Subaru Legacy 2005 - 2007 - Silniki
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Subaru Legacy 2005 - 2007 - Silniki
Hej na początek witam wszystkich kolegów i koleżanki.
Mam do Was małą prośbę potrzebuję kilku informacji odnośnie dostępnych silników w legacy i pomoc w wyborze najlepszej opcji.
Otóż zmieniam auto i zastanawiam się na Legacy ale mam problem z silnikiem, nie wiem jaki wybrać z tego co wyczytałem w ogłoszeniach to 3 wydają się ciekawe:
1. 2.0 - 136 KM
2. 2.0 - 165 KM
3. 2.5 - 165 KM
I teraz kila pytań:
1. W danych technicznych na jakimś portalu nie widziałęm w specyfikacji silnika 136 KM co to za jednostka?
2. Czemu silnik 2.0 i 2.5 mają identyczną moc?
3. Czy wszystkie te silniki są bez turbo?
4. Jaka jest regulacja luzu zaworowego w tych silnikach?
5. Czytałem że przy niektórych silnikach regulacja zaworów jest bardzo kosztowna, czasem trzeba nawet wymontować silnik?
6. Który silnik polecacie jak najbardziej trwały i bezobsługowy, czy te 136 KM to nie zbyt mało dla napędu 4x4?
Dzięki wielkie za pomoc i informacje.
Pozdrawiam. Bzikus
Mam do Was małą prośbę potrzebuję kilku informacji odnośnie dostępnych silników w legacy i pomoc w wyborze najlepszej opcji.
Otóż zmieniam auto i zastanawiam się na Legacy ale mam problem z silnikiem, nie wiem jaki wybrać z tego co wyczytałem w ogłoszeniach to 3 wydają się ciekawe:
1. 2.0 - 136 KM
2. 2.0 - 165 KM
3. 2.5 - 165 KM
I teraz kila pytań:
1. W danych technicznych na jakimś portalu nie widziałęm w specyfikacji silnika 136 KM co to za jednostka?
2. Czemu silnik 2.0 i 2.5 mają identyczną moc?
3. Czy wszystkie te silniki są bez turbo?
4. Jaka jest regulacja luzu zaworowego w tych silnikach?
5. Czytałem że przy niektórych silnikach regulacja zaworów jest bardzo kosztowna, czasem trzeba nawet wymontować silnik?
6. Który silnik polecacie jak najbardziej trwały i bezobsługowy, czy te 136 KM to nie zbyt mało dla napędu 4x4?
Dzięki wielkie za pomoc i informacje.
Pozdrawiam. Bzikus
Pozdrawiam. Bzikus7.
Re: Subaru Legacy 2005 - 2007 - Silniki
stary oryginalny subaroski 2.0bzikus7 pisze:1. W danych technicznych na jakimś portalu nie widziałęm w specyfikacji silnika 136 KM co to za jednostka?
nie wiem czy to nie błąd. Jeden z nich ZTCP 163bzikus7 pisze: 2. Czemu silnik 2.0 i 2.5 mają identyczną moc?

Generalnie chyba przypadek.
takbzikus7 pisze: Czy wszystkie te silniki są bez turbo?
136 to ponoć anemik. Ja kiedyś miałem 2.5 i z tej gamy to chyba najlepsze było. 2.0 165KM to jakiś wysokobrotowiec ze zmienna fazą rozrządu czy jakoś tak. Ponoć średnio się tym jeżdzibzikus7 pisze: 6. Który silnik polecacie jak najbardziej trwały i bezobsługowy, czy te 136 KM to nie zbyt mało dla napędu 4x4?

