Legacy MY 05 2.0 AT szarpie przy zmianie z R na D
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Legacy MY 05 2.0 AT szarpie przy zmianie z R na D
Problem szarpania zaczął narastać z czasem, na początku to zignorowałem, a teraz jak się rozgrzeje skrzynia to jak przy manewrowaniu i częstych zmianach z R na D i odwrotnie,szarpie całym autem. Mocniejsze szarpnięcie jest gdy zmieniam z R na D to wydaje mi się że tylny napęd załącza się z opóźnieniem około 1-2s. i wtedy jest to nieprzyjemne, dosłownie szarpie całym samochodem i mimo wciśniętego hamulca też jest to odczuwalne dość mocno. Legaś ma przejechane obecnie 80Kkm przy 64 wymieniony olej w ASO w Białymstoku tym starym, w trakcie jazdy nic się nie dzieje zmienia biegi normalnie nie szarpie czasem na zimnym jak zdejmę nogę z gazu to potrafi przy zrzucaniu na wolne koło szarpnąć ale to bardzo rzadko. Sprawdzałem na max skręconych kołach nic nie szarpie w jedną jak i drugą stronę oraz na wstecznym, podpinałem pod kompa też nie było żadnych błędów może ktoś ma jakieś wskazówki i podpowiedzi, dzięki za sugestie pozdrawiam .
Re: Legacy MY 05 2.0 AT szarpie przy zmianie z R na D
Jaki olej został wlany do skrzyni?
zmiany R-D i D-R robisz szybko, czy najpierw N a po ok 1 s następna pozycja?
zmiany R-D i D-R robisz szybko, czy najpierw N a po ok 1 s następna pozycja?
Sowy nie są tymi za kogo się podają (Miasteczko Twin Peaks)
Re: Legacy MY 05 2.0 AT szarpie przy zmianie z R na D
olej OEM wraz z filtrem został zmieniony a zmiany z R na D i odwrotnie staram się wolno robić wtedy mniejszy efekt, a przy szybkiej zmianie to bardzo nie przyjemne szarpanie
Re: Legacy MY 05 2.0 AT szarpie przy zmianie z R na D
Bardzo możliwe że regulacja taśm hamujących załatwi sprawę.
- So What!
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Giulia V Q4
- Polubił: 310 razy
- Polubione posty: 60 razy
Re: Legacy MY 05 2.0 AT szarpie przy zmianie z R na D
Bergen, na co trzeba zwrócić szczególną uwagę eksploatując auto z AT (pomijając obsługę serwisową)? Wydawało mi się, że wystarczy pilnować, aby samochód się nie toczył w trakcie włączania/przełączania na R/D.
Re: Legacy MY 05 2.0 AT szarpie przy zmianie z R na D
jak kosztowny jest ten zabieg i czy do niego trzeba wyciągać skrzynie może ktoś wie gdzie w okolicach białegostoku jest mechanik co to ogarnie bo wydaje mi się że na aso nie ma co liczyć, nie poradzą sobie zapewne a skrzynie wyślą gdzieś w Polskę do naprawy dzięki za podpowiedzi pozdrawiamBergen pisze:Bardzo możliwe że regulacja taśm hamujących załatwi sprawę.
Re: Legacy MY 05 2.0 AT szarpie przy zmianie z R na D
Moim zdaniem powinieneś pogadać z Adamem w Zalesiu . Drugi serwis który znam i sobie radzi z automatami subaru to ASO Radom . Z tego co wiem mają najlepszego magika w kraju od tych skrzyń .
Re: Legacy MY 05 2.0 AT szarpie przy zmianie z R na D
No cóż, ponieważ w tej skrzyni nie ma hamulców taśmowych, pozostaje kwestia właściwego ciśnienia oleju.
Ponieważ ciśnienie zależy od lepkości a ta od temperatury, należy po pierwsze sprawdzić czujnik temperatury oleju w skrzyni. Jedna uwaga, to że sterownik skrzyni nie zgłasza błędu ( na pewno nic nie mruga tajemniczo na tabl. wskaźników?), nie oznacza że czujnik jest sprawny. Jest sporo przypadków uszkodzeń czujników temperatury, kiedy uszkodzony czujnik pokazuje złą temperaturę, a jego oporność mieści się w poprawnym zakresie.
Kolejny element to elektrozawór regulatora ciśnienia.
Możliwe są usterki rozdzielacza hydraulicznego, okablowania.
Na początku wystarczy spuścić olej, zdjąć miskę olejową skrzyni i posprawdzać stan połączeń elektrycznych, oporności elektrozaworów oraz czujnika temperatury. To może zrobić każdy warsztat z dobrym elektrykiem samochodowym.
Ponieważ ciśnienie zależy od lepkości a ta od temperatury, należy po pierwsze sprawdzić czujnik temperatury oleju w skrzyni. Jedna uwaga, to że sterownik skrzyni nie zgłasza błędu ( na pewno nic nie mruga tajemniczo na tabl. wskaźników?), nie oznacza że czujnik jest sprawny. Jest sporo przypadków uszkodzeń czujników temperatury, kiedy uszkodzony czujnik pokazuje złą temperaturę, a jego oporność mieści się w poprawnym zakresie.
Kolejny element to elektrozawór regulatora ciśnienia.
Możliwe są usterki rozdzielacza hydraulicznego, okablowania.
Na początku wystarczy spuścić olej, zdjąć miskę olejową skrzyni i posprawdzać stan połączeń elektrycznych, oporności elektrozaworów oraz czujnika temperatury. To może zrobić każdy warsztat z dobrym elektrykiem samochodowym.
Sowy nie są tymi za kogo się podają (Miasteczko Twin Peaks)
- rrosiak
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: W-wa, Kutno
- Auto: Duża Dacia :)
- Polubił: 129 razy
- Polubione posty: 199 razy
Re: Legacy MY 05 2.0 AT szarpie przy zmianie z R na D
gebolp pisze: Na początku wystarczy spuścić olej, zdjąć miskę olejową skrzyni i posprawdzać stan połączeń elektrycznych, oporności elektrozaworów oraz czujnika temperatury. To może zrobić każdy warsztat z dobrym elektrykiem samochodowym.
Podłączę się pod temat, bo u mnie (5EAT) w trasie podczas ciepłych dni zaczyna migać "AT OIL TEMP" co oznacza usterkę układu sterowania. Po diagnostyce SSM'em wywaliło błąd P1716, a więc "ATF oil temperature sensor 2 circuit (Low)". gebolp, czy do tego czujnika można się dobrać bez wyjmowania skrzyni ?
"Pan Macierewicz bardzo często mówi co wie, ale rzadko wie co mówi." - L.Miller - 
Z dwojga złego wolę, gdy krajem rządzą złodzieje zamiast kretynów.

