Strona 1 z 1
Jaki moment dokręcania nakrętki tylnej osi???
: 7 mar 2011, o 22:54
autor: megabart
Witam
Wymieniam po raz drugi już łożysko w tylnym kole ( impreza 2.0 N/A ) ponieważ rozpadło sie po 5 miesiącach. Powodem jest prawdopodobnie zbyt mocne dokręcenie nakrętki przez mechaniora ( tej z zabezpieczeniem do zaklepania ). Kupiłem niedawno prasę do wciskania łożysk i tym razem chcę się samo pobawić i tu pytanie
Z JAKĄ SIŁĄ DOKRECIĆ, BO NIGDZIE NIE MOGĘ ZNALEŚĆ
Re: Jaki moment dokręcania nakrętki tylnej osi???
: 7 mar 2011, o 23:27
autor: kazio
megabart pisze:Witam
Wymieniam po raz drugi już łożysko w tylnym kole ( impreza 2.0 N/A ) ponieważ rozpadło sie po 5 miesiącach. Powodem jest prawdopodobnie zbyt mocne dokręcenie nakrętki przez mechaniora ( tej z zabezpieczeniem do zaklepania ). Kupiłem niedawno prasę do wciskania łożysk i tym razem chcę się samo pobawić i tu pytanie
Z JAKĄ SIŁĄ DOKRECIĆ, BO NIGDZIE NIE MOGĘ ZNALEŚĆ
Z taka żeby zlikwidować luz.
Re: Jaki moment dokręcania nakrętki tylnej osi???
: 7 mar 2011, o 23:33
autor: megabart
Tyle wiem, ale chodzi mi o dokładna wartość bo nie uśmiecha mi się znowu wywalać 200PLN na łozysko, wole to zrobić raz a dobrze. Poza tym za słabo też jest niedobrze, także jesli ktoś wie to prosiłbym o wartość Nm
Re: Jaki moment dokręcania nakrętki tylnej osi???
: 7 mar 2011, o 23:41
autor: kazio
megabart pisze:Tyle wiem, ale chodzi mi o dokładna wartość bo nie uśmiecha mi się znowu wywalać 200PLN na łozysko, wole to zrobić raz a dobrze. Poza tym za słabo też jest niedobrze, także jesli ktoś wie to prosiłbym o wartość Nm
Nigdy nie ma tak łatwo:) W maju wymieniałem dwa łożyska, bo nie było żadnego uszczelnienia od strony pól osi. Z jednej strony można było dokręcić na maksa, a z drugiej trzeba było z wyczuciem. Najgorsze że tez znowu padło mi jedno łożysko, ale nie pamiętam które jak było dokręcane.
Padło pewnie przez uszczelniacze bo przegub miał wżery i uszczelniacz szlag trafił....
Re: Jaki moment dokręcania nakrętki tylnej osi???
: 8 mar 2011, o 01:39
autor: Azrael
Ludzie, z jakim wyczuciem, śruby w samochodzie dokręca się na moment.... masakra.
Ja rozumiem że ktoś lubi majsterkować, rozumiem też że ktoś nie ma budżetu i sam dłubie bo musi, ale kurcze naprawdę można zajrzeć do Autodaty czy czegoś. Przerażają mnie takie akcje,.... potem koła w autach odpadają...
Re: Jaki moment dokręcania nakrętki tylnej osi???
: 8 mar 2011, o 09:44
autor: kazio
Azrael pisze:Ludzie, z jakim wyczuciem, śruby w samochodzie dokręca się na moment.... masakra.
Ja rozumiem że ktoś lubi majsterkować, rozumiem też że ktoś nie ma budżetu i sam dłubie bo musi, ale kurcze naprawdę można zajrzeć do Autodaty czy czegoś. Przerażają mnie takie akcje,.... potem koła w autach odpadają...
Autodata podaje 166-206 [Nm], co z tego jak u mnie przy mniejszym momencie się koło blokuje? I to nie tylko u mnie tak było....
Re: Jaki moment dokręcania nakrętki tylnej osi???
: 8 mar 2011, o 09:52
autor: Azrael
To macie coś źle poskładane. Może brak podkładki dystansowej? Widziałem to już w kilku autach.
Re: Jaki moment dokręcania nakrętki tylnej osi???
: 8 mar 2011, o 09:54
autor: kazio
Azrael pisze:To macie coś źle poskładane. Może brak podkładki dystansowej? Widziałem to już w kilku autach.
hmmm jakiej podkładki dystansowej?? rzeczywiście nic takiego nie było...
Re: Jaki moment dokręcania nakrętki tylnej osi???
: 8 mar 2011, o 10:13
autor: Azrael
Sprawdziłem, w Subaru AWD podkładek nie ma, ale z jakiegoś powodu nie działa. Ma być 196 Nm. Niedokręcona półoś jest skrajnie niebezpieczna. A nawet przy poprawnie dokręconych bywały problemy z odkręcaniem się - szczególnie w STI.
Ma być też nowa nakrętka.