- So What!
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Giulia V Q4
- Polubił: 309 razy
- Polubione posty: 60 razy
Re: Subaru Legacy 2005 - 2007 - Silniki
Tutaj masz specyfikacje techniczne poszczególnych roków modelowych:bzikus7 pisze: 1. 2.0 - 136 KM
2. 2.0 - 165 KM
3. 2.5 - 165 KM
MY'05: http://www.subaru.de/fileadmin/download ... gacy05.pdf
MY'06: http://www.subaru.de/fileadmin/download ... gacy06.pdf
MY'07: http://www.subaru.de/fileadmin/download ... gacy07.pdf
Dla silnika 2.0 dostępne były następujące moce:bzikus7 pisze:
1. W danych technicznych na jakimś portalu nie widziałęm w specyfikacji silnika 136 KM co to za jednostka?
- MY'05, 138 KM.
- następnie w MY'06-07 było 165 KM. Potem z kolei 150 KM podobno z trochę lepszym dołem.
Moc jest taka sama. Inna jest natomiast charakterystyka jej przebiegu. Inny jest też moment obrotowy. 2.0 to teoretycznie nowocześniejszy silnik.bzikus7 pisze: 2. Czemu silnik 2.0 i 2.5 mają identyczną moc?
Turbo były dostępne w USA (wersja 2,5 GT/Spec.B)bzikus7 pisze: 3. Czy wszystkie te silniki są bez turbo?
W 3.0 (H6) zawory reguluje się za pomocą płytek.bzikus7 pisze:
5. Czytałem że przy niektórych silnikach regulacja zaworów jest bardzo kosztowna, czasem trzeba nawet wymontować silnik?
Re: Subaru Legacy 2005 - 2007 - Silniki
Dzięki minimus i So What! za odpowiedź mam jeszcze kilka pytań.
1. Czy dobrze rozumiem że pozostałe silniki które wymieniłem mają hydrauliczną regulację luzu zaworowego? Czy w takim wypadku są bezobsługowe jeżeli chodzi o luz zaworowy?
3. Kolega minimus typuje 2.5 165KM a jak typują inni?
4. Czy duża jest różnica w opłatach (ubezpieczenie) między 2.0 i 2.5?
---------------------------------- EDIT ----------------------------------
Ze specyfikacji którą podesłał kolega So What! wynika że 2.0 165 KM ma właśnie całkiem fajny dół jeżeli chodzi o moment:
2.0 136 KM - moment 187 Nm przy 4400 - moc 101 kW przy 5600
2.0 165 KM - moment 187 Nm przy 3200 - moc 121 kW przy 6800
2.5 165 KM - moment 226 Nm przy 4400 - moc 121 kW przy 5600
5. Czy dobrze rozumiem że 2.0 165 KM będzie bardziej elastyczny bo ma niżej moment i to dużo niżej, wiem że moc jest też dożo wyżej ale czy nie ważniejszy jest moment?
Teraz jeżdżę jetta 1.9 TDI DSG powiem że bardzo fajne auto ale mam już dość diesla i automatów (nic się nie psuje - po prostu od kilku lat myślałem o subaru i najwyższa pora się w końcu zdecydować) pomóżcie mi dobrać odpowiedni silnik.
So What! pisze: W 3.0 (H6) zawory reguluje się za pomocą płytek.
1. Czy dobrze rozumiem że pozostałe silniki które wymieniłem mają hydrauliczną regulację luzu zaworowego? Czy w takim wypadku są bezobsługowe jeżeli chodzi o luz zaworowy?
2. Więc pewnie przy takim silniki mnóstwo się trzeba na wachlować drążkiem zmiany biegów i do tego spalanie pewnie mocno podskakuje?minimus pisze: 2.0 165KM to jakiś wysokobrotowiec ze zmienna fazą rozrządu czy jakoś tak. Ponoć średnio się tym jeżdzi
3. Kolega minimus typuje 2.5 165KM a jak typują inni?
4. Czy duża jest różnica w opłatach (ubezpieczenie) między 2.0 i 2.5?
---------------------------------- EDIT ----------------------------------
Ze specyfikacji którą podesłał kolega So What! wynika że 2.0 165 KM ma właśnie całkiem fajny dół jeżeli chodzi o moment:
2.0 136 KM - moment 187 Nm przy 4400 - moc 101 kW przy 5600
2.0 165 KM - moment 187 Nm przy 3200 - moc 121 kW przy 6800
2.5 165 KM - moment 226 Nm przy 4400 - moc 121 kW przy 5600
5. Czy dobrze rozumiem że 2.0 165 KM będzie bardziej elastyczny bo ma niżej moment i to dużo niżej, wiem że moc jest też dożo wyżej ale czy nie ważniejszy jest moment?
Teraz jeżdżę jetta 1.9 TDI DSG powiem że bardzo fajne auto ale mam już dość diesla i automatów (nic się nie psuje - po prostu od kilku lat myślałem o subaru i najwyższa pora się w końcu zdecydować) pomóżcie mi dobrać odpowiedni silnik.
Pozdrawiam. Bzikus7.
Re: Subaru Legacy 2005 - 2007 - Silniki
nie wiem jak to w specyfikacji ale w realu to te 2.0 165 to trzeba nieźle kręcić żeby mieć jako taką dynamikę celowałbym raczej w 4-4.5 tys obr...
... albo ruszać z reduktorem
na pewno nie ma to dynamiki TD
... albo ruszać z reduktorem

