Strona 1 z 1
wyskoczył reduktor
: 15 cze 2011, o 23:14
autor: zadorro
Witam
Zdarzyło mi się że przy redukowaniu biegu z 5 na 4 lub z 4 na 3, "wyskoczył mi reduktor " tzn. jego dźwignia wskoczyła w pozycje pomiędzy HI LO co skutkowało całkowitym rozłączeniem napędu. Po zatrzymaniu i ustawieniu dźwignie w normalnej pozycji można jechać dalej.
Moje pytanko:
-czy to objaw jakieś usterki?
-czy może ja coś źle robię?
z góry dzięki za odpowiedź
Re: wyskoczył reduktor
: 24 cze 2011, o 01:08
autor: damaz
zadorro pisze:-czy to objaw jakieś usterki?
nie wiem. się nie znam.
zadorro pisze:-czy może ja coś źle robię?
wiem tylko, że reduktor ustawiony "w połowie" odcina napęd. tak jak wciśnięcie sprzęgła.
więc auto reaguje poprawnie na przestawienie dźwigni reduktora. natomiast fakt samoistnego skoku dźwigni bym sprawdził. w warsztacie.
nie napisałeś jeszcze, czy przeskakuje na "środek" z pozycji LOW czy HIGH?
Re: wyskoczył reduktor
: 24 cze 2011, o 10:36
autor: Matiz
To mozna w końcu tą wajchą manipulować w czasie jazdy? Ja znalazlem gdzieś że ludzie uzywają reduktora jako szóstki tzn rozpedzają sie na LO i na piatce przełaczają na HIGH i wychodzi jakby była skrzynia szóstka
A może to niezdrowe?
Re: wyskoczył reduktor
: 24 cze 2011, o 10:59
autor: WiS
Można, ze sprzęgłem.
A ta skrzynia to nawet nie szóstka, ale właściwie dziesiątka - tylko żeby ją w pełni wykorzystać po kolei, to trzeba mieć wyjątkowo szybkie ręce i nogi

Re: wyskoczył reduktor
: 26 cze 2011, o 20:55
autor: damaz
no i trzeba pamiętać, że to REDUKUJE bieg, czyli obroty rosną.
czyli że załączanie reduktora, jak ma się ok. 5krpm rzeczywiście może być niezdrowe.

Re: wyskoczył reduktor
: 14 lis 2011, o 21:53
autor: zadorro
Matiz pisze:To mozna w końcu tą wajchą manipulować w czasie jazdy? Ja znalazlem gdzieś że ludzie uzywają reduktora jako szóstki tzn rozpedzają sie na LO i na piatce przełaczają na HIGH i wychodzi jakby była skrzynia szóstka
A może to niezdrowe?
raczej nie polecam manipulować w czasie jazdy bo jak mi już wyskoczył to musiałem się zatrzymać aby ustawić w pozycję high bo bez zatrzymania robiło HRHRHRHR.....
Re: wyskoczył reduktor
: 14 lis 2011, o 22:29
autor: Chloru
zadorro, a używałeś sprzęgła ;) ?
Re: wyskoczył reduktor
: 15 lis 2011, o 10:54
autor: WitAce
Chloru, Uzywal do momentu jak mu reduktor wyskoszyl

Re: wyskoczył reduktor
: 15 lis 2011, o 10:57
autor: bzikus7
Ja zmieniam z HI - LO i odwrotnie w czasie jazdy ze sprzęgłem oczywiście i nigdy nic się nie działo, fakt trzeba pamiętać żeby nie zapiąć na LO przy 6 tyś obrotów bo u mnie podnosi obroty chyba o 1500 na tym samym biegu ale głowy za to uciąć nie dam.