Konto usunięte pisze: Czym się różni honowanie od szlifu?
http://pl.wikipedia.org/wiki/Honowanie
zgadza sięAzrael pisze:Do wypowiedzi Carfita dodać tylko należy że honowanie też zmienia oczywiwiście wymiar cylindra.
Grzegorz pisze:Wydaje mi się że albo Vert albo Azrael napisali wyraźnie że klient czyli Vert został poinformowany o tym, że konieczne z punktu widzenia 4T jest rozbiórka silnika czyli później jego złożenie (z nowych albo starych części). Chyba zapytał albo firma poinformowała ile taka robcizna będzie kosztować ?? Wybór został dokonany. No to można chyba tylko sobie pluć w brodę że się nie trafiło z serwisem a nie wkurwiać się na serwis że jest taki a nie inny. A kwestia techniczna jak widac jest nie do ustalenia.Gal pisze: So What! napisał(a):
Jeżeli Vert nie wyraził zgody na rozebranie silnika, to 4T rozbierało silnik na własne ryzyko - powinno ponieść wszystkie koszty z tym związane.
Racja.
Mnie zawsze pytają;
" Klocki jeszcze starczą na 5 tys. Wymieniać?"
Podobne sytuacje mamy na codzień tylko mniej kosztują. NP. w tym roku chodziłem z dzieciakiem do lekarza, który zapisywał coraz to nowe antybiotyki bo poprzednie nie były skuteczne i w końcu wylądowaliśmy w szpitalu i tam dopiero go wyleczono; po drodze stracone kilkaset w aptekach; lekarz moim kumplem nie był ale nawet gdyby był to pewnie zrobiłby to samo bo robił co uważał za słuszne w swoim przekonaniu, a ja miałem pecha bo się mylił.
Vert pisze: grzegorz najpierw przysyla sie kosztorys potem rozbiera silnik.chyba ze jestem idiotą i czegos tu nie rozumiem
No i tu jest pies pogrzebany a kto jest winien że zawiodła to już nie mnie oceniać.Konto usunięte pisze: Zawiodla komunikacja na linii 4Turbo - Vert i stąd cała awantura.
tutaj link: http://subaru.pl/forum/viewtopic.php?p=660275#660275Azrael pisze:2. Samochód Verta:
Samochód trafił do 4Turbo w celu wykonania remapu, w tym celu został zamontowany uppipe, oraz wzmocniona rura między turbosprężarkę a intercooler. Ponieważ przy rutynowych oględzinach stwierdzono ciemny osad pod korkiem przed wstawieniem samochodu na hamownię wykonany został test na zawartość CO2 w płynie chłodzącym, który pokazał bardzo wysoką zawartość tego gazu. Jest to jednoznaczne kryterium stwierdzenia nieszczelności pomiędzy komorą spalania a układem chłodzenia. Ponieważ strojenie w tym wypadku było niemożliwe Vert został poinformowany o
problemie i zapytaliśmy o dalsze kroki, jednocześnie stwierdzając że jazda samochodem jest niewskazana ze względu na możliwość dalszych uszkodzeń. Vert stwierdził że w takim razie wykonuje naprawę w Katowicach i podjęliśmy działania zmierzające do weryfikacji stanu uszczelek, głowic i reszty silnika. Po zdjęciu głowic znalezione zostały wyraźne ślady nieszczelności uszczelek oraz nagar w znacznych ilościach, co było przesłanką do demontażu tłoków. Po rozebraniu silnika stwierdzone zostały rysy na jednym tłoku oraz delikatne uszkodzenia na panewkach, pomiary wykazały luzy pasowania tłoków od 0,060mm do 0,090mm (limit serwisowy 0,050, fabryczne pasowanie 0,010 do 0,030). Załączam zdjęcie jednego z tłoków, na którym widać zarysowania oraz startą warstwę kompozytową.
W związku z tym co stwierdziliśmy, zaproponowaliśmy Vertowi 3 możliwe scenariusze naprawy i przeprowadzenia zamierzonej modyfikacji.
