DCCD w 5MT z GC8 STi Type RA
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
DCCD w 5MT z GC8 STi Type RA
Witam,
Czy ktoś wie i jest tak uprzejmy odpowiedzieć na pytanie:
Co się stanie (w jakim rozdziale sił będzie cały czas DCCD) jeśli zamontuję w swoim 97 GC8 STi v.4 skrzynie biegów z GC8 STi Type RA wraz z wałem napędowym,dyfrem i półosiami w opisanym dalej przypadku? Nie wiem czy mogę podłączyć wiązkę od tejże skrzyni RA do mojej oryginalnej wiązki STI v.4... Nie mam już systemu ABS i nie mam czujników w kołach... Wyczytałem gdzieś,że owe czujniki są potrzebne do działania DCCD... Domniemam,że owe DCCD gdy nie podłączone będzie cały czas w pozycji,jakby pokrętło w kabinie było ustawione w dół?
Czy ktoś wie i jest tak uprzejmy odpowiedzieć na pytanie:
Co się stanie (w jakim rozdziale sił będzie cały czas DCCD) jeśli zamontuję w swoim 97 GC8 STi v.4 skrzynie biegów z GC8 STi Type RA wraz z wałem napędowym,dyfrem i półosiami w opisanym dalej przypadku? Nie wiem czy mogę podłączyć wiązkę od tejże skrzyni RA do mojej oryginalnej wiązki STI v.4... Nie mam już systemu ABS i nie mam czujników w kołach... Wyczytałem gdzieś,że owe czujniki są potrzebne do działania DCCD... Domniemam,że owe DCCD gdy nie podłączone będzie cały czas w pozycji,jakby pokrętło w kabinie było ustawione w dół?
Ostatnio zmieniony 7 paź 2011, o 14:37 przez Mert82, łącznie zmieniany 1 raz.
- Chloru
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: DC
- Auto: Było: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED Jest:T8ULTRADARKeAWDPOLESTARENGINEERED
- Polubił: 247 razy
- Polubione posty: 528 razy
Re: DCCD w 5MT z GC8 STi Type RA
Mert82, bez czujnikow ABS nie bedzie dzialal tryb auto. Nie wiem czy takowy byl w modelach o ktorych piszesz.
"Understeer is a crime" (C) Colin McRae
Re: DCCD w 5MT z GC8 STi Type RA
Ztcw trybu AUTO nie było,był za to LOCK... on może nie działać...i inne tryby przed nim też..
Re: DCCD w 5MT z GC8 STi Type RA
DCCD nie podłączone to po prostu otwarty dyfer. Można podłączyć prosty sterownik nie używający czujników ABS, oryginalne rozwiązanie też nie używało.
Re: DCCD w 5MT z GC8 STi Type RA
Dziękuje bardzo za rozwianie mych wątpliwości. Docelowo właśnie chciałbym do kontroli DCCD wspomniany sterownik,jeśli się uda to np.Neetronics,ale w pierwszej fazie tej zamiany skrzyń i reszty komponentów nie będe miał aż tyle budżetu naraz. Wiem,że sprzęgło kompletne dojdzie do tego jeszcze,bo moje zbliża się do końcówki swego życia. Dzięki za odpowiedz.
Re: DCCD w 5MT z GC8 STi Type RA
Chloru pisze:Mert82, bez czujnikow ABS nie bedzie dzialal tryb auto. Nie wiem czy takowy byl w modelach o ktorych piszesz.
w klasyku nie bylo takich cudokow :)
Jacek "AMI" Rudowski
Re: DCCD w 5MT z GC8 STi Type RA
Na dobry poczatek poszukaj sobie chocby manualnego, oryginalnego regulatora spiecia dyfra - nie powinna to byc fortuna.
A potem jakis Neetronics albo dccdpro z tanszych rozwiazan.
A potem jakis Neetronics albo dccdpro z tanszych rozwiazan.
Jacek "AMI" Rudowski
Re: DCCD w 5MT z GC8 STi Type RA
W oryginalnym Type RA nie ma ABS, więc do takiej skrzyni czujników ABS nie potrzebujesz.
Rozdział momentu to 35% przód 65% tył w pozycji OPEN (zielona lampka na dole) i 50 na 50% w pozycji LOCK (pomarańczowa lampka na górze). Oczywiście 4 pozostałe położenia to warianty pośrednie. W praktyce rzadko będą Ci potrzebne nastawy LOCK i sąsiednie.
Rozdział momentu to 35% przód 65% tył w pozycji OPEN (zielona lampka na dole) i 50 na 50% w pozycji LOCK (pomarańczowa lampka na górze). Oczywiście 4 pozostałe położenia to warianty pośrednie. W praktyce rzadko będą Ci potrzebne nastawy LOCK i sąsiednie.
Re: DCCD w 5MT z GC8 STi Type RA
nikko pisze: Rozdział momentu to 35% przód 65% tył w pozycji OPEN (zielona lampka na dole) i 50 na 50% w pozycji LOCK (pomarańczowa lampka na górze).
Kompletnie nie rozumiesz jak działa DCCD, przykro mi, więc nie mąć ludziom w głowach. Inicjalny rozkład momentu jest stały i wynika z mechanicznej konstrukcji dyfra (35/65), a pokrętło reguluje spięcie aktywnej centralnej szpery.
Re: DCCD w 5MT z GC8 STi Type RA
A czym to się różni od tego, co napisałem?
BTW, sorki jeżeli napisałem coś nie tak ale tak właśnie mnie oświecono kiedy kupowałem swoje auto i nikt nie protestował.
BTW, sorki jeżeli napisałem coś nie tak ale tak właśnie mnie oświecono kiedy kupowałem swoje auto i nikt nie protestował.
Re: DCCD w 5MT z GC8 STi Type RA
To typowy błąd w zrozumieniu tematu działania dyferencjałów. Od wielu lat próbuję to tłumaczyć w różnych miejscach ale z marnym efektem. Na forum jest wątek o napędach na 4 koła gdzie dość dobrze to rozjaśnił Damaz. Najważniejsze żeby zrozumieć że: 1. w 100% spięty dyfer przekazuje moment tam gdzie jest opór, a w 100% otwarty przekazuje stale zgodnie z inicjalnym rozkładem. 2. prędkości obrotowe nie mają nic wspólnego z momentem obrotowym.
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
- Polubił: 83 razy
- Polubione posty: 443 razy
Re: DCCD w 5MT z GC8 STi Type RA
Cóż, to tylko znaczy, że oświecający i nie protestujący wymagają poważnego oświecenianikko pisze:ale tak właśnie mnie oświecono kiedy kupowałem swoje auto i nikt nie protestował.