Z dwojga złego wolę, gdy krajem rządzą złodzieje zamiast kretynów.

Re: Legacy MY 05 2.0 AT szarpie przy zmianie z R na D
W 5EAT rozdzielacz jest na spodzie skrzyni, dostęp do okablowania wewnętrznego jest po zdjęciu miski olejowej skrzyni, bez wyciągania skrzyni z samochodu.rrosiak pisze:gebolp pisze: Na początku wystarczy spuścić olej, zdjąć miskę olejową skrzyni i posprawdzać stan połączeń elektrycznych, oporności elektrozaworów oraz czujnika temperatury. To może zrobić każdy warsztat z dobrym elektrykiem samochodowym.
Podłączę się pod temat, bo u mnie (5EAT) w trasie podczas ciepłych dni zaczyna migać "AT OIL TEMP" co oznacza usterkę układu sterowania. Po diagnostyce SSM'em wywaliło błąd P1716, a więc "ATF oil temperature sensor 2 circuit (Low)". gebolp, czy do tego czujnika można się dobrać bez wyjmowania skrzyni ?
Ale na początek warto sprawdzić okablowanie między skrzynią a sterownikiem skrzyni
Sowy nie są tymi za kogo się podają (Miasteczko Twin Peaks)
- rrosiak
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: W-wa, Kutno
- Auto: Duża Dacia :)
- Polubił: 129 razy
- Polubione posty: 199 razy
Re: Legacy MY 05 2.0 AT szarpie przy zmianie z R na D
gebolp pisze: Ale na początek warto sprawdzić okablowanie między skrzynią a sterownikiem skrzyni
Gdyby było coś nie tak z kabelkiem, to temperatura otoczenia nie miałaby chyba większego wpływu, a generalnie jest tak, że im goręcej na zewnątrz tym częściej wywala błąd. Problem pojawił się pierwszy raz w czerwcu ubiegłego roku i trapił mnie do września. Później wszystko się uspokoiło, aż do wczoraj (temperatura powyżej 25 stopni i kawałek trasy).
Tak czy inaczej dzięki za informacje.
"Pan Macierewicz bardzo często mówi co wie, ale rzadko wie co mówi." - L.Miller - 
Z dwojga złego wolę, gdy krajem rządzą złodzieje zamiast kretynów.

Z dwojga złego wolę, gdy krajem rządzą złodzieje zamiast kretynów.

