Nie pali na drugim cylindrze
: 27 maja 2011, o 09:13
Witam.
Kupiłem auto od raczej laika w temacie imprez, w silniku jest zawór upustowy jakiś atmosferyczny z którym poprzednik nie mógł sobie za bardzo poradzić.
Sam również nie znam się na uturbionych silnikach, do tej pory naprawiałem i użytkowałem tylko wolnossące lub diesle.
Oglądając auto zwracałem uwagę na stuki, szumy, klepania itp - wszystko było ok poza jednym - silnikiem troszkę bujało.
Pomyślałem o tym BOV-ie, może przelewa i stąd na wolnych średnio to pracuje.
Po powrocie do Wa-wy pojeździłem imprezą z kolegą (jakiś czas temu miał styczność z tymi samochodami)
Zasugerował że nie jedzie on jak powinien, ok dla mnie i tak był to kosmos porównując do 1.9tdi :)
Zaczęliśmy szukać przyczyny w tym nieszczęsnym BOV-ie, tu z pomocą przyszedł inny kolega również mechanicznie ogarnięty i zdjął kable z cewki.
Wstępna diagnoza:
Nie pali na drugim cylindrze, cewka podaje iskrę, kabel zapłonowy ok - na innej świecy przyłożonej do bloku podaje iskrę.
W jego opinii to pęknięty lub upalony tłok :). Nadmieniam że w aucie jest zamontowane jakaś większe turbo (IHI - nie znamy jeszcze oznaczeń)
Nie znamy na tą chwilę wartości doładowania.
Dzisiaj będziemy mierzyli sprężanie i może coś będzie więcej widać.
Jeżeli ktoś ma jeszcze jakieś pomysły proszę u sugestię - będziemy sprawdzać.
Sam zastanawiam się nad padniętym wtryskiwaczem, podpartym zaworem, uszkodzonej świecy.
PS. Kupując to auto miałem świadomość że łatwo nie będzie i remont silnika był w scenariuszu :)
Kupiłem auto od raczej laika w temacie imprez, w silniku jest zawór upustowy jakiś atmosferyczny z którym poprzednik nie mógł sobie za bardzo poradzić.
Sam również nie znam się na uturbionych silnikach, do tej pory naprawiałem i użytkowałem tylko wolnossące lub diesle.
Oglądając auto zwracałem uwagę na stuki, szumy, klepania itp - wszystko było ok poza jednym - silnikiem troszkę bujało.
Pomyślałem o tym BOV-ie, może przelewa i stąd na wolnych średnio to pracuje.
Po powrocie do Wa-wy pojeździłem imprezą z kolegą (jakiś czas temu miał styczność z tymi samochodami)
Zasugerował że nie jedzie on jak powinien, ok dla mnie i tak był to kosmos porównując do 1.9tdi :)
Zaczęliśmy szukać przyczyny w tym nieszczęsnym BOV-ie, tu z pomocą przyszedł inny kolega również mechanicznie ogarnięty i zdjął kable z cewki.
Wstępna diagnoza:
Nie pali na drugim cylindrze, cewka podaje iskrę, kabel zapłonowy ok - na innej świecy przyłożonej do bloku podaje iskrę.
W jego opinii to pęknięty lub upalony tłok :). Nadmieniam że w aucie jest zamontowane jakaś większe turbo (IHI - nie znamy jeszcze oznaczeń)
Nie znamy na tą chwilę wartości doładowania.
Dzisiaj będziemy mierzyli sprężanie i może coś będzie więcej widać.
Jeżeli ktoś ma jeszcze jakieś pomysły proszę u sugestię - będziemy sprawdzać.
Sam zastanawiam się nad padniętym wtryskiwaczem, podpartym zaworem, uszkodzonej świecy.
PS. Kupując to auto miałem świadomość że łatwo nie będzie i remont silnika był w scenariuszu :)