na pewno nie ma to dynamiki TD
"Choďte srát s vaším psem před váš dům"
Re: Subaru Legacy 2005 - 2007 - Silniki
bzikus7,
lepszą dynamiką i niewiele większe spalanie 2.5 SOHC ale może mieć kłopoty z przegrzewaniem. Silnik ten był podstawą w OBK i to jest chyba optymalny wybór.
2.0 DOHC to fajna nowoczesna konstrukcja ale tez ma swój problem - zamulanie 2-3 tys , tak do końca nie rozwiązanie..czasami nikt tego nigdy nie miał a inni nie mogą tego opanować.....
SOHC 137KM w użyciu do MY05, regulacja zaworów na "śrubki" , idealna do LPG ze względu na tanioche regulacji zaworówW danych technicznych na jakimś portalu nie widziałęm w specyfikacji silnika 136 KM co to za jednostka?
2.0 od MY06 ma 165 KM i jest to silnik DOHC , 2.5 ma taką samą moc ale jest to SOHC , w 2.0 regulacja na " płytki-szklanki" w drugim na "śrubki" ,Czemu silnik 2.0 i 2.5 mają identyczną moc?
tak , wszystkie to N/ACzy wszystkie te silniki są bez turbo?
opisałem wyżej, SOHC - "śrubki" , DOHC - "płytki-szklanki"Jaka jest regulacja luzu zaworowego w tych silnikach?
utrudniony dostęp jest do 4 cylindra w DOHC ale niektórzy dają radę i nie trzeba wyciągać silnika, najbardziej kosztowana regulacja w H6, najtaniej w SOHC 2.0 i 2.5.Czytałem że przy niektórych silnikach regulacja zaworów jest bardzo kosztowna, czasem trzeba nawet wymontować silnik?
dla dupowozu 137KM ok, praktycznie bezawaryjny silnik,tania obsługaKtóry silnik polecacie jak najbardziej trwały i bezobsługowy, czy te 136 KM to nie zbyt mało dla napędu 4x4?
lepszą dynamiką i niewiele większe spalanie 2.5 SOHC ale może mieć kłopoty z przegrzewaniem. Silnik ten był podstawą w OBK i to jest chyba optymalny wybór.
2.0 DOHC to fajna nowoczesna konstrukcja ale tez ma swój problem - zamulanie 2-3 tys , tak do końca nie rozwiązanie..czasami nikt tego nigdy nie miał a inni nie mogą tego opanować.....
Re: Subaru Legacy 2005 - 2007 - Silniki
po krótkiej jeździe paździerzem Kruszyna z silnikiem 2,5 mam porównanie mojego do 2.0 150KM, najbardziej zauwazalna róznica na tak niewielkim odcinku ( dodatkowo na zimno był i nie chciałem go katowac) to dźwiek, w 2.5 słychac boksera bokserowato od razu i cały czas natomiast w 2.0 czasami ( bo faktycznie trzeba go kręciec aby jechał ), co do dołu to zaraz po zakupie i przesiadce z 2.0xt turboburbo Forestera ponad 200KM iponad 300Nm miałem wrażenie że w słabszym legasiu ze znacznie mniejszym momentem łatwiej się zbierać ( do czasu oczywiście;)
- Godlik
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: GT'99 jest i zawsze będzie; OBK był, Legacy było, była Skoda, jest BMW :)
- Polubił: 19 razy
- Polubione posty: 83 razy
Re: Subaru Legacy 2005 - 2007 - Silniki
Zaletą 137KM jest to, że stosunkowo mało pali. Jak na Subaru oczywiście. Ale na trasie można spokojnie zejść do okolic 8l/100.
Nie jest to demon prędkości, ale daje radę. Elastyczność taka sobie, więc sprawne wyprzedzanie oznacza redukcję do trójki i but w podłogę. A wtedy robi się już głośno.
Wg mojego mechanika (no i moich doświadczeń) Legacy z tym silnikiem jest stosunkowo mało awaryjne. Standardowa znana bolączka tej wersji to mało trwałe koło dwumasowe (i charakterystyczne ćwierkanie). Moje było wymienione na gwarancji przy 70kkm (jak jeszcze SIP uznawał to w ramach gwarancji), teraz mam 132kkm i od jakichś 20k znowu ćwierka. Jeżdżę póki nie padnie.
Poza tym, przez te 132kkm nic się nie działo.
Nie jest to demon prędkości, ale daje radę. Elastyczność taka sobie, więc sprawne wyprzedzanie oznacza redukcję do trójki i but w podłogę. A wtedy robi się już głośno.
Wg mojego mechanika (no i moich doświadczeń) Legacy z tym silnikiem jest stosunkowo mało awaryjne. Standardowa znana bolączka tej wersji to mało trwałe koło dwumasowe (i charakterystyczne ćwierkanie). Moje było wymienione na gwarancji przy 70kkm (jak jeszcze SIP uznawał to w ramach gwarancji), teraz mam 132kkm i od jakichś 20k znowu ćwierka. Jeżdżę póki nie padnie.
Poza tym, przez te 132kkm nic się nie działo.
Re: Subaru Legacy 2005 - 2007 - Silniki
aha jeszcze jedno w sprawie legasia, Kruszynowy złom ma chyba blisko 200kkm najechane i wogóle* sie tego nie czuje ( nawet z perspektywy 1,5 rocznego auta z liczniem wskazującym 37kkm), bardzo mnie to cieszy, Legacy to cholernie udana konstrukcja
*prawie wogóle czyli deska ciut luźniejsza ale naprawe okruszynke tylko ;)
*prawie wogóle czyli deska ciut luźniejsza ale naprawe okruszynke tylko ;)
- Alan, Alan, Alan!
- 6 gwiazdek
- Auto: WiśniaNieWiśnia
- Polubił: 130 razy
- Polubione posty: 365 razy
Re: Subaru Legacy 2005 - 2007 - Silniki
Wy jacyś drewniani jesteście, bo ja czuję te 200k+. 