Re: DCCD w 5MT z GC8 STi Type RA
Bardzo fajnie. Myślałem,że jest potencjalnie więcej problemów z podpięciem tej skrzyni do mojego auta.
Głównym powodem dlaczego zmieniam moją obecną skrzynię jest fakt,że to jest "długa" skrzynia GC8 STi v.4,czyli podobnie jak w GTku jeśli chodzi o osiągane na biegach prędkości...
Obecna skrzynia jest OK,ale na płaskim szybkim i długim torze,a nie na upalania,zimę i górzysty teren,stąd upgrade na krótszą od RA. Ma tu dwóch znajomych w Sączu Type RA,i gdy mnie wozili to chwilowa różnica przyśpieszeń podczas dodania gazu jest kolosalna,auto szybciej i lepiej da się ustawić do zakrętu operując samym gazem...Trzeci bieg w RA to jest po prostu majstersztyk,to 3ka z siłą 2ki,jakby przedłużenie drugiego biegu,a u mnie już troszeczkę czas trwania trzeciego biegu zaczyna się dłużyć...drugiego zresztą też.
Wiem też,że RA ustawia się łatwiej do zakrętu przez tylnią szperę,która jest znacznie mocniejsza od tej w R160,którą mam teraz.
Zamontuję standardowe pokrętło i resztę klamotów od skrzyni i zobaczymy co będzie. Dzięki i pozdrawiam.
Głównym powodem dlaczego zmieniam moją obecną skrzynię jest fakt,że to jest "długa" skrzynia GC8 STi v.4,czyli podobnie jak w GTku jeśli chodzi o osiągane na biegach prędkości...
Obecna skrzynia jest OK,ale na płaskim szybkim i długim torze,a nie na upalania,zimę i górzysty teren,stąd upgrade na krótszą od RA. Ma tu dwóch znajomych w Sączu Type RA,i gdy mnie wozili to chwilowa różnica przyśpieszeń podczas dodania gazu jest kolosalna,auto szybciej i lepiej da się ustawić do zakrętu operując samym gazem...Trzeci bieg w RA to jest po prostu majstersztyk,to 3ka z siłą 2ki,jakby przedłużenie drugiego biegu,a u mnie już troszeczkę czas trwania trzeciego biegu zaczyna się dłużyć...drugiego zresztą też.
Wiem też,że RA ustawia się łatwiej do zakrętu przez tylnią szperę,która jest znacznie mocniejsza od tej w R160,którą mam teraz.
Zamontuję standardowe pokrętło i resztę klamotów od skrzyni i zobaczymy co będzie. Dzięki i pozdrawiam.
Re: DCCD w 5MT z GC8 STi Type RA
Wątki o 4WD, dyfrach i szperach czytałem ale faktycznie chyba nie dość wnikliwie, bo wyniosłem z nich (jak widać błędne) przekonanie, że na otwartym dyfrze rozkład jest (w moim aucie) 35/65 w przypadku dobrej przyczepności wszystkich kół, a w razie uślizgu na jednej z osi większa część momentu jest przekazywana na oś z przyczepnością. I z kolei w mojej świadomości spięty dyfer oznaczał NIEzezwalanie na różnicę w prędkościach obrotowych przeniej i tylnej osi i co za tym idzie stały (niezależny od poślizgów) rozdział momentu 50/50 pomiędzy osie.Azrael pisze:To typowy błąd w zrozumieniu tematu działania dyferencjałów. Od wielu lat próbuję to tłumaczyć w różnych miejscach ale z marnym efektem. Na forum jest wątek o napędach na 4 koła gdzie dość dobrze to rozjaśnił Damaz. Najważniejsze żeby zrozumieć że: 1. w 100% spięty dyfer przekazuje moment tam gdzie jest opór, a w 100% otwarty przekazuje stale zgodnie z inicjalnym rozkładem. 2. prędkości obrotowe nie mają nic wspólnego z momentem obrotowym.
Jeżeli to nie tak, to sorki za zamęt w wątku. Udaję się ponownie do studiowania wątków szperowo-dyfrowych...

