Strona 1 z 1

Silnik EJ20BUG (jakiś WRX) wymiana rozrządu

: 28 paź 2011, o 20:09
autor: naLeśnik
Planuję wymienić rozrząd w silniku o oznaczeniu EJ20BUG i szukałem w Intercars ale nie mają tam modelu auta z takim silnikiem. Stąd pytanie: czy będzie pasował komplet z Imprezy GT czy jakoś inaczej szukać i dobierać pasek, rolki, pompę wody?

Re: Silnik EJ20BUG (jakiś WRX) wymiana rozrządu

: 28 paź 2011, o 20:40
autor: Bergen
EJ20BUG to jest EJ20G z zamkniętym blokiem (WRX).

Re: Silnik EJ20BUG (jakiś WRX) wymiana rozrządu

: 28 paź 2011, o 21:53
autor: naLeśnik
dzięki Bergen za info

Re: Silnik EJ20BUG (jakiś WRX) wymiana rozrządu

: 29 paź 2011, o 11:57
autor: Soltys
Ostatnio kupowałem pasek rozrządu, to pan stwierdził, że wszystkie DOHC w Subaru mają ten sam pasek...Nie wiem ile w tym prawdy.

Re: Silnik EJ20BUG (jakiś WRX) wymiana rozrządu

: 18 lis 2011, o 16:58
autor: TOMA52
Pasek pasował, jakby ktoś potrzebował, to służę nr części, które poszły do Grześka. Trochę zabawy było z pompą wody (ile ma krućców, bo jest kilka pomp GMB, które ponoć zastępują tę samą OEM, a każda ma inną ilość króćców do węży ;-) ). No i ciężko było dostać napinacz hydrauliczny, ale się udało.

Re: Silnik EJ20BUG (jakiś WRX) wymiana rozrządu

: 18 lis 2011, o 20:29
autor: Bergen
TOMA52 pisze: napinacz hydrauliczny
yyy? a przeciekał?

Re: Silnik EJ20BUG (jakiś WRX) wymiana rozrządu

: 19 lis 2011, o 01:05
autor: TOMA52
Nie, ale byl sporo slabszy od nowego (lekko dalo sie go wcisnac). Poza tym po lekturze The Forum stwierdzilismy, ze lepiej zmienic niz nie zmieniac.

Re: Silnik EJ20BUG (jakiś WRX) wymiana rozrządu

: 19 lis 2011, o 14:06
autor: jarmaj
Bergen pisze:
TOMA52 pisze: napinacz hydrauliczny
yyy? a przeciekał?
Standardowa część do wymiany.

Wolisz oszczędzić, a potem kupować nowy silnik? :razz:

Re: Silnik EJ20BUG (jakiś WRX) wymiana rozrządu

: 19 lis 2011, o 22:26
autor: Bergen
Wiem że to się w głowie może nie mieścić, ale niektórzy nie są aż takimi kawiorami, żeby wymieniać elementy które tego nie wymagają.
Ja i tak niedługo będę musiał silnik wymienić, bo przecież mi wybuchnie, pęknie i się zatrze zarazem, bo mam LPG.
TOMA52 pisze: Nie, ale byl sporo slabszy od nowego (lekko dalo sie go wcisnac).
A to ok, ja swoje w imadle wciskałem.

Re: Silnik EJ20BUG (jakiś WRX) wymiana rozrządu

: 19 lis 2011, o 23:04
autor: jarmaj
Każdy jest kowalem swojego silni.... eee losu. ;-)

Cały rozrząd z definicji wymienia się profilaktycznie, jak na oko może nie wskazywać takiej potrzeby, bo ew koszty jego awarii są dopiero kawiorowe.
Ja uważam, że jak już się to rozgrzebuje, to nie wymienić przy tym i napinacza jest co najmniej hmmmmm powiedzmy.... mało rozsądne.


Ja wiem że się to w głowie może nie mieścić, ale niektórzy są takimi pasztetami, że wolą za małe pieniądze zabezpieczyć się przed koniecznością kupowania silnika za kilka/kilkanaście tyś zł. No ale kto bogatemu zabroni.

Re: Silnik EJ20BUG (jakiś WRX) wymiana rozrządu

: 19 lis 2011, o 23:24
autor: TOMA52
Pompa wody teoretycznie tez nie jest wymieniana podczas rozrzadu. Ale z doswiadczenia Darka od nas z Lublina z ASO lepiej ja wymienic od razu, bo moze pasc za 20 tys. Km, a koszt robocizny bedzie podobny.

Napinacza nie zamawialem dla Grzeska (naLesnik) od razu, tylko jak juz sie okazalo, ze ledwo co napina. Co ciekawe kola na walkach po jednej stronie silnika byly przed wymiana przestawione o 1 zabek. Podobno silnik nierowno pracowal...

ps. Sorki za brak ogonkow, z fona klepie

Re: Silnik EJ20BUG (jakiś WRX) wymiana rozrządu

: 20 lis 2011, o 01:04
autor: Bergen
Jarmaju drogi, gdzieś musi leżeć granica pomiędzy wymianą tego, co konieczne, a bezsensownym wymienianiem wszystkiego jak leci, łącznie z zębatkami wału korbowego, wałków rozrządu i śrub mocujących, "bo akurat jest rozgrzebane" a jak się zepsuje to remont silnika. Może niech każdy z nas sobie sam tę granicę ustali, kierując się stanem własnej wiedzy, portfela, doświadczenia, wiary, gwiazd, fusów czy co mu aktualnie odpowiada.
TOMA52 pisze: Pompa wody teoretycznie tez nie jest wymieniana podczas rozrzadu.

Wałek pompy wody intensywnie niszczy tarcie a wirnik jeszcze intensywniej kawitacja cieczy chłodzącej. Mało rozsądne jest tego nie wymienić, jak już się to rozgrzebuje ;-)

Re: Silnik EJ20BUG (jakiś WRX) wymiana rozrządu

: 21 lis 2011, o 13:11
autor: TOMA52
Bergen pisze: Mało rozsądne jest tego nie wymienić, jak już się to rozgrzebuje
a no właśnie, ale w procedurze w ASO (a przynajmniej w kalkulacji ceny przeglądu po 105 tys. km) pompy nie ma ...

Re: Silnik EJ20BUG (jakiś WRX) wymiana rozrządu

: 21 lis 2011, o 15:45
autor: Bergen
No tak, ale jakbyś taką pompę zobaczył z przebiegiem 300.000, to byś się za głowę złapał. Z wirnika nie ma co zbierać, tak zeżarty przez kawitację.
Jeśli o mnie chodzi to w Subarach wymieniam pompę co 200.000.
W dełu na ten przykład co 80.000 :giggle:

Re: Silnik EJ20BUG (jakiś WRX) wymiana rozrządu

: 23 lis 2011, o 15:15
autor: naLeśnik
ja nie jestem ani pasztet ani kawior - ja jestem naleśnik :-p
Ta wymiana gratów w rozrządzie to przeca nie kosztowała milion dolców a że nie znam historii silnika to co będę ryzykował, no nie? :cofee:

Re: Silnik EJ20BUG (jakiś WRX) wymiana rozrządu

: 25 lis 2011, o 20:10
autor: Artur
Wtrące się z pytaniem : dlaczego ostatnimi czasy pisze się i mówi : wymiana rozrządu ???? Chodzi przecież o wymianę samego paska rozrządu, rolek napinaczy i ewentualnie pompy cieczy nie zawiązanych z samym rozrządem :cofee:

Re: Silnik EJ20BUG (jakiś WRX) wymiana rozrządu

: 25 lis 2011, o 20:32
autor: leon
Artur pisze: pompy cieczy nie zawiązanych z samym rozrządem

Ale pąąpa jest związana z rozrządem paskiem nierządu. :idea:

Re: Silnik EJ20BUG (jakiś WRX) wymiana rozrządu

: 25 lis 2011, o 21:18
autor: Artur
leon pisze:
Artur pisze: pompy cieczy nie zawiązanych z samym rozrządem

Ale pąąpa jest związana z rozrządem paskiem nierządu. :idea:
Pisałem o rozrządzie sensu stricto :razz: Pompa należy do innego układu a napędzana jest od paska rozrządu z czystej oszczędności miejsca

Re: Silnik EJ20BUG (jakiś WRX) wymiana rozrządu

: 28 lis 2011, o 12:38
autor: naLeśnik
Artur pisze:Wtrące się z pytaniem : dlaczego ostatnimi czasy pisze się i mówi : wymiana rozrządu ???? Chodzi przecież o wymianę samego paska rozrządu, rolek napinaczy i ewentualnie pompy cieczy nie zawiązanych z samym rozrządem :cofee:
pewnie z oszczędności miejsca, zamiast pisać "wymiana napędu rozrządu" lub podobnych wypracowań 8-)

Re: Silnik EJ20BUG (jakiś WRX) wymiana rozrządu

: 28 lis 2011, o 17:26
autor: Jacky X
Soltys pisze:Ostatnio kupowałem pasek rozrządu, to pan stwierdził, że wszystkie DOHC w Subaru mają ten sam pasek...Nie wiem ile w tym prawdy.
Nie wydaje mi się to prawdą. Bez wnikania w szeczogóły kupowałem różne paski do Subaru ,przynajmniej innąmiały ilość zębów to raczej wyklucza identyczność. Zresztą też przeglądałem książkę Gatesa. GT ma inną ilośc zębów odwolnego ssaka 2,5.

Re: Silnik EJ20BUG (jakiś WRX) wymiana rozrządu

: 28 lis 2011, o 18:53
autor: miszozon
Z tego co wyszukałem to rozrządy Subaru do 08 można podzielić na te do DOHC i SOHC. Nie wiem jak wygląda sprawa z silnikiem 2.0 DOHC N/A, tzn. czy podejdzie rozrząd od turbo.
Wydaje mi się, że tak, ale jestem na etapie upewnienia się.

Re: Silnik EJ20BUG (jakiś WRX) wymiana rozrządu

: 28 lis 2011, o 21:11
autor: TOMA52
Subaru Forester SG (2003-2007): 125 KM SOHC 03-05: 223 zęby, 158 KM DOHC 05-07: 281 zębów (taki jak do 2.0 turbo od 93 r wzwyż).

Intercars podaje (ale czasami łże jak pies, nie ufam mu), że ten 281 zębów ma zatosowanie w:
Model: FORESTER (SF)
Model: FORESTER (SG)
Model: IMPREZA coupe (GFC)
Model: IMPREZA hatchback (GR)
Model: IMPREZA kombi (GD, GG)
Model: IMPREZA kombi (GF)
Model: IMPREZA sedan (GC)
Model: IMPREZA sedan (GD, GG)
Model: LEGACY I (BC)
Model: LEGACY I kombi (BC, BJF)
Model: LEGACY II (BD, BG)
Model: LEGACY II kombi (BD, BG)
Model: LEGACY III (BE, BH)
Model: LEGACY III kombi (BE, BH)
Model: LEGACY IV kombi (B13_)

Re: Silnik EJ20BUG (jakiś WRX) wymiana rozrządu

: 24 gru 2014, o 12:47
autor: tomunia
witam
powoli zbliża się czas wymiany rozrządu, obecny przebieg 217000 km poprzednio wymieniany jak kupiłem przy przebiegu 135k km bo nie miałem wiedzy czy poprzedni właściciel wymieniał. Interwał wymiany rozrządu to około 100k km o ile dobrze wiem (części kupione identyczne jak na pierwszy montaż) Przy okazji chciałbym też profilaktycznie wymienić pompę wody - czy ktoś może mi powiedzieć na ile wyjść ma być pompa do forestera SG 2.0 slowsuck 125 KM bo na alledrogo są 3 typy, a nie chciałbym tracić czasu na wymianę pompy w trakcie roboty. pozdrawiam

Re: Silnik EJ20BUG (jakiś WRX) wymiana rozrządu

: 30 gru 2014, o 00:09
autor: NADZIOS
TAK przy okazji żeby rozwiać wątpliwości ej20 BUG to blok otwarty z natryskiem na denko tłoka i rozrząd idze taki sam jak do jednotki 211HP do 96r. Do wymiany pompa wody , 2 rolki , pasek wszystko . 3 rolki sa już w gt po 97 .