czarne jest piękne...
Re: Subaru Legacy 2005 - 2007 - Silniki
vibowit pisze: Wy jacyś drewniani jesteście, bo ja czuję te 200k+.
chyba masz w takim razie bardzo czułe i delikane sensory

Re: Subaru Legacy 2005 - 2007 - Silniki
Godlik ale, to nie jest bolączka tylko tej wersji silnikowej, generalnie dwumasy padają,a przebiegi jakie wytrzymują zależą chyba tylko od eksploatacji...ale wymiana na Flexi-flywheel i nie ma tematu....Ja spotkałem się z wymianami dwumas już od 70kkm, aż do 180kkm.Godlik pisze: Standardowa znana bolączka tej wersji to mało trwałe koło dwumasowe (i charakterystyczne ćwierkanie). Moje było wymienione na gwarancji przy 70kkm (jak jeszcze SIP uznawał to w ramach gwarancji), teraz mam 132kkm i od jakichś 20k znowu ćwierka. Jeżdżę póki nie padnie.
Poza tym, przez te 132kkm nic się nie działo.
Re: Subaru Legacy 2005 - 2007 - Silniki
OK dzięki wielkie za tak wyczerpujące odpowiedzi.
Pisałeś że 137KM dobry do gazu bo SOHC rozumiem że 2.5 SOHC też będzie ok?
Nie ukrywam jeżeli będzie palił sporo to zastanowię się nad gazem.
Dzięki wielki za pomoc na chwilę obecną na podstawie waszych wypowiedzi skłaniam się ku 2.5 165KM mam jeszcze kilka pytań na które mam nadzieję pomożecie odpowiedzieć (kilka linijek wyżej). Jeszcze raz wielkie dzięki
---------------------------------- EDIT ----------------------------------
Czy na forum jest coś takiego jak "POMÓGŁ" bo jakoś nie mogę znaleźć?
Ok czyli jednak się nie zdecyduje na 2.0 165 KM, dzięki cubikon,cubikon pisze: nie wiem jak to w specyfikacji ale w realu to te 2.0 165 to trzeba nieźle kręcić żeby mieć jako taką dynamikę celowałbym raczej w 4-4.5 tys obr...
... albo ruszać z reduktorem
Dzięki okeyten, czyli teraz na bank będzie 2.5 SOHC ale martwi mnie:okeyten pisze: SOHC 137KM w użyciu do MY05, regulacja zaworów na "śrubki" , idealna do LPG ze względu na tanioche regulacji zaworów
2.0 od MY06 ma 165 KM i jest to silnik DOHC , 2.5 ma taką samą moc ale jest to SOHC , w 2.0 regulacja na " płytki-szklanki" w drugim na "śrubki" ,
Czy wszystkie te silniki są bez turbo?
opisałem wyżej, SOHC - "śrubki" , DOHC - "płytki-szklanki"
utrudniony dostęp jest do 4 cylindra w DOHC ale niektórzy dają radę i nie trzeba wyciągać silnika, najbardziej kosztowana regulacja w H6, najtaniej w SOHC 2.0 i 2.5.