Re: Legacy MY 05 2.0 AT szarpie przy zmianie z R na D
nic nie zaobserwowałem w czasie jazdy żadna kontrolka nie miga zastanawiam się nad ponowną wymianą oleju i filtra w skrzyni może coś polecicie, jaki olej nie koniecznie oem, choć nie wiem sam jaki został wlany muszę poszukać na fakturze i pewnie warto niech elektryk zajrzy do tej skrzyni a i jeszcze zaobserwowałem dość głośną pracę zaworu /zaworów chyba któregoś w skrzyni jak samochód jest uruchomiony i na P nic nie burczy bzyczy a jak wrzucę R,N ,lub D to słychać dość głośne burczenie nie wiem jak to nazwaćgebolp pisze:No cóż, ponieważ w tej skrzyni nie ma hamulców taśmowych, pozostaje kwestia właściwego ciśnienia oleju.
Ponieważ ciśnienie zależy od lepkości a ta od temperatury, należy po pierwsze sprawdzić czujnik temperatury oleju w skrzyni. Jedna uwaga, to że sterownik skrzyni nie zgłasza błędu ( na pewno nic nie mruga tajemniczo na tabl. wskaźników?), nie oznacza że czujnik jest sprawny. Jest sporo przypadków uszkodzeń czujników temperatury, kiedy uszkodzony czujnik pokazuje złą temperaturę, a jego oporność mieści się w poprawnym zakresie.
Kolejny element to elektrozawór regulatora ciśnienia.
Możliwe są usterki rozdzielacza hydraulicznego, okablowania.
Na początku wystarczy spuścić olej, zdjąć miskę olejową skrzyni i posprawdzać stan połączeń elektrycznych, oporności elektrozaworów oraz czujnika temperatury. To może zrobić każdy warsztat z dobrym elektrykiem samochodowym.
Re: Legacy MY 05 2.0 AT szarpie przy zmianie z R na D
Jesteś pewien?gebolp pisze: ponieważ w tej skrzyni nie ma hamulców taśmowych
Tak czy inaczej, tommy078, do poczytania:
http://www.scoobyenthusiast.com/subaru- ... g-resistor (może coś być na rzeczy)
http://forums.nasioc.com/forums/showthread.php?t=58589

Jeszcze dorzuciłbym:So What! pisze: Bergen, na co trzeba zwrócić szczególną uwagę eksploatując auto z AT (pomijając obsługę serwisową)?
1. nie przełączać na "N" na światłach (niektórzy takoż czynią)
2. zawsze zaciągać ręczny, żeby samochód nie stał tylko na blokadzie "P"
tutaj można się ciekawego czegoś dowiedzieć:
http://web.archive.org/web/200901252108 ... index.html
Re: Legacy MY 05 2.0 AT szarpie przy zmianie z R na D
Opieram się na serwisówce do tego modelu, zarówno hamulce jak i sprzęgła są zbudowane z tarczek.Bergen pisze: gebolp napisał(a):ponieważ w tej skrzyni nie ma hamulców taśmowych
Jesteś pewien?
Masz rację ale dla fazy I tej skrzyni, w fazie II pozbyto się hamulców taśmowych.
Jeśli elektrycznie wszystko jest OK oraz nic się nie ślizga (sprzęgła, hamulce) to kontrolka się nie zapali.tommy078 pisze: nic nie zaobserwowałem w czasie jazdy żadna kontrolka nie miga
Bergen pisze: zastanawiam się nad ponowną wymianą oleju i filtra w skrzyni może coś polecicie
Jeśli ostatnio wymieniałeś filtr to wystarczy wymienić olej, na marginesie - producent nie przewiduje wymiany filtra podczas wymiany oleju.
Ja używam castrolowskiego Transmaxa E, zalecany Transmax J jest niedostępny w Europie.
Sowy nie są tymi za kogo się podają (Miasteczko Twin Peaks)
- eror
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: Poznań
- Auto: FOREK 2.0/158 A/T - LPG - PRZESZŁOŚĆ :-(
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Legacy MY 05 2.0 AT szarpie przy zmianie z R na D
To i ja się dołączę z pytaniem.
Oprócz ywystępowania szarpnięcia przy przełączaniu pomiędzy R a D występuje dziwnie szarpnięcie, czasem, podczas bardzo powolnej jeździe.
Na przykład na parkingu. Jedzie na 1 (?) biegu, puszczam gaz i kiedy lekko chcę znów przyspieszyć jest szarpnięcie.
To od razu może poradzicie gdzie w Poznaniu, okolicach jest jakiś polecany mechanik skrzyniowy ?
Oprócz ywystępowania szarpnięcia przy przełączaniu pomiędzy R a D występuje dziwnie szarpnięcie, czasem, podczas bardzo powolnej jeździe.
Na przykład na parkingu. Jedzie na 1 (?) biegu, puszczam gaz i kiedy lekko chcę znów przyspieszyć jest szarpnięcie.
To od razu może poradzicie gdzie w Poznaniu, okolicach jest jakiś polecany mechanik skrzyniowy ?
Re: Legacy MY 05 2.0 AT szarpie przy zmianie z R na D
czytając wasze wypowiedzi i inne wątki dochodzę do wniosku że muszę koniecznie zmienić olej na jakiś lepszy i zobaczymy może niech ktoś powie jaki olej najlepszy do tej skrzyni i gdzie w Białymstoku można to zrobić dobry fachowiec co ogarnia subaru w tym temacie dzięki za info pozdrawiam