Strona 1 z 1

Przerobienie seryjnego tłumika w WRX 06'

: 4 lut 2011, o 11:28
autor: rutek111
Wiem, żę temat był wałkowany wielokrotnie, ale odpowiedzi na moje pytania ciężko znaleźć więc proszę o konkretne info:

A czy warto zrobić tak (wersja ekonomiczna) - cel poprawienie elastyczności plus mały przyrost mocy- Samochód WRX 2,5 06'
1. wyrzucić wszystkie katalizatory i zastąpić je wstawiona rurą
2. po pkt 1. rozumiem,że muszę przerobić down- pipe (czy jeszcze jakiegoś ,,pip'a?)
3. robię konieczny remap

Założenie wydech zostaje fabryczny
Pytania:
1. jakie koszty (jestem z okolic poznania więc Maptek - wyczytałem, że na sam remap jest promocja
2. Co zyskam?
3. Czy jest to możliwe na seryjnym wydechu?
4. czy będzie głośniej i jak zmieni się dźwięk wydechu?

PS wyczytałem, że fabryczne mapy są dobre tylko do codziennej jazdy, a do upalania to już robi się niebezpiecznie dla silnika - czy jest tak?

Re: Przerobienie seryjnego tłumika w WRX 06'

: 4 lut 2011, o 11:55
autor: vibowit
rutek111 pisze:A czy warto zrobić tak (wersja ekonomiczna) - cel poprawienie elastyczności plus mały przyrost mocy- Samochód WRX 2,5 06'
1. wyrzucić wszystkie katalizatory i zastąpić je wstawiona rurą
warto
rutek111 pisze:2. po pkt 1. rozumiem,że muszę przerobić down- pipe (czy jeszcze jakiegoś ,,pip'a?)
Z tego co pamiętam to nie musisz. Tam chyba nie ma katalizatora.
Uppipe ma precata, więc tego warto wywalić.
rutek111 pisze:3. robię konieczny remap
tak
rutek111 pisze:Założenie wydech zostaje fabryczny
Pytania:
1. jakie koszty (jestem z okolic poznania więc Maptek - wyczytałem, że na sam remap jest promocja
2. Co zyskam?
3. Czy jest to możliwe na seryjnym wydechu?
4. czy będzie głośniej i jak zmieni się dźwięk wydechu?
Remap możesz zrobić w kilku miejscach. Polecane są głównie
Maptek (Ecutec)
4Turbo (OpenEcu)
Seryjny wydech jest mocno "pozatykany" i na mapowanie na nim moim zdaniem szkoda pieniędzy.
Po odetkaniu wydechu na pewno będzie głośniej, a dźwięk zależy głównie od końcowej bańki.
rutek111 pisze:PS wyczytałem, że fabryczne mapy są dobre tylko do codziennej jazdy, a do upalania to już robi się niebezpiecznie dla silnika - czy jest tak?
Silnik 2.5T generalnie nie jest polecany "do upalania" bez wcześniejszego odpowiedniego przygotowania. Przynajmniej tak się często czyta. :cofee:

Re: Przerobienie seryjnego tłumika w WRX 06'

: 6 lut 2011, o 11:49
autor: rutek111
A mogę zrobić tymczasowo tak:
1. wywalam oba katalizatory (wstawiam rurki)
2. powiększam dawn pipe (czy coś jeszcze muszę?)
3. remap
Wydech zostale ten sam tylko potem wymieniam ostatniego boxa
3tys starczy bez bańki końcowej?

Re: Przerobienie seryjnego tłumika w WRX 06'

: 7 lut 2011, o 10:38
autor: vibowit
rutek111, obawiam się, że 3 tys. to kosztuje sam remap.