Mógłbyś to bardziej rozwinąć? Jak sprawdzić czy nie będzie problemów z silnikiem?okeyten pisze: lepszą dynamiką i niewiele większe spalanie 2.5 SOHC ale może mieć kłopoty z przegrzewaniem.
Pisałeś że 137KM dobry do gazu bo SOHC rozumiem że 2.5 SOHC też będzie ok?
Nie ukrywam jeżeli będzie palił sporo to zastanowię się nad gazem.
Tym bardziej skłaniam się ku 2.5 :Desilon pisze: po krótkiej jeździe paździerzem Kruszyna z silnikiem 2,5 mam porównanie mojego do 2.0 150KM, najbardziej zauwazalna róznica na tak niewielkim odcinku ( dodatkowo na zimno był i nie chciałem go katowac) to dźwiek, w 2.5 słychac boksera bokserowato od razu i cały czas natomiast w 2.0 czasami ( bo faktycznie trzeba go kręciec aby jechał ), co do dołu to zaraz po zakupie i przesiadce z 2.0xt turboburbo Forestera ponad 200KM iponad 300Nm miałem wrażenie że w słabszym legasiu ze znacznie mniejszym momentem łatwiej się zbierać ( do czasu oczywiście;)
Fakt może to być plus ale to moje pierwsze subaru i chciałbym mieć większa dynamikę. Auto kupuję bo potrzebne mi kombi - powiększa mi się rodzina chciałbym pierwsze kontakty z subaru rozpocząć tylko pozytywnymi odczuciami fakt przy moim 1.9 105 KM to każdy silnik ze stajni subaru będzie rakietą :DGodlik pisze: Zaletą 137KM jest to, że stosunkowo mało pali. Jak na Subaru oczywiście. Ale na trasie można spokojnie zejść do okolic 8l/100.
Nie jest to demon prędkości, ale daje radę. Elastyczność taka sobie, więc sprawne wyprzedzanie oznacza redukcję do trójki i but w podłogę. A wtedy robi się już głośno.
Dzięki wielki za pomoc na chwilę obecną na podstawie waszych wypowiedzi skłaniam się ku 2.5 165KM mam jeszcze kilka pytań na które mam nadzieję pomożecie odpowiedzieć (kilka linijek wyżej). Jeszcze raz wielkie dzięki
---------------------------------- EDIT ----------------------------------
Czy na forum jest coś takiego jak "POMÓGŁ" bo jakoś nie mogę znaleźć?
Pozdrawiam. Bzikus7.
Re: Subaru Legacy 2005 - 2007 - Silniki
bzikus7, to nie jest tak że 2.0 165KM to zły silnik, ma po prostu inną specyfikę ... jak chcesz mieć dynamikę TDI to szukaj czegoś z turbo, inaczej to się nastaw na kręcenie ... za to jak już zacznie ciągnąć, to nie puści
Ja po toyotach jestem do tego przyzwyczajony ale przesiadka z TD może być zaskoczeniem
A, no i jeszcze ... wybór silnika idzie w parze niejako z kasą jaką przeznaczasz na auto ... 2.0 165 to nowsze roczniki, 2.5 to głównie Outbacki i Legasie z US

