Strona 1 z 1
trójnik do czujnka oleju Impreza
: 18 sie 2011, o 16:39
autor: jano86
Potrzebuję trójnika do systemu olejowego, tak żeby wpiąć seryjny czujnik oraz aftermarketowy.
Słyszałem, że można zastosować przewód hamulcowy gumowy z trójnikiem z jakiegoś modelu Renault, ale nie znam szczegółów.
Ktoś coś więcej wie na ten temat?
Re: trójnik do czujnka oleju Impreza
: 18 sie 2011, o 17:13
autor: melina26
A może łatwiej wykręcić zaślepkę z bloku i wkręcić czujnik? Jeśli czujniki są ciężkie to zdarza się że gwint trójnika pęka a olej radośnie sika po bloku

Re: trójnik do czujnka oleju Impreza
: 18 sie 2011, o 21:50
autor: Soltys
Tylko do seryjnego czujnika łatwiej dojść. W Turbodziadku nie mogłem znaleźć tego otworu w głowicy...

Głowice różnią się między Legacy, a Imprezą Turbo ? widziałem na zdjęciach głowicę tylko od Imprezy. Np. w wolnymssaku znalazłem od razu na parkingu, w turbo nawet kanał nie pomógł :P
Re: trójnik do czujnka oleju Impreza
: 18 sie 2011, o 22:41
autor: melina26
Jest kilka zaślepek w bloku do których łatwiej dojść niż do zaślepek w głowicy. Jak znajdę foto jak to jest zrobione u mnie to podeślę.
Re: trójnik do czujnka oleju Impreza
: 18 sie 2011, o 23:20
autor: jano86
W jednej z zaślepek mam już temperaturę wkręconą.
Re: trójnik do czujnka oleju Impreza
: 19 sie 2011, o 14:17
autor: melina26
Skoro sprawa zaślepek jest znana to nie drążę tematu. W takim razie może jakiś trójnik na przewodzie elastycznym. Firma typu hansa-flex ogarnie temat odnośnie trójnika oraz spreparowania odpowiedniego przewodu.
Re: trójnik do czujnka oleju Impreza
: 19 sie 2011, o 16:01
autor: jano86
Właśnie o to pytam.
Tylko słyszałem, że jakiś fragment układu hamulcowego z jakiegoś Renault pasuje P&P.
Chcę się tylko dowiedzieć z jakiego?
Re: trójnik do czujnka oleju Impreza
: 19 sie 2011, o 18:21
autor: melina26
Gwint ori czujnika z tego co pamiętam to 10x1 tak więc jeśli chodzi o przewód elastyczny to da się przykręcić praktycznie większość. Pamiętaj tylko że przewód hamulcowy a przewód olejowy to dwie różne rzeczy. Może to i będzie działało ale jeśli strzeli w czasie jazdy to może się skończyć pożarem lub zgonem silnika. Za piękny teflonowy przewód w oplocie z nierdzewki zapłacisz poniżej 50 zł. Czy warto kombinować?
Edit
Pewnie chodzi Ci o coś takiego:
http://allegro.pl/renault-master-03r-tr ... 58796.html
Z tego co widzę to będzie potrzebna jeszcze jedna złączka.
Re: trójnik do czujnka oleju Impreza
: 19 sie 2011, o 19:07
autor: Soltys
A ja poproszę zdjęcia jeśli można

Re: trójnik do czujnka oleju Impreza
: 20 sie 2011, o 10:57
autor: jano86
Ciśnienie w układzie olejowym jest większe niż w hamulcowym?
Chętnie w sumie dorobię metalowy w oplocie.
Jakieś namiary?
Re: trójnik do czujnka oleju Impreza
: 20 sie 2011, o 21:46
autor: melina26
Soltys, proszę bardzo - oto foto (wiem powinienem umyć silnik

) :
jano86, można kupić też coś takiego:
http://allegro.pl/trojnik-do-przewodow- ... 59947.html
Przewód dorobisz wszędzie gdzie zakuwają przewody hydrauliczne. Ja polecam hansa-flex.
Przewody hamulcowe nie są przystosowane do pracy z olejem. Jakie mogą być efekty takiej współpracy chyba każdy wie.