Witam wszystkich,
bardzo proszę o pomoc w zdiagnozowaniu usterki z którą się już rok zmagam w mojej imprezie 1.6 (95KM) z 2001 roku.
Usterka objawia się następująco: od wykasowania błędów z komputera, po przejechaniu różnie, od 100 do 300 kilometrów zapala się check. Jak już się check zaświeci to co jakiś czas mruga kilka razy i dalej się świeci. Nie ma reguły dzieje się to na zimnym lub ciepłym silniku, podczas jazdy lub w czasie postoju. Jeżeli check mruga na postoju, w czasie mrugania silnik nierówno pracuje a potem znowu pracuje ok. Po odczytaniu błędów najczęściej jest to wypadanie zapłonu na 1 cylindrze, czasem 1 i 2 cylinder, czasem wszystkie 4.
W celu usunięcia usterki były wykonywane następujące czynności:
- wymiana przewodów WN (NGK),
- wymiana świec (NGK),
- regulacja zaworów (gniazda ok)
- wymiana czujnika położenia biegu jałowego.
Niestety nic nie przyniosło efektu.
Bardzo proszę o pomoc, rady doświadczonych w tym temacie, może ktoś się już spotkał z tego typu sytuacją..
świeci się check i czasem mruga
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
-
piasek1412
- 0 gwiazdek
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: świeci się check i czasem mruga
dzięki bardzo odp. coraz bardziej do tego dojrzewam tylko mechanik mi powiedział, że gdyby to była cewka to błędy zawsze wychodziły by parami 1 i 3 lub 2 i 4 cylinder. Tak to działa czy nie miał racji?
Re: świeci się check i czasem mruga
Szczerze mówiąc nie wiem, nigdy się w to nie zagłębiałem. Ale innych możliwości niż moduł za bardzo nie widzę...
Re: świeci się check i czasem mruga
Mogłoby coś w tym być, bo to zdaje się dwie cewki dwubiegunowe (chyba tak się to nazywa) i każda z nich obsługuje dwa gary. Sugerowałbym zerknąć w serwisówkę, znajdziesz tam info o diagnostyce misfire. OIDP to pisali tam oprócz wspomnianych przez Ciebie m.in. o sprawdzeniu kontaktów na wtryskiwaczach.piasek1412 pisze: mechanik mi powiedział, że gdyby to była cewka to błędy zawsze wychodziły by parami 1 i 3 lub 2 i 4 cylinder. Tak to działa czy nie miał racji?
Re: świeci się check i czasem mruga
A w jaki sposób uznano że gniazda zaworowe są ok? Poprzez pomiar kompresji, czy może endoskopem/kamerą?. Czy może zdejmowano głowicę?
A jakie jest ciśnienie paliwa i wydatek pompy, czy kształt strugi wtryskiwanego paliwa jest prawidłowy?
Czy odczuwane jest szarpanie silnika kiedy zapala się kontrolka?
Wiem, czepiam się.
A jakie jest ciśnienie paliwa i wydatek pompy, czy kształt strugi wtryskiwanego paliwa jest prawidłowy?
Czy odczuwane jest szarpanie silnika kiedy zapala się kontrolka?
Wiem, czepiam się.

Sowy nie są tymi za kogo się podają (Miasteczko Twin Peaks)
-
piasek1412
- 0 gwiazdek
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: świeci się check i czasem mruga
tak mam lpg. Jednak objawy występują także w czasie jazdy tylko na benzynie.
Jeśli chodzi o gniazda zaworowe to jeden mechanik mi powiedział podczas regulacji zaworów, że jest ok i jeszcze niedawno była sprawdzana kompresja- ma wzorcowe parametry.
A odnośnie szarpania silnikiem w czasie jak miga check to wygląda to w ten sposób że jak miga w czasie jazdy to jest to nieodczuwalne, jeżeli miga na postoju to przez chwile obniżają się obroty i silnik nierówno pracuje, po kilku sekundach wszystka wraca do normy.
Jeśli chodzi o gniazda zaworowe to jeden mechanik mi powiedział podczas regulacji zaworów, że jest ok i jeszcze niedawno była sprawdzana kompresja- ma wzorcowe parametry.
A odnośnie szarpania silnikiem w czasie jak miga check to wygląda to w ten sposób że jak miga w czasie jazdy to jest to nieodczuwalne, jeżeli miga na postoju to przez chwile obniżają się obroty i silnik nierówno pracuje, po kilku sekundach wszystka wraca do normy.