Strona 1 z 1

Zawieszenie pneumatyczne inaczej - cos nowego...

: 30 cze 2011, o 12:31
autor: Mywo
Witam kolegow ;-)
Jestem szczęśliwym posiadaczem Legacy Limited kombi 2,5 automat z 2000.
Przestudiowałem dokładnie forum oraz forum oficjalne i takiego przypadku jeszcze nie bylo - może mi coś doradzicie, podpowiecie kto może pomóc?

Oto całkiem nowy problem ze "słynnym" zawieszniem pneumatycznym w Legacy, otóż mój subarakczek zaczął po nocy mocno opadać ale tylko na przodzie - tyl pozostaje bez zmian... temat znany, opisywany - nieszczelne miechy, przewody etc. ale taka sytuacja dzieje się bardzo nieregularnie (bez żadnej reguły) a poza tym tylko w trybie przy wyłączonym trybie High... Przy włączonym trybie High stoi jak stał i 2 tygodnie ;-) - co (wydaje mi się) wyklucza nieszczelności układu...

Nie wiem ale może jest jakiś zaworek między tyłem a przodem i system nierownomiernie przez to opada? Nie wiem...

Może macie jakiś pomysł? Byłem z tym w 4turbo ale bez powodzenia. Może doradzicie kogoś kto sie na tym ZNA? Moge podjachc prawie wszedzie w PL.

Dziekuje za pomoc i rady
M.

Re: Zawieszenie pneumatyczne inaczej - cos nowego...

: 30 cze 2011, o 15:38
autor: 12fasola12
To Masz przód do wymiany, obym się mylił. U mnie, 2 subaraki wstecz, też tak było, czasami trzymał, czasami opadał i to właśnie przód, na High stał bez problemu. Robiłem w MTS, w Dzierżoniowie i tam polecam się udać po ratunek/naprawę.

Re: Zawieszenie pneumatyczne inaczej - cos nowego...

: 2 lip 2011, o 23:32
autor: cyfron
12fasola12 ma racje, prawdopodobnie przednie amory do wymiany :-|

Re: Zawieszenie pneumatyczne inaczej - cos nowego...

: 3 lip 2011, o 11:04
autor: sheki
Cześć!

Poduszki powietrzne mają to do siebie,że drobna nieszczelność sprawia,że ciśnienie w układzie spada i dlatego siada Ci.Najsampierw musisz sprawdzić szczelność układu,przy elektrozaworach,tuż przy sprężarce,na wszystkich przewodach i możesz podnieść auto i sprawdzić poduszki powietrzne,tu gdzie pracują na kolumnie,tam gdzie poduszka przylega do kolumny.Najczęściej bywa tak,że guma robi się sparciała z biegiem czasu,eksploatacji,lub pojawia się nieszczęlność.Mozesz do sprawdzenia użyć preparatu w sprayu,ale nieszczelność może też być w trudnym miejscu do zidentyfikowania,więc czasami jest ciężko coś sprawdzić i dlatego nie zawsze da sie usunąć źródło powyższego problemu,więc pozostaje tylko wymiana,co nie znaczy,że nie da sie na 100% tego naprawić.Więc najpierw konkretne oględziny i wtedy dopiero decyzja,co dalej.Ogólnie powiem tak...zawias pneumatyczny jest zajebisty,choć drogi w naprawie gdy z biegiem lat pojawi się problem i jeśli kogoś stać na naprawę,to lepiej jest go naprawić i cieszyć sie z komfortu,oraz jego przydatności w eksploatacji,szczególnie tam,gdzie potrzeba czasami mieć wyższy prześwit.Dodam,ze osobiście wolał bym kupić nowe amory za kilka koła i cieszyć się dalej...ale,to kwestia gustu i jak wiadomo,o gustach sie nie dyskutuje.

Pozdrawiam.

Pozdrawiam.