Witam
Wymieniam po raz drugi już łożysko w tylnym kole ( impreza 2.0 N/A ) ponieważ rozpadło sie po 5 miesiącach. Powodem jest prawdopodobnie zbyt mocne dokręcenie nakrętki przez mechaniora ( tej z zabezpieczeniem do zaklepania ). Kupiłem niedawno prasę do wciskania łożysk i tym razem chcę się samo pobawić i tu pytanie
Z JAKĄ SIŁĄ DOKRECIĆ, BO NIGDZIE NIE MOGĘ ZNALEŚĆ
Jaki moment dokręcania nakrętki tylnej osi???
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Re: Jaki moment dokręcania nakrętki tylnej osi???
Z taka żeby zlikwidować luz.megabart pisze:Witam
Wymieniam po raz drugi już łożysko w tylnym kole ( impreza 2.0 N/A ) ponieważ rozpadło sie po 5 miesiącach. Powodem jest prawdopodobnie zbyt mocne dokręcenie nakrętki przez mechaniora ( tej z zabezpieczeniem do zaklepania ). Kupiłem niedawno prasę do wciskania łożysk i tym razem chcę się samo pobawić i tu pytanie
Z JAKĄ SIŁĄ DOKRECIĆ, BO NIGDZIE NIE MOGĘ ZNALEŚĆ
Re: Jaki moment dokręcania nakrętki tylnej osi???
Tyle wiem, ale chodzi mi o dokładna wartość bo nie uśmiecha mi się znowu wywalać 200PLN na łozysko, wole to zrobić raz a dobrze. Poza tym za słabo też jest niedobrze, także jesli ktoś wie to prosiłbym o wartość Nm
Re: Jaki moment dokręcania nakrętki tylnej osi???
Nigdy nie ma tak łatwo:) W maju wymieniałem dwa łożyska, bo nie było żadnego uszczelnienia od strony pól osi. Z jednej strony można było dokręcić na maksa, a z drugiej trzeba było z wyczuciem. Najgorsze że tez znowu padło mi jedno łożysko, ale nie pamiętam które jak było dokręcane.megabart pisze:Tyle wiem, ale chodzi mi o dokładna wartość bo nie uśmiecha mi się znowu wywalać 200PLN na łozysko, wole to zrobić raz a dobrze. Poza tym za słabo też jest niedobrze, także jesli ktoś wie to prosiłbym o wartość Nm
Padło pewnie przez uszczelniacze bo przegub miał wżery i uszczelniacz szlag trafił....
Re: Jaki moment dokręcania nakrętki tylnej osi???
Ludzie, z jakim wyczuciem, śruby w samochodzie dokręca się na moment.... masakra.
Ja rozumiem że ktoś lubi majsterkować, rozumiem też że ktoś nie ma budżetu i sam dłubie bo musi, ale kurcze naprawdę można zajrzeć do Autodaty czy czegoś. Przerażają mnie takie akcje,.... potem koła w autach odpadają...
Ja rozumiem że ktoś lubi majsterkować, rozumiem też że ktoś nie ma budżetu i sam dłubie bo musi, ale kurcze naprawdę można zajrzeć do Autodaty czy czegoś. Przerażają mnie takie akcje,.... potem koła w autach odpadają...
Re: Jaki moment dokręcania nakrętki tylnej osi???
Autodata podaje 166-206 [Nm], co z tego jak u mnie przy mniejszym momencie się koło blokuje? I to nie tylko u mnie tak było....Azrael pisze:Ludzie, z jakim wyczuciem, śruby w samochodzie dokręca się na moment.... masakra.
Ja rozumiem że ktoś lubi majsterkować, rozumiem też że ktoś nie ma budżetu i sam dłubie bo musi, ale kurcze naprawdę można zajrzeć do Autodaty czy czegoś. Przerażają mnie takie akcje,.... potem koła w autach odpadają...
Re: Jaki moment dokręcania nakrętki tylnej osi???
To macie coś źle poskładane. Może brak podkładki dystansowej? Widziałem to już w kilku autach.
Re: Jaki moment dokręcania nakrętki tylnej osi???
hmmm jakiej podkładki dystansowej?? rzeczywiście nic takiego nie było...Azrael pisze:To macie coś źle poskładane. Może brak podkładki dystansowej? Widziałem to już w kilku autach.
Re: Jaki moment dokręcania nakrętki tylnej osi???
Sprawdziłem, w Subaru AWD podkładek nie ma, ale z jakiegoś powodu nie działa. Ma być 196 Nm. Niedokręcona półoś jest skrajnie niebezpieczna. A nawet przy poprawnie dokręconych bywały problemy z odkręcaniem się - szczególnie w STI.
Ma być też nowa nakrętka.
Ma być też nowa nakrętka.