Strona 1 z 1

Subaru Impreza 1.6 1998r błąd 24

: 10 wrz 2011, o 00:19
autor: Fresh
Witam.

Mam problem z Subaru Impreza 1.6 1998r.

Po odpaleniu (silnik już był nagrzany) najpierw strzeliła, wkręciła się na obroty i zgasła. Po kolejnym odpaleniu szalały obroty, więc delikatnie ruszyłem i było w porządku. Następnie samochód cały czas gasł na biegu jałowym. Subaru posiada instalacje LPG, lecz na gazie jak i benzynie sytuacja jest identyczna. Aktualnie motor ma sztucznie podkręcone obroty na lince, żeby nie gasł.

Komputer wykazał tylko błąd 24 (silniczek krokowy). Wyczyszczenie nic nie pomogło więc został zakupiony używany sprawny, ku mojemu zdziwieniu nic to nie dało (drugi później też wyczyszczony). Oba krokowce posiadają identyczną oporność. Na biegu jałowym na wolnych obrotach oraz przy gazowaniu na silniczku cały czas jest 4,65V. Jakie oporności i napięcie powinno być? Może to TPS? Jaka oporność i napięcia na tym czujniku powinny być?

Dodam, że samochód w trakcie jazdy, nie szarpie, przerywa itd. Świece, przewody oraz filtry są nowe. Samochód tankowany tylko i wyłącznie na Orlenie i innych autoryzowanych stacjach.

Proszę o pomoc.

Re: Subaru Impreza 1.6 1998r błąd 24

: 10 wrz 2011, o 00:21
autor: Bergen
Zapala się "check engine" podczas pracy silnika? Bo 24 może być starym błędem.

Jeśli jest "aktualnym" błędem, to może też być uszkodzone połączenie elektryczne silnik krokowy - reszta świata. Musisz sprawdzić z miernikiem i schematem w ręku.

Re: Subaru Impreza 1.6 1998r błąd 24

: 10 wrz 2011, o 00:26
autor: Fresh
Tak "check engine" pali się cały czas. Samochód kilka razy miał odłączony akumulator na noc i po podłączeniu od razu kontrolka się świeci. Na kostce, która podpięta jest do silniczka krokowego cały czas jest 4,65V - opisywałem powyżej. Nie wiem właśnie jakie wartości powinny być. Szukam więc schematów...

Re: Subaru Impreza 1.6 1998r błąd 24

: 10 wrz 2011, o 09:54
autor: Bergen
Fresh pisze: Szukam więc schematów...
Daleko szukać nie musisz

Re: Subaru Impreza 1.6 1998r błąd 24

: 10 wrz 2011, o 12:08
autor: lucza
Bergen, a ja się już ucieszyłem że ktoś manuala do 1.6-1.8 znalazł ;-( ale niestety ten dokument nadal jest nieosiągalny.W manualach do 2.0 N/A niema tego silniczka ani żadnych jego parametrów,pozdro.

Re: Subaru Impreza 1.6 1998r błąd 24

: 10 wrz 2011, o 13:07
autor: Fresh
lucza, jaki Ty masz motor w swojej?

Może ktoś kto posiada sprawną Impreze z takim motorem jak mój poda jakie napięcie podawane jest na krokowca, tps i ich oporności? Byłbym mega wdzięczny.

Re: Subaru Impreza 1.6 1998r błąd 24

: 10 wrz 2011, o 13:34
autor: lucza
Ja mam 2.0,mam też silnik z 1.6 ale z innym krokowcem (nowy typ) mogę zmierzyć opór jeśli ci to pomorze (mam 3piny),pozdro.

Re: Subaru Impreza 1.6 1998r błąd 24

: 10 wrz 2011, o 13:43
autor: Fresh
lucza, ja mam krokowca 2-pinowego, więc nie zabieraj sobie czasu. TPSy mamy też różne?

Re: Subaru Impreza 1.6 1998r błąd 24

: 10 wrz 2011, o 19:12
autor: Bergen
lucza pisze: to pomorze
Niestety, mazowsze.

BPNSP :giggle:

Re: Subaru Impreza 1.6 1998r błąd 24

: 10 wrz 2011, o 21:07
autor: mf121
Strzał to nie był od gazu ? Może się jakaś mała nieszczelność zrobiła i w trakcie jazdy to nie ma większego znaczenia a na wolnych obrotach już tak

Re: Subaru Impreza 1.6 1998r błąd 24

: 10 wrz 2011, o 21:24
autor: Fresh
Nie ma różnicy czy silnik pracuje na gazie czy na benzynie, nawet jak całkowicie wyłączę instalacje LPG.

Re: Subaru Impreza 1.6 1998r błąd 24

: 10 wrz 2011, o 21:35
autor: mf121
OK ale moja teoria jest taka że dostaje troszkę lewego powietrza i próby komputera skorygowania sytuacji się nie udają więc wywala błąd. Jeśli zaczęło się od strzału gazu to mogło się coś rozszczelnić

Re: Subaru Impreza 1.6 1998r błąd 24

: 10 wrz 2011, o 22:52
autor: lucza
Sprawdź dokładnie wszystkie podciśnienia i układ dolotowy.

Re: Subaru Impreza 1.6 1998r błąd 24

: 13 wrz 2011, o 11:39
autor: kenny
lucza pisze:Sprawdź dokładnie wszystkie podciśnienia i układ dolotowy.
A jeśli masz LPG na mieszalniku to sprawdź czy tam nie ma jakiś nieszczelności. Rura dolotowa jest dość sztywna i te kilka cm które dodaje mieszalnik sprawia, że jest nienaturalnie nagięta i może tam łapać lewe powietrze.

Re: Subaru Impreza 1.6 1998r błąd 24

: 13 wrz 2011, o 11:59
autor: Bergen
kenny pisze: LPG na mieszalniku
fuj!

Re: Subaru Impreza 1.6 1998r błąd 24

: 13 wrz 2011, o 12:19
autor: kenny
Bergen pisze:
kenny pisze: LPG na mieszalniku
fuj!
oj tam, oj tam, u mnie działa :-p

Re: Subaru Impreza 1.6 1998r błąd 24

: 13 wrz 2011, o 16:43
autor: Soltys
kenny pisze:u mnie działa

Pralka frania też działała i spełniała swoje zadanie - i to z jakim skutkiem, potrafiła zniszczyć ubrania tak prała :D

Re: Subaru Impreza 1.6 1998r błąd 24

: 13 wrz 2011, o 21:26
autor: kenny
Soltys pisze:
kenny pisze:u mnie działa

Pralka frania też działała i spełniała swoje zadanie - i to z jakim skutkiem, potrafiła zniszczyć ubrania tak prała :D
Miałem, rura spustowa była zakończona fajną kuleczką :thumb: