Strona 1 z 2

[OBK MY97] Padł napęd na tył

: 16 cze 2008, o 22:38
autor: devlin
Krótki test na mokrym asfalcie wykazał niezbicie, że napęd na tył w maszynie rolniczej przestał istnieć.

Przypomnę - OBK MY97, skrzynia automat czterobiegowa - nie było innych w tym modelu.

Kontrolka FWD się nie świeci, bezpiecznika w puszcie FWD nie ma, więc to nie to. Co mogło paść i dlaczego? Gdzie to naprawić? E12 wysłał mnie do Nadarzyna do serwisu skrzyń automatycznych, z którymi zresztą mam dobre doświadczenia.

Re: [OBK MY97] Padł napęd na tył

: 16 cze 2008, o 22:39
autor: Azrael
Sprawdzałes tenolej? Wycieki? Ile go było za mało?

Re: [OBK MY97] Padł napęd na tył

: 16 cze 2008, o 22:41
autor: Bergen
To często jest jeden z solenoidów (żeby nie powiedzieć "cewka"), tylko że nie pamiętam który...

Re: [OBK MY97] Padł napęd na tył

: 16 cze 2008, o 22:41
autor: devlin
Azrael pisze: Sprawdzałes tenolej? Wycieki? Ile go było za mało?

Stan był na minimum, dolałem litr. Wycieków ze skrzyni nie widać.

Re: [OBK MY97] Padł napęd na tył

: 16 cze 2008, o 22:48
autor: devlin
Bergen pisze: To często jest jeden z solenoidów (żeby nie powiedzieć "cewka"), tylko że nie pamiętam który...

Dwa słowa więcej, pliz? Jak to sprawdzić?

Re: [OBK MY97] Padł napęd na tył

: 17 cze 2008, o 07:19
autor: Bergen
Poszukam i dam znać.

Re: [OBK MY97] Padł napęd na tył

: 17 cze 2008, o 19:41
autor: szczur75
Bergen pisze:To często jest jeden z solenoidów (żeby nie powiedzieć "cewka"), tylko że nie pamiętam który...

"Duty Solenoid C" - ten w dupce

Re: [OBK MY97] Padł napęd na tył

: 17 cze 2008, o 20:02
autor: Bergen
O toto! Szczur75 jak zwykle niezawodny 8-)

Re: [OBK MY97] Padł napęd na tył

: 17 cze 2008, o 20:42
autor: devlin
szczur75 pisze: "Duty Solenoid C" - ten w dupce

Czyli w tylnej części skrzyni? Kosztowne toto, gdzie to kupić? Czy trzeba z tym do serwisu skrzyń jechać, czy E12 mi to ogarnie?

Re: [OBK MY97] Padł napęd na tył

: 17 cze 2008, o 20:54
autor: Azrael
Ze 200-250zł jeżeli dobrze zidentyfikowałem część. Co do wymiany nie mam pojęcia na ile to skomplikowane.

Re: [OBK MY97] Padł napęd na tył

: 17 cze 2008, o 21:25
autor: Bergen
Powinno nie być problemu z dojściem od spodu, po zlaniu oleju, odkręceniu pokrywy i ściągnięciu filtra.

Re: [OBK MY97] Padł napęd na tył

: 17 cze 2008, o 21:40
autor: devlin
Azrael pisze: Ze 200-250zł jeżeli dobrze zidentyfikowałem część. Co do wymiany nie mam pojęcia na ile to skomplikowane.

Czy jesteś w stanie zorientować się proszę za ile 4T to ogarnie?

Re: [OBK MY97] Padł napęd na tył

: 17 cze 2008, o 23:36
autor: Azrael
devlin, najpierw muszę mieć pewność że mówimy o właściwej części. Co do skrzyni automatycznej to nie wiem czy chcemy do niej zaglądać ale się zorientuję.

Re: [OBK MY97] Padł napęd na tył

: 17 cze 2008, o 23:52
autor: devlin
OK - będę dzwonił do Ciebie jutro. Bardzo dziękuję wszystkim za pomoc - dam znać jak to się zakończyło.

Re: [OBK MY97] Padł napęd na tył

: 18 cze 2008, o 06:37
autor: szczur75
Azrael pisze:Ze 200-250zł jeżeli dobrze zidentyfikowałem część. Co do wymiany nie mam pojęcia na ile to skomplikowane.
Rok temu w ASO kosztowało toto kole 1000 PLN.