Po rozmowach doprecyzowujących naszą ofertę cenową Vert poinformował nas, że auto zabierze Carfit, gdyż zarówno Carfit jak i ASO Koper przedstawiły tańsze oferty obejmujące naprawę i remap. Auto zostało spakowane i pojechało do Nowego Sącza.
tutaj: http://subaru.pl/forum/viewtopic.php?p=660356#660356vert pisze:To co napisał Az-sama prawda.tak własnie było.
Ostatni post Carfita-dokladnie tak jak piszesz.nie sposob sie nie zgodzić.
winy aza czy mechanika nie widze tu wogole.
auto zabralem z katowic ze wzgledów kosztowych.
AZ czy mam to rozumiec jako udzielenie gwarancji na naprawe silnika jakiej dokonujecie u siebie? Jesli tak to jak ona wyglada w szczegolach? Przebieg, czas itd?ale ja bym bardzo nie chciał żeby kiedykolwiek w jakichkolwiek pracach przez 4Turbo wykonywanych mechanicy kierowali się przekonaniem, że może pojeździ przez jakiś czas.
Jabar pisze: AZ czy mam to rozumiec jako udzielenie gwarancji na naprawe silnika jakiej dokonujecie u siebie? Jesli tak to jak ona wyglada w szczegolach? Przebieg, czas itd?
Niektórzy nazywają się "kawiorami"Bea pisze: A tak btw to moje ulubione powiedzenie jest takie " barany są po to aby je strzyc "
Za honowanie tuleji, szlif płaszczyzn głowic, pomiary, opinie zapłaciłem brutto 360zł robocizna 1500 zł ile w 4T trzeba pytaćhogi pisze:Niektórzy nazywają się "kawiorami"Bea pisze: A tak btw to moje ulubione powiedzenie jest takie " barany są po to aby je strzyc "
A tak serio, szlif, honowanie czy inne trudne wyrazy.
Ile taka impreza (honowanie) + wymiana uszczelek kosztuje u Carfita i w 4turbo???
czyli jednym slowem gwarancji brak, bo z zalozenia sie staracie wykorzystujac swoja wiedze i dostepna technologie, a silnik moze sie rozleciec tak czy inaczej .....Azrael pisze:Dajemy gwarancję że dolozono wszelkich starań, w ramach dostepnej wiedzy i technologii. Tylko tyle i aż tyle.Jabar pisze: AZ czy mam to rozumiec jako udzielenie gwarancji na naprawe silnika jakiej dokonujecie u siebie? Jesli tak to jak ona wyglada w szczegolach? Przebieg, czas itd?
Dajemy gwarancję że dolozono wszelkich starań, w ramach dostepnej wiedzy i technologii. Tylko tyle i aż tyle.
to chyba dosc oczywiste, ze jak dlubiesz to istnieje ryzyko, nawet jezeli motor jest igla.Jabar pisze: a silnik moze sie rozleciec tak czy inaczej .....
prawde mowiac, nie rozmyslalem ile wiesz. Zastanawialo mnie tylko na czyjej wiedzy w tej materii sie opierasz? Aza, Verta, Andrzeja Kopra, Carfita? bo cos drazysz ten temat.Jabar pisze: remek, wiem wiecej niz myslisz
oczywiscie po lekturze kilku watkow
Jabar pisze:czyli jednym slowem gwarancji brak, bo z zalozenia sie staracie wykorzystujac swoja wiedze i dostepna technologie, a silnik moze sie rozleciec tak czy inaczej .....Azrael pisze:Dajemy gwarancję że dolozono wszelkich starań, w ramach dostepnej wiedzy i technologii. Tylko tyle i aż tyle.Jabar pisze: AZ czy mam to rozumiec jako udzielenie gwarancji na naprawe silnika jakiej dokonujecie u siebie? Jesli tak to jak ona wyglada w szczegolach? Przebieg, czas itd?
Dajemy gwarancję że dolozono wszelkich starań, w ramach dostepnej wiedzy i technologii. Tylko tyle i aż tyle.