Przewody zapłonowe

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
maf1
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: Impreza 2,0GX (czarna!!!)
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Przewody zapłonowe

Post 2 cze 2011, o 18:57

Kupiłem do swojej lalki przewody BERU. Dobrze zrobiłem?
Jeszcze jakby mi ktoś podpowiedział symbol świeczek, byłbym bardzo dźwięczny :thumb:
Przypomnę, że moja lalka to 2,0 GD EJ20 N/A (2002).



Bergen
Awatar użytkownika
Moderator
Lokalizacja: Wrocław
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: Przewody zapłonowe

Post 2 cze 2011, o 20:00

Dobrze zrobiłem.

Świece NGK to BKR6E-11, ale pasuje cała masa innych marek.
Bądź hardkorem i załóż Iskrę! (A CO!) SFE65PRS-11 8-)

maf1
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: Impreza 2,0GX (czarna!!!)
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Przewody zapłonowe

Post 2 cze 2011, o 20:05

Podziękował :thumb:

Jednak będę cieniasem i kupię NGK :lol:

:thumb:

Grzesiek_67
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Adamów
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Przewody zapłonowe

Post 3 cze 2011, o 22:37

maf1 pisze:Kupiłem do swojej lalki przewody BERU.
Niestety, nie bardzo :-( Przewody "cieszące" się nie najlepszą opinią. Tym razem całkiem serio - polecam na przyszły raz oryginał. Magnecore do NA to byłby już przerost formy nad treścią ale OEM to bardzo dobry wybór.

Pozdrawiam
Grzegorz
Brak podpisu.

maf1
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: Impreza 2,0GX (czarna!!!)
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Przewody zapłonowe

Post 4 cze 2011, o 21:45

Noooo myślę, że ze trzy lata na nich polatam a później kto wie, kto wie :thumb:

eror
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Lokalizacja: Poznań
Auto: FOREK 2.0/158 A/T - LPG - PRZESZŁOŚĆ :-(
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Przewody zapłonowe

Post 5 cze 2011, o 10:15

Dopnę się.
Czy w wolnym ssaku Forku, można bezproblemowo sprawdzić świece ? Chociaż fajki wyjąć coby sprawdzić czy nie są zaolejone ?
"Mój" magik twierdzi, że dwie tak ale już pozostałe to chociaż opuścić silnik będzie musiał ? :o

Matiz
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: Chorzów
Auto: Impreza RX '00 A.K.A. KombiHorror
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Przewody zapłonowe

Post 5 cze 2011, o 18:06

U mnie w impreze żeby dotrzeć do świec trzeba:
lewa-odkręcić rezonator dolotu
prawa-wyjąć akumulator, spuścić płyn ze spryskiwaczy i wyjąć zbiornik.

Dla mnie coś takiego jak powiedziałeś zakrawalo by o wade konstrukcyjną :razz:
Obrazek

eror
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Lokalizacja: Poznań
Auto: FOREK 2.0/158 A/T - LPG - PRZESZŁOŚĆ :-(
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Przewody zapłonowe

Post 5 cze 2011, o 19:33

Ato, że trzeba przeprowadzić wszystkie operacje przez Ciebie opisane, nie wskazuje na to (na wadę) ?
Zaczynam dochodzić do wniosku, że idea silnika typu "bokser" jest super ale w końcowym rozrachunku nie do końca jest to roawiązanie dopracowane :?

Bergen
Awatar użytkownika
Moderator
Lokalizacja: Wrocław
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: Przewody zapłonowe

Post 5 cze 2011, o 19:37

eror, żadnego silnika nie trzeba opuszczać czy podnosić czy cokolwiek. Nie tylko żeby zrobić wszystko ze świecami, ale nawet żeby np. zdjąć głowice. "Twój magik" chce Cię orżnąć.

Tak czy inaczej, jeśli wyciąganie akumulatora czy ściąganie rezonatora to "niedopracowanie rozwiązania", to znaczy że masz małe lub znikome doświadczenie z "kwiatkami" z innych marek.

