Strona 1 z 2
Efekt przełożenia magla STI 06 do GT
: 28 lip 2011, o 21:08
autor: Virus12
Witam
Miałem przekładany magiel w GT 97 na magiel od STI 06.
Przełożenie zostało zrobione bez belki. Niby wszystko fajnie, kierownica prosto, magiel działa całkiem nieźle, geometria prosto.
tylko jest problem....
Jak ustawiam kierownice na środek, tak żeby koła były idealnie prosto i żeby kierownica byłą prosto i nią kręcę na boki to:
w prawo mogą okręcić o 1,1 obrotu
a
w lewo mogę okręcić aż o 1.4 obrotu
Podczas jazdy po skręceniu w lewo do oporu aż mi prawe koło o plastik nadkola obciera, a po skręceniu w prawo mam bardzo słaby skręt.
Auto jedzie prosto, geometria też wyszła.
Co jest nie tak?
Re: Efekt przełożenia magla STI 06 do GT
: 28 lip 2011, o 21:20
autor: jarmaj
Masz źle ustawione długości drążków i neutralny punkt dla kół (na wprost) przypada nie w środku zakresu pracy przekładni.
Wyregulować, ustawić zbieżność, może skorygować położenie kolumny kierowniczej na wieloklinie przekładni.
Re: Efekt przełożenia magla STI 06 do GT
: 28 lip 2011, o 21:28
autor: Virus12
Kierownica względem kół jest jak najbardziej poprawnie. Kiera prost jadę prosto.
Re: Efekt przełożenia magla STI 06 do GT
: 28 lip 2011, o 21:31
autor: jarmaj
No bo kolumna jest źle osadzona na wieloklinie na wyjściu z przekładni, jak już napisałem.
Re: Efekt przełożenia magla STI 06 do GT
: 28 lip 2011, o 21:37
autor: bujak27
Koła i kierownica jest prosto tylko magiel nie jest w połowie zakresu działania

Re: Efekt przełożenia magla STI 06 do GT
: 28 lip 2011, o 21:41
autor: Virus12
czyli to ew wina warsztatu?
dobrze myślę, że powinni mi to teraz na własny koszt poprawić i na własny koszt geometrię zrobić?
Re: Efekt przełożenia magla STI 06 do GT
: 28 lip 2011, o 21:43
autor: jarmaj
Oczywiście jest to źle zamontowane.
Re: Efekt przełożenia magla STI 06 do GT
: 28 lip 2011, o 21:44
autor: bujak27
Nie ustawili magla na środku i dlatego takie cuda
Re: Efekt przełożenia magla STI 06 do GT
: 28 lip 2011, o 21:45
autor: Virus12
a czy nie ma takiej możliwości aby magiel był w złym miejscu zamontowany?
bo był montowany na seryjną belkę od GT bez belki od STi.
Czy wogóle jak się montuje STI 06 w GT to on jest centralnie po środku czy może jakoś przesunięty, może to też tego wina.
Pytam bo chce wiedzieć o czym mam rozmawiać, bo jak dla mnie zawsze za mądrze gadają i nie rozumiem co do mnie mówią.
Re: Efekt przełożenia magla STI 06 do GT
: 11 sie 2011, o 22:49
autor: Virus12
w temacie usterki.
Faktycznie winne było założenie magla na wieloklin.
Ale 4T poprawili ustawili geometrię i poczęstowali pączkiem.
Teraz śmiga aż miło.
Re: Efekt przełożenia magla STI 06 do GT
: 16 sie 2011, o 12:29
autor: mizoo
Z ktorych lat, z STi, pasuja do GC8 magle bez dodatkowych przerobek?
Re: Efekt przełożenia magla STI 06 do GT
: 16 sie 2011, o 13:25
autor: AMI
Do Twojego RHD to sobie poszukaj przekladni z jakiegos JDM'a STi skroconej - zdarzaja sie stosunkowo niedrogo takie na 2.5 obrotu.
Zreszta seryjnie chyba szly w STi i WRX'ach 2.75?
Mnie 2.75 na codzien w zupelnosci przyjemne sie wydaje.
Re: Efekt przełożenia magla STI 06 do GT
: 16 sie 2011, o 13:30
autor: mizoo
AMI, myslalem raczej nad Spec-C, ktore ma, afaik, 2.0-2.2.
Bardziej mialem na mysli, zadajac pytanie, to z ktorych rocznikow do GC8 podejda przekladnie. :P
Re: Efekt przełożenia magla STI 06 do GT
: 16 sie 2011, o 13:53
autor: WitAce
AMI pisze:Do Twojego RHD to sobie poszukaj przekladni z jakiegos JDM'a STi skroconej - zdarzaja sie stosunkowo niedrogo takie na 2.5 obrotu.
Chyba nawet widzialem jedna na aledrogo za 199,-
http://moto.allegro.pl/przekladnia-kier ... 46070.html
Re: Efekt przełożenia magla STI 06 do GT
: 16 sie 2011, o 13:58
autor: AMI
Ta z allegro to jest z new age - a mozna znalezc spokojnie odpowiednie z gc8 tez.
Oczywiscie niestety te "najkrotsze" beda drozsze.
Ogolnie chyba conajmniej krzyzak trzeba wymieniac, a w tych od 2004 takze belke?
Re: Efekt przełożenia magla STI 06 do GT
: 18 sie 2011, o 22:45
autor: czaviar
Jakby co, to z sentymentu zachowałem oryginalną RHD przekładnię z mojego typera, a teraz chętnie się jej pozbędę. Sentyment już minął po założeniu LHD qracka