-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
- Polubił: 83 razy
- Polubione posty: 443 razy
Re: DCCD w 5MT z GC8 STi Type RA
To prawda.nikko pisze:spięty dyfer oznaczał NIEzezwalanie na różnicę w prędkościach obrotowych przeniej i tylnej osi
Zacznij od poczytania, co to w ogóle jest moment i jakie warunki muszą zaistnieć, żeby wystąpił, bo bez tego dalej ani rusznikko pisze: i co za tym idzie stały (niezależny od poślizgów) rozdział momentu 50/50 pomiędzy osie

A potem zrozumiesz, te 50/50 to bzdura kompletna przy zablokowanym dyfrze

Uprzedzając lekturę podlinkowanego opracowania (b. dobrego zresztą), to podpowiem że zablokowany dyfer to podział momentu obrotowego (nie obrotów!) od 0-100 do 100-0 w zależności od przyczepności poszczególnych kół/osi

Re: DCCD w 5MT z GC8 STi Type RA
Najlepiej od trzeciej zasady dynamiki Newtona.jarmaj pisze: Zacznij od poczytania [...] jakie warunki muszą zaistnieć, żeby wystąpił
r.
Wieśniak w trójce. Dla przyjaciół Rufjan.
- Witek
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: A500 @ Piotruś II
- Polubił: 20 razy
- Polubione posty: 15 razy
Re: DCCD w 5MT z GC8 STi Type RA
Znaczy, że zablokowany centralny dyfer może przenosić 100 momentu obrotowego na przednie koła?jarmaj pisze: to podpowiem że zablokowany dyfer to podział momentu obrotowego (nie obrotów!) od 0-100 do 100-0 w zależności od przyczepności poszczególnych kół/osi![]()

Mógłbyś rozwinąć to zdanie? :oops:Najlepiej w prostych słowach?
- rrosiak
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: W-wa, Kutno
- Auto: Duża Dacia :)
- Polubił: 129 razy
- Polubione posty: 199 razy
Re: DCCD w 5MT z GC8 STi Type RA
Witek, a nie prościej poczytać damaziowy wykład
Tam jest to naprawdę dobrze wyjaśnione 


"Pan Macierewicz bardzo często mówi co wie, ale rzadko wie co mówi." - L.Miller - 
Z dwojga złego wolę, gdy krajem rządzą złodzieje zamiast kretynów.