Przykład - żeby wymienić rozrząd w Matizie, trzeba zacząć od zdjęcia koła.

pablonas
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: Szczytno (warm-maz)
Auto: Zielone z turbinom i srebrne też z turbinom
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 0

Re: Przewody zapłonowe

Post 5 cze 2011, o 19:51

Eee tam. Lepsze jest zrobienie czegokolwiek z przodu silnika (rozrząd, pompa wody) w audi a6,a4, passacie b5+ czy skodzie superb. Tam trzeba zacząć od demontażu zderzaka oraz pasa przedniego z chłodnicami i reflektorami :-)
Zdjęcie koła to pikuś :razz:

Bergen
Awatar użytkownika
Moderator
Lokalizacja: Wrocław
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: Przewody zapłonowe

Post 5 cze 2011, o 20:15

pablonas, przypomnij, w jakim Francuzie trzeba zdjąć zderzak żeby wymienić żarówkę?

pablonas
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: Szczytno (warm-maz)
Auto: Zielone z turbinom i srebrne też z turbinom
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 0

Re: Przewody zapłonowe

Post 5 cze 2011, o 20:50

Nie zderzak tylko błotnik.

I nie trzeba, tylko ASO twierdzi, że trzeba. Megane 2. Mojego klienta w ASO Renault skasowali ponad 400 pln za wymianę żarówki :giggle:

maf1
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: Impreza 2,0GX (czarna!!!)
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Przewody zapłonowe

Post 5 cze 2011, o 20:59

A ja wam mówię, że wymianę świec i kabli dokonam osobiście :thumb:

Bergen
Awatar użytkownika
Moderator
Lokalizacja: Wrocław
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: Przewody zapłonowe

Post 5 cze 2011, o 21:42

maf1, nie dokonać tego osobiście to byłby wstyyyyyyyyd.....!

maf1
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: Impreza 2,0GX (czarna!!!)
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Przewody zapłonowe

Post 5 cze 2011, o 22:01

Wiem :lol:

maf1
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: Impreza 2,0GX (czarna!!!)
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Przewody zapłonowe

Post 7 cze 2011, o 21:06

Jak powiedziałem tak zrobiłem. Z lewej (scenicznej) fakt, trzeba zdjąć wszystkie pierdółki rezonatora dolotu ale to pikuś. Parę śrubek i po bólu. Z prawej (scenicznej) nie zdejmowałem aku a jedynie odkręciłem zbiornik spryskiwacza, odpiąłem wtyczkę a zbiornik postawiłem na silniku. Może w N/A jest prościej?
I teraz co zauważyłem: z prawej strony fajki były zaolejone jednak w gniazdach świec suchutko. Co mnie czeka?

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: Przewody zapłonowe

Post 7 cze 2011, o 21:13

Bergen pisze: pablonas, przypomnij, w jakim Francuzie trzeba zdjąć zderzak żeby wymienić żarówkę?

W Evo 9 trzeba. Płytę pod silnikiem i zderzak.

pepe
1 gwiazdka
Auto: forek MY 07
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Przewody zapłonowe

Post 7 cze 2011, o 22:25

A w Tuaregu aby dostac się do rozrusznika , trzeba wyciągnąć silnik i zapłacić 6 tysiaków :whistle:

12fasola12
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Forester '98 2.0 122KM
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Przewody zapłonowe

Post 8 cze 2011, o 08:24

eror pisze:Dopnę się.
Czy w wolnym ssaku Forku, można bezproblemowo sprawdzić świece ? Chociaż fajki wyjąć coby sprawdzić czy nie są zaolejone ?
"Mój" magik twierdzi, że dwie tak ale już pozostałe to chociaż opuścić silnik będzie musiał ? :o
Ja wyjmuję dolot i z drugiej strony akumulator i zbiornik płynu do spryskiwaczy, zajmuje to 10 min i dostęp do świec/fajek jest bezproblemowy.
Można też wyjąć silnik, wtedy dostęp jest idealny :-)

tomunia
0 gwiazdek
Lokalizacja: śląskie
Auto: Ostatni z Foresterów, ktory nie przeleciał Brooke.
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Przewody zapłonowe