Re: [OBK MY97] Padł napęd na tył

: 18 cze 2008, o 06:58
autor: szczur75
Bergen pisze:Powinno nie być problemu z dojściem od spodu, po zlaniu oleju, odkręceniu pokrywy i ściągnięciu filtra.
Solenoid "C" znajduje się w tylnej części skrzyni. Należy rozpiąć wał, odkręcić "dupkę" i wtedy jest dostęp.

Re: [OBK MY97] Padł napęd na tył

: 18 cze 2008, o 07:46
autor: devlin
Cena zawierała części, czy również robociznę?

A z jakiej przyczyny mogło to paść? Wiek, eksploatacja, niski poziom oleju w skrzyni?

Re: [OBK MY97] Padł napęd na tył

: 18 cze 2008, o 09:34
autor: szczur75
devlin pisze:Cena zawierała części, czy również robociznę?

A z jakiej przyczyny mogło to paść? Wiek, eksploatacja, niski poziom oleju w skrzyni?
To jest elektromagnes. Przyczyny uszkodzenia mogą być różne.
Mogły też Ci się skończyć płytki w dupce. Może być brak ciśnienia.

Z tyłu masz sprzęgło bodajże 7 płytkowe mokre sterowane elektrohydraulicznie.

Re: [OBK MY97] Padł napęd na tył

: 18 cze 2008, o 09:41
autor: devlin
Jak to można zdiagnozować, Twoim zdaniem?

Czyli teoretycznie minimalny (na bagnecie, mierzony na ciepło) stan oleju w skrzyni mógł mieć na to wpływ, jak rozumiem?

Re: [OBK MY97] Padł napęd na tył

: 18 cze 2008, o 10:10
autor: szczur75
devlin, diagnoza tego jest ciężka.
Kumpel w SL '98 też to miał i wymienione miał już wszystko w tej "dupce" - raz działało - raz nie.
Koleżanka w SI wymianiła solenoid i zadziałało.
U mnie zaś padło sterowanie solenoidem - nie dostawał on sygnału.
Musieliśmy emulować ten sygnał.

Miga Ci POWER?

Re: [OBK MY97] Padł napęd na tył

: 18 cze 2008, o 10:26
autor: Grzesiek_67
szczur75,
w wolnym ssaku (a taki ma devliński) też jest program pracy A/T POWER ? Do tej pory sądziłem, że POWER jest dedykowany wyłącznie wiatraczkom.


Pozdrawiam
G.

PS. 4EAT to w ogóle komiczne urządzenie - naprawialne MILITECiem ;-))))

Re: [OBK MY97] Padł napęd na tył

: 18 cze 2008, o 10:32
autor: pablonas
Grzesiek_67 pisze: szczur75,
w wolnym ssaku (a taki ma devliński) też jest program pracy A/T POWER ? Do tej pory sądziłem, że POWER jest dedykowany wyłącznie wiatraczkom.


Pozdrawiam
G.

PS. 4EAT to w ogóle komiczne urządzenie - naprawialne MILITECiem ;-))))

Nie wiem jak w maszynie rolniczej, ale znajomy ma legacy 98 2,5 N/A z automatem i Power posiadywuje.

Re: [OBK MY97] Padł napęd na tył

: 18 cze 2008, o 10:46
autor: szczur75
Grzesiek_67 pisze:szczur75,
w wolnym ssaku (a taki ma devliński) też jest program pracy A/T POWER ? Do tej pory sądziłem, że POWER jest dedykowany wyłącznie wiatraczkom.

Jeśli nie ma POWER to jest ECONO A/T. Na jedno wychodzi.

Re: [OBK MY97] Padł napęd na tył

: 18 cze 2008, o 11:06
autor: gregski
szczur75 pisze: Jeśli nie ma POWER to jest ECONO A/T. Na jedno wychodzi.
jest switch power w lewarku z tego co pamietam..
w manualu te same jaja czy spokojniej? tam przeciez tylko wiskoza 50na50, tak?

pozrdowienia

Re: [OBK MY97] Padł napęd na tył

: 18 cze 2008, o 11:23
autor: devlin
szczur75 pisze: Miga Ci POWER?

Nie, nic nie miga. Jeżdżę z "powerem" włączonym non-stop.