Przerobienie seryjnego tłumika w WRX 06'

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
ODPOWIEDZ
rutek111
Awatar użytkownika
1 gwiazdka
Auto: WRX US 06' for 2,0 D
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Przerobienie seryjnego tłumika w WRX 06'

Post 4 lut 2011, o 11:28

Wiem, żę temat był wałkowany wielokrotnie, ale odpowiedzi na moje pytania ciężko znaleźć więc proszę o konkretne info:

A czy warto zrobić tak (wersja ekonomiczna) - cel poprawienie elastyczności plus mały przyrost mocy- Samochód WRX 2,5 06'
1. wyrzucić wszystkie katalizatory i zastąpić je wstawiona rurą
2. po pkt 1. rozumiem,że muszę przerobić down- pipe (czy jeszcze jakiegoś ,,pip'a?)
3. robię konieczny remap

Założenie wydech zostaje fabryczny
Pytania:
1. jakie koszty (jestem z okolic poznania więc Maptek - wyczytałem, że na sam remap jest promocja
2. Co zyskam?
3. Czy jest to możliwe na seryjnym wydechu?
4. czy będzie głośniej i jak zmieni się dźwięk wydechu?

PS wyczytałem, że fabryczne mapy są dobre tylko do codziennej jazdy, a do upalania to już robi się niebezpiecznie dla silnika - czy jest tak?



vibowit
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Kiełpin
Auto: szkoda
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Przerobienie seryjnego tłumika w WRX 06'

Post 4 lut 2011, o 11:55

rutek111 pisze:A czy warto zrobić tak (wersja ekonomiczna) - cel poprawienie elastyczności plus mały przyrost mocy- Samochód WRX 2,5 06'
1. wyrzucić wszystkie katalizatory i zastąpić je wstawiona rurą
warto
rutek111 pisze:2. po pkt 1. rozumiem,że muszę przerobić down- pipe (czy jeszcze jakiegoś ,,pip'a?)
Z tego co pamiętam to nie musisz. Tam chyba nie ma katalizatora.
Uppipe ma precata, więc tego warto wywalić.
rutek111 pisze:3. robię konieczny remap
tak
rutek111 pisze:Założenie wydech zostaje fabryczny
Pytania:
1. jakie koszty (jestem z okolic poznania więc Maptek - wyczytałem, że na sam remap jest promocja
2. Co zyskam?
3. Czy jest to możliwe na seryjnym wydechu?
4. czy będzie głośniej i jak zmieni się dźwięk wydechu?
Remap możesz zrobić w kilku miejscach. Polecane są głównie
Maptek (Ecutec)
4Turbo (OpenEcu)
Seryjny wydech jest mocno "pozatykany" i na mapowanie na nim moim zdaniem szkoda pieniędzy.
Po odetkaniu wydechu na pewno będzie głośniej, a dźwięk zależy głównie od końcowej bańki.
rutek111 pisze:PS wyczytałem, że fabryczne mapy są dobre tylko do codziennej jazdy, a do upalania to już robi się niebezpiecznie dla silnika - czy jest tak?
Silnik 2.5T generalnie nie jest polecany "do upalania" bez wcześniejszego odpowiedniego przygotowania. Przynajmniej tak się często czyta. :cofee:
czarne jest piękne...

rutek111
Awatar użytkownika
1 gwiazdka
Auto: WRX US 06' for 2,0 D
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Przerobienie seryjnego tłumika w WRX 06'

Post 6 lut 2011, o 11:49

A mogę zrobić tymczasowo tak:
1. wywalam oba katalizatory (wstawiam rurki)
2. powiększam dawn pipe (czy coś jeszcze muszę?)
3. remap
Wydech zostale ten sam tylko potem wymieniam ostatniego boxa
3tys starczy bez bańki końcowej?

vibowit
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Kiełpin
Auto: szkoda
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Przerobienie seryjnego tłumika w WRX 06'

Post 7 lut 2011, o 10:38

rutek111, obawiam się, że 3 tys. to kosztuje sam remap.
czarne jest piękne...

ODPOWIEDZ