Ja po toyotach jestem do tego przyzwyczajony ale przesiadka z TD może być zaskoczeniem
A, no i jeszcze ... wybór silnika idzie w parze niejako z kasą jaką przeznaczasz na auto ... 2.0 165 to nowsze roczniki, 2.5 to głównie Outbacki i Legasie z US
"Choďte srát s vaším psem před váš dům"
Re: Subaru Legacy 2005 - 2007 - Silniki
bzikus7,
z dostaniem 2.5 SOHC w wersji EU w MY06 i MY07 nie ma raczej mowy, nie były oferowane. Dopiero od MY08 mamy powrót ponownie zmodyfikowanej jednostki 2.5 ze zmiennymi fazami rozrządu ubranej w 173 kuce. W 05-07 latach dostaniesz więc 2.5 SOHC w wersji US lub do MY05 EU.
Tak, jak wywnioskowałeś jest to bardzo dobra jednostak do zasilania LPG. Pod warunkiem dobrej instalcji, ogarniających Suby /by Jako/
Przed zakupem sprawdź poziom oleju, /zresztą potem często go sprawdzaj/ i czy silnik nie osiąga zbyt wysokich temperatur, zasięgnij opinii czy nie jest pożeraczem oleju...oraz czy nie wydaje głośnych stuków na zimno bo może to być mocno zaawansowany piston slap. Poprostu go sprawdź
, także na kompie, Przeszukaj sobie też wątki o silnikach 2,5 w OBK , tam się wszystkiego dowiesz. Również na "kropce"
ps. a i jeszcze najważniejsze....nie porównuj tych silników do TDI bo się nie da...te Subarowe silniki to N/A lubią wysokie obroty, redukcje i but...i nie mają super momentu przy 1500obr/min.....za to ładnie potrafią na wyższych obrotach poburkać i nie klekotają jak pancerwageny.
z dostaniem 2.5 SOHC w wersji EU w MY06 i MY07 nie ma raczej mowy, nie były oferowane. Dopiero od MY08 mamy powrót ponownie zmodyfikowanej jednostki 2.5 ze zmiennymi fazami rozrządu ubranej w 173 kuce. W 05-07 latach dostaniesz więc 2.5 SOHC w wersji US lub do MY05 EU.
Tak, jak wywnioskowałeś jest to bardzo dobra jednostak do zasilania LPG. Pod warunkiem dobrej instalcji, ogarniających Suby /by Jako/
Przed zakupem sprawdź poziom oleju, /zresztą potem często go sprawdzaj/ i czy silnik nie osiąga zbyt wysokich temperatur, zasięgnij opinii czy nie jest pożeraczem oleju...oraz czy nie wydaje głośnych stuków na zimno bo może to być mocno zaawansowany piston slap. Poprostu go sprawdź

ps. a i jeszcze najważniejsze....nie porównuj tych silników do TDI bo się nie da...te Subarowe silniki to N/A lubią wysokie obroty, redukcje i but...i nie mają super momentu przy 1500obr/min.....za to ładnie potrafią na wyższych obrotach poburkać i nie klekotają jak pancerwageny.
- So What!
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Giulia V Q4
- Polubił: 309 razy
- Polubione posty: 60 razy
Re: Subaru Legacy 2005 - 2007 - Silniki
Jeżeli szukasz auta, to zastanów się też nad OBK, a konkretnie nad tym egzemplarzem: http://forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.ph ... &sk=t&sd=abzikus7 pisze:
Otóż zmieniam auto i zastanawiam się na Legacy ale mam problem z silnikiem

Auto Forumowe, godne polecenia.
Re: Subaru Legacy 2005 - 2007 - Silniki
w moim 2.5 nigdy nie było cienia problemów z przegrzewaniem. Nigdy też oleju nie dolewałem. Bo nie było potrzeby.
Re: Subaru Legacy 2005 - 2007 - Silniki
i to jest najlepsza rekomendacja tego silnika, podobnie ma zapewne 90% użytkowników OBK i Legacy z lat 04-09minimus pisze:w moim 2.5 nigdy nie było cienia problemów z przegrzewaniem. Nigdy też oleju nie dolewałem. Bo nie było potrzeby.


