Strona 1 z 1
Padła wiskoza w GT 99r.
: 30 maja 2011, o 12:32
autor: Luk
Witam, niestety nadszedł ten czas kiedy padła mi wiskoza w moim GT 99r, po dłuższej, bardziej dynamicznej jeździe spina mi napędy na skręconych kołach. Pisze własnie z zapytaniem co Waszym zdaniem lepiej zrobić. Wymienić samo sprzęgło wiskotyczne (koszt nowego ok. 2200zł) czy szukać całej skrzyni biegów? Podobno od foresterów turbo też pasuje i są mocniejsze. Nie ukrywam też, że nie chciałbym na tą operację zostawić worka pieniędzy, więc mimo wszystko musze liczyć się z kosztami. A może ktoś z Was ma do sprzedania kompletną skrzynię do mojego sprzętu. Będę wdzięczny za wszelakie sugestie...
Re: Padła wiskoza w GT 99r.
: 30 maja 2011, o 17:58
autor: Konto usunięte
Luk, kupując skrzynię z niewiadomego źródła nie masz pojęcia czy wiskoza nie jest w stanie przedzawałowym i za chwilę nie staniesz przed tym samym problemem.
Nie ma dobrej odpowiedzi na Twoje pytanie. Albo tanio i z ryzykiem, albo drogo z nową wiskozą...
Re: Padła wiskoza w GT 99r.
: 31 maja 2011, o 08:59
autor: 12fasola12
a może regeneracja

widziałem ogłoszenie na alle... może ktoś to robił

Re: Padła wiskoza w GT 99r.
: 31 maja 2011, o 09:35
autor: Luk
Doskonale sobie z tego zdaję sprawę, że cięzko tu znaleźć dobre rozwiązanie w tej sytuacji. Choć z jednej strony kupując używaną kompletną skrzynie, zostaje mi druga z uszkodzonym sprzęgłem. Póki co jestem za rozwiązaniem wstawienia używanej skrzyni. Tylko powiedzcie mi za jaką skrzynią najlepiej się rozglądać? A z tą regeneracją faktycznie ktoś miał do czynienia?
Re: Padła wiskoza w GT 99r.
: 31 maja 2011, o 10:12
autor: Konto usunięte
Luk, zadzwoń do Marka z Dzierżoniowa, w czasach kiedy mi padała wiskoza oferował instalację wiskozy używanej z w miarę potwierdzonym przebiegiem. Ja się nie zdecydowałem, bo ryzyko jest duże (nigdy nie wiadomo jak jeździł poprzedni właściciel) i zwykle się okazuje, że trzeba płacić dwa razy. Kupując całą skrzynię, wydajesz wiaderko złotówek na skrzynię, wymianę, a potem zostajesz z dwoma skrzyniami i ani jedną sprawną wiskozą.
12fasola12 pisze:
może regeneracja

widziałem ogłoszenie na alle... może ktoś to robił
Pewnie za jakiś czas wpadnie tu
Azrael i wyjaśni, że wiskoza w subaru jest nierozbieralna, nie ma nawet jak ocenić jej stanu, nie mówiąc o regeneracji.
Re: Padła wiskoza w GT 99r.
: 31 maja 2011, o 10:19
autor: 12fasola12
konkretnie ta oferta:
http://allegro.pl/wisko-visko-wiskoza-d ... 40456.html
choć jeśli cena nowej to 2000, to chyba nie bardzo się opłaca...
Re: Padła wiskoza w GT 99r.
: 31 maja 2011, o 13:01
autor: jarmaj
Kompletnie się nie opłaca.
1200 plus wymontowanie/zamontowanie, a za chwilę 2200 plus wymontowanie/zamontowanie.
Śmiało można zredukować tę pierwszą część kosztów.

