Strona 1 z 2
Przewody zapłonowe
: 2 cze 2011, o 18:57
autor: maf1
Kupiłem do swojej lalki przewody BERU. Dobrze zrobiłem?
Jeszcze jakby mi ktoś podpowiedział symbol świeczek, byłbym bardzo dźwięczny
Przypomnę, że moja lalka to 2,0 GD EJ20 N/A (2002).
Re: Przewody zapłonowe
: 2 cze 2011, o 20:00
autor: Bergen
Dobrze zrobiłem.
Świece NGK to BKR6E-11, ale pasuje cała masa innych marek.
Bądź hardkorem i załóż Iskrę! (A CO!) SFE65PRS-11

Re: Przewody zapłonowe
: 2 cze 2011, o 20:05
autor: maf1
Podziękował
Jednak będę cieniasem i kupię NGK

Re: Przewody zapłonowe
: 3 cze 2011, o 22:37
autor: Grzesiek_67
maf1 pisze:Kupiłem do swojej lalki przewody BERU.
Niestety, nie bardzo

Przewody "cieszące" się nie najlepszą opinią. Tym razem całkiem serio - polecam na przyszły raz oryginał. Magnecore do NA to byłby już przerost formy nad treścią ale OEM to bardzo dobry wybór.
Pozdrawiam
Grzegorz
Re: Przewody zapłonowe
: 4 cze 2011, o 21:45
autor: maf1
Noooo myślę, że ze trzy lata na nich polatam a później kto wie, kto wie

Re: Przewody zapłonowe
: 5 cze 2011, o 10:15
autor: eror
Dopnę się.
Czy w wolnym ssaku Forku, można bezproblemowo sprawdzić świece ? Chociaż fajki wyjąć coby sprawdzić czy nie są zaolejone ?
"Mój" magik twierdzi, że dwie tak ale już pozostałe to chociaż opuścić silnik będzie musiał ?

Re: Przewody zapłonowe
: 5 cze 2011, o 18:06
autor: Matiz
U mnie w impreze żeby dotrzeć do świec trzeba:
lewa-odkręcić rezonator dolotu
prawa-wyjąć akumulator, spuścić płyn ze spryskiwaczy i wyjąć zbiornik.
Dla mnie coś takiego jak powiedziałeś zakrawalo by o wade konstrukcyjną

Re: Przewody zapłonowe
: 5 cze 2011, o 19:33
autor: eror
Ato, że trzeba przeprowadzić wszystkie operacje przez Ciebie opisane, nie wskazuje na to (na wadę) ?
Zaczynam dochodzić do wniosku, że idea silnika typu "bokser" jest super ale w końcowym rozrachunku nie do końca jest to roawiązanie dopracowane

Re: Przewody zapłonowe
: 5 cze 2011, o 19:37
autor: Bergen
eror, żadnego silnika nie trzeba opuszczać czy podnosić czy cokolwiek. Nie tylko żeby zrobić wszystko ze świecami, ale nawet żeby np. zdjąć głowice. "Twój magik" chce Cię orżnąć.
Tak czy inaczej, jeśli wyciąganie akumulatora czy ściąganie rezonatora to "niedopracowanie rozwiązania", to znaczy że masz małe lub znikome doświadczenie z "kwiatkami" z innych marek.
Przykład - żeby wymienić rozrząd w Matizie, trzeba zacząć od zdjęcia koła.
Re: Przewody zapłonowe
: 5 cze 2011, o 19:51
autor: pablonas
Eee tam. Lepsze jest zrobienie czegokolwiek z przodu silnika (rozrząd, pompa wody) w audi a6,a4, passacie b5+ czy skodzie superb. Tam trzeba zacząć od demontażu zderzaka oraz pasa przedniego z chłodnicami i reflektorami
Zdjęcie koła to pikuś

Re: Przewody zapłonowe
: 5 cze 2011, o 20:15
autor: Bergen
pablonas, przypomnij, w jakim Francuzie trzeba zdjąć zderzak żeby wymienić żarówkę?
Re: Przewody zapłonowe
: 5 cze 2011, o 20:50
autor: pablonas
Nie zderzak tylko błotnik.
I nie trzeba, tylko ASO twierdzi, że trzeba. Megane 2. Mojego klienta w ASO Renault skasowali ponad 400 pln za wymianę żarówki

Re: Przewody zapłonowe
: 5 cze 2011, o 20:59
autor: maf1
A ja wam mówię, że wymianę świec i kabli dokonam osobiście

Re: Przewody zapłonowe
: 5 cze 2011, o 21:42
autor: Bergen
maf1, nie dokonać tego osobiście to byłby wstyyyyyyyyd.....!
Re: Przewody zapłonowe
: 5 cze 2011, o 22:01
autor: maf1
Wiem