Re: Efekt przełożenia magla STI 06 do GT
: 19 sie 2011, o 16:59
autor: WitAce
czaviar pisze:Jakby co, to z sentymentu zachowałem oryginalną RHD przekładnię z mojego typera, a teraz chętnie się jej pozbędę. Sentyment już minął po założeniu LHD qracka

A jakie tam jest przelozenie i czy bedzie pasowac do mojej turbowanny?
Re: Efekt przełożenia magla STI 06 do GT
: 19 sie 2011, o 17:05
autor: mizoo
czaviar, wrazenia pewnie jakbys sie przesiadl z autobusu? :)
Re: Efekt przełożenia magla STI 06 do GT
: 19 sie 2011, o 21:15
autor: czaviar
WitAce pisze:czaviar pisze:Jakby co, to z sentymentu zachowałem oryginalną RHD przekładnię z mojego typera, a teraz chętnie się jej pozbędę. Sentyment już minął po założeniu LHD qracka

A jakie tam jest przelozenie i czy bedzie pasowac do mojej turbowanny?
Coś w okolicach 2.5-2.6, standard w typerach. Bywały podobno jeszcze szybsze (auta były oznaczane jakąś naklejką na tylnej szybie: "super quick" lub coś podobnego), ale to nie u mnie.
mizoo pisze:czaviar, wrazenia pewnie jakbys sie przesiadl z autobusu? :)
Normalnie jak z Ikarusa do gokarta

Dotąd miałem GT-kową 3.4 l2l, teraz 1.9 l2l
Re: Efekt przełożenia magla STI 06 do GT
: 19 sie 2011, o 22:07
autor: Virus12
ja mam teraz skromne 2.5 ale i tak jest kozak.
Na tej 1.9 musi być kapitalnie ;]
Re: Efekt przełożenia magla STI 06 do GT
: 20 sie 2011, o 00:17
autor: lucza
A pytanie mam przy okazji,przychodzę na plac a koleś pokazuje mi 10 przekładni,jak mam znależć tę "najkrótszą" ? Tak samo jak kierownicą liczy się ilość obrotów, w tym przypadku obracając końcówką wystającą z przekładni?dzięki i pozdro.
Re: Efekt przełożenia magla STI 06 do GT
: 20 sie 2011, o 01:04
autor: Virus12
tak, zaciskasz kombinerki albo żabę i kręcisz od lewej do prawej. Tak sprawdzasz tak na 100% jaka to przekładnia.
Re: Efekt przełożenia magla STI 06 do GT
: 20 sie 2011, o 11:20
autor: WitAce
czaviar, To ile za nia chcesz, pod warunkiem, ze bedzie pasowac do Turbowanny '00?
Re: Efekt przełożenia magla STI 06 do GT
: 20 sie 2011, o 12:34
autor: Chloru
Virus12 pisze:
ja mam teraz skromne 2.5 ale i tak jest kozak.
To zupełnie jak w Citroenie

Re: Efekt przełożenia magla STI 06 do GT
: 21 sie 2011, o 15:37
autor: Virus12
ojtam ojtam ;]