Strona 1 z 1

Nie pali na drugim cylindrze

: 27 maja 2011, o 09:13
autor: agrupa
Witam.

Kupiłem auto od raczej laika w temacie imprez, w silniku jest zawór upustowy jakiś atmosferyczny z którym poprzednik nie mógł sobie za bardzo poradzić.
Sam również nie znam się na uturbionych silnikach, do tej pory naprawiałem i użytkowałem tylko wolnossące lub diesle.
Oglądając auto zwracałem uwagę na stuki, szumy, klepania itp - wszystko było ok poza jednym - silnikiem troszkę bujało.
Pomyślałem o tym BOV-ie, może przelewa i stąd na wolnych średnio to pracuje.
Po powrocie do Wa-wy pojeździłem imprezą z kolegą (jakiś czas temu miał styczność z tymi samochodami)
Zasugerował że nie jedzie on jak powinien, ok dla mnie i tak był to kosmos porównując do 1.9tdi :)
Zaczęliśmy szukać przyczyny w tym nieszczęsnym BOV-ie, tu z pomocą przyszedł inny kolega również mechanicznie ogarnięty i zdjął kable z cewki.
Wstępna diagnoza:
Nie pali na drugim cylindrze, cewka podaje iskrę, kabel zapłonowy ok - na innej świecy przyłożonej do bloku podaje iskrę.
W jego opinii to pęknięty lub upalony tłok :). Nadmieniam że w aucie jest zamontowane jakaś większe turbo (IHI - nie znamy jeszcze oznaczeń)
Nie znamy na tą chwilę wartości doładowania.
Dzisiaj będziemy mierzyli sprężanie i może coś będzie więcej widać.

Jeżeli ktoś ma jeszcze jakieś pomysły proszę u sugestię - będziemy sprawdzać.
Sam zastanawiam się nad padniętym wtryskiwaczem, podpartym zaworem, uszkodzonej świecy.

PS. Kupując to auto miałem świadomość że łatwo nie będzie i remont silnika był w scenariuszu :)

Re: Nie pali na drugim cylindrze

: 27 maja 2011, o 09:40
autor: Azrael
Wart by było wiedzieć co to za auto :) Zmierzcie kompresję i szczelność i będzie odpowiedź.

Re: Nie pali na drugim cylindrze

: 27 maja 2011, o 12:30
autor: zofija
Azrael, kolega pisał gdzieś wcześniej że to JDM WRX '96.

Re: Nie pali na drugim cylindrze

: 28 maja 2011, o 00:01
autor: agrupa
Witam ponownie.

Faktycznie zapomniałem podać co to za auto - impreza WRX JDM 96r,
Udało nam się dzisiaj zrobić pomiary i wyszło tak:
1 - 9,7 bar
2 - 3,7 bar
3 - 9,7 bar
4 - 5,8 bar
Świece na 1,3,4 kolor piaskowy, na 2 mokra i czarna rzecz jasna :).
Co do ogólnych informacji o silniku, auto kupione przez ostatniego właściciela z padniętą uszczelką pod głowicą (przebieg ok 150tkm - potwierdzony dokumentami).
Wyjęli silnik, rozebrali, splanowali głowice, wymienili panewki na korbowodach (aclracing) - z rozmowy wynikało że nie było konieczności ale remont rzekomo robiony był
dla siebie i człowiek chciał dobrze... Panewki główne zostały.
Honowali tuleje i założyli nowe pierścienie (nie znam producenta), złożyli to na nowych grubych uszczelkach pod głowicą i pojeździli ok. 5 tyś km.
Wrócili do kraju i auto poszło do mnie.

W przyszłym tygodniu będę szarpał motor, zobaczymy co dale się okaże :)
Będę wdzięczny za pomysły i domysły.

Pozdr
mk

Re: Nie pali na drugim cylindrze

: 28 maja 2011, o 00:47
autor: AMI
No ale co tu "pomyslowac" - z taka kompresja na 2 i 4 cylindrze nie pojezdzisz.
Silnik do rozebrania.

Re: Nie pali na drugim cylindrze

: 30 maja 2011, o 10:19
autor: vibowit
AMI pisze:Silnik do rozebrania.
Czyli witamy w świecie GC8 z wiatrakiem. :cofee:

Re: Nie pali na drugim cylindrze

: 30 maja 2011, o 17:27
autor: Bergen
Czy wspominałem że moja wolnossąca zielona Impreza już jakiś 400.000 kilometr nawija? Nie? To wspominam. :evilgrin:

Re: Nie pali na drugim cylindrze

: 30 maja 2011, o 17:36
autor: AMI
Spoko spoko... ale asfaltu na kola nie nawija :)

Re: Nie pali na drugim cylindrze

: 30 maja 2011, o 17:46
autor: Azrael
"Remont" z zostawieniem panewek za 300zł.....

Re: Nie pali na drugim cylindrze

: 30 maja 2011, o 17:52
autor: AMI
Azrael pisze:"Remont" z zostawieniem panewek za 300zł.....
Ale chcial dobrze ;)

Re: Nie pali na drugim cylindrze

: 8 cze 2011, o 16:01
autor: agrupa
Witam.

Silnik wyjęty, zdjęty dekiel zaworowy.
Po próbie zmierzenia luzów zaworowych, na ssącym 2 i 4 nie wchodzi 0,05mm.
Diagnoza zawór podparty.
Po odkręceniu wałka rozrządu i zalaniu dolotu płynem głowica nie trzyma szczelności więc zawór albo gniazdo poszło się .....
Nie rokuje zbyt dobrze to remontowi wykonanemu przez poprzednika więc silnik będzie rozłożony i zrobiony poprawnie.
Łącznie z tymi panewkami za 300zł ;)
Pozdrawiam i w miarę możliwości będę informował o postępach.

Pozdr
mk