subarutux pisze:
Moduł ten ma działać tak, że po włączeniu zapłonu zaświecają się halogeny z połową mocy, pozostałe światła oczywiście wygaszone. Przy okazji ma działać doświetlanie zakrętów, ew. oświetlanie drogi do domu.

Opcjonalne jest zaświecanie świateł długich z połową czy jedną trzecią mocy, jeśli ktoś nie ma / nie chce halogenów.
A cóż to za ASO takie rzeczy proponuje?
- Halogeny z połową mocy- formalnie nie spełnia to żadnego uregulowania dot. świateł dziennych,
- Doświetlanie zakrętów za pomocą halogenów- kolejny fetysz, w subaru halogeny jakoś nie chcę za bardzo świecić w bok, a taka jest idea ich użycia do doświetlania zakrętów,
- Oświetlanie drogi do domu- spopularyzowana przez renault bzdura,
- Świecenie długimi z ograniczoną mocą- pomysł kompletnego idioty,długie oślepiają głównie ze względu na kształt wiązki światła, a nie moc źródła światła, w dzień też oślepiają a kontrast jest dużo mniejszy niż w nocy.
Dlatego pytanie, jakie to ASO, bo rozwiązanie całkowicie rozmija się z obowiązującymi wymaganiami homologacyjnymi.
subarutux pisze:
2. Większe zużycie paliwa i obciążenie silnika (większy pobór mocy z alternatora).
3. Przyśpieszone zużycie akumulatora (gdy np. jeździ się w mieście w korkach).
Co do pkt. 2 - ksenony 2x35W, pozycyjne+tablica 6x 5W, razem 100W, czyli 0,13 KM. Dla porównania sprężarka klimy ok. 1000W, To chyba nie jest istotny problem.
Co do pkt.3 - w obecnych modelach (o starszych nie wypowiadam się), akumulator jest całkiem poprawnie ładowany już na biegu jałowym, tak naprawdę wszystko zasila alternator. Sam układ wtryskowy pobiera ok. 90W.