Wiem, żę temat był wałkowany wielokrotnie, ale odpowiedzi na moje pytania ciężko znaleźć więc proszę o konkretne info:
A czy warto zrobić tak (wersja ekonomiczna) - cel poprawienie elastyczności plus mały przyrost mocy- Samochód WRX 2,5 06'
1. wyrzucić wszystkie katalizatory i zastąpić je wstawiona rurą
2. po pkt 1. rozumiem,że muszę przerobić down- pipe (czy jeszcze jakiegoś ,,pip'a?)
3. robię konieczny remap
Założenie wydech zostaje fabryczny
Pytania:
1. jakie koszty (jestem z okolic poznania więc Maptek - wyczytałem, że na sam remap jest promocja
2. Co zyskam?
3. Czy jest to możliwe na seryjnym wydechu?
4. czy będzie głośniej i jak zmieni się dźwięk wydechu?
PS wyczytałem, że fabryczne mapy są dobre tylko do codziennej jazdy, a do upalania to już robi się niebezpiecznie dla silnika - czy jest tak?
Przerobienie seryjnego tłumika w WRX 06'
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Re: Przerobienie seryjnego tłumika w WRX 06'
wartorutek111 pisze:A czy warto zrobić tak (wersja ekonomiczna) - cel poprawienie elastyczności plus mały przyrost mocy- Samochód WRX 2,5 06'
1. wyrzucić wszystkie katalizatory i zastąpić je wstawiona rurą
Z tego co pamiętam to nie musisz. Tam chyba nie ma katalizatora.rutek111 pisze:2. po pkt 1. rozumiem,że muszę przerobić down- pipe (czy jeszcze jakiegoś ,,pip'a?)
Uppipe ma precata, więc tego warto wywalić.
takrutek111 pisze:3. robię konieczny remap
Remap możesz zrobić w kilku miejscach. Polecane są głównierutek111 pisze:Założenie wydech zostaje fabryczny
Pytania:
1. jakie koszty (jestem z okolic poznania więc Maptek - wyczytałem, że na sam remap jest promocja
2. Co zyskam?
3. Czy jest to możliwe na seryjnym wydechu?
4. czy będzie głośniej i jak zmieni się dźwięk wydechu?
Maptek (Ecutec)
4Turbo (OpenEcu)
Seryjny wydech jest mocno "pozatykany" i na mapowanie na nim moim zdaniem szkoda pieniędzy.
Po odetkaniu wydechu na pewno będzie głośniej, a dźwięk zależy głównie od końcowej bańki.
Silnik 2.5T generalnie nie jest polecany "do upalania" bez wcześniejszego odpowiedniego przygotowania. Przynajmniej tak się często czyta.rutek111 pisze:PS wyczytałem, że fabryczne mapy są dobre tylko do codziennej jazdy, a do upalania to już robi się niebezpiecznie dla silnika - czy jest tak?

czarne jest piękne...
Re: Przerobienie seryjnego tłumika w WRX 06'
A mogę zrobić tymczasowo tak:
1. wywalam oba katalizatory (wstawiam rurki)
2. powiększam dawn pipe (czy coś jeszcze muszę?)
3. remap
Wydech zostale ten sam tylko potem wymieniam ostatniego boxa
3tys starczy bez bańki końcowej?
1. wywalam oba katalizatory (wstawiam rurki)
2. powiększam dawn pipe (czy coś jeszcze muszę?)
3. remap
Wydech zostale ten sam tylko potem wymieniam ostatniego boxa
3tys starczy bez bańki końcowej?
Re: Przerobienie seryjnego tłumika w WRX 06'
rutek111, obawiam się, że 3 tys. to kosztuje sam remap.
czarne jest piękne...