przełożenia skrzyni biegów ... jak czytać ze zrozumieniem :)
: 10 cze 2011, o 02:38
Może mi ktoś wyjaśnić jak rozumieć wartości przełożeń skrzyni biegów?
chcę być pewien że dobrze to rozumiem ...
szukam skrzyni do mojego svx-a i chciałbym dobrze wybrać :) boje się żeby biegi nie były zbyt krótkie.
na przykład jeżeli przełożenie główne jest:
3.900 vs. 4.444
to która skrzynia będzie "krótsza"? i czy to znaczy że na ostatnim biegu przy tej same wartości obrotów silnika, tych samych kołach samochód będzie wolniej jechał?
czy da się policzyć o ile wolniej? czy może są jakieś gotowe tabelki ? :)
3.636 2.375 1.761 1.346 1.062 0.842 3.900 vs. 3.083 2.062 1.545 1.151 0.825 4.444
co będzie lepiej pasowało do svx-a? co jest szybsze i o ile .... nie chcę mieć też zbyt krótkich przełożeń bo zmiana biegów zabiera czas .... wiadomo ... ale za długie też nie mogą być ... bo ślimaka stworze :)
chciałbym też żeby na autostradzie na ostatnim biegu (najlepiej 6) przy 2500 obrotów była taka sama prędkość jak mam teraz.
obecne przełożenia automatycznej skrzyni:
Gear Ratio:
Gear Ratio Overall Ratio (rpm) mph
1st 2.79:1 9.90:1 (6400) 43
2nd 1.55:1 5.50:1 (6200) 76
3rd 1.00:1 3.55:1 (6200) 118
4th 0.64:1 2.27:1 (4890) 143
Final Drive Ratio: 3.55:1
Rpm @ 60 mph in 4th: 2050
czy jest 6MT STI z innym przełożeniem niż 3.900? czy po prostu nie ma wyboru ?:)
chcę być pewien że dobrze to rozumiem ...
szukam skrzyni do mojego svx-a i chciałbym dobrze wybrać :) boje się żeby biegi nie były zbyt krótkie.
na przykład jeżeli przełożenie główne jest:
3.900 vs. 4.444
to która skrzynia będzie "krótsza"? i czy to znaczy że na ostatnim biegu przy tej same wartości obrotów silnika, tych samych kołach samochód będzie wolniej jechał?
czy da się policzyć o ile wolniej? czy może są jakieś gotowe tabelki ? :)
3.636 2.375 1.761 1.346 1.062 0.842 3.900 vs. 3.083 2.062 1.545 1.151 0.825 4.444
co będzie lepiej pasowało do svx-a? co jest szybsze i o ile .... nie chcę mieć też zbyt krótkich przełożeń bo zmiana biegów zabiera czas .... wiadomo ... ale za długie też nie mogą być ... bo ślimaka stworze :)
chciałbym też żeby na autostradzie na ostatnim biegu (najlepiej 6) przy 2500 obrotów była taka sama prędkość jak mam teraz.
obecne przełożenia automatycznej skrzyni:
Gear Ratio:
Gear Ratio Overall Ratio (rpm) mph
1st 2.79:1 9.90:1 (6400) 43
2nd 1.55:1 5.50:1 (6200) 76
3rd 1.00:1 3.55:1 (6200) 118
4th 0.64:1 2.27:1 (4890) 143
Final Drive Ratio: 3.55:1
Rpm @ 60 mph in 4th: 2050
czy jest 6MT STI z innym przełożeniem niż 3.900? czy po prostu nie ma wyboru ?:)