Post 11 cze 2011, o 21:37

@Matiz wada konstrukcyjna powiadzasz? to spróbuj wymienic w SG żarówkę przedniego lewego światła postojowego:P
Zdecydowanie odmawiam walki na rozum z kimś nieuzbrojonym.

tomunia
0 gwiazdek
Lokalizacja: śląskie
Auto: Ostatni z Foresterów, ktory nie przeleciał Brooke.
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Przewody zapłonowe

Post 11 cze 2011, o 21:52

eror pisze:Dopnę się.
Czy w wolnym ssaku Forku, można bezproblemowo sprawdzić świece ? Chociaż fajki wyjąć coby sprawdzić czy nie są zaolejone ?
"Mój" magik twierdzi, że dwie tak ale już pozostałe to chociaż opuścić silnik będzie musiał ? :o
z prawej strony trzeba wybudowac dolot, a z lewej tylko wypiąć wtyczki z pompki spryskiwaczy tylnej i przedniej szyby, odkrecic zbiornik plynu spryskiwaczy i polozyc go na aku i mamy dostęp
Zdecydowanie odmawiam walki na rozum z kimś nieuzbrojonym.

eror
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Lokalizacja: Poznań
Auto: FOREK 2.0/158 A/T - LPG - PRZESZŁOŚĆ :-(
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Przewody zapłonowe

Post 11 cze 2011, o 22:15

Dobra, dobra, ale chyba mówimy o innych silnikach.
Wy piszecie o
<script src='http://imageshack.us/shareable/?i=2003x ... &s=26&p=tl' type='text/javascript'></script><noscript>Obrazek</noscript>a w moim forku jest tak


<script src='http://imageshack.us/shareable/?i=dsc00 ... s=862&p=tl' type='text/javascript'></script><noscript>Obrazek</noscript>

Siakoś inaczej :o Zamiast bańki spryskiwacza mam jakąś puszkę, kabli WN w ogóle nie widzę :?

geos
4 gwiazdki
Auto: Forester 2.0X 2003
Polubił: 18 razy
Polubione posty: 43 razy

Re: Przewody zapłonowe

Post 30 kwie 2016, o 13:02

Grzesiek_67 pisze:
maf1 pisze:Kupiłem do swojej lalki przewody BERU.
Niestety, nie bardzo :-( Przewody "cieszące" się nie najlepszą opinią. Tym razem całkiem serio - polecam na przyszły raz oryginał. Magnecore do NA to byłby już przerost formy nad treścią ale OEM to bardzo dobry wybór.
no właśnie, też mam BERU w Foresterze 2.0X 2003, i mechanik powiedział, że to nie jest najszczęśliwszy wybór. Podobno OEM kosztują 100/sztukę, czyli wychodzi sporawo - czy jest coś godnego polecenia do Forestera MY03 w niższej cenie?

Bergen
Awatar użytkownika
Moderator
Lokalizacja: Wrocław
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: Przewody zapłonowe

Post 2 maja 2016, o 08:13

Champion, Tesla, Sentech, w tej kolejności.
Użytkownicy, którzy polubili ten post :
NumeR (6 mar 2019, o 19:49)

ptk22
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: JG
Auto: Subaru Impreza 2.0 GX blobeye LPG
Polubił: 2268 razy
Polubione posty: 137 razy

Re: Przewody zapłonowe

Post 2 maja 2016, o 12:56

Bergen pisze:pablonas, przypomnij, w jakim Francuzie trzeba zdjąć zderzak żeby wymienić żarówkę?
W imprezie blob trzeba zdjąć zderzak, grill, wyjąć lampę, żeby wymienić żarówkę postojową. Raz się za to zabrałem, to po 2-ch godzinach dałem sobie spokój.
Jest ryzyko, musi być wybór.

ODPOWIEDZ