Strona 1 z 1

Wycieraczki - przełącznik.

: 26 sty 2011, o 22:57
autor: MacGregor
Jako że mojej Imprezie w przełączniku wycieraczek, fabrycznie brakuje pozycji "czasówki", a teraz wycieraczki są używane często i już irytuje Mnie ciągłe ciąganie za przełącznik aby je uruchomić. :evil:
Także planuję usprawnić Moje auto, wymieniając cały zespolony przełącznik na kierownicy, a przy okazji także kierownicę na bardziej masywną.

Moja Impreza jest z 94 roku.

Mam takie pytania:
-gdzie jest umiejscowiony przekaźnik wycieraczek i czy raczej też go muszę podmienić?
-czy "czasówka" w Subaru ma możliwość ustawienia-zaprogramowania odstępu czasowego czy ma stały czas przerwy?
-czy przełącznik zespolony szukać tylko od Imprezy, czy od np.Legacy albo młodszej Imprezy będzie pasował?
-kierownica czy Impreza i Legacy mają ten sam otwór z wieloklinem i głębokość osadzenia na kolumnie?

Raczej będę szukał części do tej podmiany z aut w przedziale roczników 1993-2000.

Pozdrawiam.

Re: Wycieraczki - przełącznik.

: 7 lut 2011, o 21:47
autor: MacGregor
To może wie ktoś gdzie jest umiejscowiony, przekaźnik do wycieraczek.
Reszta już się trochę wyjaśniła, tzn. co mogę założyć a czego raczej nie.
Teraz szukam tego przekaźnika, czy on w ogóle istnieje?

Re: Wycieraczki - przełącznik.

: 19 lut 2011, o 17:58
autor: MacGregor
Witam.
Problem rozwiązałem samodzielnie, może komuś się przyda, to w kilku słowach napiszę co i jak.
Przełączniki w Subaru pasują wzajemnie między modelami Impreza i Legacy, ważne aby były to roczniki zbliżone do siebie.
Korpus do którego zamocowane są manetki przełączników, w niezbliżonych rocznikach, różnią się budową, rozmiarami, sposobem mocowania do kolumny kierowniczej i sposobem mocowania manetek do korpusu.

Ja kupiłem przełączniki od Legacy I (89-93), od wersji ROYAL. Przełącznik wycieraczek ma czasówkę z programowaniem czterech czasów, plus wycieraczka tylna również ma czasówkę (kombi). Okazuje się że japońce wyposażyły przełącznik w płytkę na której jest cały układ elektroniczny sterujący pracą wycieraczek, czyli przekaźnik również tam jest. Przełącznik pasuje p&p, rozłączasz kostkę z przewodami, odkręcasz dwa wkręty, wyjmujesz stary - zakładasz nowy, przykręcasz owe dwa wkręty, złączasz kostkę z przewodami i działa.
Zmieniłem również przełącznik światła - kierunki, na którym jest regulacja jasności oświetlenia zegarów i reszty oświetlenia wskaźników, ale póki co nie mam przekaźnika i kolega elektryk ma mi to na dniach uruchomić.
Zamieszczam kilka fotek.