Re: Padła wiskoza w GT 99r.
: 31 maja 2011, o 16:39
autor: Luk
Wydaje mi się, że regeneracja nie wchodzi zupełnie w grę, tym bardziej, że nie znam nikogo kto mógłby coś na ten temat więcej powiedzieć i opisać. Chyba przystanę na szukaniu kompletnej skrzyni

Akurat z tym problemem ktoś się zapewne borykał, więc może ktoś podpowie jakiej skrzyni najlepiej szukać? Chodzi, żeby była wytrzymała i jej ewentualna wymiana nie wiązała się z szukaniem innych elementów, chociażby półosi, które są sprawne.
Re: Padła wiskoza w GT 99r.
: 31 maja 2011, o 23:19
autor: Azrael
Znam jedną firmę która profesjonalnie podeszła do przeglądów, napraw i regulowania wiskoz. Koszt? Nowa z masowej seryjnej produkcji tańsza niż high-tech manufaktura oczywiście....
Re: Padła wiskoza w GT 99r.
: 2 cze 2011, o 10:24
autor: Luk
Czyli jednym słowem regeneracja jest w ogóle nieopłacalna. A z drugiej strony ciekawe czy dużo mają klientów na taką usługę.
Jeżeli wątek regeneracji został już całkowicie rozwiany to może ktoś udzieli mi rady odnośnie kupna skrzyni biegów? jaką byście polecali? tylko nie piszcie proszę, że sprawną

A może ktoś z Was posiada na zbyciu - jestem zainteresowany

Re: Padła wiskoza w GT 99r.
: 2 cze 2011, o 10:31
autor: Virus12
Ja mam wiskozę na handel ze skrzyni w której padła 3ka, tylko nie wiem czy w modeli 99 jest taka sama wiskoza jak w 97 jdm.
Jak coś to PW, zrobie fotkę i podeśle cenę drogo nie będzie :]
Re: Padła wiskoza w GT 99r.
: 2 cze 2011, o 10:35
autor: Azrael
Virus12 pisze:
czy w modeli 99 jest taka sama wiskoza jak w 97 jdm.
Nie jest
Re: Padła wiskoza w GT 99r.
: 2 cze 2011, o 10:36
autor: Azrael
Luk pisze:
A z drugiej strony ciekawe czy dużo mają klientów na taką usługę.
Dużo ale robią to do samochodów do których nowe nie są dostępne, albo w których nie można ze względu na regulamin zmienić na inną szperę a ktoś chce zmienić ustawienia.
Re: Padła wiskoza w GT 99r.
: 24 cze 2011, o 17:22
autor: Luk
Panowie, namierzyłem już skrzynie i w związku z tym mam zapytanie. Symbol skrzyni, którą mogę nabyć to HL-TY754VN1AA, natomiast skrzynia, której obecnie używam to HM-TY754VN1AB. Jaka jest różnica między tymi skrzyniami, oprócz symbolu

Konkretnie chciałbym wiedzieć, czy bez żadnych problemów będę mógł ją zamontować u siebie, czy nie okaże się, że muszę szukać nowych półosi i innych podzespołów.
Re: Padła wiskoza w GT 99r.
: 24 cze 2011, o 20:38
autor: Matiz
A to jak juz temat upniety to ja sie przyłączam:
http://www.subaruforester.org/vbulletin ... hem-46979/
Już wiem że są 2 rodzaje dyfrów: przed 99 i po 99.
Teraz jak to sie ma do wiskozy?
Czy bulwa też sie czymś różni? Ząbki jakieś albo co?

Nie umiem dorwać skrzyni ,a co dopiero jak bede musial szukać identico jak moja

Cały czas sie nosze z zamiarem wymiany samego Viscous unit wew. dyfra-myślałem ze pasi z obojetnie jakiej Imprezy

Re: Padła wiskoza w GT 99r.
: 25 cze 2011, o 03:56
autor: Azrael
Wiskozy też są pre-98 i po-98.
Re: Padła wiskoza w GT 99r.
: 27 cze 2011, o 12:26
autor: Luk
Ktoś jest w stanie mi podpowiedzieć czym się różnią te skrzynie biegów HL-TY754VN1AA, a HM-TY754VN1AB ? Czy bez żadnych przykrych skutków i wymian innych elementów układu napędowego można je zamieniać?
Re: Padła wiskoza w GT 99r.
: 8 sie 2011, o 17:03
autor: mizoo
Stary temat, ale moze sie jeszcze przyda.
Luk, skrzynie dobierasz do przelozenia tylnego dyfra, lub odwrotnie. Oba musza miec takie samo ratio, w innym razie przednie kola beda sie obracac z inna predkoscia niz tylne i skrzynia, lub dyfer, wytrzyma kilkaset metrow. :) Sprawdzalem empirycznie.
http://www.northursalia.com/techdocs/tr ... ychart.pdf
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Su ... nsmissions