrować.

pozdrawiam

Re: Kalibracja VDC/ukł.kier. po remoncie układu kierowniczego?

: 24 sty 2011, o 15:21
autor: Azrael
Jak sobie przekręcili kierownicę to tak będzie ;)

Re: Kalibracja VDC/ukł.kier. po remoncie układu kierowniczego?

: 24 sty 2011, o 15:27
autor: wil3
Azrael pisze:Jak sobie przekręcili kierownicę to tak będzie ;)
Możesz to rozwinąć laikowi? :-/ W sensie, czy ta kalibracja jest potrzebna za każdym razem po operacji pt. regeneracja maglownicy, czy oni zrobili coś źle i można było tego uniknąć? Pytam, aby mieć argument, jak się okaże, że mi przyfasolą dodatkowe koszty za kalibrację.

Re: Kalibracja VDC/ukł.kier. po remoncie układu kierowniczego?

: 24 sty 2011, o 15:29
autor: Azrael
Jakby sobie zablokowali kierownicę i założyli z powrotem w tej samej pozycji to by nic nie trzeba było robić. Ja nie pamiętam czy w tak starym OBK w ogóle się to kalibruje, czy po prostu trzeba podłączyć kompa i ustawić fizycznie kierownicę na zero.

Re: Kalibracja VDC/ukł.kier. po remoncie układu kierowniczego?

: 24 sty 2011, o 15:36
autor: wil3
Azrael pisze:Jakby sobie zablokowali kierownicę i założyli z powrotem w tej samej pozycji to by nic nie trzeba było robić. Ja nie pamiętam czy w tak starym OBK w ogóle się to kalibruje, czy po prostu trzeba podłączyć kompa i ustawić fizycznie kierownicę na zero.
Facet właśnie twierdzi, że muszą tylko komputerem coś zrobić - ale mają problem ze ściągnięciem gościa z tym komputerem do siebie. No cóż, dzięki za info, będę wiedział, jak rozmawiać.

p.s. Mój OBK prychnął obrażony za tą uwagę o starym :evilgrin:

pozdrawiam

Re: Kalibracja VDC/ukł.kier. po remoncie układu kierowniczego?

: 24 sty 2011, o 15:42
autor: Azrael
Czy kierownicę masz w ramach 5stopni odśrodka podczas jazdy na wprost?

Re: Kalibracja VDC/ukł.kier. po remoncie układu kierowniczego?

: 24 sty 2011, o 15:44
autor: wil3
Azrael pisze:Czy kierownicę masz w ramach 5stopni odśrodka podczas jazdy na wprost?
Obecnie jestem bez samochodu, bo cały czas jest w warsztacie i czeka na doktora, także nie wiem jak to teraz wygląda. Przed operacją było oczywiście prościutko.

Re: Kalibracja VDC/ukł.kier. po remoncie układu kierowniczego?

: 24 sty 2011, o 15:47
autor: Azrael
Z tego co na szybko rzuciłem okiem w manual, to kierownica ma być prosto i tyle. To nie Evo X.

Re: Kalibracja VDC/ukł.kier. po remoncie układu kierowniczego?

: 24 sty 2011, o 15:56
autor: wil3
Azrael pisze:Z tego co na szybko rzuciłem okiem w manual, to kierownica ma być prosto i tyle. To nie Evo X.
Bez ustawiania komputerowego, czy to, co mówiłeś wcześniej (ustawienie kierownicy fizycznie na wprost z podpiętym komputerem)?

Re: Kalibracja VDC/ukł.kier. po remoncie układu kierowniczego?

: 24 sty 2011, o 16:12
autor: Azrael
wil3, pewnie nawet bez podpiętego można, tylko skasować błąd czymś trzeba.

Re: Kalibracja VDC/ukł.kier. po remoncie układu kierowniczego?

: 24 sty 2011, o 16:16
autor: wil3
Azrael pisze:wil3, pewnie nawet bez podpiętego można, tylko skasować błąd czymś trzeba.
OK, dzięki za wyjaśnienia. Dzisiaj już pewnie nie zadzwonią, dam znać jak się historia zakończyła (dla potomności).

Re: Kalibracja VDC/ukł.kier. po remoncie układu kierowniczego?

: 24 sty 2011, o 16:59
autor: jarmaj
Azrael pisze:Z tego co na szybko rzuciłem okiem w manual, to kierownica ma być prosto i tyle. To nie Evo X.
A tak z ciekawości, to co jeszcze z tą kierownicą musi być w eX?

Re: Kalibracja VDC/ukł.kier. po remoncie układu kierowniczego?

: 24 sty 2011, o 17:45
autor: Azrael
jarmaj, w Evo X jest taka procedura kalibracji czujnika położenia kierownicy potrzebna jak się np. odłączy sterownik ACD/AYC i do niej potrzebny jest MUT.