Z dwojga złego wolę, gdy krajem rządzą złodzieje zamiast kretynów.

Re: DCCD w 5MT z GC8 STi Type RA
nikko pisze:W oryginalnym Type RA nie ma ABS, więc do takiej skrzyni czujników ABS nie potrzebujesz.
Rozdział momentu to 35% przód 65% tył w pozycji OPEN (zielona lampka na dole) i 50 na 50% w pozycji LOCK (pomarańczowa lampka na górze). Oczywiście 4 pozostałe położenia to warianty pośrednie. W praktyce rzadko będą Ci potrzebne nastawy LOCK i sąsiednie.
damaz pisze:a teraz uwaga bezczelnego typa, który się naczytał a teraz się mądrzy:
otóż w materiałach Subaru co chwila można spotkać taki opis: w pozycji otwartej DCCD przekazuje moment w proporcjach 41/59. „zamykanie” DCCD powoduje zmianę tego stosunku aż do wartości 50/50 (50% momentu na przednią oś, 50% na tylną oś) przy sprzęgle zaciśniętym „na maxa”. tymczasem zaciśnięte sprzęgło oznacza, że napędzane osie obracają się wspólnie (z tą samą prędkością). czyli... że dyfer jest zablokowany, jak – nie przymierzając – w terenówce. a jaki jest rozkład momentów w zablokowanym dyfrze? było, było.... nie wiadomo jaki. jest zależny od trakcji (tarcia „doświadczanego” przez każde z kół).
zgadza się. śmiem twierdzić, że FHI w oficjalnych materiałach... egmm…jest nieścisłe.



- Witek
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: A500 @ Piotruś II
- Polubił: 20 razy
- Polubione posty: 15 razy
Re: DCCD w 5MT z GC8 STi Type RA
nikko, zgadza się, zacytowany przez Ciebie tekst pokazuje jak wielką bzdurą są słowa:
Ale dzięki niemu już wiem o co jarmajowi chodziło.
No i nikt nie napisał o jednym. Że w DCCD (przynajmniej w solbergach wzwyż) pokrętło reguluje wstępne obciążenie dyfra, a końcowe może zostać zmienione przez kompa.
Czy P1 miało DCCD? Bo jako jedyne dwudrzwiowe STi miało abs.
nikko pisze: Oczywiście 4 pozostałe położenia to warianty pośrednie.

Ale dzięki niemu już wiem o co jarmajowi chodziło.

No i nikt nie napisał o jednym. Że w DCCD (przynajmniej w solbergach wzwyż) pokrętło reguluje wstępne obciążenie dyfra, a końcowe może zostać zmienione przez kompa.
Czy P1 miało DCCD? Bo jako jedyne dwudrzwiowe STi miało abs.
Re: DCCD w 5MT z GC8 STi Type RA
Witek pisze: Czy P1 miało DCCD? Bo jako jedyne dwudrzwiowe STi miało abs.
I dlatego miedzy innymi pewnie nie mialo DCCD
Jacek "AMI" Rudowski
Re: DCCD w 5MT z GC8 STi Type RA
Witek pisze: No i nikt nie napisał o jednym. Że w DCCD (przynajmniej w solbergach wzwyż) pokrętło reguluje wstępne obciążenie dyfra, a końcowe może zostać zmienione przez kompa.
Nieprawda. W seryjnym aucie w trybie manual spięcie DCCD jest stałe, w trybie auto jest zmienne i tyle.
- Witek
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: A500 @ Piotruś II
- Polubił: 20 razy
- Polubione posty: 15 razy
Re: DCCD w 5MT z GC8 STi Type RA
Azrael, czyli instrukcja kłamie? Tam kładli nacisk na obciążenie wstępne.