- WiS
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: z puszcz odwiecznych, z krain mrocznych...
- Auto: Forester turbo, zwany Yetim
- Polubił: 3 razy
- Polubione posty: 2 razy
Re: Subaru Legacy 2005 - 2007 - Silniki
O ile pamiętam, to kłopoty z przegrzewaniem wolnossącego 2.5 były dawno, dawno (koniec lat 90?). Potem coś FHI pozmienialo i dolegliwosć minęła.
Główną wadą wersji 2.5 (i 3.0 też) pozostaje natomiast... 18-procentowa akcyza, gdyby chcieć sprowadzić auto z zagranicy.
Główną wadą wersji 2.5 (i 3.0 też) pozostaje natomiast... 18-procentowa akcyza, gdyby chcieć sprowadzić auto z zagranicy.
Re: Subaru Legacy 2005 - 2007 - Silniki
WiS, sa sposoby. m.in. opinia rzeczoznawcy o stanie auta - Polak potrafi.
Re: Subaru Legacy 2005 - 2007 - Silniki
Wcale nie uważam że to zły silnik ale wolałbym jak najbardziej dynamiczne auto a jednocześnie nie koniecznie smoka. Wiem że nie ma co szukać elastyczności TDI ale ja już mam dość diesli wszędzie ten sam klekot. Chce kupić benzynę bo uwielbiam dźwięk benzynowego auta na obrotach a jak do tego jeszcze boxer to już bajka.cubikon pisze: bzikus7, to nie jest tak że 2.0 165KM to zły silnik, ma po prostu inną specyfikę ... jak chcesz mieć dynamikę TDI to szukaj czegoś z turbo, inaczej to się nastaw na kręcenie ... za to jak już zacznie ciągnąć, to nie puści
Ja po toyotach jestem do tego przyzwyczajony ale przesiadka z TD może być zaskoczeniem
A, no i jeszcze ... wybór silnika idzie w parze niejako z kasą jaką przeznaczasz na auto ... 2.0 165 to nowsze roczniki, 2.5 to głównie Outbacki i Legasie z US
Jeżeli chodzi o kasę to mam do wydania max 42 tyś myślę że za tą kasę uda się znaleźć legacy z 2005 2.5 wersję EU
A tak z innej beczki jakich przebiegów można się spodziewać po legacy bez większych remontów? Myślę że 140 tyś to dopiero legacy jest w sile wieku
okeyten pisze: Również na "kropce"






Nie miałem takiego zamiaru tak jak pisałem wcześniej chce właśnie tych obrotów ale z drugiej strony nie chcę musieć trzymać auta cały czas przy czerwonym polu dlatego też silnik z 2005 o pojemności 2.5 wydaje się najlepszą opcją a jeżeli się okaże że koszty paliwa będą zbyt drażniące to fajnie że gazu się nie boi.okeyten pisze: ps. a i jeszcze najważniejsze....nie porównuj tych silników do TDI bo się nie da...te Subarowe silniki to N/A lubią wysokie obroty, redukcje i but...i nie mają super momentu przy 1500obr/min.....za to ładnie potrafią na wyższych obrotach poburkać i nie klekotają jak pancerwageny.
Kurcze ale legacy mi się dużo bardziej podoba choć ten OBK jest piękny ale do tego cena 10 tyś euro to troszkę dużo auto za granicą więc dojdą do tego jeszcze opłaty. Ale dzięki za info.So What! pisze: Jeżeli szukasz auta, to zastanów się też nad OBK, a konkretnie nad tym egzemplarzem: viewtopic.php?f=5&t=6933&st=0&sk=t&sd=a
Auto Forumowe, godne polecenia.
Pozdrawiam. Bzikus7.
Re: Subaru Legacy 2005 - 2007 - Silniki
bzikus7 pisze: Wiem że nie ma co szukać elastyczności TDI
no co prawda to prawda

nie da się w 2.0 "podejść" zbyt blisko do czerwonego pola bo odcina sporo wcześniej , mozna do 6tysi kręcić ( własnie wtedy ma 150km :) ) ale mozna i spokojniej a jednocześnie dynamiczniebzikus7 pisze: ale z drugiej strony nie chcę musieć trzymać auta cały czas przy czerwonym polu dlatego też silnik z 2005 o pojemności 2.5
porada taka

edit: od 2500 obr/min już mu sie nawet chce choć najlepiej okazuje to od 3000

Re: Subaru Legacy 2005 - 2007 - Silniki
bzikus7 , "kropka" to forum SIP , oficjalnego importera Subaru na PL. http://forum.subaru.pl/
- So What!
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Giulia V Q4
- Polubił: 309 razy
- Polubione posty: 60 razy
Re: Subaru Legacy 2005 - 2007 - Silniki
To zależyesilon pisze:
nie da się w 2.0 "podejść" zbyt blisko do czerwonego pola bo odcina sporo wcześniej , mozna do 6tysi kręcić ( własnie wtedy ma 150km :) ) ale mozna i spokojniej a jednocześnie dynamicznie