Re: Przewody zapłonowe
: 7 cze 2011, o 21:06
autor: maf1
Jak powiedziałem tak zrobiłem. Z lewej (scenicznej) fakt, trzeba zdjąć wszystkie pierdółki rezonatora dolotu ale to pikuś. Parę śrubek i po bólu. Z prawej (scenicznej) nie zdejmowałem aku a jedynie odkręciłem zbiornik spryskiwacza, odpiąłem wtyczkę a zbiornik postawiłem na silniku. Może w N/A jest prościej?
I teraz co zauważyłem: z prawej strony fajki były zaolejone jednak w gniazdach świec suchutko. Co mnie czeka?
Re: Przewody zapłonowe
: 7 cze 2011, o 21:13
autor: Azrael
Bergen pisze:
pablonas, przypomnij, w jakim Francuzie trzeba zdjąć zderzak żeby wymienić żarówkę?
W Evo 9 trzeba. Płytę pod silnikiem i zderzak.
Re: Przewody zapłonowe
: 7 cze 2011, o 22:25
autor: pepe
A w Tuaregu aby dostac się do rozrusznika , trzeba wyciągnąć silnik i zapłacić 6 tysiaków

Re: Przewody zapłonowe
: 8 cze 2011, o 08:24
autor: 12fasola12
eror pisze:Dopnę się.
Czy w wolnym ssaku Forku, można bezproblemowo sprawdzić świece ? Chociaż fajki wyjąć coby sprawdzić czy nie są zaolejone ?
"Mój" magik twierdzi, że dwie tak ale już pozostałe to chociaż opuścić silnik będzie musiał ?

Ja wyjmuję dolot i z drugiej strony akumulator i zbiornik płynu do spryskiwaczy, zajmuje to 10 min i dostęp do świec/fajek jest bezproblemowy.
Można też wyjąć silnik, wtedy dostęp jest idealny

Re: Przewody zapłonowe
: 11 cze 2011, o 21:37
autor: tomunia
@Matiz wada konstrukcyjna powiadzasz? to spróbuj wymienic w SG żarówkę przedniego lewego światła postojowego:P
Re: Przewody zapłonowe
: 11 cze 2011, o 21:52
autor: tomunia
eror pisze:Dopnę się.
Czy w wolnym ssaku Forku, można bezproblemowo sprawdzić świece ? Chociaż fajki wyjąć coby sprawdzić czy nie są zaolejone ?
"Mój" magik twierdzi, że dwie tak ale już pozostałe to chociaż opuścić silnik będzie musiał ?

z prawej strony trzeba wybudowac dolot, a z lewej tylko wypiąć wtyczki z pompki spryskiwaczy tylnej i przedniej szyby, odkrecic zbiornik plynu spryskiwaczy i polozyc go na aku i mamy dostęp
Re: Przewody zapłonowe
: 11 cze 2011, o 22:15
autor: eror
Dobra, dobra, ale chyba mówimy o innych silnikach.
Wy piszecie o
<script src='
http://imageshack.us/shareable/?i=2003x ... &s=26&p=tl' type='text/javascript'></script><noscript>

</noscript>a w moim forku jest tak
<script src='
http://imageshack.us/shareable/?i=dsc00 ... s=862&p=tl' type='text/javascript'></script><noscript>

</noscript>
Siakoś inaczej

Zamiast bańki spryskiwacza mam jakąś puszkę, kabli WN w ogóle nie widzę

Re: Przewody zapłonowe
: 30 kwie 2016, o 13:02
autor: geos
Grzesiek_67 pisze:maf1 pisze:Kupiłem do swojej lalki przewody BERU.
Niestety, nie bardzo

Przewody "cieszące" się nie najlepszą opinią. Tym razem całkiem serio - polecam na przyszły raz oryginał. Magnecore do NA to byłby już przerost formy nad treścią ale OEM to bardzo dobry wybór.
no właśnie, też mam BERU w Foresterze 2.0X 2003, i mechanik powiedział, że to nie jest najszczęśliwszy wybór. Podobno OEM kosztują 100/sztukę, czyli wychodzi sporawo - czy jest coś godnego polecenia do Forestera MY03 w niższej cenie?
Re: Przewody zapłonowe
: 2 maja 2016, o 08:13
autor: Bergen
Champion, Tesla, Sentech, w tej kolejności.
Re: Przewody zapłonowe
: 2 maja 2016, o 12:56
autor: ptk22
Bergen pisze:pablonas, przypomnij, w jakim Francuzie trzeba zdjąć zderzak żeby wymienić żarówkę?
W imprezie blob trzeba zdjąć zderzak, grill, wyjąć lampę, żeby wymienić żarówkę postojową. Raz się za to zabrałem, to po 2-ch godzinach dałem sobie spokój.